phormicola schreef:Mij is zelfs gevraagd of mijn man wel de vader was
Nee joh, dat meen je niet

Ik vind de reacties in dit topic dan ook zo fijn, dat er meer zijn met twijfels (nu of voorheen).
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
phormicola schreef:Mij is zelfs gevraagd of mijn man wel de vader was
karuna schreef:Niet echt een nette opmerking van je collega. Alleen door dat soort opmerkingen zou ik juist extra niet willen.
Kwanyin schreef:Toch zàlig als het grootste geluk in je leven iets als reizen of uit eten is. Ik wou dat ik mij ook nog steeds zo voelde. Veel minder ingewikkeld allemaal als je je zorgen moet maken over of die excursie volgeboekt gaat zijn of als je de vlees of de vismenu gaat proberen. Ik benijd je als je zo kan oud worden en er geen stemmetje in je zit dat zegt "voorplanteeeuhh"
.
Wendy schreef:karuna schreef:Niet echt een nette opmerking van je collega. Alleen door dat soort opmerkingen zou ik juist extra niet willen.
Precies. Ik word echt niet blij van babietjes vasthouden hoorIk doe het ook nooit, er zijn altijd heel veel mensen die er om de een of andere reden wél blij van worden Dus ik laat het die mensen dan maar gewoon doen. Zij blij, ik blij
Janine1990 schreef:Riddershow schreef:Ach, je bent als moeder al heel gelukkig met kleine dingen... Zoals een warme maaltijd, een nacht slapen zonder verstoringen, heerlijk kunnen uitslapen![]()
Je leert juist de kleine dingen waarderen![]()
Want dat kunnen is alleen aan moeders toebedeeld?
Janine1990 schreef:phormicola schreef:Nou als moeder is dat wel een stuk zeldzamer ja, Janine
Doorslapen, warme maaltijd etc. Oké...
Maar niet per definitie dat alleen moeders kunnen genieten van de kleine dingen. Ik ben geen moeder en kan dat een stuk beter dan van de grote en bijzondere dingen.
phormicola schreef:Ik weet nog heel goed de eerste keer dat ik helemaal alleen zonder kind ging douchen of boodschappen doen. Dat was toen al bijna twee jaar geleden. Joh, het was net alsof ik op vakantie was.
Riddershow schreef:Met verkeerde been uit bed gestapt? Dit was zelfspot![]()
Ik zeg toch nergens dat je alleen als moeder dat kan?
Janine1990 schreef:Riddershow schreef:Met verkeerde been uit bed gestapt? Dit was zelfspot![]()
Ik zeg toch nergens dat je alleen als moeder dat kan?
Het is maar net hoe je mijn reactie leest. Je reactie zegt meer over jou dan over mij.
En je uitspraak was niet echt handig afgebakend, geen wonder dat ik zo'n vraag stel toch? Phormicola legt toch al voor je uit wat je bedoelt?
phormicola schreef:Ja misschien is het de stilte wel ja. Alhoewel ik m'n eerste echt warme maaltijd ook enorm kon waarderen. Dat was toen al 5 maanden geledenZe liet mama namelijk niet koken. Brullen joh
Riddershow schreef:Je reageert in het topic (voor mijn gevoel) vrij fel op "moeders" (en dan bedoel ik meer de roze geitenwollen sokken type's, wat ik dan ook wel snap) Dus ja, jouw reactie zie ik dan ook weer als een "felle" reactie. Vooral omdat ik nergens impliceer dat niet-moeders dat niet kunnen of doen.
Het is in deze discussie juist een onderstreping dat het moederschap lang niet zo rooskleurig is/kan zijn. Aangezien zaken die je eerst normaal vind, na je bevalling een luxe artikel/moment kan worden.
Ik zie net dat één emoticon niet echt handig gekozen was, maar de rest duidt toch wel vrij op een reactie met enigszins knipoog.
Janine1990 schreef:Riddershow schreef:Je reageert in het topic (voor mijn gevoel) vrij fel op "moeders" (en dan bedoel ik meer de roze geitenwollen sokken type's, wat ik dan ook wel snap) Dus ja, jouw reactie zie ik dan ook weer als een "felle" reactie. Vooral omdat ik nergens impliceer dat niet-moeders dat niet kunnen of doen.
Het is in deze discussie juist een onderstreping dat het moederschap lang niet zo rooskleurig is/kan zijn. Aangezien zaken die je eerst normaal vind, na je bevalling een luxe artikel/moment kan worden.
Ik zie net dat één emoticon niet echt handig gekozen was, maar de rest duidt toch wel vrij op een reactie met enigszins knipoog.
Selecteer even op mijn berichten. Ik volgde alleen, jij bent de eerste waar ik op reageer hoor. Ik denk dat je me verwart met iemand anders.