zorgverzekering 2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: zorgverzekering 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 10:18

Die krijg ik dus niet, val precies overal tussendoor.

En de fysio helaas wat ik heb valt niet onder het officiele lijstje chronisch. Was altijd wel maar is twee jaar geleden ervan af gehaald door de overheid. En red het niet zonder fysio/cesar therapie maar draai dan wel zelf op voor de kosten.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 10:27

Ja precies! Ik heb ook een chronische ziekte maar wordt niet als zodanig gezien, mag zelfs de medicijnen waar ik geen bijwerkingen van merk slikken.

Elk jaar zijn de ingehuurde mannen weer nuttig om in grafiekjes te zien waar ze op kunnen bezuinigen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 10:48

Zojuist mn premie bekeken... 168 euro per maand -O- ik vind dat nogal geld zeg...

Net even gekeken naar een collectiviteit via mn werk, die is 25€ pm goedkoper, dat is wel de moeite..

Verder ga ik nu echt eens alle pro's en con's naast elkaar leggen en goed uitrekenen waar je zelf voor kan sparen en wat je echt nodig hebt. Ik vind vrije zorgkeuze erg belangrijk bijvoorbeeld, en toch de tandarts (omdat dat qua kosten soms ineens in de papieren kan lopen). Maar verder zijn er nogal wat dingen zoals bijv anti conceptie waar je zelf een bedrag voor opzij kan leggen...

Ik wil er nog wel een paar vergelijken zoals FBTO, Promovendum en CZ ofzo..
Oh nu ik beter lees zijn er een aantal hier tevreden over Ditzo..dus die ook maar erbij pakken..

Ik wil ook weer niet voor een dubbeltje op de eerste rang met het risico dat je ineens niet meer naar een ziekenhuis kan.. stunten met ziektekosten vind ik best eng -O-

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 11:12

Over fysio:
Vanuit de basis als je een chronische indicatie hebt, die vervolgens ook nog op de "lijst Borst" moet staan.
Dat is iets anders dan een chronische aandoening

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 11:51

ik blijf bij FBTO. ik ga er 2 euro per maand op achteruit. Dat is te overzien.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 11:55

En ben je daar tevreden over?
Dat met die modules aan en uitzetten, is dat net zo makkelijk als het lijkt?

Het is volgens mij 1 van de weinige zorgverzekeraars waarbij je kraamzorg kan schrappen..

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 11:59

ik ben er inmiddels al jaren bij en ben er erg tevreden over. je kan kiezen tussen vrije keuze (restitutie) of met contractanten (natura) en ik heb de laatste. De zorgverleners waar ik kom zijn allemaal bij hen aangesloten.
Modules aan en uit gaat inderdaad heel makkelijk, maar je moet wel goed de voorwaarden lezen. Soms moet je eerst 3 maanden voor de module betalen voor je er gebruik van mag maken bijvoorbeeld. Maar ik moest nieuwe steunzolen in oktober en had de modulen niet aan staan. Direct aangezet en ging direct in. 3x 8.95 betaald en 175 euro (dat was de rekening) volledig vergoed gekregen.
Ik vind het fijn dat anticonceptie, kraamzorg etc gewoon uitgezet kan worden.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 12:07

Ik ga ook maar eens zoeken.. ik ga er per maand 15 ,- op achteruit. Flink geld en de helft heb ik niet nodig (Lenzen/bril is 1x in de drie jaar vergoeden, nou laat maar en ik heb een nieuwe bril. Tandarts en fysio, en ik wil graag overal terecht kunenn. anticonceptie en kraamzorg etc.. hoef ik niet :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 12:37

Cer schreef:
En ben je daar tevreden over?
Dat met die modules aan en uitzetten, is dat net zo makkelijk als het lijkt?

Het is volgens mij 1 van de weinige zorgverzekeraars waarbij je kraamzorg kan schrappen..

Aan en uit zetten is zo gedaan
Maar bij een aantal van die modules moet je ze wel eerst 6maanden aan hebben staan voor je er van kunt profiteren
Leuke gimmick maar niet zo leuk dat je even een maandje iets aan zet en daar dan ook volle mep mag declareren

Wat betreft kraamZorg er uit mikken
De basis kraamZorg zul je gewoon aan vast zitten lijkt me
Dat zit namelijk gewoon wettelijk in de basis
Bij de aanvullende modules kun je idd per onderdeel/groepje aan en uit zetten zodat je aanvullend de kraamZorg niet in een pakket er bij neemt
Tis meer dat je het aanvullende pakket meer zelf kunt samen stellen

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 14:11

Zit ook bij FBTO. Dit jaar module zorg wereldwijd eind van het jaar aangezet, ging prima!

Ga binnenkort eens vergelijken.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 14:14

Ik wil vanwege mijn zwangerschap en bevalling in 2017 ook eens gaan "shoppen" maar merk wel dat het niet zo makkelijk is als het lijkt. Ervan uitgaande dat alles goed gaat kun je beter de basis aanhouden en alles zelf betalen. Maar ja... dat risico nemen?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 14:22

Ik zou geen risico nemen hoor! Je kan altijd het jaar daarna weer naar de basis gaan.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 14:27

Caesar schreef:
Ik wil vanwege mijn zwangerschap en bevalling in 2017 ook eens gaan "shoppen" maar merk wel dat het niet zo makkelijk is als het lijkt. Ervan uitgaande dat alles goed gaat kun je beter de basis aanhouden en alles zelf betalen. Maar ja... dat risico nemen?

Ik ben bij mijn zoontje (zwanger geraakt oktober) naar uitgebreid aanvullend gegaan ivm ziekenhuiskosten en de bijdrage voor de kraamzorg. Jaar erna die weer eraf gehaald :)

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 14:50

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 15:09

Ik ga regelmatig naar de osteopaat, is ook een drama omdat bijna alle verzekeringen een zeer beperkt maximum per dag vergoeden.
Zit nu bij 'UMC' verzekering en ga er volgend jaar 11 euro op achteruit.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 15:18

manonutjuh schreef:
https://www.consumentenbond.nl/zorgverz ... erzekering

Hopelijk werkt de link! Stukje van de consumentenbond over de zorgverzekering en zwangerschap

Heel fijn, dank voor het delen!
Dit artikel omschrijft wel exact het idee wat ik al had qua kosten p.m. en zelf betalen. Het hangt dus vooral met de voorkeur voor een ziekenhuis bevalling.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 15:23

Ik was wel blij met mijn aanvullende verzekering met een ziekenhuisbevalling plus overnachting en volledige kraamzorg plus extra uren en lactatiekundige :)

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 16:28

Ik ben nu 2 jaar zelf verzekerd en heb al twee verschillende verzekeraars gehad haha.
Nu bij CZ maar ga van 116,10 naar 131,50...

En dan heb ik nog die natura polis waar ik niet erg fan van ben.

Voor de mensen die ook deze verzekering hebben (natura variant dus). Een ambulance houdt niet rekening met de gecontracteerde ziekenhuizen en de spoedeisende hulp ook niet... Mocht je dus een weekendje weg zijn o.i.d. en er overkomt je wat, dan heb je daar dus geen invloed op en dat kan een hoop geld kosten.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 16:32

Ik zit al 26 jaar bij dsw maar denk er nu toch aan over te stappen.
Eigenlijk maak ik zeg maar nooit gebruik van zorg, ga wel eens naar de huisarts en wil wel iets meeverzekeren van de tandarts maar daar blijft het eigenlijk bij. Ben nu top verzekerd en ik schrik eerlijk gezegd best wel van alle enorme bedragen :o

De gewone halfjaarlijkse controle bij de tandarts, zit die in de basisverzekering?
Ik denk er ook over mijn eigen risico op te schroeven. Heb daar al 3 jaar op rij geen cent aan betaald :o

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 16:35

Mallow schreef:
Ik zit al 26 jaar bij dsw maar denk er nu toch aan over te stappen.
Eigenlijk maak ik zeg maar nooit gebruik van zorg, ga wel eens naar de huisarts en wil wel iets meeverzekeren van de tandarts maar daar blijft het eigenlijk bij. Ben nu top verzekerd en ik schrik eerlijk gezegd best wel van alle enorme bedragen :o

De gewone halfjaarlijkse controle bij de tandarts, zit die in de basisverzekering?
Ik denk er ook over mijn eigen risico op te schroeven. Heb daar al 3 jaar op rij geen cent aan betaald :o

Nee tandartscontrole wordt niet vergoed vanuit de basisverzekering.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 16:40

Je kan vragen wat de kosten van de controle bij de tandarts zijn. Als je een goed gebit hebt en geen gaatjes denkt te krijgen, loont het wellicht de moeite om de tandartsverzekering eruit te gooien.

Ik heb net berekend dat ik per jaar € 183,- betaal aan tandartsverzekering.

Ik durf dat zelf niet aan, maar begin op een leeftijd te komen dat een mens wat meer gebitsproblemen kan krijgen :D

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 16:48

Keet schreef:
Ik was wel blij met mijn aanvullende verzekering met een ziekenhuisbevalling plus overnachting en volledige kraamzorg plus extra uren en lactatiekundige :)

Afhankelijk van de verzekering denk ik, maar ook kraampakket, vergoeding borstkolf en vergoeding zwangerschapcursus.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 16:50

manonutjuh schreef:
Keet schreef:

Afhankelijk van de verzekering denk ik, maar ook kraampakket, vergoeding borstkolf en vergoeding zwangerschapcursus.

Ja die kreeg ik dus niet bij Interpolis :+
Kolfhuur kreeg ik wel via de thuiszorgorganisatie hier +{ een extra consult van de lactatiekundige.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 16:53

laetitia schreef:
Je kan vragen wat de kosten van de controle bij de tandarts zijn. Als je een goed gebit hebt en geen gaatjes denkt te krijgen, loont het wellicht de moeite om de tandartsverzekering eruit te gooien.

Ik heb net berekend dat ik per jaar € 183,- betaal aan tandartsverzekering.

Ik durf dat zelf niet aan, maar begin op een leeftijd te komen dat een mens wat meer gebitsproblemen kan krijgen :D

Thanks voor de tips! En voor hoeveel ben je dan vergoed per jaar?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 16:55

Ik heb net een verzekering bij Delta Lloyd afgesloten voor 126 per maand. Ik ben zwanger en wil alles dus aanvullend verzekerd hebben. Ik ben ruim 30 euro per maand duurder uit dan afgelopen jaar..