Naar de sportschool!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 22:55

cardio is hier ook ruk hoor en vind t ook geen poedersuiker aan, daarbij vinden mijn longen het ook niet erg tof en heb ik niet de inhoud om het lange termijn vol te houden voor nu.

Supervixen

Berichten: 12982
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 07:12

De mudmasters haal je ook ongetraind wel hoor. Ik heb een vriendin die echt nooit sport en zelfs zij haalde het. Als je maar rustig aan doet. Ik heb zelf de mudmasters 6km gedaan, de strong viking 7km en de strong viking family run. Ik vond de strong viking zelf iets leuker en zwaarder.

Jolien87

Berichten: 17525
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-17 07:44

Supervixen schreef:
De mudmasters haal je ook ongetraind wel hoor. Ik heb een vriendin die echt nooit sport en zelfs zij haalde het. Als je maar rustig aan doet. Ik heb zelf de mudmasters 6km gedaan, de strong viking 7km en de strong viking family run. Ik vond de strong viking zelf iets leuker en zwaarder.


Ik neem aan dat je dan wel een goede basisconditie moet hebben.

Wat leuk dat er nog steeds nieuwe mensen in het topic komen! Welkom voor degenen die zijn aangeschoven. :wave:

Irkoontje, je hebt die jochies toch wel even laten zien wie de baas is, he? ~~}>

Supervixen, hoe ging je hardloopwedstrijd?
Dat lange wachten lijkt me ook vreselijk, jammer dat je daardoor weer naar huis moest.

Twilight, sterkte met je polsen.

Ik heb besloten vanmiddag tussen de bedrijven door toch nog maar even naar de sportschool te gaan. Om 12 uur gaan de kids naar huis en om 5 uur begint de afscheidsavond van groep 8, dus tussendoor heb ik mooi tijd om nog even aan de apparaten te gaan hangen. Het kriebelt toch wel heel erg hoor. := Ik had nooit gedacht dat ik de sportschool zou leuk zou vinden.
Cocodox, HIIT vind ik altijd erg fijn. Vooral de rustmomentjes hihi Ik doe dat vaak op de loopband. En bij de Xcore lessen zit dat er ook in verwerkt.

Bambolina, is het een zware operatie die je moet ondergaan? Succes en sterkte alvast!
Ik vind de begeleiding die je hebt gekregen wel heel erg ruk, zelfs ik weet dat, dat echt niet zo kan. :n
Wat ik je wel mee kan geven is dat je spieren -vooral als je net begint- een rustdag nodig hebben om weer bij te komen. Je kunt dan wel cardio doen, het is namelijk wel goed om in beweging te blijven en zo je spieren los te houden. Maar als ze niet zoveel gewend zijn dan hebben ze wel de tijd nodig om te herstellen.

Frummels, wat jammer dat het de vorige keer niet goed ging. Ik hoop voor je dat je volgende week meer succes hebt. :(:)

sharon488, dat weet ik niet. :n

Supervixen

Berichten: 12982
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 07:57

Ik ben tevreden over mijn wedstrijd, had wel veel last van de warmte. Daardoor geen toptijd. Er werd echt vreselijk hard gelopen, er deden allemaal fanatieke atletiek leden mee.

Ik ga zo een uurtje op mijn racefiets voordat het te heet wordt en dan vanmiddag naar de sportschool. Hopen dat het wat minder druk is dan maandag.

Sterkte nog even met de laatste loodjes op school! Ik vind de laatste week altijd enorm heftig.

Jolien87

Berichten: 17525
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-17 08:03

Supervixen schreef:
Ik ben tevreden over mijn wedstrijd, had wel veel last van de warmte. Daardoor geen toptijd. Er werd echt vreselijk hard gelopen, er deden allemaal fanatieke atletiek leden mee.

Ik ga zo een uurtje op mijn racefiets voordat het te heet wordt en dan vanmiddag naar de sportschool. Hopen dat het wat minder druk is dan maandag.

Sterkte nog even met de laatste loodjes op school! Ik vind de laatste week altijd enorm heftig.


Jammer van die warmte, als je mazzel hebt dan kun je daar heel goed tegen maar ik sta ook altijd in de fik met dit soort temperaturen. Wel knap dat je toch hebt gelopen!

Ik hoop voor je dat je vandaag niet in de rij hoeft te staan.

Dankjewel. :) Het was een erg lang schooljaar maar het eind is eindelijk in zicht. Vandaag ruimen we de klas op en morgen hebben we spelletjesdag en luiden we om 14.30 de zomervakantie in.
Het is nu echt een kwestie van pappen en nathouden.
Ik heb van de schooldirecteur nog een extra'tje gekregen als dank voor mijn inzet dit jaar. Ik heb een contract van 3 dagen in groep 6 maar omdat mijn collega in groep 5 halverwege het jaar uitviel ben ik halsoverkop voor 5 dagen naar groep 5 gegaan. Dat was dus wel even een pittige omschakeling maar gelukkig is dat allemaal goed gegaan. En volgend schooljaar ga ik met de leerlingen mee naar groep 6. :D

x_Jeanine_xJarig

Berichten: 9103
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 08:05

Goed bezig Jolien!

Ik heb zondag een half uur Milon cirkel gedaan en nog een half uur gepakt van mijn krachtschema.
Maandag Curves half uur workout. Maar niet veel gedaan want elke keer telefoon enz of er kwam iemand binnen.
Gisteren weer half uur Milon cirkel gedaan maar bijna alle gewichten zwaarder gezet en 1 op 1 coaching gekregen op techniek en goed afstellen nogmaals van de apparaten.

Vanavond wil ik mijn krachtschema doen :)
Morgenvroeg meten en daar heb ik zo geen zin in :+

Dan kan ik daarna ook gaan uitrekenen wat ik binnen moet krijgen op een dag zodat ik een leidraad heb.

loez

Berichten: 11079
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 08:25

Renske, je zal zien, zeker nu je regelmatig sport, dat dit wekelijks écht gaat verbeteren. Hierdoor gaat het je dalijk thuis zelfs helpen met werk. Omdat je alles makkelijker volhoudt.

Zo was ik altijd een enorm lui ding en lag het liefst zo veel mogelijk op de bank. Nu wordt ik 's avonds gek van mezelf en ga een rondje weg met de hond, rondje fietsen, of in de tuin aan de gang :')

Bambolina

Berichten: 2096
Geregistreerd: 16-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 09:30

Kris schreef:
Ik kan wel huilen als ik lees wat sommige van jullie geadviseerd krijgen in de sportschool. Man man man, ik zou mijn geld terug vragen Bambolina!
Als ik zo te werk zou gaan, kan ik de tent over een tijdje sluiten!

Welkom iedereen!


Haha is t zo erg? Na mijn operatie wil ik sowieso naar een andere, kleinere sportschool, en dan met wekelijkse begeleiding ipv éenmalig.
Gelukkig heb ik nog 2 gymrat vriendinnen die ook wat tips hebben gegeven.
Vandaag mega spierpijn, vooral die armholtes voel ik. Blijkbaar moet je stretchen na krachttraining :o?


Jolien87 schreef:
Bambolina, is het een zware operatie die je moet ondergaan? Succes en sterkte alvast!
Ik vind de begeleiding die je hebt gekregen wel heel erg ruk, zelfs ik weet dat, dat echt niet zo kan. :n
Wat ik je wel mee kan geven is dat je spieren -vooral als je net begint- een rustdag nodig hebben om weer bij te komen. Je kunt dan wel cardio doen, het is namelijk wel goed om in beweging te blijven en zo je spieren los te houden. Maar als ze niet zoveel gewend zijn dan hebben ze wel de tijd nodig om te herstellen.


Dankjewel! :) Borstverkleining. Hoe zwaar het is verschilt per persoon. Het kan dat ik na 2 weken al weer vrolijk rond hobbel, maar ga me braaf aan de 6 weken rust houden aangezien het nog wel is voor komt dat er hechtingen los springen of iets dergelijks. Bedankt voor de tip!

Cocodox

Berichten: 1089
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 09:38

Hebt is bij mij in de sportschool ook altijd zó druk dat het gigantisch demotiveert. Ik ga daarom het liefst om 7u sochtends.

Jolien, hoe doe jij je HIIT op de loopband dan? Ik durf dat ding niet hard te zetten en er zelf op en af te springen :+ kan het apparaat wel instellen op HIIT maar dan pakt ie minimaal 1 minuut per keer en dat is echt te lang haha.

Supervixen

Berichten: 12982
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 10:03

Ik wou dat ik 's morgens om 7 uur kon..

Jolien, dat is wel pittig, fijn dat je extra waardering krijgt. Ik geef vier dagen per week les aan groep 3. Volgend jaar ook.
Fietsen net ging lekker, 25 km in een uur. Nu mezelf inhouden om niet meteen door te gaan naar de sportschool. Ik ga straks na de lunch. Dan hoop ik dat het minder druk is.

Jolien87

Berichten: 17525
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-17 10:06

Cocodox schreef:
Hebt is bij mij in de sportschool ook altijd zó druk dat het gigantisch demotiveert. Ik ga daarom het liefst om 7u sochtends.

Jolien, hoe doe jij je HIIT op de loopband dan? Ik durf dat ding niet hard te zetten en er zelf op en af te springen :+ kan het apparaat wel instellen op HIIT maar dan pakt ie minimaal 1 minuut per keer en dat is echt te lang haha.


Ik ga niet rennen maar zet de band dan op 6 km per uur, dan moet je snelwandelen. Mijn hartslag gaat dan al snel omhoog.
Ook varieer ik in hoogte van de loopband. De meeste loopbanden op een sportschool kun je hoger zetten zodat je de helling op loopt. Alleen dan zet ik hem echt niet zo snel.
Wat wel een algemene tip is die wordt gegeven: als je op de loopband loopt, zet de hoogte dan op 1%, als je buiten loopt dan loop je van nature namelijk een beetje voorover. Op de loopband doe je dit niet waardoor je makkelijker een blessure oploopt, door de band dus een fractie omhoog te zetten loop je op een meer natuurlijke manier.

Bambolina, spannend zeg! Hopelijk valt het bij jou mee.
Stretchen is altijd goed om te doen na het sporten.
Een tip die wij trouwens hebben gekregen van onze sportcoach voor wanneer je ook aan je vetpercentage wilt werken: als je krachttraining hebt gedaan, ga dan nog 20 minuten cardio doen want op dat punt gaat je lijf over op het verbranden van vet. Hoe het precies heet weet ik niet maar het duurt bij het sporten altijd even voor je daadwerkelijk vet verbrandt. Op deze manier ben je ook al bezig met een goede cooling down voor je spieren.

Supervixen, daar was ik ook wel heel blij mee. :) Groep 3 is ook leuk, in die groep ben ik afgestudeerd.
Ik merk ook dat de sportschool heel verslavend werkt, gelukkig kan ik ook niet iedere dag want ik ben wel in staat om er helemaal geobsedeerd door te raken. Je hebt er een lekker eind fietsen op zitten! Wat voor fiets heb je?

Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 10:45

Ik ben net 3 kwartier geweest :) leg day en heb nu trillende beentjes haha. Morgen vast spierpijn.

In de toekomst hopelijk ook met irkoontje uit het topic buite aan de slag met wandelen en oefeningen :D

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 10:56

Twilight schreef:
Ik ben net 3 kwartier geweest :) leg day en heb nu trillende beentjes haha. Morgen vast spierpijn.

In de toekomst hopelijk ook met irkoontje uit het topic buite aan de slag met wandelen en oefeningen :D

Jaa en eventueel ooit hardlopen! Ik werk waar twilight woont, dus vandaar :)

Siggislief

Berichten: 14110
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 11:02

Irkoontje schreef:
Siggislief schreef:
Ik dacht laatst (denk zeker 4 maanden geleden, met mijn peesblessure in de schouder gaat dat nu niet) eventjes 25kg naar beneden te krijgen met beide armen...

Kuch...dat viel zwaar tegen..Heb het 1x omlaag gekregen en daarna ben ik maar lichter gegaan. :')

Vervelend is dat! Ik baalde er ook echt van. En irriteerde me aan klein ventjes, jaar of 15 die zichzelf heel stoer vonden, en heel stoer deden tegen elkaar, maar waarbij ik toch echt sterker ben, en niet een klein beetje. (Zelfs na zo'n tijd niet zo trainen) dus ook maar ff wat gekickbokst op zo'n zak, werkt prima om hartslag ff flink op te krikken


Ik heb het 1x voor elkaar gekregen, en daarna niet meer.
Heb nu wel dat ik zo nu en dan ga roeien of de pulley pak, maar mij zul je nooit tussen de gewichten zien staan..

Eulogy
Berichten: 5756
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 11:11

Goed bezig allemaal! Ik wil volgend jaar Tough Mudder doen met m'n vriend maar ik haat cardio en dat is een halve marathon :+ Iedereen die ik ken die het heeft gedaan, zegt dat je de afstand niet merkt?

Ik heb gisteravond rug getraind en vanochtend schouders, heb studieverlof dus was om half 9 in de sportschool en toen was het heel lekker rustig :D

Mocht iemand geïnteresseerd zijn of ideeën zoeken (sorry voor het Engels, ik heb geen idee hoe dit soort dingen in het Nederlands heten), rug was gister:

1x20 25kg lat pull down om op te warmen
Superset 3x12 39kg wide grip lat pull down/3x12 5kg back extensions (met een schijf/plaat, hoe noem je die dingen in het Nederlands :') )
3x12 37kg close grip lat pull down
3x12 14kg straight arm cable pull down
3x12 25kg wide grip cable row
3x12 assisted pull ups (met elastiek)

Schouders was:

6x10 met 10 seconden rust 8kg dumbell side raises om op te warmen
3x12 16kg seated dumbell shoulder press
3x12 12kg dumbell Lateral raises
Superset 3x12 32kg cable upright rows/10kg barbell front raises
Superset 3x12 32kg rear delt fly/12kg Bent-over dumbell rear delt raise
3x15 15kg barbell shoulder press
2x30 5kg plate front raises (10hh 3 seconden omhoog en 3 seconden omlaag, 10hh pulses, 10hh 3 seconden omhoog en 3 seconden omlaag)

Die laatste brandde als een malle, ondanks dat het maar 5kg was :')

Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 11:13

Irkoontje schreef:
Twilight schreef:
Ik ben net 3 kwartier geweest :) leg day en heb nu trillende beentjes haha. Morgen vast spierpijn.

In de toekomst hopelijk ook met irkoontje uit het topic buite aan de slag met wandelen en oefeningen :D

Jaa en eventueel ooit hardlopen! Ik werk waar twilight woont, dus vandaar :)


Haha ooit idd hahaha.

Supervixen

Berichten: 12982
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 12:21

Jolien:ik noem het een racefiets maar dat is het niet. Het is een Stevens hybride, kruising tussen een mountainbike en trekkingfiets.

Cocodox

Berichten: 1089
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:02

Eulogy, 16kg dumbbell shoulder press holy :oo ik heb al moeite met 12 x 8kg haha!

Iemand hier die veel weet over de combinatie sporten en spierpijn? Ik merk dat ik nog steeds spierpijn krijg in bepaalde spiergroepen, ondanks dat ik ze al langer train. Doe ik iets verkeerd? Sidenote: ik wissel wel vaak van soort oefeningen, doe niet altijd elke week 100% hetzelfde of ivm drukte oefeningen in een andere volgorde.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:18

Cocodox schreef:
Eulogy, 16kg dumbbell shoulder press holy :oo ik heb al moeite met 12 x 8kg haha!

Iemand hier die veel weet over de combinatie sporten en spierpijn? Ik merk dat ik nog steeds spierpijn krijg in bepaalde spiergroepen, ondanks dat ik ze al langer train. Doe ik iets verkeerd? Sidenote: ik wissel wel vaak van soort oefeningen, doe niet altijd elke week 100% hetzelfde of ivm drukte oefeningen in een andere volgorde.

Ik heb bijna altijd spierpijn, en na een paar dagen voel ik me fitter dan voor de spierpijn, dus imo is dat gewoon goed!

Eulogy
Berichten: 5756
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:24

Haha nou ik had er vandaag ook wel echt moeite mee moet ik zeggen :') Kan wat dat betreft sowieso niet wachten tot het einde van mijn cut zodat ik weer wat sterker ben. Nog een paar weken.

Niks mis met spierpijn imo, zolang je niet het gevoel hebt dat je je spieren echt teveel hebt overbelast. Ik heb in mijn bovenlichaam bijvoorbeeld niet vaak spierpijn, hoe hard ik ook train, maar heb aan de andere kant vandaag nog spierpijn van m'n leg day zaterdag :+ Zolang je minstens 48 uur tussen trainingen (van dezelfde spiergroepen) aanhoudt, kan het geen kwaad.

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:28

Eulogy schreef:
Haha nou ik had er vandaag ook wel echt moeite mee moet ik zeggen :') Kan wat dat betreft sowieso niet wachten tot het einde van mijn cut zodat ik weer wat sterker ben. Nog een paar weken.

Niks mis met spierpijn imo, zolang je niet het gevoel hebt dat je je spieren echt teveel hebt overbelast. Ik heb in mijn bovenlichaam bijvoorbeeld niet vaak spierpijn, hoe hard ik ook train, maar heb aan de andere kant vandaag nog spierpijn van m'n leg day zaterdag :+ Zolang je minstens 48 uur tussen trainingen (van dezelfde spiergroepen) aanhoudt, kan het geen kwaad.


Haha, ik had het altijd andersom. Snel spierpijn in bovenlichaam en weinig tot niet in benen en billen. Soms echt het gevoel dat mijn armen eraf vielen (vooral triceps := )

Cocodox

Berichten: 1089
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:30

Thanks guys! :) inderdaad let ik op die 48 uur. Moet zeggen dat ik m'n quads bijvoorbeeld niet echt meer voel de dag erna, het is vooral m'n upperbody waar ik spierpijn in krijg momenteel.

Precies dat heb ik dus ook Frummels!

Supervixen

Berichten: 12982
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:38

Ik heb net heerlijk getraind *\o/*. Eindelijk rust in de sportschool. Mijn hele kracht programma afgewerkt, nog wat extra apparaten erbij gepakt. Toen nog even de monkeybars gedaan, 15 minuten op de variotrainer en 20 minuten op de loopband afwisselend wandelen en joggen. Ik heb mijn beweging weer gehad voor vandaag.
Morgen weer hardlopen, hoop dat dat een beetje wil na deze intensieve dag.

Kris

Berichten: 10098
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: NYMEGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:38

Zo'n mudrun is qua afstand echt niet te vergelijken met hardlopen. Je staat vaak even stil bij een obstakel en de adrenaline werkt ook mee natuurlijk. Al meerdere malen strong viking 19 km gedaan en geloof mij maar, ik kan geen 19 km hollen. Loop 10 km in 55 minuten en dat is wel echt mijn max. Ik loop nooit, vind het verschrikkelijk!

loez

Berichten: 11079
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:45

Irkoontje schreef:
Cocodox schreef:
Eulogy, 16kg dumbbell shoulder press holy :oo ik heb al moeite met 12 x 8kg haha!

Iemand hier die veel weet over de combinatie sporten en spierpijn? Ik merk dat ik nog steeds spierpijn krijg in bepaalde spiergroepen, ondanks dat ik ze al langer train. Doe ik iets verkeerd? Sidenote: ik wissel wel vaak van soort oefeningen, doe niet altijd elke week 100% hetzelfde of ivm drukte oefeningen in een andere volgorde.

Ik heb bijna altijd spierpijn, en na een paar dagen voel ik me fitter dan voor de spierpijn, dus imo is dat gewoon goed!



Ik heb ook bijna altijd spierpijn.
Je bent toch spiermassa aan het opbouwen.