Hoe zijn jouw nagels?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat doe jij met je nagels?

Ik doe niks aan mijn nagels
342 (37%)
Ik lak mijn nagels nooit, maar verzorg ze wel (manicure)
72 (7%)
Ik laat mijn manicure (eventueel met normale lak) doen door een styliste
2 (0%)
Ik lak mijn nagels alleen voor een feestje/bij gelegenheid
132 (14%)
Ik lak mijn nagels regelmatig met normale nagellak
122 (13%)
Ik lak mijn nagels altijd met normale nagellak
38 (4%)
Ik lak mijn nagels zelf met gellak
45 (4%)
Ik laat mijn nagels lakken met gellak door een styliste
26 (2%)
Ik voorzie mijn eigen nagels van kunstnagels (gel/acryl)
14 (1%)
Ik laat mijn nagels voorzien van kunstnagels (gel/acryl) door een styliste
73 (8%)
Anders
41 (4%)

Totaal aantal stemmen: 907

Bambolina

Re: Hoe zijn jouw nagels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 17:20

zo... ik had nu net effe iets leuks joh. Wil effe snel m'n raam open doen en blijf met m'n nagels achter het handvat hangen met twee vingers waarbij m'n nagels omhoog werden geduwd.. Dacht effe dat ik ze kwijt was :\ ze zitten nog vast maar maaaaaan wat doet dat zeer!!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 18:29

Bambolina schreef:
zo... ik had nu net effe iets leuks joh. Wil effe snel m'n raam open doen en blijf met m'n nagels achter het handvat hangen met twee vingers waarbij m'n nagels omhoog werden geduwd.. Dacht effe dat ik ze kwijt was :\ ze zitten nog vast maar maaaaaan wat doet dat zeer!!

Au au au! Ik durf met dat soort dingen nooit zo goed te kijken hoe mijn nagel eruitziet met dit soort dingen, ik heb altijd spookbeelden dat de nagel er dan volledig afligt met bloedgedoe enzo.

Ik had vanmorgen een nagel die dreigde te scheuren dus ik heb ze allemaal weer kortgewiekt. Het staat minder charmant maar het typt direct weer een stuk makkelijker. :=

Afbeelding

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 18:51

oh heerlijk, ik moet soms (zoals vandaag :roll: ) moeite doen om ze niet ook kort te knippen of los te weken.

't doet gewoon nog steeds zeer := Ik durfde eerst ook niet te kijken haha, maar nu vind ik het weer irritant dat ik geen doorzichtige acryl heb want ik wil weten of ik bloedblaren heb :+

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 18:55

Ik knip ze *D
Zou wel mooie nagels willen hebben maar kan niet ivm werk. Maar lig er niet wakker van hoor.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 19:14

Dit zijn de mijne op dit moment
Afbeelding

Ik houd echt enorm van nagellak en lange nagels, maar bij mij buigt alles te veel. Nagellak blijft niet lang zitten, door de buiging breekt het er gewoon af.
Vind m'n nagels nu dus veel te kort :(
Wil nog wel eens gellak laten zetten, maar vind t toch best prijzig..

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:08

Net weer nieuwe gellak opgedaan, mijn nagels nu :

Afbeelding

Afbeelding

4leggedmates

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:13

Best kort, wel gewoon een wit randje. Geen lange nagels omdat dat bij de paarden niet handig is. Ook doe ik aan kickboksen en met lange nagels zouden mijn bokshandschoenen voor geen meter passen :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 19:42

Mijn nagels groeien als kool! 2 weken geleden had ik ze nog volledig kort geknipt.
Afbeelding

108078

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 15:46

Afbeelding

Dit zijn mijn (eigen) nagels :)

Afbeelding

Mijn nagels waren een ramp. Je kon ze ombuigen, ze spleten etc. Sinds ik een cursussen heb gehad van O.P.I en een cursus van KOH. Heb ik helemaal gevonden wat bij mij past. Nu zijn ze al jaren zo.

Ik let wel echt op hygiëne. Ik was mijn nagels ook grondig als ik mijn handen was.

(duim expres iets korten ivm het anders niet uitkrijgen van mijn lenzen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 16:07

Links
Afbeelding

Rechts
Afbeelding

Ik heb ze gisteren geknipt. Ze zijn allemaal erg breed en een beetje scheef, best jammer... Ook heel zwak, vroeger beet ik nagels en nu niet meer, maar bij het minste of geringste scheuren ze al.

Als ik ze lak(wat ik zelden doe, alleen voor een feestje oid) doe ik het iets smaller dan de hele nagel, dan zien ze er iets minder breed uit. En laat ik het afbladderen :')

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 16:22

Ahhh 108078 wat een lange nagels! Hoe krijg je dat voor elkaar? Dat wil ik ook :wow: super, en wat heb je geleerd waardoor ze niet meer splijten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 18:19

Tips gevraagd ! :+ Een kennis van me is nagelstyliste en gaat binnenkort bij mij nagels zetten, nu ben ik vooral met zenuwen/stress een echte pulker maar eigenlijk voornamelijk aan m'n rechterhand, ik had haar een fotootje gestuurd en ze zei dat als ze iets langer zijn het wel handiger werkt voor haar.
Misschien heel stom maar heeft iemand een tip hoe ik er af kan blijven of desnoods kan zorgen dat ze misschien sneller groeien? Klinkt misschien stom maar goed misschien weet iemand iets :')
Ik zal even foto's toevoegen ook :D

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 18:24

Ik heb handdesinfectie van de primark. Dat smaakt zo ontzettend vies dat ik een paar uur later alsnog niet met m'n handen richting mijn mond durf te gaan. Is niet bedoeld om nagelbijten te stoppen en daar gebruik ik het ook niet voor want zelf ben ik geen nagelbijter, maar helpt wel om van je nagels af te blijven. 1 euro per flesje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 18:25

Anoniem schreef:
Ik heb handdesinfectie van de primark. Dat smaakt zo ontzettend vies dat ik een paar uur later alsnog niet met m'n handen richting mijn mond durf te gaan. Is niet bedoeld om nagelbijten te stoppen en daar gebruik ik het ook niet voor want zelf ben ik geen nagelbijter, maar helpt wel om van je nagels af te blijven. 1 euro per flesje.

Dat soort dingen ken ik inderdaad, alleen ben ik geen bijter :P Ik pulk haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 18:28

Ooh ja klopt, wel gelezen maar niet helemaal geregistreerd blijkbaar :'). Pulken is lastig op te lossen... pleisters er over heen zou werken maar of je daar mee rond wil lopen is een tweede :=.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 18:44

ik heb korte nagels! lekker velletjes er omheen enz. :=
mag vanwege mijn opleiding/stage geen lange nagels of nagellak, en door het meerdere keren per uur handalcohol gebruik heb ik lekker droge handen (vandaar de velletjes)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 19:01

Afbeelding
Mijn nagels.. lak ze bijna altijd

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 19:05

Oke ik moet het toch even vragen. Ben nu hard m'n best te doen om te stoppen met nagelbijten en ik moet zeggen dat het me verrassend goed afgaat. Maar hebben jullie dan niet continu last van vieze nagels? :oo Ik ben de hele tijd bezig met de viezigheid onder m'n nagels weg te halen, maar op t moment dat ik bij wijze van spreken de vijl wegleg zijn ze alweer vies :=

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 19:29

Nu is er even weinig over van mijn nagels. 2weken geleden zijn mijn acrylnagels er afgehaald. Baal nog steeds van. Ze waren zo hard en normaal lang.

Mijn nagelriemen magen wel wat aandacht hebben ;)

Ow en onder mijn nagels is het vaak zwart door mijn werk en de paarden hahaha.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 19:39

Ik heb nu al twee weken dit, erg blij mee!

Afbeelding

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 19:43

Blijf gellak beter zitten dan nagellak? Ik heb van mezelf lange stevige nagels maar draag nooit nagellak omdat dit meteen bladert(werk achter de kassa dus ook continu het gekras in geldlade is niet handig haha).
Wil op zich gellak wel eens proberen als dit beter blijft zitten!

Eva1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 19:45

Gewoon alleen knippen.
Probeer wel eens iets langer maar met de paardjes en bij het typen op het werk niet altijd even handig.

Nagellak vind ik wel mooi maar heb altijd het gevoel of ik zuurstof te kort kom in mijn vingers als dat er op zit.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 20:01

SuperAssie schreef:
Blijf gellak beter zitten dan nagellak? Ik heb van mezelf lange stevige nagels maar draag nooit nagellak omdat dit meteen bladert(werk achter de kassa dus ook continu het gekras in geldlade is niet handig haha).
Wil op zich gellak wel eens proberen als dit beter blijft zitten!

Ik heb Essie - Gel Coutoure van de Etos/bol.com soort lookalike gel maar zonder lamp. Blijft super zitten. Ook met veel wisselgeld etc :)

Ik heb net 'make the cut' opgedaan van Essie. Tja wat voor kleur is het, geen wit, geen grijs maar wel netjes :) Dinsdag moet het er alleen weer af, omdat ik dan in de horeca sta.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 20:24

2 x per dag paarden verzorgen, uitmesten, vegen, voeren enz. alles met handschoenen aan, want ik heb een kantoorbaan en mijn handen moeten er enigszins verzorgd uitzien.... altijd gellak erop, als ik dat niet doe, scheuren ze al als ik ernaar kijk......

Afbeelding

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-17 20:37

Zonder lamp is geen gel en heeft dus ook niet de eigenschappen van gel....
Bij mijn klanten is het heel wisselend. De kortste is 10 dagen, maar deze dame werkt zeer intensief in de schoonmaak. De langste is 6 weken. Wel een mega uitgroei, maar toch. Deze dame werkt op kantoor...