Ervaring met cbd olie ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 17:25

amies100 schreef:
moonfish13 schreef:
Nonsens amies, ik maak al jaren olie met wiet van coffeeshops.

Maar dan moet je zoveel kopen en wordt het heel duur. Dat bedoel ik er mee te zeggen.
Om de hogere percentages te halen moet je nu eenmaal veel materiaal gebruiken.
Daarna ook nog laten testen bij het lab om te kijken welke percentages je behaald hebt. Vaak is het dan goedkoper om het ergens te kopen wil ik er mee zeggen

Ja en dat is dus illegaal.
Wietolie is altijd duur, of je het nou maakt of koopt.
Testen is onnodig, gewoon proberen en aan de hand daarvan kan je prima bepalen hoeveel druppels je nodig hebt.
Ik geloof nooit dat alle thc olie die gekocht wordt getest is, het is geen apotheek. :+

Ik vind dat mensen zich er wel erg makkelijk vanaf maken, wat is er mis mee om jezelf een beetje erin te verdiepen?
Echt het is doodsimpel, en dan loop je ook geen risico dat een ander bestraft wordt voor zijn/haar goede daad.
Want dat vind ik echt een punt van nadenken.

_Caithlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 23:05

Ik heb nu enkel reacties gelezen van mensen die het zelf willen maken.
Erg begrijpelijk. Maar kijk wel uit idd, naar de percentage's.
En de verschillende verhoudingen. Soms reageer je er minimaal op en soms erg heftig.
Elke persoon geeft ook een andere reactie.
begin ook nooit met een te hoge dosis. Rustig opbouwen

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 09:20

moonfish13 schreef:
Maar dan moet je zoveel kopen en wordt het heel duur. Dat bedoel ik er mee te zeggen.
Om de hogere percentages te halen moet je nu eenmaal veel materiaal gebruiken.
Daarna ook nog laten testen bij het lab om te kijken welke percentages je behaald hebt. Vaak is het dan goedkoper om het ergens te kopen wil ik er mee zeggen

Ja en dat is dus illegaal.
Wietolie is altijd duur, of je het nou maakt of koopt.
Testen is onnodig, gewoon proberen en aan de hand daarvan kan je prima bepalen hoeveel druppels je nodig hebt.
Ik geloof nooit dat alle thc olie die gekocht wordt getest is, het is geen apotheek. :+

Ik vind dat mensen zich er wel erg makkelijk vanaf maken, wat is er mis mee om jezelf een beetje erin te verdiepen?
Echt het is doodsimpel, en dan loop je ook geen risico dat een ander bestraft wordt voor zijn/haar goede daad.
Want dat vind ik echt een punt van nadenken.

Ik vind het testen van olie wel echt noodzakelijk, hoe weet je anders wat je inneemt?? De ene keer kun je bijv een 3% hebben en de andere keer een 10%, dat is nogal een verschil...
Daarom zijn er veel misstanden..... Omdat men niet de moeite neemt om de olie te laten testen en mensen maar klakkeloos wat aannemen en innemen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 20:02

Azmay schreef:
Sjolvir schreef:
Hmmm, ik nam 2 x daags 10 druppels maar heb er niets van gemerkt, jammer genoeg, zeker aangezien Spicegirl en anderen zo enthousiast waren, heb dan wel de 2.75% oplossing, maar met 10 druppels zou je heel eind moeten komen.

KMD, 2 x daags 2 van 5% is nog steeds minder dan wat ik nam van de 2.75 (heb geen zin om het precies uit te rekenen) maar als hij 5 druppels neemt zat ik met de 2.75 met 10 er qua CBD nog overheen en bij mij deed het naar mijn idee echt helemaal niets (helaas, was namelijk wel leuk geweest als het iets gedaan had).

Mag ik dan ook weten welk merk dat was?

Hooy of Is het Hooi? (flesje tijdelijk misplaatst)

Isabel

Re: Ervaring met cbd olie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 20:12

Wij verkopen het op het werk (apotheek) en ik hoor regelmatig goede verhalen van patiënten!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 18:37

Vraagje. Wat zou beter werken voor gewrichtsproblemen. Huidolie of druppels?

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 19:48

Druppels, ik denk niet dat de huidolie diep genoeg komt.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 20:02

Okee, dan ga ik dat proberen.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 12:23

Ik heb mijn schouder ontwricht. Het ging steeds beter en beter met de olie. Helaas kan er niet meer aan geraken via kennis. Krijg terug weer veel pijn.
Ik zou cbd pasta zelf mengen met hennep olie. Waar ik voordeligst 15% kopen aub?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 22:45

Het voordeligst kan je toch redelijk uitvogelen via google?
Er zijn niet onwijs veel winkels die pasta verkopen, dus dat zou redelijk eenvoudig moeten zijn. :j

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 21:47

Okee, mijn ervaring tot nu. Ben nu 5 dagen geleden begonnen. Begon met 2 druppels, maar dat deed niet zo veel. Dus doe nu 2 x daags 4 druppels. Pijn in m'n gewricht is beduidend minder. M'n spieren en pezen doen nog wel echt zeer, maar toch komt het minder hard binnen. Eigenlijk komen een hoop dingen minder hard binnen. Kan nu gewoon doorlopen als ik een keer mispas.

2 Nadeeltjes, ik voel me een beetje stroperig kwa hersens. Ben altijd een onwijs snelle denker en observeerder. Dat gaat nu echt langzamer. Weet nog niet of dat erg is, wel heel apart.

Verder vind ik het echt enorm vies. Overweeg om het gewoon in m'n drinken te doen. Of zou het dan echt veel minder werken?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 21:56

Het moet dan via je maag, dat gaat trager dan via mondslijmvlies (en ik denk ook minder effectief), maar misschien ivm je bijwerkingen wel te proberen.

Ik heb het zoals eerder geschreven een tijdje niet gebruikt en enkel een paar druppels genomen als het minder ging. Nu merkte ik afgelopen week dat ik eigenlijk terug mijn grens aan het negeren was, ik liep eigenlijk weer vrijwel continu met pijn rond. Terug dagelijks wat druppels genomen en nu gaat het alweer beduidend beter.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:02

Veulen84 schreef:
Okee, mijn ervaring tot nu. Ben nu 5 dagen geleden begonnen. Begon met 2 druppels, maar dat deed niet zo veel. Dus doe nu 2 x daags 4 druppels. Pijn in m'n gewricht is beduidend minder. M'n spieren en pezen doen nog wel echt zeer, maar toch komt het minder hard binnen. Eigenlijk komen een hoop dingen minder hard binnen. Kan nu gewoon doorlopen als ik een keer mispas.

2 Nadeeltjes, ik voel me een beetje stroperig kwa hersens. Ben altijd een onwijs snelle denker en observeerder. Dat gaat nu echt langzamer. Weet nog niet of dat erg is, wel heel apart.

Verder vind ik het echt enorm vies. Overweeg om het gewoon in m'n drinken te doen. Of zou het dan echt veel minder werken?

Dan is het in mijn geval wel weer fijn dat ik er helemaal niets van gemerkt heb toen ik het nam. :+
Aangezien mijn hersenen toch al niet werken en snel zijn momenteel, dan zou het averechts werken voor dat deel.
Aangezien mijn flesjes nog niet leeg waren weer begonnen, merk er wederom helemaal niets van geen effect op pijn, maar gelukkig dus ook niet op mijn toch al vestoorde rest 8-)

(en ik gebruik 2 x daags 10 druppels Jacob Hooy 2.75)

Veulen zolang het onder je tong zit proef je het niet, is alleen met doorslikken, gewoon wegspoelen met boel van iets wat je lekker vind.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:23

Sjolvir schreef:
Veulen zolang het onder je tong zit proef je het niet, is alleen met doorslikken, gewoon wegspoelen met boel van iets wat je lekker vind.

Dat doorslikken is echt vreselijk goor, net als de nasmaak. Daar moet toch wel een oplossing voor zijn.

Overigens weet ik niet of dat tragere denken echt een probleem is. Waarschijnlijk is het gewoon even wennen. Was ook steeds erg moe (komt door de pijn). Met beetje geluk wordt het beter als dat minder wordt.

Overigens kan de cbd ook de reden zijn dat ik minder honger heb?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 23:48

ik doe voor de vieze smaak een zuurtje of tictacje OP mn tong, en de druppels eronder.
op het moment dat ik moet slikken, is het snoepje ook al gedeeltelijk gesmolten, en proef je dat ook.
is een end minder vies.

je moet de druppels onder je tong doen, dan word het opgenomen via de speekselklier.
vanuit je maag gaat het veel trager, en minder effect.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 00:56

Via de maag of via mondslijmvlies maakt hier qua werking niks uit trouwens.
Qua smaak, bij de apotheek kan je lege capsules kopen. 8-)
Als je een bakje neemt, daar druppels in doen, mengen met kokosolie en dit mengsel spuit je met een injectiespuit zonder naald in de capsules.
Capsule afsluiten en in een potje stoppen, gelijk de koelkast in, dan hardt de kokosolie uit en heb je nooit lekkende bende. :)

Afbeelding

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 21:54

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 21:59

moonfish13 schreef:
Als je een bakje neemt, daar druppels in doen, mengen met kokosolie en dit mengsel spuit je met een injectiespuit zonder naald in de capsules.
Capsule afsluiten en in een potje stoppen, gelijk de koelkast in, dan hardt de kokosolie uit en heb je nooit lekkende bende. :)

[ [url=m/3Mmaul.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als apothekers assistente kan ik deze methode niet direct aanraden. Wie zegt dat je het precies goed verdeelt? Dat is namelijk niet zo simpel als het lijkt

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:15

Ik kom even het topic binnen wandelen, voor mensen die CBD willen proberen;

ik zag net dat er een sale is bij CBDolie.nl, 15% korting op het hele assortiment met kortingscode summer15

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 15:34

Ik momenteel niet maar tof dat je het meldt!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 23:24

genja schreef:
moonfish13 schreef:

[ [url=m/3Mmaul.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als apothekers assistente kan ik deze methode niet direct aanraden. Wie zegt dat je het precies goed verdeelt? Dat is namelijk niet zo simpel als het lijkt

Ach ja je kunt ook voor lief nemen dat de dosis niet elke dag 100% gelijk is, dat heeft bij mij nog nooit issues gegeven hoor.
En dan druppel je het er in zonder kokosolie, ook goed en niet over alles hoef je zo moeilijk te doen, maar zo denk ik.
Ik kan trouwens ook gewoon capsuleren, en ook nauwkeurig met vulstoffen etcetera.
Omdat ik wat dingen slik die niet in die dosis te koop zijn, en van buiten niks gecapsuleert mocht worden heb ik dus wat hulp gekregen van de apotheek.
Alle rommel aan weegschaaltjes, capsulevuller, de pure stoffen etcetera heb ik hier gewoon in huis en dat gebeurt goed.
Over hoe nauwkeurig: ik vis net op de gok 5 capsules uit mijn potje die dus bij wegen net allemaal exact 0.44 gram zijn.
Ik weet gewoon dat 24 capsules maat 0 ongeveer 14 ml nodig heeft qua volume.
Ofwel ik druppel de thc olie in een bakje en zorg dat er 14 ml in de spuit zit goed gemengd en geschud.
Dat verdeel ik en daarna sluit ik de capsules.
Daarbij is thc olie toch telkens wel anders qua gehaltes, dus voor je capsules maakt moet je eerst weten hoe je flesje valt qua sterkte. :)
Gewoon nadenken dus en uitzoeken hoeveel vloeistof erin moet, dan komt het met cbd imo best goed.
Een druppel is ook vast wel eens iets dikker of viezer/anders van smaak, dat is ook niet persé 100% gelijk hoor.
En de leegte in de capsule deels is logisch, ik vul ze tot de max en dan moeten ze toch echt dicht, wat toch altijd lucht in de capsule geeft.
Daarom capsuleer ik het ook nooit voor te lang.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 18:35

Onder de tong werkt het sneller...het komt direkt in het bloed door opmame via de dunne huid en de bloedvaten daar en de 1e leverpassage waar de omzetting/afbraak begint voorkom je zo..

Capsules komen in de maag, het zoutzuur doet wat, komt dan via de poortader in de lever, afbraak enndan in de bloedbaan waar het over al komt en al enige veranderingen in zijn moleculen heeft, dus al in partjes is gehakt..de werking is dan ook al weer anders.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 18:42

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet alles heb gelezen.

Mijn man gebruikt nu ongeveer een jaar CBD-olie, met name tegen zenuwpijnen veroorzaakt door de ´schilderziekte´. Hij wordt er heel ontspannen van en heeft veel minder pijn. Zijn gebruik van Tramadol is er behoorlijk door verminderd en hij slaapt erg goed nu.

Hij en veel anderen die ik ken, bestellen de olie in Spanje, waar het biologisch geteeld wordt door Nederlanders. Zij verzenden door heel Europa. Mijn man gebruikt 16% 2x3 druppels per dag. Zij hebben allerlei samenstellingen en geven heel goed advies over welke olie het best bij je klachten past. Ook met THC trouwens.

www.cbdspain.com

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 01:01

Vanwege veel pijnklachten heb ik me de afgelopen dagen erg zitten inlezen en dan wordt het eigenlijk alleen maar ingewikkelder.

Ik heb nu de capsules gehad en ben nu nog olie van 2,5% uit de drogist aan het opmaken. Omdat ik de olie echt een nare smaak vind hebben en veel goede dingen las over verdampen, ben ik daarover aan het lezen. Ook van verschillende groepen lid geworden op fb.

Veel mensen maken zelf olie, maar daar ben ik totaal niet geschikt voor. Ik begrijp nog niet helemaal het verschil van olie of e liquid.
En heb helemaal geen ervaringen met vaporizers en e smokers etc.

Ik lees wel meer en meer goede ervaringen, onderzoeken etc. Hopelijk gaat de taboe en dan ook vanaf en kan er gewoon op bijv een Bokt alles over besproken worden. Ik zeg vanavond nog aan tafel tegen mn moeder en man; als je ziet wat artsen maar voorschrijven en ik allemaal heb gehad en dat dit dan nog zo een ding is, is wel erg.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 01:31

Ik kreeg de olie qua smaak ook niet weg, en zag op tafel nog de paaseitjes staan (was maandje terug geloof ik) en heb uitgevonden dat je de smaak en nasmaak aardig kan maskeren met pure chocolade, met melk of wit kwam de smaak er gewoon bovenuit, met puur niet.

Effect bij mij wat betreft onder de tong (en dan kockhalzen) of op en eitje (via maag) was geen verschil, alleen met eitje aangenamer in te nemen.