Afvallen voor daten of relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 15:04

Damned schreef:
Wat ik persoonlijk raar vind is dat mensen schrijven dat ze blijkbaar pas zichzelf kunnen zijn/voelen wannee ze in een uitgezakte jogging en met ongekamd haar en onopgemaakt gezicht in de zetel kunnen zitten? Ik voel me juist meer mijzelf wanneer ik mezelf verzorg, mijn haar en make up doe en iets aantrek dat net wat beter staat bij mijn figuur dan een joggingspak. Hoewel ik er zelf ook vaak genoeg zo onverzorgd uitzie, voel ik me dan meestal slechter over mezelf, ik voel me onverzorgd en minder aantrekkelijk (en dan puur voor mijzelf, want op die dagen kom ik vaak niet buiten en hoef ik er dan ook niet aantrekkelijk uit te zien voor anderen)

Waarom niet allebei?
Ik woon samen dus mijn vriend ziet me ook op die dagen dat ik in die joggingbroek zit, maar echt niet dat ik dat ga veranderen voor hem. Op het moment dat ik een partner zou hebben die van me zou verwachten dat ik elke dag in een mooi maar minder comfortabel lingeriesetje zou zitten dan is daar de deur :')
Ik kan me prima mezelf vinden en me goed voelen in zowel dat setje (of andere kleding) als in die joggingbroek. Het is maar net waar ik zin in heb. En ja, de ene dag doe je expres wat meer moeite voor je partner, en/of voor jezelf (soms ben ik een dagje alleen thuis en ga ik me voor de lol opmaken gewoon omdat ik dat leuk vind al hoef ik het huis niet eens uit) de andere dag wil je lekker even op de bank hangen.
Ik heb er ook geen moeite mee om zonder make-up en met ongekamd haar naar de supermarkt te gaan overigens, voel me echt niet slecht over hoe ik er zonder extra fratsen uitzie, gelukkig maar.

Schemerdier

Re: Afvallen voor daten of relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 15:06

Maar ja fenrir dat is een beetje oneerlijk, jij ziet er sowieso altijd super knap uit :D

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 15:39

HC: binnen het kader van de ooeningstekst.
Welke aanpassing duid je op? Is mij niet geheel helder.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 15:45

Askja schreef:
HC: binnen het kader van de ooeningstekst.
Welke aanpassing duid je op? Is mij niet geheel helder.

'Vleesgroeisel'.

Ja en gezichtverandering is ook misleiding. Niet 'volgens mij' maar feitelijk.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 15:48

Huertecilla schreef:
Een ander punt van cosmetische chirurge is dat het imo misleiding is.
Imo behoorlijk kwalijke misleiding omdat het onze evolutionaire selectie-criteria bedriegt.
Onbewust selecteren we en igv cosmetische verandering dus per definitie de inverse.

Hoe zit het dan met schaam/gezichtsharen scheren/verwijderen?
Medicijnen/smeerseltjes tegen eczeem ed?
Je haar verven?

Is dat allemaal misleiding?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 15:53

Ach gelukkig is jezelf opmaken om er beter voor de ander uit te zien dan weer geen misleiding... 8)7 8)7 8)7

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 15:58

Brainless schreef:
Huertecilla schreef:
Een ander punt van cosmetische chirurge is dat het imo misleiding is.
Imo behoorlijk kwalijke misleiding omdat het onze evolutionaire selectie-criteria bedriegt.
Onbewust selecteren we en igv cosmetische verandering dus per definitie de inverse.

Hoe zit het dan met schaam/gezichtsharen scheren/verwijderen?
Medicijnen/smeerseltjes tegen eczeem ed?
Je haar verven?

Is dat allemaal misleiding?

Bepaal zelf maar wat je/wel geen misleiding vindt.

Bv haar verven is imo een mooi grensgeval van soms wel, soms niet, van de context afhankelijk.

Binnen het kader van de openingtekst zou wel wel/niet haar verven voor partner/daten zijn.

Wat doe je voor het verwerven van een goede vangst versus die eenmaal binnengehaalde goede vangst gelukkig maken/houden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 16:07

Karl66 schreef:
Ach gelukkig is jezelf opmaken om er beter voor de ander uit te zien dan weer geen misleiding... 8)7 8)7 8)7

Nee?

Afbeelding

Deze jongedame trekt met of zonder twee totaal verschillende 'doelgroepen' aan.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 16:09

Huertecilla schreef:
Wat doe je voor het verwerven van een goede vangst versus die eenmaal binnengehaalde goede vangst gelukkig maken/houden.

Tja... gewoon onszelf zijn.
Wij praten elke dag hoe onze dag was; beginnen nooit over het negatieve; maar eerst over iets wat goed/leuk was die dag.

Zijn heel relaxt bij elkaar in de buurt; kunnen heerlijk op de bank hangen samen (mits de kinderen de banken niet in gebruik hebben).
Mijn man is een huismus, die vindt heerlijk om rond te lopen in zijn oude kloffie om kusjes rondom/in het huis te doen.

Ik zou er zenuwachtig van worden als ik elke dag moest gaan bedenken wat ik die dag (qua uiterlijk/gezondheid) moet gaan doen om te zorgen dat mijn man mij nog aantrekkelijk vindt.
Straks bedenkt hij zich dan ook dat hij moet veranderen omdat ik dat allemaal doe.
Zitten we 's avonds beide ongemakkelijk (in onze zondagse outfit) tegenover elkaar proberen "leuk" te zijn....
Brrr nee hoor niets voor ons.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 16:49

Damned schreef:
Maar ja fenrir dat is een beetje oneerlijk, jij ziet er sowieso altijd super knap uit :D

Dat is lief van je, maar bij iedereen is mooie kleding/make-up vs ongewassen haar in joggingbroek op de bank wel een iets ander beeld denk ik _O-
Maar hoeveel je je aantrekt van de mening van anderen (bijv. bij het naar de supermarkt gaan wel/niet opgemaakt, etc.) heb je uiteindelijk zelf in de hand en staat ook vrij los van hoe je er uit ziet.

Huertecilla schreef:

Ik heb nooit het gevoel gehad een goede vangst te moeten "verwerven", wij kenden elkaar al, misschien dat dat scheelt, maar gewoon lekker jezelf kunnen zijn bij elkaar en daar samen gelukkig van worden is imo een hele fijne situatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 16:56

Huertecilla schreef:
Karl66 schreef:

Nee?

[ Afbeelding ]

Deze jongedame trekt met of zonder twee totaal verschillende 'doelgroepen' aan.

Sorry hoor, maar je ziet toch duidelijk dat ze opgemaakt is? :') Wat is daar nou misleidend aan? Je ziet duidelijk dat dat niet haar natuurlijke gezicht is. Als je dan de volgende ochtend boos bent dat ze er heel anders uitziet en je dat niet had verwacht, moet je even naar je ogen laten kijken.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:00

Resistance schreef:
Sorry hoor, maar je ziet toch duidelijk dat ze opgemaakt is? :') Wat is daar nou misleidend aan? Je ziet duidelijk dat dat niet haar natuurlijke gezicht is. Als je dan de volgende ochtend boos bent dat ze er heel anders uitziet en je dat niet had verwacht, moet je even naar je ogen laten kijken.

Is blijkbaar toch niet voor iedereen even duidelijk: https://www.buzzfeed.com/gracespelman/h ... .suLAd00ZW :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:05

Fenrir schreef:
Resistance schreef:

Is blijkbaar toch niet voor iedereen even duidelijk: https://www.buzzfeed.com/gracespelman/h ... .suLAd00ZW :')

:')

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:52

Kortom, we belazeren en bedriegen wat af als het gaat om fysieke verschijning. Dat krijg je nu eenmaal als de norm qua schoonheid en fysieke aantrekkelijkheid steeds minder realistisch wordt.

Jezelf straktrainen in de gym is dan uiteraard ook bedrog want van nature heb je niet zo'n afgetraind slank gespierd lichaam.

Dat roept inzake het uitgangspunt van de discussie dan meteen weer de vraag op: waar eindigt het onderhouden van een verzorgde verschijning en waar begint het bedrog?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:58

Maar ik zie niet in waarom je het als bedrog zou zien. Ik weet van de jongen met wie ik date dat hij veel sport, maar als ik dat niet wist dan zou ik bij het zien van zijn lichaam er ook wel vanuit gaan dat hij veel fitnesst. :')

Net zoals bij vrouwen. Je ziet er niet zomaar als victoria's secret model uit.

Afvallen, speciaal om te daten, heb ik nog nooit van gehoord. Ook niet omdat dat niet zo 1, 2, 3 gaat. Ook een gespierd, afgetraind lichaam zit er niet zomaar, daar gaat wel een paar jaar tijd in zitten. En ik vind het wel héél egoïstisch om te denken dat iemand dat allemaal voor jou doet, en als diegene dat niet meer doet het bedrog was. Niet alles draait om jou. Meestal zorgen mensen goed voor zichzelf omdat ze zich daar beter bij voelen. :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:03

Ach, mijn vriend denkt al 2 jaar dat ik cup E heb maar stiekem heb ik A en vul ik de rest bij. Het houdt me van de straat, zeg maar.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:50

Maar over de misleiding.
Als je op dating sites profielen bekijkt.
Dan zijn er heel veel avontuurlijke, eerlijke en betrouwbaren mensen die een even avontuurlijke en betrouwbare partner zoeken.
In de praktijk bestaat het avontuurlijke misschien wel uit een avondje bowlen als hoogtepunt. :)

En is in de praktijk de leuke man of vrouw op de foto, in werkelijkheid maar een normaal mens die er helemaal niet zo bijzonder uitziet als dat je dacht.

Ben je dan misleid?
Iedereen weet dat het zo gaat.
Dat is met alles zo, zelfs in het gewone leven.
Kijk maar naar Facebook, het lijkt alsof andere mensen altijd zoveel meemaken, zoveel leuke dingen doen, zulke leuke vakanties hebben.
Maar je ziet maar een fractie van hun leven natuurlijk, alleen de leuke dingen waarvan ze wel willen dat andere mensen dat mogen zien.

En een goede vangst binnenhalen en gelukkig houden.
Het komt zo berekenend over, alsof het alleen gaat om het uiterlijk vertoon maar verder geen diepgang heeft.
Dat zal je wel niet bedoelen denk ik, dat het zo oppervlakkig is.

Is het misleidend als je net iemand kent, dat je dan probeert er leuk uit te zien en vreemde trekjes van jezelf nog verborgen probeert te houden. :+
Als je toch met elkaar verder gaat, dan leer je elkaar vanzelf beter kennen, en accepteer je elkaar zoals je bent (of niet).

En een wrat bij de neus.
Als het eenvoudig te verhelpen is, dan laat je het toch weghalen.
Dat is niet zo'n probleem.
Als die man weet dat z'n vrouw het een vies ding vindt, ondanks dat het een kleine moeite is om het te verwijderen, maar hij is te beroerd om het weg te laten halen.
Dan is die wrat een aanleiding dat die vrouw er steeds meer een afkeer van krijgt, en uiteindelijk misschien wel in het geheel een afkeer van haar man krijgt, het gaat dan eigenlijk niet meer om de wrat zelf maar om het gedrag.
Als diezelfde man een dodelijke ziekte zou hebben, en hij zou bij een wonder helemaal genezen met als enige restverschijnsel die wrat, zou ze er misschien wel blij mee zijn en het koesteren. :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:53

lieveli schreef:
Ach, mijn vriend denkt al 2 jaar dat ik cup E heb maar stiekem heb ik A en vul ik de rest bij. Het houdt me van de straat, zeg maar.

Whahahahahahhaahha :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 19:12

Barbet schreef:
En een wrat bij de neus.
Als het eenvoudig te verhelpen is, dan laat je het toch weghalen.
Dat is niet zo'n probleem.
Als die man weet dat z'n vrouw het een vies ding vindt, ondanks dat het een kleine moeite is om het te verwijderen, maar hij is te beroerd om het weg te laten halen.
Dan is die wrat een aanleiding dat die vrouw er steeds meer een afkeer van krijgt, en uiteindelijk misschien wel in het geheel een afkeer van haar man krijgt, het gaat dan eigenlijk niet meer om de wrat zelf maar om het gedrag.

...en hoe goed kan je hierbij legio aspecten/gedragingen invullen voor 'wrat'?
Kortom; van wrat tot charmant gedrag, inclusief de kilos die er binnen de relatie niet en erna wel af konden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 19:14

Askja schreef:
Kortom, we belazeren en bedriegen wat af als het gaat om fysieke verschijning.

Op heel wat meer andere punten ook.

Citaat:
Dat krijg je nu eenmaal als de norm qua schoonheid en fysieke aantrekkelijkheid steeds minder realistisch wordt.

..en dat is een excuus??

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:27

Ik EIS excuses!

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:35

Ik vind die wrat, zoals HC dat stelde wel een erg interesant dillema, en passend binnen de openingspost.

Ik moet eerlijk zeggen, dat ik sommige dingen, er erg afstotelijk uit vind zien, een wrat, of een koortslip, zou voor mij daarom, iig op dat moment, die persoon tot onaantrekkelijk of afstotelijk worden.

Het dilemma, je laat het niet weghalen voor je partner, die er de godganse dag tegen aan moet kijken.
Zhij moet me maar nemen zoals ik ben....pffff....
Ik zal niet minder om diegene geven, maar de aantrekkingskracht om eens lekker te gaan zoenen, is voor mij wel weg.
Als iemand dus weigert het weg te halen, zou dat voor mij een wissel op mijn relatie trekken.
Met het wegvallen van het lichamelijke stuk, worden we vrienden, geen partners.

Mocht mijn partner na de scheiding het wel weghalen omdat die wil gaan daten.....tsjonge.....
Dan ben je toch wel sneu. Beter kwijt dan rijk.

Iemand die ongeneselijk ziek is, dat is om te beginnen niet iets waar je zelf keuze in hebt.
Deels wel, hoe je daar mee om gaat, stel je hebt ongeneselijke vorm van kanker.

Dat is toch weer iets heel anders dan wanneer iemand dementie krijgt.
De persoonlijkheid totaal verandert, geheugen verandert of verdwijnt.

Of iemand die een ongeluk krijgt en door niet aangeboren hersenletsel, als persoon verandert.
Maar misschien ook weer kind wordt.

Iemand met ME, 100 kan worden, maar weinig kan.

Ik weet niet welke keuzes ik zou maken, maar je partner is ziek, maar jij bent je maatje kwijt. Hoe lang gaat het duren, 1-5-10-25-50 jaar?
Wat verwacht je zelf nog van het leven.

Iig, je partner kan er niks aan doen, dat dit hem overkomt.
Maar het heeft enorm veel impact op je leven.

Hierin zouden voor mij ook erg veel alternatieve vormen mogelijk zijn.

Plastisch chirurgie, vind ik hier totaal niet in thuis horen.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:58

Citaat:
..en dat is een excuus??

Voor de overgrote meerderheid is het een reden. Dat is iets anders dan een excuus.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 21:26

Askja schreef:
Citaat:
..en dat is een excuus??

Voor de overgrote meerderheid is het een reden. Dat is iets anders dan een excuus.

:)*
conformisme aan een laakbare maatschappelijk norm is geen excuus voor dat nefaste gedrag.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 21:45

Askja schreef:
Kortom, we belazeren en bedriegen wat af als het gaat om fysieke verschijning. Dat krijg je nu eenmaal als de norm qua schoonheid en fysieke aantrekkelijkheid steeds minder realistisch wordt.

Jezelf straktrainen in de gym is dan uiteraard ook bedrog want van nature heb je niet zo'n afgetraind slank gespierd lichaam.

Dat roept inzake het uitgangspunt van de discussie dan meteen weer de vraag op: waar eindigt het onderhouden van een verzorgde verschijning en waar begint het bedrog?

Nou, dat was wel helder, als je opeens je best gaat doen, omdat je straks gaat daten.
Dan is dat een vorm van bedrog.

Er is een gapende kloof tussen de skinnies van de bladen en reallife....
Maar waarom dan opeens als je gaat daten?

Trouwens, ben door de foto's van mijn moeder aan het gaan, de mannen en vrouwen van de jaren 50 waren vele malen mooier dan tegenwoordig.
Stijlvol, natuurlijk, fris.....