Wanneer weet je of je moeder wilt worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 13:55

phormicola schreef:
Mij is zelfs gevraagd of mijn man wel de vader was :wow:

Nee joh, dat meen je niet :x Wat onbeschoft zeg. Ik had gister nog een collega die haar baby kwam showen op kantoor. Zegt ze tegen mij "houd hem maar even vast, dan kun je voelen hoe dat is" en hup, ik heb een baby vast. En ik vind babietjes echt wel lief, maar door mijn twijfels word ik soms behandeld alsof ik niet goed snik ben.

Ik vind de reacties in dit topic dan ook zo fijn, dat er meer zijn met twijfels (nu of voorheen).

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:57

Niet echt een nette opmerking van je collega. Alleen door dat soort opmerkingen zou ik juist extra niet willen.

Het zal je maar gevraagd worden of de papa wel de papa is. Vaag. 8)7

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:58

Toch zàlig als het grootste geluk in je leven iets als reizen of uit eten is. Ik wou dat ik mij ook nog steeds zo voelde :+ . Veel minder ingewikkeld allemaal als je je zorgen moet maken over of die excursie volgeboekt gaat zijn of als je de vlees of de vismenu gaat proberen. Ik benijd je als je zo kan oud worden en er geen stemmetje in je zit dat zegt "voorplanteeeuhh" :') .

En misschien, héél misschien als die persoon toch een kind zou hebben, zou die nog 10 keer zo gelukkig zijn geweest. Maar wat je niet weet kan je niet missen hé? Heel misscien sterft die persoon evengoed later met een voldaan en gelukkig leven, omdat ze heel gelukkig was van alle mooie reizen die ze heeft gemaakt en heeft ze kinderen geen seconde gemist? Ik weet in elk geval niet beter dan dat niet alle kinderloze mensen op hun sterfbed zeggen dat hun grootste fout en gemis in hun leven het niet hebben van nageslacht was. En daarbij, in de huidige wereld zou het maar al te goed zijn als alleen mensen die het echt willen en er goed over nagedacht hebben er aan beginnen, en niet iedereen "omdat je anders nooit echte liefde hebt gekend".

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:58

karuna schreef:
Niet echt een nette opmerking van je collega. Alleen door dat soort opmerkingen zou ik juist extra niet willen.

Precies. Ik word echt niet blij van babietjes vasthouden hoor :n Ik doe het ook nooit, er zijn altijd heel veel mensen die er om de een of andere reden wél blij van worden Dus ik laat het die mensen dan maar gewoon doen. Zij blij, ik blij :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:00

Kwanyin schreef:
Toch zàlig als het grootste geluk in je leven iets als reizen of uit eten is. Ik wou dat ik mij ook nog steeds zo voelde :+ . Veel minder ingewikkeld allemaal als je je zorgen moet maken over of die excursie volgeboekt gaat zijn of als je de vlees of de vismenu gaat proberen. Ik benijd je als je zo kan oud worden en er geen stemmetje in je zit dat zegt "voorplanteeeuhh" :') .

Ik denk juist dat dat stemmetje het leven heel erg simpel maakt. Ik zie juist constant mensen die ineens niets meer belangrijk lijken te vinden behalve dat. Makkelijk hoor, je op 1 ding focussen :j

Riddershow

Re: Wanneer weet je of je moeder wilt worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:16

Ach, je bent als moeder al heel gelukkig met kleine dingen... Zoals een warme maaltijd, een nacht slapen zonder verstoringen, heerlijk kunnen uitslapen :+

Je leert juist de kleine dingen waarderen B-) :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:22

Riddershow schreef:
Ach, je bent als moeder al heel gelukkig met kleine dingen... Zoals een warme maaltijd, een nacht slapen zonder verstoringen, heerlijk kunnen uitslapen :+

Want dat kunnen is alleen aan moeders toebedeeld?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:23

Wendy schreef:
karuna schreef:

Precies. Ik word echt niet blij van babietjes vasthouden hoor :n Ik doe het ook nooit, er zijn altijd heel veel mensen die er om de een of andere reden wél blij van worden Dus ik laat het die mensen dan maar gewoon doen. Zij blij, ik blij :)

dit dus. ik heb mijn collega's ook op kraambezoek gehad. ik weet dat er 1 altijd gek is van babies en ze het liefst mee in de tas wil nemen. die krijgt m dan ook als eerst. de rest mag, moet niet.

bij de eerste was er een man bij, die wou niet, nou prima toch.. het moet niet.
bij mijn 2e was de stagiaire ook mee op kraamvisite. ik heb haar gevraagd en ze zei ja. en dat leek ook wel oprecht. dus ook zij mocht hem even vasthouden.. ach ja.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:30

Nou als moeder is dat wel een stuk zeldzamer ja, Janine :')

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:33

ik kom dit topic nu pas tegen en heb het niet helemaal doorgelezen maar PRECIES DIT is hoe ik me erbij voel Ceffyl! Echt dat... Ik ben nog `maar`29 maar mijn vriend is 40 en die zegt tiktak. Dus wij moeten de keuze ook in de komende 2 jaar maken...

Zo vreselijk lastig. Hij wil overigens wel graag kinderen en vind dat ik te negatief kijk.... Ik wil ze ook gewoon vanaf een jaar of 20 :P

Adoptie heb ik wel echt overwogen maar de molen die je dan door moet is echt heel heftig.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:38

phormicola schreef:

Doorslapen, warme maaltijd etc. Oké...

Maar niet per definitie dat alleen moeders kunnen genieten van de kleine dingen. Ik ben geen moeder en kan dat een stuk beter dan van de grote en bijzondere dingen.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:39

Janine1990 schreef:
Riddershow schreef:

Want dat kunnen is alleen aan moeders toebedeeld?

Met verkeerde been uit bed gestapt? Dit was zelfspot :') O:)

Ik zeg toch nergens dat je alleen als moeder dat kan?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:41

Janine1990 schreef:
phormicola schreef:

Doorslapen, warme maaltijd etc. Oké...

Maar niet per definitie dat alleen moeders kunnen genieten van de kleine dingen. Ik ben geen moeder en kan dat een stuk beter dan van de grote en bijzondere dingen.

Ik weet nog heel goed de eerste keer dat ik helemaal alleen zonder kind ging douchen of boodschappen doen. Dat was toen al bijna twee jaar geleden. Joh, het was net alsof ik op vakantie was.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:42

Haha phormicola :D Reden 1.000.001 om niet aan kinderen te beginnen ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:43

phormicola schreef:
Ik weet nog heel goed de eerste keer dat ik helemaal alleen zonder kind ging douchen of boodschappen doen. Dat was toen al bijna twee jaar geleden. Joh, het was net alsof ik op vakantie was.

Ik denk dat je in die zin beter kan zeggen, je kan als moeder de stilte beter waarderen.

Iedereen kan genieten van kleine dingen. Maar ik kan me zeker indenken dat het voor een moeder heel erg prettig is om even helemaal geen herrie om zich heen te hebben en de zorg even in andere handen te geven.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:44

Riddershow schreef:

Het is maar net hoe je mijn reactie leest. Je reactie zegt meer over jou dan over mij.
En je uitspraak was niet echt handig afgebakend, geen wonder dat ik zo'n vraag stel toch? Phormicola legt toch al voor je uit wat je bedoelt?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:48

Ja misschien is het de stilte wel ja. Alhoewel ik m'n eerste echt warme maaltijd ook enorm kon waarderen. Dat was toen al 5 maanden geleden :+ Ze liet mama namelijk niet koken. Brullen joh :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:50

phormicola schreef:
Ja misschien is het de stilte wel ja. Alhoewel ik m'n eerste echt warme maaltijd ook enorm kon waarderen. Dat was toen al 5 maanden geleden :+ Ze liet mama namelijk niet koken. Brullen joh :=

Ook een gevolg van een gebrek aan stilte en rust toch? _O-

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:52

Janine1990 schreef:
Riddershow schreef:

Het is maar net hoe je mijn reactie leest. Je reactie zegt meer over jou dan over mij.
En je uitspraak was niet echt handig afgebakend, geen wonder dat ik zo'n vraag stel toch? Phormicola legt toch al voor je uit wat je bedoelt?

Je reageert in het topic (voor mijn gevoel) vrij fel op "moeders" (en dan bedoel ik meer de roze geitenwollen sokken type's, wat ik dan ook wel snap) Dus ja, jouw reactie zie ik dan ook weer als een "felle" reactie. Vooral omdat ik nergens impliceer dat niet-moeders dat niet kunnen of doen.

Het is in deze discussie juist een onderstreping dat het moederschap lang niet zo rooskleurig is/kan zijn. Aangezien zaken die je eerst normaal vind, na je bevalling een luxe artikel/moment kan worden.

Ik zie net dat één emoticon niet echt handig gekozen was, maar de rest duidt toch wel vrij op een reactie met enigszins knipoog.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:54

phormicola schreef:

Misschien ben ik veel te simpel hoor, maar je laat jezelf toch niet 5 maanden lang warm eten/ koken ontzeggen omdat je baby ligt te huilen?? :roll:
Echt onbegrijpelijk.

hidsiiiggg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:02

Hmm... ik wel hoor... ik laat m'n baby niet huilen;) gelukkig kookte m'n ouders vaak voor me:)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:11

Riddershow schreef:
Je reageert in het topic (voor mijn gevoel) vrij fel op "moeders" (en dan bedoel ik meer de roze geitenwollen sokken type's, wat ik dan ook wel snap) Dus ja, jouw reactie zie ik dan ook weer als een "felle" reactie. Vooral omdat ik nergens impliceer dat niet-moeders dat niet kunnen of doen.

Het is in deze discussie juist een onderstreping dat het moederschap lang niet zo rooskleurig is/kan zijn. Aangezien zaken die je eerst normaal vind, na je bevalling een luxe artikel/moment kan worden.

Ik zie net dat één emoticon niet echt handig gekozen was, maar de rest duidt toch wel vrij op een reactie met enigszins knipoog.

Selecteer even op mijn berichten. Ik volgde alleen, jij bent de eerste waar ik op reageer hoor. Ik denk dat je me verwart met iemand anders.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:12

hidsiiiggg schreef:
Hmm... ik wel hoor... ik laat m'n baby niet huilen;) gelukkig kookte m'n ouders vaak voor me:)

Nou, zo zie je maar dat het een goed iets is dat ik geen kinderen krijg; ik zou mezelf absoluut niet wegcijferen namelijk.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:20

Ik zal wel een hele slechte moeder zijn maar heb nog nooit een warme maaltijd gemist omdat de kleine huilde. En ja de huilde en huilt wel eens onder kooktijd (moe van de dag bijv) maar dan bied bijv een ipad met een filmpje echt wel uitkomst. Aldus de slechte moeder.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:21

Janine1990 schreef:
Riddershow schreef:

Selecteer even op mijn berichten. Ik volgde alleen, jij bent de eerste waar ik op reageer hoor. Ik denk dat je me verwart met iemand anders.

Dan mijn excuses Y;(