secricible schreef:Goed dat jullie bezig zijn maar volgens mij heb je nog een zware dobber. Ik herken echt heel veel van jou in mezelf en bij ons kwam dezelfde conclusie: hem een taak geven. Eerlijk? Voor mij werkt het niet.
Want dan doet hij het niet meteen, en ik wil het wel meteen van mijn lijstje af hebben. Maar omdat ik de taak aan hem heb gegeven kan ik het ook niet meer zelf doen (want dat eindigt in "dat zou ik toch doen!") Ik geef hem dus alleen een taak als ik zelf laat thuis ben en geef aan of hij dat gedaan wil hebben als ik er ben.
Maar het scheelt dat ik 32uur werk en hij 40, dus het grote huishouden doe ik zelf op mijn vrije dag. En dat werkt voor ons echt veel beter, want ik wil zelf die controle houden dat het gedaan wordt wanneer ik het wil en wanneer het mij stoort. Maar ik ben wel zover dat ik me besef dat dat mijn probleem is en dat ik zelf zou moeten leren loslaten daarin
Maar is dat echt zo? Ik heb namelijk het idee dat dit vaak gebruikt wordt door mannen die het nogal makkelijk vinden dat een vrouw (waarom, geen idee?) alles in huis doet.[/quote]
Het is meer een uitspraak van mijn moeder
terwijl mijn pa echt meehelpt in het huishouden!
Ik denk dat een man makkelijker "niks doet" dan een vrouw.
Maar ik heb 2 gezinnen in mijn omgeving die gescheiden zijn, omdat de man geen eigen initiatief toonde. Alles moest aangegeven en voorgekauwd worden. Dat breekt op een gegeven moment op.
Tis toch fijn thuiskomen en er voor je gekookt is, opgeruimd huis en je vriend zegt: vanavond es lekker samen relaxen! Ipv ik doe mijn opgelegde taak en dan vlucht ik weer naar mijn motor....