zonnebloem18 schreef:Is het niet te overleggen dat je dit schooljaar even laat voor wat het is? Tuurlijk is school belangrijk, maar op deze manier wordt het sowieso niets. Even een half jaartje aan jezelf werken en zorgen dat je er in september met frisse moed weer tegenaan kan. Het klinkt nu namelijk echt als een burn-out en van stug doorgaan wordt het echt niet beter.
Hier ben ik het mee eens, een jaartje overdoen is denk ik de beste keuze
En wat is nou één jaar op een mensen leven?
Verder wil ik je even een hele dikke knuffel geven
zelf kamp ik ook al jaren met diverse psychische problemen, waar een depressie er een van is. Ik snap ontzettend goed wat je mee maakt, en wil je ontzettend veel kracht toe wensen! Jij kan dit zeker verslaan
Ik zelf heb altijd, zeker in slechte periodes, erg veel aan afleiding. Deze zoek ik vaak via bokt, boeken of mijn telefoon! Ik weet niet of je van lezen houd? Ik zelf vind het zelf altijd fijn om in een slechte periode 'weg te vluchten' in een verhaal! Mocht je nog onder de 18 zijn kan je altijd gratis lid worden van de bibliotheek!
(Tenminste, in Nederland, ik weet niet hoe het zit in België)
Zelf heb ik soms ook veel aan afleiding zoeken dmv whatsapp! Vaak klets ik dan met een van mijn beste vriendinnen, juist door er niet over te praten en een beetje over koetjes en kalfjes te praten krijg ik veel afleiding! Dus al je iemand nodig hebt mag je mij altijd pb'en voor mijn telefoonnummer!
School is inderdaad ook een punt bij mij, aan de ene kant vind ik het heel fijn dat ik dagvulling heb, maar het fysieke contact en de stress vind ik vreselijk
verder heb ik geen concrete tips omdat ik zelf ook nog zoekende ben! Dus nogmaals dikke knuffel!