Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Piekosjj

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 18:37

Da's een fijne site van MudSweatTrails Greetje, die ga ik onthouden. Zie zelfs dat de trails in Zweden er op hebben staan :D Ik heb nog nooit wedstrijden in NL gelopen, enkel wat lokale off road races in de UK maar nu begint het toch wat te kriebelen om te kijken of er binnenkort iets in de buurt te vinden is :)
Amoor, lekker bezig!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 18:38

Goed bezig amoor.

Misschien sla ik die veluwezoomtrail maar over dan. Geen zin om in een rijtje te lopen. Bovendien ken ik de veluwezoom erg goed en kan ik er zelf binnen 20 minuten zijn. Dan kan ik beter zelf een mooi plekje zoeken om te lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 19:34

Dank jullie!

Wat zijn trails? Wat is er anders aan vergeleken met gewoon een wedstrijdje over de weg?

Zijn door het bos weer andere wedstrijden?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 20:33

Trails zijn onverhard, op afwisselend terrein en vaak zit er hoogteverschil in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 20:38

Supervixen schreef:
Trails zijn onverhard, op afwisselend terrein en vaak zit er hoogteverschil in.

Oh klinkt erg gaaf! Ik ben op internet al aan het zoeken naar leuke wedstrijdjes in Drenthe. Liefst in het bos.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 20:38

Een trail is eigenlijk niets meer dan een of road wedstrijd. Dus onverhard over natuurlijke paden en dan bij voorkeur over met name singletracks. Meestal wordt de route aangegeven met pijlen en linten. Maar er is een groot verschil in een trail en een trail. Soms wordt er dan ook van natuurloop of van bosloop gesproken. Maar een trail hoeft helemaal niet door het bos te gaan en een natuurloop hoeft niet onverhard te zijn. Om een trail als trail te betitelen is het wel gebruikelijk aan te houden dat minimaal 90% van het parcours onverhard is.
Crosslopen daarintegen zijn ook onverhard maar meestal een afgezet parcours wat je meerder keren af moet leggen. is meestal kort (maximaal een 12 km) terwijl het echte trailen pas begint bij langere afstanden. Maar door de populariteit klopt dat tegenwoordig ook niet meer en zin er ook al korte trails van een 10-15km.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 21:27

En trail mag officieel geen ronde zijn maar alle afstanden heel parcours bv 2x ronde 5km is niet toegestaan en minimaal 80% onverhard

Trails loop ik alleen in de bossen Utrecht en Veluwezoom dan heb je nog de DAK Devils Trails

Ik ben dol op de de uitslagensite Greetje voor mij werkt die heel goed heb tot einde van jaar al 20 wedstrijden klaar staan.
Voor ik een wedstrijd ga lopen bekijk ik al het parcours leuke loopjes houden we erin en de mindere loop ik nooit meer.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 22:40

Vandaag laatste dag stage gelopen (apotheekassistente), en had een doos pralines bij om mijn stagementor te bedanken voor de begeleiding, is een super lieve en behulpzame dame. Krijg ik bij het afscheid zelf nog een geschenk: massage-olie met arnica, tegen spierpijn. Super blij mee, weet niet waar ik dat aan verdiend heb.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 19:09

Gisteren en vandaag weer wat km's kunnen maken. Gisteren een rustige duurloop van 17km en vandaag een wisselduurloop van 27km. Nu is het de komende week weer wat gas terugnemen want de zesuuursloop is al over 6 dagen. Maar wat een heerlijk loopweer.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 19:19

Zeker heerlijk loopweer! Ik heb vanmorgen 5.5km gewandeld op een zandverstuiving, vanmiddag mijn paard gelongeerd en daarna nog even 10km hardgelopen. Eerst een flink stuk tegen de wind in en daarna genoten van de wind in de rug. Genoten!

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 19:52

Ik heb vanmorgen ook een rondje gelopen van bijna 5km. Ging wel lekker alleen op het laatst met neerkomen beetje last van m'n scheenbeen voor op. Met wandelen weer niet.
Het was heerlijk weer om te lopen.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 19:58

Inderdaad heerlijk weer! Gisteren 10 km gelopen in 55:35 min, bijna een minuut verbeterd! Ik heb zin in het examen donderdag! :D

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:27

hyawatta schreef:
Ik heb vanmorgen ook een rondje gelopen van bijna 5km. Ging wel lekker alleen op het laatst met neerkomen beetje last van m'n scheenbeen voor op. Met wandelen weer niet.
Het was heerlijk weer om te lopen.

Als je volgende nou weer last hebt van je scheenbenen, wil je dan alsjeblieft even rust nemen? Ik heb een scheenbeen blessure en ik wens het echt niemand toe.. bij mij begon het ook met kleine pijntjes bij alleen het rennen.

Wat fijn dat iedereen zo genoten heeft van het weer vandaag! :)

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 21:03

Ja dan doe ik dat
Veel te bang voor langdurige blessures.
Is er iets waar ik dan evt op kan/moet letten tijdens het lopen?
Schoenen zijn vorig jaar juli gekocht en net 200 km op gelopen. Zou het wel met demping te maken kunnen hebben? Heb ze toen aan laten meten, asics.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 21:30

@Hyawatta, bij mij hielpen compressie tubes/compressiekousen. Heb ook gemerkt dat ik er nog wel es lichtjes last van krijg als ik te traag loop. Ga ik een versnelling hoger, is het gelijk over, zal wss iets te maken hebben met andere manier van lopen/landen/afzetten bij mij.

Scheenbeenvlies is erg bezenuwd, en daardoor snel pijnlijk.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 21:47

Oke dan zou ik daar eens naar kunnen kijken.
Ik heb geen hoog tempo en zodra ik wat hoger tempo loop hou ik het minder lang vol maar weet niet of dat helpt. Kan het eens proberen. Eigenlijk dinsdag weer m'n loop dag anders wat langer rust houden en donderdag weer proberen.

Hoop niet dat het iets is wat erger wordt, 21 mei m'n eerste wedstrijd, de marikenloop :o

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 21:58

Hyawatta, die Marikenloop is zo'n ladies run zag ik? Weet niet of ze dat in België ook hebben, hier in de streek nog niet meegemaakt, wel één wedstrijd waar ze kijken naar tijdverschil tussen eerste vrouw en eerste man, en de mannen starten dan zoveel later, in de hoop dat eerste man en eerste vrouw tegelijk finishen. "Battle of the sexes" heet het geloof ik.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 22:13

Ik heb ook geen idee of dat ze dat bij jullie hebben. Is idd alleen voor vrouwen. Is een hele georganiseerde dag met verschillende stands en workshops enzijn. Ben benieuwd, heb nog nooit zoiets mee gemaakt.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 22:15

hyawatta schreef:
Ja dan doe ik dat
Veel te bang voor langdurige blessures.
Is er iets waar ik dan evt op kan/moet letten tijdens het lopen?
Schoenen zijn vorig jaar juli gekocht en net 200 km op gelopen. Zou het wel met demping te maken kunnen hebben? Heb ze toen aan laten meten, asics.

Compressie kousen heb ik voor mijn blessure niet gebruikt, maar ik hoor van veel kanten dat ze erg goed werken bij dergelijke blessures.
Ik weet niet of je voor je loop altijd een warming-up doet? Kuiten en scheenbenen even stretchen en goed uitrekken is echt heel simpel en zo gedaan, maar wel heel belangrijk bij zo'n blessure. Oh ja en waar je op moet letten: pijn? Stop, keer om en wandel naar huis.

Ja het zou met demping te maken kunnen hebben of met bijvoorbeeld overpronatie, aangezien er dan veel druk op het scheenbeen komt. Anyway, ik hoop dat je er geen last meer van krijgt en dat het een eenmalig pijntje was :o

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 22:30

Ik wandel 5tot10 min en dan idd stretchen. En iedere dag wel paar keer als ik de trap op loop hak langzaam laten zakken en weer langzaam op.
Ik ga het van de week proberen met compressie kousen en als het pijn doet wandel ik terug.

En anders even naar de winkel met de schoenen en kunnen hun misschien beoordelen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 06:22

hyawatta schreef:
Ik heb ook geen idee of dat ze dat bij jullie hebben. Is idd alleen voor vrouwen. Is een hele georganiseerde dag met verschillende stands en workshops enzijn. Ben benieuwd, heb nog nooit zoiets mee gemaakt.

De marikenloop is prima om als eerste wedstrijd te lopen. Heb ik ook ooit gedaan. Ik ga hem voor de vierde keer lopen, maar pak nu de tien km. Nadeel was altijd dat je door de drukte niet goed kon doorlopen, maar nu is het parcours veranderd, dus heb goede hoop dat het verbeterd is.
Ik vind vooral de sfeer erg goed en lekker veel publiek langs de kant. Gewoon een gezellige wedstrijd.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 08:17

hyawatta schreef:
Ik wandel 5tot10 min en dan idd stretchen. En iedere dag wel paar keer als ik de trap op loop hak langzaam laten zakken en weer langzaam op.
Ik ga het van de week proberen met compressie kousen en als het pijn doet wandel ik terug.

En anders even naar de winkel met de schoenen en kunnen hun misschien beoordelen.

Als je met je hak omlaag stretcht, strek je je kuiten. Voor je scheenbeen zou je moeten je teen naar beneden doen als je trapafwaarts (bestaat dit woord ?) staat.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 09:08

Spannend Greetje, bijna de 6 uurs loop!

Supervixen lekker veel gedaan :D

Hyawatta ook goed bezig geweest. Leuk dat je binnenkort je eerste wedstrijd gaat lopen! En hopelijk verder geen last van je scheenbeen.

Trijnie dat is in ieder geval een goede instelling om je examen in te gaan!

Zeker lekker loopweer! Gisteren weer lekker in een short gerend :D Al stond er wel aardig wat wind. Heb een stuk van 15,4km gelopen, vond het best wel weer een eind haha. Gemiddeld tempo van 5.20 per km is voor mij ook best vlot voor zo’n afstand in training. Vrijdag had ik ook al een redelijk pittige training gedaan van 9km met 400m tempoblokken er in. Wel weer goed bezig geweest dus.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 09:21

hwn schreef:
hyawatta schreef:

Als je met je hak omlaag stretcht, strek je je kuiten. Voor je scheenbeen zou je moeten je teen naar beneden doen als je trapafwaarts (bestaat dit woord ?) staat.

Snap wat je bedoelt haha.

Supervixen schreef:
hyawatta schreef:

De marikenloop is prima om als eerste wedstrijd te lopen. Heb ik ook ooit gedaan. Ik ga hem voor de vierde keer lopen, maar pak nu de tien km. Nadeel was altijd dat je door de drukte niet goed kon doorlopen, maar nu is het parcours veranderd, dus heb goede hoop dat het verbeterd is.
Ik vind vooral de sfeer erg goed en lekker veel publiek langs de kant. Gewoon een gezellige wedstrijd.

Zoals het te lezen is klinkt het ook gezellig idd, ben benieuwd.

Daan hoop idd dat het hierbij blijft.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 09:47

Ik meld me ook weer even! Welkom aan alle nieuwe gezichten! Leuk dat iedereen zo enthousiast is.

Sterkte en beterschap voor iedereen met een blessure! Wat ontzettend balen zeg! Komt wel goed schatjes! :(:)

Ik heb de afgelopen 10 dagen niet gelopen. Ik was zo vermoeid van werk en m'n bruiloft over 3 wk. Ik heb het ebook van sportrusten gedownload en ik ga het halve marathonschema volgen voor de dam tot damloop. Wilde vandaag beginnen maar ik zie dat het de hele dag (!!!) gaat regenen, tot 19u vanavond. Helaas voor mij heb ik vroege dienst dus kan ik niet na 19u nog gaan lopen want dan moet ik al naar bed. :+

Ik blijf het lastig vinden om het trainen te combineren met mijn baan. Morgen om 4u m'n bed uit, 10u werken en 4 vluchten. Ben dan wel om 14.30 al thuis. Klinkt leuk maar ik ben dan echt gesloopt en moet ik 's avonds weer vroeg naar bed omdat ik de volgende dag alweer om 4u eruit moet. Als ik dan toch ga lopen, loop ik echt op m'n tandvlees en ben ik de volgende dag een soort naar suiker verlangend monster. :')