Damned schreef:Wat ik persoonlijk raar vind is dat mensen schrijven dat ze blijkbaar pas zichzelf kunnen zijn/voelen wannee ze in een uitgezakte jogging en met ongekamd haar en onopgemaakt gezicht in de zetel kunnen zitten? Ik voel me juist meer mijzelf wanneer ik mezelf verzorg, mijn haar en make up doe en iets aantrek dat net wat beter staat bij mijn figuur dan een joggingspak. Hoewel ik er zelf ook vaak genoeg zo onverzorgd uitzie, voel ik me dan meestal slechter over mezelf, ik voel me onverzorgd en minder aantrekkelijk (en dan puur voor mijzelf, want op die dagen kom ik vaak niet buiten en hoef ik er dan ook niet aantrekkelijk uit te zien voor anderen)
Waarom niet allebei?
Ik woon samen dus mijn vriend ziet me ook op die dagen dat ik in die joggingbroek zit, maar echt niet dat ik dat ga veranderen voor hem. Op het moment dat ik een partner zou hebben die van me zou verwachten dat ik elke dag in een mooi maar minder comfortabel lingeriesetje zou zitten dan is daar de deur

Ik kan me prima mezelf vinden en me goed voelen in zowel dat setje (of andere kleding) als in die joggingbroek. Het is maar net waar ik zin in heb. En ja, de ene dag doe je expres wat meer moeite voor je partner, en/of voor jezelf (soms ben ik een dagje alleen thuis en ga ik me voor de lol opmaken gewoon omdat ik dat leuk vind al hoef ik het huis niet eens uit) de andere dag wil je lekker even op de bank hangen.
Ik heb er ook geen moeite mee om zonder make-up en met ongekamd haar naar de supermarkt te gaan overigens, voel me echt niet slecht over hoe ik er zonder extra fratsen uitzie, gelukkig maar.