Duiveltje afschieten - roken is vies en ongezond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LizMD

Re: Duiveltje afschieten - roken is vies en ongezond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 01:52

Ik heb lukraak wat gelezen. 2 jaar (bijna) niet gerookt, het laatste half jaar wel weer (stom!). Dit topic heeft me weer even over het laatste drempeltje geholpen. Top dus! Heerlijk om de ongezouten mening van iedereen te lezen :D Hoe gaat het met jou TS?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 02:24

Ik rook sinds een jaar ongeveer niet meer. Afentoe met een glaasje wijn ofzo ( om de maand?) maar verder niet meer. Geen behoefte meer aan en geld verspilling. Begon met roken op mijn 16e, op mijn 20e ongeveer zwaar gaan minderen tot vrijwel stoppen en op mijn 23/24eongeveer weer begonnen omdat je dan vaker een break mocht nemen :+ nu dus eigenlijk niet meer. Ik vind het ook echt ontzettend stinken als mensen net van hun rookpauze komen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 02:49

lifaya schreef:
Ik rook sinds een jaar ongeveer niet meer. Afentoe met een glaasje wijn ofzo ( om de maand?) maar verder niet meer.

Dus je rookt nog wel :P
Stoppen = 100% stoppen, niet af en toe nog roken.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 02:53

Als je 6 a 8 x per jaar een sigaret ofzo rookt noem ik dat niet echt meer roken als je periodes 20 per dag rookte :+ dat heet een "gelegenheid roker" om het maar zo even te zeggen en ook dan heb ik er eigenlijk ook geen behoefte meer aan.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 02:54

Dus simpel gezegt je rookt nog.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 02:57

Nee. Als iemand rookt betekend dat dat diegene het op regelmatige basis doet. Dus dagelijks of wekelijks. Zou wat zijn. Ik steek na 3 maanden een sigaret op tijdens uitgaan en daarna weer enkele maanden niet en word ik als roker gezien maar iemand die na jaren kettingroken probeerd te stoppen en na maanden weer 1 opsteekt en begint is dus in jullie ogen nooit gestopt? :+

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 02:58

lifaya schreef:
dat heet een "gelegenheid roker"

Maar daar zeg je het zelf. Je rookt dan gewoon nog :+
Ik snap alleen niet waarom het dan zo lastig is om dat te erkennen :P Of je er nou 1 of 100 in de maand rookt, dat maakt niet uit. Roken is roken.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 03:01

Ik zet het tussen aanhalingstekens omdat het geen logische benoeming is gezien je niet op frequente basis rookt. Ja je bent dan op dát moment een roker. Een gelegenheid roker. De rest van de tijd ben ik er helemaal niet mee bezig. Is dat niet juist hetgeen wat een roker een roker maakt? Bezig zijn met roken? Zij het niet het roken zelf zij het niet bang zijn dat je niks meer hebt? Ik ben geen roker meer. Ik steek heel afentoe een sigaret op. Niet maandelijks. Laatste sigaret van mij was ergens vorig jaar. Maar dat terzijde.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 03:03

Ik was altijd de grootste ANTI-roker van de vriendinnengroep, zei altijd ''ik neem liever een kauwgompje'' als er weer is 1 een sigaret op stak. Ik vond het stinken, vies en vond het helemaal verschrikkelijk als ze te paard gingen roken (vind ik nog steeds een verschrikking overigens).

Niemand had dan ook verwacht dat ik zo'n 2.5 jaar geleden begon met (sporadisch) roken nadat mijn relatie van 2,5 jaar uit ging. Ik weet het nog zo goed. Ineens had ik de behoefte aan een sigaret. Waarom weet ik nog steeds niet, want behalve een bijna doodservaring had ik niet veel andere ervaringen met roken :')
Sinds toen ben ik een sporadische roker geworden, in mijn geval was dit alleen op de zaterdag avond tijdens het stappen. Helaas is het even een periode iets meer geweest omdat ik vriendjes kreeg die ook rookte....

Mijn huidige vriend waar ik alweer bijna een jaar samen ben rookt(e) ook en we hebben dit samen toch nog lang kunnen beperken tot inderdaad alleen een gezelligheidsroker. Sinds 1 januari dit jaar zijn we beide gestopt en het gaat ons goed af. :j Ik heb mijn eerste uitgaanggelegenheid weer gehad, en miste me sigaret niet maar meer mijn ''houding'' die ik kon verstoppen met die sigaret.
Beide dus alweer ruim een maand rook-vrij.

Ik ben er echt heel blij mee. Me conditie werd er echt rete slecht van :') Behalve door de drank werd ik ook brak (schor) door de sigaret the day after, het stinkt en het is zo slecht en duur!

Nee ik ben blij dat ik er van af ben :D

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 10:14

Ik heb nog nooit een sigaret gerookt maar doe heel soms wel sisha, rook ik dan ook? :))

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 10:31

Ik ben nog steeds gestopt. :)

Eigenlijk volledig zonder drang tot roken. Wel gebruik ik nog steeds zo af en toe mijn e-smoker voor de situaties waarin ik het idee heb 'iets vast te moeten hebben en ergens op te moeten zuigen' maar dat is steeds minder. Daar zit een zoet spulletje in dus geen tabakssmaak.

Ben wel echt vreselijk, vreselijk verkouden. Echt. Heb me in lange tijd nog niet zo verkouden gevoeld. De tranen blijven over mn wangen stromen, ik blijf maar niezen, neus helemaal dicht of het loopt eruit.

En nog steeds de meest vage dromen waar ik wakker van schiet. Dat is wel echt heel erg jammer. Zou gewoon graag weer een keer de nacht doorslapen. Maar wellicht als de verkoudheid beter is.

Ben tot nu toe heel erg blij met de Tabex. Het gaat zo vanzelf.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 11:02

Wat knap van je dat je het zo goed volhoudt, Iris +:)+
Dat ziek/verkouden is best herkenbaar, alles komt dan ineens veel erger door, alsof je veel zieker bent dan je normaal gesproken zou zijn. En dat 's nachts wakker liggen en dromen hoort er helaas ook bij. Ik heb ook een tijd gehad dat het net was alsof ik koorts had, dat gevoel kreeg je dan.
Uiteindelijk gaat het allemaal over. Nog even geduld. Het komt allemaal goed!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 11:15

Dat iets niet smerig smaakt wil nog niet zeggen dat het niet slecht is ;) , maar je bent al goed op weg!

Ik moet bij rokende vrouwen altijd denken aan die reclame van een jaar of 20 terug met die mooie meid voor de spiegel die een sigaret opsteekt en dan in haar spiegelbeeld de verstokte oerlelijke snel verouderde rookster ziet van jaren later. Door te stoppen met roken ben je bezig de ergste lelijkheid van die verstokte rookster te voorkomen. Voor je zoon is een knappe mams die niet klinkt als een vent ook wel fijn ;)

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 11:20

Iris82 schreef:
Ik ben nog steeds gestopt. :)

Eigenlijk volledig zonder drang tot roken. Wel gebruik ik nog steeds zo af en toe mijn e-smoker voor de situaties waarin ik het idee heb 'iets vast te moeten hebben en ergens op te moeten zuigen' maar dat is steeds minder. Daar zit een zoet spulletje in dus geen tabakssmaak.

Ben wel echt vreselijk, vreselijk verkouden. Echt. Heb me in lange tijd nog niet zo verkouden gevoeld. De tranen blijven over mn wangen stromen, ik blijf maar niezen, neus helemaal dicht of het loopt eruit.

En nog steeds de meest vage dromen waar ik wakker van schiet. Dat is wel echt heel erg jammer. Zou gewoon graag weer een keer de nacht doorslapen. Maar wellicht als de verkoudheid beter is.

Ben tot nu toe heel erg blij met de Tabex. Het gaat zo vanzelf.

Klinkt alsof je extreem aan het detoxen bent. Letterlijk het gif komt er fysiek en mentaal uit als je zo bekijkt best lekker en moet je nagaan hoeveel gif er in je lijf zat. En jij beweren dat hè nergens last van had ;)
Blijkbaar je lijf wel hihi.

Goed bezig!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 11:22

Er zit ook geen nicotine in. :)
Voor zover ik weet is een e-smoker zonder nicotine niet bijzonder slecht voor je. Ik lees er een beetje wisselende verhalen over.

@Salsa, ja kennelijk. Ik las ook op internet dat je dus beter brandnetelthee kon drinken om je lichaam te helpen detoxen. Maar ik heb geen idee of je dat in de supermarkt kan kopen?

En trouwens, ik vond de meeste sigaretten helemaal niet zo lekker. Want waarom zou ik anders eerst een slok koffie nemen voor ik er een opstak? Omdat ik de smaak anders helemaal niet lekker vond. Maar dat is dat rode duiveltje dat zegt dat sigaretten wel lekker smaken. Not.

Je houdt jezelf voor de gek met drogredenen om je eigen verslaving goed te praten.
Laatst bijgewerkt door Iris82 op 08-02-17 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 11:24

Ik weet niet hoe slecht het voor je is, maar ik weet wel dat je daarmee de gewoonte van het roken niet afleert. Die lichamelijke afkickverschijnselen zijn natuurlijk niet fijn, maar die gaan binnenkort wel over. De gewoontes die je je er bij aangeleerd hebt zijn helaas veel hardnekkiger. Als ik je ongevraagd (maar goedbedoeld!) een advies zou mogen geven, zou ik toch proberen om ook die e-smoker aan de kant te gooien want anders moet je over een tijdje nog een keer door het hele proces heen, terwijl je het nu in 1 keer zou kunnen doen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 11:29

Misschien heb je gelijk. :) Ik weet het niet. Ik lees op internet er eigenlijk ook wel veel positieve verhalen over. Ik wil wel even kijken hoe het zich evolueert. Als het echt afneemt zoals in een week al gedaan heeft dan is het oké, maar anders moet ik daar ook maar cold turkey mee stoppen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 11:31

Super dat je nog steeds gestopt bent!
En idd hoor je vaker dat mensen meteen sneller ziek zijn nadat ze gestopt zijn. Het gaat over!
Het is iets waar je doorheen moet, hoe cliché ook :(:)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 11:33

Desty schreef:
Ik heb nog nooit een sigaret gerookt maar doe heel soms wel sisha, rook ik dan ook? :))

Ja dan ben je ook een roker volgens een aantal xD

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 11:35

lifaya schreef:
Als je 6 a 8 x per jaar een sigaret ofzo rookt noem ik dat niet echt meer roken als je periodes 20 per dag rookte :+ dat heet een "gelegenheid roker" om het maar zo even te zeggen en ook dan heb ik er eigenlijk ook geen behoefte meer aan.

Dit is voor echte verslaafden echt niet mogelijk. Dan zijn ze er 'weer aan' namelijk.

Je lichaam doet 1 à 2 weken over het afkicken Iris, daarna moet het echt beter worden hoor!

Hou vol! Je bent super goed op weg! Echt heel knap!

Ik ben het eens met de andere.. de e-sig is echt niet voor iedreen positief (bovendien betsaat er ziets als ontploffingsgevaar bij sommige }:0 ), juist de handeling hou je in stand.

Sisha is overigens nog veel slechter voor je dan gewoon roken.. (althans, dat werd een tijd gezegd, zal eens kijken of ik er nog wat over vinden kan) ja dus:
http://www.rivm.nl/Onderwerpen/T/Tabak/ ... /Waterpijp
Laatst bijgewerkt door IMJ op 08-02-17 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 11:40

Goed bezig ts vol blijven houden! Ik ben vandaag een week gestopt *\o/*
Helaas slaap ik al 3 nachten niet en plas ik mezelf een ongeluk s'nachts, vandaag toch maar tabletten gehaald om de slaap te ondersteunen. En we blijven lekker doorgaan met niet roken +:)+ .

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 11:41

Iris, ontzettend goed trouwens van je!

Imj ik ben gelukkig niet verslavings gevoelig. Dat maakt het al een stuk makkelijker. Ik heb vroegah er een hoop van af gerookt. Maar was meer een bezigheid dan verslaving. Ook nooit afkick verschijnselen gehad ofzo.had gewoon geen behoefte er aan.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 11:48

claudia85 schreef:
Goed bezig ts vol blijven houden! Ik ben vandaag een week gestopt *\o/*
Helaas slaap ik al 3 nachten niet en plas ik mezelf een ongeluk s'nachts, vandaag toch maar tabletten gehaald om de slaap te ondersteunen. En we blijven lekker doorgaan met niet roken +:)+ .

Ik weet niet welke je gebruikt? Maar melatonine kan ook garant staan voor 'levendige dromen' en dat in combinatie met het stoppen met roken was bij mij totaal geen succes. Heb nu valeriaan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 11:57

Iris82 schreef:
Heel erg goed geestelijk. Weinig chagrijnig. Weinig behoefte ook aan een sigaret vooralsnog.

Lichamelijk minder, verstopte neus, benauwd, bloedneus, it's allemaal al langs gekomen.

Was de afgelopen dagen bezig met mn mantra vinden. Dat over die niet roker ging er bij mij dus niet in. Daar stak dat duiveltje een stokje voor. Maar rattengif met koeienscheten werkt prima. :') Vooral om mezelf min of meer uit te lachen. Hè ja, ga je longen lekker vullen met rattengif. Echt, geniaal idee. Not.

'Niet' is een woord dat je hersenen slecht verwerkt krijgen. Je hersenen maken voorstellingen van woorden en bij 'niet' kunnen ze geen beelden maken waardoor de kans er is dat dat er uit gefilterd wordt waardoor je jezelf dus onbewust verteld dat je een roker bent en die denken aan roken... ;) een mantra kan je dus inderdaad beter formuleren op zo'n manier dat je er 'beelden' bij kan bedenken.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 11:59

Interessante theorie. Zo leek het ook letterlijk te werken.