Hpv vaccinatie ervaring

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:18

Femek2902 schreef:
Ashleytjuhh schreef:
Femek2902 succes met zo iemand vinden( even snel 12 ben je als je de prik krijgt, nu 8 jaar geleden ben je nu 20) denk het grootste gedeelte van de mannen heeft tegenwoordig op die leeftijd al meerdere seks partner gehad.
maar goed dat is een andere discussie

Femek2902
heb jij een bron waar staat staat dat ze de werking maar zolang kunnen garanderen? en uitstrijkjes op jonge leeftijd denk dat geen 1 meid op 12 jarige leeftijd al daarvoor naar de dokter gaat en een grote eenden bek in gaat krijgen terwijl ze nog geen seks heeft gehad. en daar met de benen wijd gaat liggen. denk je wel?

Goed zo femek.Waren er maar meer mensen zoals jij.Maar pas wel op met mannen die om een net meisje te versieren allerlei leugens kunnen vertellen.Ze vertellen dat wat jij wilt horen,ook al is het helemaal niet waar.Bijv. dat ze nog maagd zijn,als ze merken dat jij dat waardeert.Als ik niet zo streng gelovig was,dan was ik er al heel vaak ingevlogen!
Ik reageer alleen op het eerste deel, want het laatste deel heb ik niet beweert :)

Ik ben me ervan bewust dat echt lang niet iedereen maar 1 seksuele partner heeft in z'n leven. Maar stel nou dat ts precies een van die mensen is die dat ook van plan is en die ook haar man uit zo'n kring gaat halen. Dan heeft ze wel wat aan mijn reactie en overweging gehad. Anders niet en dan negeert ze het gewoon. Ook prima toch?

Ik kan je trouwens zo 5 namen noemen van mannen die nog maagd zijn en van mijn leeftijd, maar dat terzijde.

Anna04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-17 14:19

Melisssx schreef:
Maar heeft hij zich er ook echt in verdiept of is dat gewoon omdat hij denkt dat dat zo zou moeten zijn?

Ja. Tig lessen die hij er ober heeft gegeven, hij werkte zelf in dat hele medicijntest gebeure.

Maar het kan toch niet zo zijn dat iedereen hier een potje loopt te liegen?
Ik begin zelfs te denken dat hij iets verbergt of gewoon niet wil geloven...

Ashleytjuhh

Re: Hpv vaccinatie ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:26

ts ik denk niet dat die het zo bedoel maar meer dat chronische vermoeidheid iets is dat maar in een klein percentage echt chronische is omdat je er gewoon beter van kan worden als je het hebt

gekoppaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:47

Femek2902 schreef:
Ashleytjuhh schreef:
Femek2902 succes met zo iemand vinden( even snel 12 ben je als je de prik krijgt, nu 8 jaar geleden ben je nu 20) denk het grootste gedeelte van de mannen heeft tegenwoordig op die leeftijd al meerdere seks partner gehad.
maar goed dat is een andere discussie

Femek2902
heb jij een bron waar staat staat dat ze de werking maar zolang kunnen garanderen? en uitstrijkjes op jonge leeftijd denk dat geen 1 meid op 12 jarige leeftijd al daarvoor naar de dokter gaat en een grote eenden bek in gaat krijgen terwijl ze nog geen seks heeft gehad. en daar met de benen wijd gaat liggen. denk je wel?

Ik reageer alleen op het eerste deel, want het laatste deel heb ik niet beweert :)

Ik ben me ervan bewust dat echt lang niet iedereen maar 1 seksuele partner heeft in z'n leven. Maar stel nou dat ts precies een van die mensen is die dat ook van plan is en die ook haar man uit zo'n kring gaat halen. Dan heeft ze wel wat aan mijn reactie en overweging gehad. Anders niet en dan negeert ze het gewoon. Ook prima toch?

Ik kan je trouwens zo 5 namen noemen van mannen die nog maagd zijn en van mijn leeftijd, maar dat terzijde.

Hmm... Ik was 10 jaar samen met mijn man toen het bij mij werd geconstateerd. Ik ben nooit vreemdgegaan en ik durf mijn hand voor hem ook in het vuur te steken.... Toch had ik wel aangetaste cellen vanwege een HPV besmetting?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:56

gekoppaard schreef:
Hmm... Ik was 10 jaar samen met mijn man toen het bij mij werd geconstateerd. Ik ben nooit vreemdgegaan en ik durf mijn hand voor hem ook in het vuur te steken.... Toch had ik wel aangetaste cellen vanwege een HPV besmetting?

Dan heb jij of je man het voor die 10 jaar toch ergens opgelopen. Volgens mij is het echt alleen seksueel overdraagbaar.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 15:56

Ik durf dat niet met 100% zekerheid te zeggen of het enkel seksueel overdraagbaar is. Ik weet alleen dat de kans veel groter is als je meerdere seksuele partners hebt. Mocht je er maar 1 hebben dan is het volgens mij niet zo dat je 0% kans hebt, maar gewoon veel minder.

gekoppaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:39

Mij hebben ten tijde van mijn behandeling aangegeven dat het ook op andere manieren kan worden overgedragen, uiteraard vond ik het ook erg vreemd, ik was tenslotte al zolang monogaam. Ik heb ook geen klachten gehad, dit kwam tijdens het bevolkingsonderzoek naar boven. Maar een vaste partner betekend voor mij in elk geval geen garantie. De kans zal zeker kleiner worden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 18:17

gekoppaard schreef:
Femek2902 schreef:

En je man was je eerste partner? En jij je man zijn eerste partner?
HPV kan ook met "handwerk" door gegeven worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 18:20

Ik heb hem niet gehaald. Mijn ouders vertrouwden het niet. (Stiekem was ik daar wel blij om, want ik ben ook superbang voor vaccinaties, maar dat zeg ik natuurlijk niet hard op.)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 18:24

Suzanne F. schreef:
gekoppaard schreef:

Dan heb jij of je man het voor die 10 jaar toch ergens opgelopen. Volgens mij is het echt alleen seksueel overdraagbaar.

Nee dat klopt niet, sommige kinderen zijn ook besmet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 18:28

Lijkt me dat die dan besmet raken via de moeder of dat men toch eens moet gaan kijken of er niks gebeurt is. Voor zover ik weet is het ook een SOA.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 18:35

Ze weten het nog niet precies.
Je kunt een onsmette moeder hebben en toch een besmette baby en omgekeerd.

Er is nog veel onbekend over hpv.

xchey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 18:40

Nergens last van gehad en veel mensen die ik ken hebben hem ook gehad en ook nergens last van. Je leest idd veel enge verhalen maar als iets 'nieuw' is, wordt het erg uitvergroot vaak. De kans dat je baarmoederhalskanker krijgt van hpv is in elk geval vele malen groter dan dat je iets van die prik krijgt, maar niks is zonder risico uiteraard

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 18:42

Sizzle schreef:
Ze weten het nog niet precies.
Je kunt een onsmette moeder hebben en toch een besmette baby en omgekeerd.

Er is nog veel onbekend over hpv.

Maar de prik is desondanks 100% betrouwbaar. Bij mijn medicatie zijn ze tenminste eerlijk.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 18:47

Je kunt er vanuit gaan dat de prik op populatie niveau veilig is, daar zijn genoeg studies voor gedaan inmiddels.
Hoe individuen reageren is een ander verhaal.
Generatie overspringende bijwerking bij een vaccin acht ik minder een risico.

Maar ik heb zelf wel twijfel bij ten eerste de werkzaamheid en ten tweede het mogenlijke effect op individuen die al besmet zijn zonder te weten.
Kwa vermoeidheidssyndroom kan nog niets vewezen worden, maar er zijn wel erg veel berichten over om dat niet beter te onderzoeken.

Ik heb nog niet genoeg voordelen kunnen zien eerlijk gezegd.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 21:45

xchey schreef:
De kans dat je baarmoederhalskanker krijgt van hpv is in elk geval vele malen groter dan dat je iets van die prik krijgt, maar niks is zonder risico uiteraard

En de bron hiervan is? Volgens het RIVM krijgt bijna 1 op de 12500 vrouwen baarmoederhalskanker. Volgens de bijsluiter hebben meer dan 1 op de 10 meiden die gevaccineerd zijn met Cervarix als bijwerking hoofdpijn en vermoeidheidsklachten. Er wordt daarbij niet vermeld hoe hevig en hoe lang deze klachten aanhouden. Daarbij is er nog niets bekend over de gevolgen op de lange termijn.

Ik zou dus uitkijken met dit soort stellingen. Dat jij denkt dat de kans op bmhkanker door HPV velen malen groter is dan de kans op bijwerkingen/blijvende schade door de vaccinatie is prima. Maar ik denk niet dat je dit zomaar als feit weg kan zetten.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 21:48

Delphi schreef:
xchey schreef:
De kans dat je baarmoederhalskanker krijgt van hpv is in elk geval vele malen groter dan dat je iets van die prik krijgt, maar niks is zonder risico uiteraard

En de bron hiervan is? Volgens het RIVM krijgt bijna 1 op de 12500 vrouwen baarmoederhalskanker. Volgens de bijsluiter hebben meer dan 1 op de 10 meiden die gevaccineerd zijn met Cervarix als bijwerking hoofdpijn en vermoeidheidsklachten. Er wordt daarbij niet vermeld hoe hevig en hoe lang deze klachten aanhouden. Daarbij is er nog niets bekend over de gevolgen op de lange termijn.

Ik zou dus uitkijken met dit soort stellingen. Dat jij denkt dat de kans op bmhkanker door HPV velen malen groter is dan de kans op bijwerkingen/blijvende schade door de vaccinatie is prima. Maar ik denk niet dat je dit zomaar als feit weg kan zetten.

Lees even mijn vorige post. Het scheelt maar 10 meisjes tussen de aantal wat gevaccineerd word en het aantal wat langdurige klachten ondervind.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 23:43

Steeph schreef:
Lees even mijn vorige post. Het scheelt maar 10 meisjes tussen de aantal wat gevaccineerd word en het aantal wat langdurige klachten ondervind.

Sorry, maar ik volg die post niet helemaal. Vooral dit stukje vind ik erg vaag:

Citaat:
Laten we de meisjes geboren in 2002 nemen, die zijn namelijk in 2015 gevaccineerd. Hiervan is 48,1% gevaccineerd met twee of drie vaccins (volledig gevaccineerd), 11,5% met één vaccin (reeks niet afgemaakt) en 40,3% heeft het vaccin niet gehaald. Maar 48,1% heeft dus de hele reeks gehad.
In 2015 zijn er in het totaal 99.102 meisjes geweest die opgeroepen zijn om het vaccin te halen.

De HPV vaccinatie beschermt tegen ongeveer 70% van de gevallen van BMHK. Dat komt doordat er verschillende vormen zijn van Humaan Papillomavirus (HPV16 en HPV18). In 2015 kwamen er 715 nieuwe gevallen van BMHK waarvan het lichaam het dus niet zelf geeft kunnen opruimen. Daarvan zijn er 207 komen te overleiden, dat is 29%. Het aantal nieuwe gevallen van BMHK is in de afgelopen jaren niet of nauwelijks afgenomen.

Dus stel, we trekken die 715 nieuwe gevallen van BMHK even door naar het aantal meisjes wat in 2002 geboren is en is opgeroepen voor de vaccinatie: dat zijn er 715 op 99.102 meisjes. Dat is nog geen 0,8% van de meisjes!

Waarom betrek je die 715 gevallen op de groep meisjes die in 2002 geboren zijn? In 2015 zijn zij 13 jaar en het is zeer onwaarschijnlijk dat er binnen de groep 13 jarige, personen zijn met baarmoederhalskanker. Die 715 gevallen liggen verspreid over diverse leeftijdsgroepen, nooit binnen één leeftijdsgroep. Wat zegt die 0,8% eigenlijk?

Verder is er nog niets bekend over eventuele bijwerkingen/gevolgen op de lange termijn. Die zijn niet meegenomen in je berekeningen. Logisch natuurlijk, want daar is nog niets over bekend. Ook is er vanuit gegaan dat het vaccin daadwerkelijk bij 70% van de vrouwen baarmoederhalskanker voorkomt, terwijl dit nog helemaal niet bewezen is.

Je berekening lijkt erg mooi, maar er zijn zo veel onbekende en onvoorspelbare factoren waardoor ik vind dat je niet zo maar kan zeggen dat de kans dat je baarmoederhalskanker krijgt van HPV vele malen groter is dan dat je iets van de prik krijgt.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 23:59

melody7 schreef:
Met wat ik nu weet zou ik hem absoluut niet halen, al is het bij mij wel goed gedaan.

Ik ben chronisch ziek en er is mij zo vaak gevraagd of ik die enting gehad heb, er moet gewoon iets niet kloppen.
Natuurlijk gaat het vaker goed dan fout, maar je zult het maar net zijn.

Hier ook! Ik ben oa chronisch vermoeid en er is me vaak gevraagd of ik de vaccinatie heb gehad.
Dat heb ik overigens niet en sta nog steeds achter mijn keuze!

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 00:09

dalena schreef:
melody7 schreef:
Met wat ik nu weet zou ik hem absoluut niet halen, al is het bij mij wel goed gedaan.

Ik ben chronisch ziek en er is mij zo vaak gevraagd of ik die enting gehad heb, er moet gewoon iets niet kloppen.

Hier ook! Ik ben oa chronisch vermoeid en er is me vaak gevraagd of ik de vaccinatie heb gehad.

Chronische vermoeidheidsklachten komen vaak voor bij meiden in of net na de pubertijd. Hier hoeft geen causaal verband te zijn met een vaccin, net zo als het bij jullie ook niet het geval is.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 00:43

@Sakura789 Ik heb de vaccinatie dan ook niet gehad. Ik ben bij veel doktoren geweest waarvan veel vroegen of ik deze vaccinatie heb gehad. Zoiets zullen ze ook niet zomaar vragen, toch?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 00:49

Sakura789"
[quote="dalena schreef:
melody7 schreef:

Chronische vermoeidheidsklachten komen vaak voor bij meiden in of net na de pubertijd. Hier hoeft geen causaal verband te zijn met een vaccin, net zo als het bij jullie ook niet het geval is.[/quote]

Maar het komt dus wel (vaak) voor, het is niet voor niks dat er zo vaak naar gevraagd wordt. Waar rook is is vuur werd hier al ergens gezegd en dat geloof ik ook. Ze zijn er bijzonder alert op, dat heeft een rede.

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 00:54

Ik heb gekozen om de prik niet te nemen, het is alleen maar rotzooi wat ze in je lichaam spuiten :j

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 01:11

Ik was destijds de eerste serie die werd opgeroepen voor het vaccin. Ik was destijds 15, mijzelf er flink in verdiept. De gehele bijsluiter gelezen ( klik voor bijsluiter van 91 paginas).

Waarbij het mij tegen tegenstond dat er eigenlijk langere termijn gevolgen bekend waren? Want wat doet dit vaccin op langere termijn. Tikd voor een analyse van de bijsluiter. Leer vooral ook het klinisch onderzoek eens door. En mocht dan je interesse gewekt zijn, kan ik vast ook de originele onderzoeken achterhalen :j en anders zijn ze snel gevonden door een ander via pubmed.

Wat mij ook niet aan stond is dat er op volwassenen is getest. Ethisch is het natuurlijk niet verantwoord om op kinderen te testen. Maar dat betekend dat er TOEN (hoe het nu is kan ik niet zeggen) geen informatie bekend was over de werking en effecten bij kinderen. Het voelde alsof wij destijds de proefdieren/kinderen waren.

Alles bij elkaar gaf het mij geen goed gevoel. Waar ik nu overigens geen spijt van heb :)

Ik raad dus ook iedereen aan de gehele bijsluiter te lezen, verdiep je in de onderzoeken. Ik ga op een fatsoenlijker tijdstip nog eens op zoek naar meer informatie... want ik moet ergens nog een document hebben opgeslagen... maar waar? :+

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 07:30

Delphi schreef:
Steeph schreef:

Sorry, maar ik volg die post niet helemaal. Vooral dit stukje vind ik erg vaag:

Citaat:
Laten we de meisjes geboren in 2002 nemen, die zijn namelijk in 2015 gevaccineerd. Hiervan is 48,1% gevaccineerd met twee of drie vaccins (volledig gevaccineerd), 11,5% met één vaccin (reeks niet afgemaakt) en 40,3% heeft het vaccin niet gehaald. Maar 48,1% heeft dus de hele reeks gehad.
In 2015 zijn er in het totaal 99.102 meisjes geweest die opgeroepen zijn om het vaccin te halen.

De HPV vaccinatie beschermt tegen ongeveer 70% van de gevallen van BMHK. Dat komt doordat er verschillende vormen zijn van Humaan Papillomavirus (HPV16 en HPV18). In 2015 kwamen er 715 nieuwe gevallen van BMHK waarvan het lichaam het dus niet zelf geeft kunnen opruimen. Daarvan zijn er 207 komen te overleiden, dat is 29%. Het aantal nieuwe gevallen van BMHK is in de afgelopen jaren niet of nauwelijks afgenomen.

Dus stel, we trekken die 715 nieuwe gevallen van BMHK even door naar het aantal meisjes wat in 2002 geboren is en is opgeroepen voor de vaccinatie: dat zijn er 715 op 99.102 meisjes. Dat is nog geen 0,8% van de meisjes!

Waarom betrek je die 715 gevallen op de groep meisjes die in 2002 geboren zijn? In 2015 zijn zij 13 jaar en het is zeer onwaarschijnlijk dat er binnen de groep 13 jarige, personen zijn met baarmoederhalskanker. Die 715 gevallen liggen verspreid over diverse leeftijdsgroepen, nooit binnen één leeftijdsgroep. Wat zegt die 0,8% eigenlijk?

Verder is er nog niets bekend over eventuele bijwerkingen/gevolgen op de lange termijn. Die zijn niet meegenomen in je berekeningen. Logisch natuurlijk, want daar is nog niets over bekend. Ook is er vanuit gegaan dat het vaccin daadwerkelijk bij 70% van de vrouwen baarmoederhalskanker voorkomt, terwijl dit nog helemaal niet bewezen is.

Je berekening lijkt erg mooi, maar er zijn zo veel onbekende en onvoorspelbare factoren waardoor ik vind dat je niet zo maar kan zeggen dat de kans dat je baarmoederhalskanker krijgt van HPV vele malen groter is dan dat je iets van de prik krijgt.

Die 715 zijn nieuwe BMHK gevallen per jaar. Die zijn de laatste jaren nog niet afgenomen dus dat is een goede indicatie of de vaccin werkt. Als het de komende jaren ineens gaat afnemen, dan zou je kunnen stellen dat het vaccin werkt.

Die 0.8% is de kans dat je BMHK krijgt. De kans dat je besmet word met HPV is 80 tot 100%, maar dat eindigd maar in 0,8% van alle meisjes in BMHK.

Over de werking heb ik ook heel duidelijk in mijn post gezet;
Citaat:
Onthoud wel dat deze cijfers zijn wanneer het vaccin écht beschermt tegen 70% én het optimaal werkt (levenslange bescherming tegen HPV16 en HPV18).

Dus ik ben uitgegaan van het meest positieve geval.