Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 19:33

Ik wil even zeggen dat er hier idd mensen zijn die met hele goed geschreven constructieve Posts komen. Heel fijn en interessant!

Pmarena: ik vind jouw argumenten zeer gevoelsmatig. mensen die enige wetenschappelijke scholing gebben genoten, zien echt meer het verschil tussen een statistisch verband en een instinctief waargenomen verband. Ik vind het goed dat je kritisch kijkt naar vaccineren maar ik raad je ernstig aan om een keer heel rustig de argumenten hier te herlezen. Je laat je wel heel erg beïnvloeden vind ik.

Overigens werd ik tijdens mijn opleiding tot vervelens toe gestimuleerd om alle gevestigde waarheden te bekijken en te zien of het wel klopte. Juist dat is wetenschappelijk onderzoek.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 19:46

pmarena schreef:
xxStitchxx schreef:
Ongeacht iedereen zijn meningen over wel of niet vaccineren (dat is eigen keus) mijn stiefdochter is niet gevaccineerd en kind is nooit ziek. Ik ken haar al het grootste gedeelte van haar leven, zelfs verkouden wordt ze niet.

En dit is precies wat steeds meer mensen opvalt omdat er steeds meer ongevaccineerde kinderen opgroeien :)

Je hoort heel vaak dat ouders die besluiten niet te vaccineren, in het begin tegen best wat angst, onbegrip en weerstand aanlopen omdat mensen denken dat ze niet goed wijs zijn om hun kind zo in gevaar te brengen. Maar naarmate de jaren verstrijken valt toch wel erg op dat de wel gevaccineerde neefjes en nichtjes iedere klipklap wat mankeren en die niet gevaccineerde "toevallig" zelden wat mankeert en ijzersterk lijkt te zijn.

Door dat met eigen ogen te zien gaan gelukkig steeds meer mensen er toch heel wat genuanceerder over denken +:)+

Misschien zijn mijn oudste 2 kinderen wel de uitzondering op de regel (de jongste is nog te jong om iets over te zeggen).
Maar ze hebben fles voeding gehad en ze zijn ingeënt, en ze zijn allebei vrijwel nooit ziek.

Ik vind het een interessante discussie, mijn kinderen zijn wel ingeënt en alle 3 hebben ze er geen last van gehad gelukkig. Maar ik laat er niet zomaar alles in spuiten. Ik verdiep me eerst in het vaccin.

Hoe het er nu uitziet, zou ik mijn dochter ook niet laten enten tegen baarmoederhalskanker.

Het ontstoren heb ik geen ervaring mee en ik heb me daar ook niet in verdiept. Maar ik geloof wel in homeopathie, dus als mijn kinderen klachten zouden krijgen na het enten zou ik het zeker wel overwegen.

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 19:50

pmarena schreef:
xxStitchxx schreef:
Ongeacht iedereen zijn meningen over wel of niet vaccineren (dat is eigen keus) mijn stiefdochter is niet gevaccineerd en kind is nooit ziek. Ik ken haar al het grootste gedeelte van haar leven, zelfs verkouden wordt ze niet.

En dit is precies wat steeds meer mensen opvalt omdat er steeds meer ongevaccineerde kinderen opgroeien :)

Je hoort heel vaak dat ouders die besluiten niet te vaccineren, in het begin tegen best wat angst, onbegrip en weerstand aanlopen omdat mensen denken dat ze niet goed wijs zijn om hun kind zo in gevaar te brengen. Maar naarmate de jaren verstrijken valt toch wel erg op dat de wel gevaccineerde neefjes en nichtjes iedere klipklap wat mankeren en die niet gevaccineerde "toevallig" zelden wat mankeert en ijzersterk lijkt te zijn.

Door dat met eigen ogen te zien gaan gelukkig steeds meer mensen er toch heel wat genuanceerder over denken +:)+

Dit viel mij inderdaad ook op. Nu zeg ik niet dat alles wat medisch is ook slecht is maar ik denk dat het wel goed is om kritisch te zijn.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 20:05

Askja schreef:
Citaat:
Maar aan de andere kant heb je dan weer het geheugen van water dat ook wel super interessante materie is en er mee te maken kan hebben :)

Geheugen van water ... werkelijk?
Over hocus pocus gesproken.
Tja, als je daar in gelooft, dan kan ik mij voorstellen dat je je aan laat praten dat de grote boze farmaceutische industrie willens en wetens kinderen vergiftigt met vaccins.

Voor wie een vriezer en een microscoop heeft: zet een aantal genummerde flesjes water op verschillende foto's (een baby, je paard, donald trump, marc dutroux) en kijk hoe het kristal er uit ziet.

1) 'hoe ter wereld is iemand op dit idee gekomen???'- ik heb geen idee.
2) In de wetenschap geeft het experiment de doorslag, dus ga je gang (voordat je op voorhand roept dat het niet in je kraam te pas komt).
3) Ik heb geen vriezer.Maar het experiment is hoe dan ook herhaalbaar en falsifiseerbaar.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 20:10

xxStitchxx schreef:
pmarena schreef:

Dit viel mij inderdaad ook op. Nu zeg ik niet dat alles wat medisch is ook slecht is maar ik denk dat het wel goed is om kritisch te zijn.

Ik ben echt een voorstander van kritisch zijn hoor, artsen zijn ook mensen. Maar hoe in vredesnaam wil je kritisch naar vaccins kijken als je compleet geen verstand hebt van de medische microbiologie en virologie en immunologie. :?
Denk je dan echt dat jij iets beter weet dan de wetenschappers en artsen die al decennialang die vaccins aan het onderzoeken en verbeteren zijn?
En áls het dan niet goed zou zijn, waarom zouden diezelfde mensen dan ook hun eigen kinderen ermee inspuiten... want ik ken eigenlijk niemand die in die business werkt die hun eigen kind niet vaccineert. Maar ik ken ze natuurlijk niet allemaal.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 20:17

Sorry call me blonde Janneke2 maar ik begrijp niet hoe dit experiment uit zou moeten wijzen dat water een geheugen heeft.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 20:18

Na enkel de eerste pagina gelezen te hebben, ben ik al overtuigd dat je hier je info niet gaat vinden ts
Op internet zijn wel veel verhalen te vinden die met succes de negatieve bijwerkingen van vaccinaties bij hun kind hebben ontstoort.
Wat goed dat je je verdiept in de voors en tegens van het vaccineren!
Heb ik ook gedaan toen ik zwanger was.
Via pb wil ik er wel verder over bomen, heb niet de behoefte om openbaar afgebrand te worden..

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 20:24

Hebben de tegenstanders van vaccineren wel eens een gezond geboren kind gezien dat door een cd ziektes waar tegen we vaccineren ernstig gehandicapt is geraakt? Verschrikkelijk is dat. Hoe minder mensen vaccineren hoe vaker dit zal gebeuren. Deze ziektes kunnen een kasplantje van een gezond kind maken....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 20:41

Ik vind het wel frappant dat ik steeds reacties voorbij zie komen van mensen die exact doen waar ze mij van beschuldigen :D

Allerlei verhalen rondstrooien zonder heel sterke of betrouwbare bron.
Dan ben ik nog zo fatsoenlijk om dergelijke dingen te verwoorden met "het schijnt" en "blijkbaar" en "men vermoed" enzo, om niet te doen alsof deze zaken de absolute onmogelijk te weerleggen waarheid zijn...alhoewel ik echt niet zomaar klakkeloos elke mindfart van iedereen interessant genoeg vind om te benoemen, ik baseer me wel op de uitspraken van medici en onderzoekers die op mij betrouwbaar genoeg over komen.

Onthoud even goed iedereen die zit te zeuren dat ik dingen zeg zonder daar bronnen bij te vermelden:

ik heb jegens niemand ook maar enige verplichting om dingen überhaupt te vertellen, laat staan uit te leggen. In de 2 jaar dat ik me verdiep in het vaccinatie-gebeuren, ben ik zoveel tegen gekomen: ik weet echt niet meer waar precies allemaal en vind het überhaupt reageren hier al te veel tijd kosten eigenlijk :) Jullie kunnen moeilijk van mij verwachten dat ik alles hapklaar op ga lepelen en uren en uren ga zoeken waar ik zaken ook alweer gelezen heb....zeker gezien dit topic totaal niet met de intentie van een discussie geopend is :)*

Vind je de zaken die ik benoem niet interessant genoeg om zelf op onderzoek uit te gaan: prima. Maar ga mij niet de schuld daarvan in de schoenen schuiven :)

Je kan een ander zijn tijd niet indelen hè....tenzij je m'n werkgever bent en dat ben je niet :P

Trouwens....hoeveel van jullie hebben de filmpjes en links al serieus bekeken die ik eerder gepost heb? :) Durf wel te denken dat de meesten die moeite waarschijnlijk niet genomen hebben :P

Dus dan zit ik daar mijn kostbare tijd aan te verdoen. En "eist" men meer of uitleg van mij waarvan je die voor een aantal onderwerpen daar uit de eerste hand kan vinden. Hebben jullie mij helemaal niet voor nodig :)

Afijn, ik heb ten eerste al geen topic geopend met de intentie om over wel / niet vaccineren te gaan zeuren want daar komen we toch nooit uit en dat is prima, ieder zijn meug :)

Dus ik vind het wel goed zo, heb genoeg gezegd, genoeg zaken gepost waar een ieder die meer wil weten op verder kan zoeken.

Of je zegt meteen: dat is onmogelijk en maakt er een leuke danwel gemene grap over +:)+

En laat bij deze dan maar weer het topic overgenomen worden door mensen die ongetwijfeld mijn "tabee ik ben er wel klaar mee" uit gaan leggen als zwaktebod en er een veel mooier verhaal van gaan maken dan de simpele waarheid dat ik liever andere dingen doe met mijn tijd dan zinloze discussies voeren.

Nogmaals: ik hoop dat een ieder gewoon lekker de keuze maakt waar die zich fijn bij voelt.

En hoop echt oprecht dat voor een ieder de gevolgen van die keuze goed uitpakken :j

Een paar jaar geleden dacht ik (ook) dat mensen die niet vaccineerden, niet goed bij hun hoofd waren en had ik misschien zelfs niet tegengesproken als er geopperd zou worden om hun kinderen tegen zulke idioterie in bescherming te nemen :=

Nu weet ik inmiddels echter beter en schaam ik me dat ik zo over mensen gedacht heb die hun kinderen juist helemaal niet tekort deden maar ze ook maar gewoon in bescherming wilden nemen tegen het inspuiten van niet goed geteste zaken waarvan het logischer gedacht is dat ze kwaad dan goed voor een klein mensje zullen doen :(:)

Mocht iemand nog serieus en met respect ergens over verder willen praten dan staat mijn PB open, ik heb inmiddels via PB wat fijne berichten ontvangen met ervaringen....waarvoor ik dit topic opende.

Dus daar ga ik mijn tijd verder aan besteden.

Wel bedankt voor het reageren hoor, zeker aan de mensen die gewoon respectvol bleven, met of zonder andere mening +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 20:49

Focussed schreef:
Ik blijf het frappant vinden hoe hypocriet mensen kunnen zijn zonder het zelf door te hebben :D

Pmarena heeft twijfels bij vaccineren, want het wetenschappelijk onderzoek is naar haar mening niet correct uitgevoerd of onbetrouwbaar. Maar het homeopathisch 'ontstoren' beschouwt ze dan wel als een reële optie. Even kijken hoeveel wetenschappelijk onderzoek er daar naar is gedaan omtrent de effectiviteit en veiligheid... Oh wacht. Geen. Meten met twee maten noemen ze dat.

Overigens lijdt het vaccinatieprogramma aan haar eigen succes. Doordat ziektes als polio zo goed als uitgeroeid zijn, kent de huidige generatie ouders deze ziekten niet meer en gaan we ineens twijfels hebben of we er nog wel tegen moeten vaccineren. En doordat de vaccinatiegraad nu zo hoog is, kunnen ongevaccineerden meegenieten van de kudde-immuniteit. En dat leidt weer tot sommigen die denken "Zie je nou wel. Ik word helemaal niet ziek als ik niet vaccineer".

Daarnaast is het vaccinatieprogramma nu al bijna 60 jaar actief. Dat betekent dat de volledige generatie aan babyboomers allemaal ziek, zwak, misselijk en autistisch zouden moeten zijn door de vaccinaties. Hoeveel volwassenen in jouw omgeving ken je die dagelijks klagen over hun 'vaccinatieschade'?

Dat vaccinaties niet 100% bijwerkingsloosheid kunnen garanderen is geen geheim. Maar zoals kinderarts Jan Peter Rake in RTL Late Night uitlegde vorige week: we wegen de risico's van de vaccinatie af tegen de risico's van de aandoening. En ik zie het zelf ook terug in de medische gemeenschap, maar óók deze kinderarts zei het nog een keer. "Ik ken geen een kinderarts die zijn kinderen níet laat vaccineren". En dat is de groep mensen die daadwerkelijke vaccinatieschade ziet bij hun op de poli of in het spreekuur! En nochtans wegen voor hen de gevaren niet op tegen de voordelen. Food for thought.

Spijker op de kop. _/-\o_ Fijn om tussen al het gewauwel een nuchtere, rationele bijdrage te lezen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 20:53

Ts, er zijn veel mensen die niet alles lezen en alleen de uitspraak: Kinderen enten kunnen ze dood aan gaan. En dat maakt dit soort lekendiscussies juist levensgevaarlijk. Beinvloedbare mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is, kunnen door het voor waar aannemen van deze opmerking het leven van hun kind of kinderen van anderen in hun omgeving op spel zetten. Prima dat je je verdiept in bepaalde zaken maar denk er ook eens aan wat rond gestuurde kreten kunnen aanrichten. In dit soort zaken zou er een duidelijke onderbouwing moeten zijn voor de pro's en de contra's, veel mensen hebben die geprobeerd te geven en worden vervolgens weer afgezeikt door anderen.

En verder, stop eens met aanvallen en dan weer verdedigen, schiet je geen hol mee op.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 20:59

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:00

Nog even en we moeten ts aangeven wegens levensgevaarlijke argumenten waardoor onschuldige babies de dupe worden. Bah bah, ieder maakt zijn eigen keuzes en tot het tegendeel bewezen is, zijn die niet goed of fout. Juist goed om kritisch te blijven.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:05

Jeetje irusje wat een erge verhalen. Goede manier om die kant ook te belichten.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:30

Askja schreef:
Sorry call me blonde Janneke2 maar ik begrijp niet hoe dit experiment uit zou moeten wijzen dat water een geheugen heeft.

Neus even rond op het internet met 'Emoto' als zoekterm.
Ik heb geen vriezer en heb het experiment niet gedupliceerd - maar het verhaal wil, dat de ijskristallen 'nadat het water op een baby had gestaan' er totaal anders uitzagen dan nadat het op de foto van dutroux had gestaañ.
Uiteraard kun je deze bevindingen ook weer repliceren - maar het schijnt dat water somehow "reageert" op dit soort informatie.
En uit de bevinding 'telkens hetzelfde patroon na foto x' is de frase 'water schijnt een geheugen te hebben' zo raar nog niet.
(De experimenten zelf mogen direct van mij op voor de Ignobel prijs.)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:35

Over Emoto is genoeg controversie... Zo bleken zijn ijskristallen nooit hetzelfde te zijn, dus om dat probleem te omzeilen besloot hij ze maar te karakteriseren in 'mooi' en 'lelijk' en te kijken of eenzelfde blootstelling aan het water altijd leidde tot 'mooie' of 'lelijke' kristallen. Erg wetenschappelijk. Not. Enige onderzoek wat zijn bevindingen kon repliceren was een onderzoek waar hij zelf mede-auteur was.

Het probleem met de anti-vax beweging is dat angst inboezemen een heel sterk overtuigingsmechanime is. En anno 2016 is het idee van polio of mazelen gewoon niet meer eng. We kennen die ziektes niet eens meer behalve een paar die nog voort leven in ons scheldwoordvocabulaire. Een soort first world problems: het idee van ontwikkelingsproblemen of autisme vinden we veel enger.

Ik moest wel lachen om wat een Engelse arts ooit zei... De anti-vax beweging is een soort éénentwintigste eeuws Darwinisme. De 'zwakkere' denkers die zich laten leiden door cognitieve bias sterven vanzelf uit doordat ze ten onder gaan aan polio en rode hond. :+
Laatst bijgewerkt door Odysseus op 06-11-16 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:38

Ik had ook even zitten googlen ;-)
Wat ik tegenkom is dat je na het enten direct kan ontstoren maar zelfs ook langere tijd (hoe lang??)na de enting nog kan ontstoren. Maar men spreekt over het algemeen wel over kinderen.
Kun je als volwassene dan de vaccinaties die je als kind gekregen hebt nog ontstoren?

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:41

piezze schreef:

Het lijkt mij nog het ergste als je het kind bent dat niet geënt is en er dus geen zeggenschap over hebt gehad.

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:45

Ik heb echt getwijfeld of ik wel moest reageren, waarschijnlijk een stom idee, of alleen per PB overwogen maar ik word zó verdrietig van dit topic en de manier waarop de anti-vaccinatiediscussie gevoerd wordt dat ik het toch maar plaats.

Inhoudelijke argumenten worden hier genoeg gegeven, dus daar ga ik niet aan beginnen. Ik ben maar naar één ding benieuwd: wat is er voor nodig om enig (gezond) vertrouwen in 'de wetenschap' terug te krijgen, voor die mensen die op basis van hun zelf uitgevoerde onderzoek veel gangbare wetenschap verwerpen?

Had hieronder een lang en emotioneel verhaal getypt, maar iemand eerder in het topic haalde de kern eerder al even aan: je zou er toch spontaan mee stoppen nu steeds meer mensen het idee krijgen dat wetenschap (medisch/biologisch) iets subjectiefs is dat ter meerdere eer en glorie van portemonnee en onderzoeker gedaan wordt. -O-

En nee, wetenschap is niet onfeilbaar. Overal waar mensen werken wordt gefraudeerd, kritisch nadenken is ook aan te raden maar de grens over gaan dat onderzoekers vastgeroest zitten in hun denken en gemotiveerd worden door geld, en dat dus het overgrote deel van de gangbare biologie en scheikunde (wat helemaal niks te maken heeft met wat farmaceutische bedrijven onderzoeken!) onzin is, ja, echt fantastisch motiverend. -O-

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:52

FirebirdM schreef:
Ik heb echt getwijfeld of ik wel moest reageren, waarschijnlijk een stom idee, of alleen per PB overwogen maar ik word zó verdrietig van dit topic en de manier waarop de anti-vaccinatiediscussie gevoerd wordt dat ik het toch maar plaats.

Inhoudelijke argumenten worden hier genoeg gegeven, dus daar ga ik niet aan beginnen. Ik ben maar naar één ding benieuwd: wat is er voor nodig om enig (gezond) vertrouwen in 'de wetenschap' terug te krijgen, voor die mensen die op basis van hun zelf uitgevoerde onderzoek veel gangbare wetenschap verwerpen?

Had hieronder een lang en emotioneel verhaal getypt, maar iemand eerder in het topic haalde de kern eerder al even aan: je zou er toch spontaan mee stoppen nu steeds meer mensen het idee krijgen dat wetenschap (medisch/biologisch) iets subjectiefs is dat ter meerdere eer en glorie van portemonnee en onderzoeker gedaan wordt. -O-

En nee, wetenschap is niet onfeilbaar. Overal waar mensen werken wordt gefraudeerd, kritisch nadenken is ook aan te raden maar de grens over gaan dat onderzoekers vastgeroest zitten in hun denken en gemotiveerd worden door geld, en dat dus het overgrote deel van de gangbare biologie en scheikunde (wat helemaal niks te maken heeft met wat farmaceutische bedrijven onderzoeken!) onzin is, ja, echt fantastisch motiverend. -O-

Goede post.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:53

ierusju schreef:
piezze schreef:

Het lijkt mij nog het ergste als je het kind bent dat niet geënt is en er dus geen zeggenschap over hebt gehad.

En dat het hier in NL voor elk kind gratis ter beschikking staat... hoeveel mensen in de wereld zouden dat aan hun kind willen geven, om hen te beschermen. Omdar ze zien hoeveel ellende zulke ziektes kunnen aanrichten.
Hier zien we de ellende dan wel niet meer, juist omdat er zoveel gevaccineerd wordt. Maar die ellende is overal nog, en als we ineens massaal besluiten hiermee te stoppen komt het gewoon weer terug...

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:57

nuscaniels schreef:
Klinkt als een slimme manier om geld te verdienen.
Wel handig gevonden ook dat je voor die middelen eerst een recept nodig hebt die uiteraard tegen betaling door dezelfde persoon gegeven wordt.

Edit:spelfout

Dit is eigenlijk precies waar de zorg en met name de psychiatrie op gebaseerds is in mijn ogen!
Ik ben niet tegen medicatie, maar ik vind wel dat een 'patiënt' tegenwoordig te slecht word geïnformeerd en er te snel dingen worden gegeven qua medicatie :j

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:57

FirebirdM schreef:

Top reactie! Echt niks verkeerds aan!

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 22:42

pmarena schreef:

Vind dit een erg gedurfde uitspraak, suggereren dat gevaccineerde kinderen gevoeliger zijn voor verkoudheden e.d.
Zo ken ik juist heel veel mensen in zeer directe nabijheid die gevaccineerd zijn en nooit tot zeer zelden verkouden of grieperig.
Vaccinatie heeft niks te maken met gevoeligheid voor verkoudheid of griep, wel met bescherming tegen bepaalde ziekten die zeer vervelende gevolgen kunnen hebben en die gelukkig bijna niet meer voorkomen.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 23:11

Ygritte schreef:
Ik lees nog steeds geen onderbouwende bronnen van je verhaal, alleen maar "ik ken verhalen" en "als je zelf nadenkt..." (wat sowieso een dooddoener is, want hoewel kritisch nadenken goed is hebben de meeste mensen hier (ik incluis) geen jarenlange studie van het immuunsysteem gedaan, maar wetenschappers die zich hiermee bezig houden wel - dat maakt hun mening al betrouwbaarder dan die van Jan Doedel van de straat), dat je ontkent dat er lange-termijn studies zijn die vaccinaties bewijzen als veilig (die zijn er wel, en bovendien: als vaccinaties gevaarlijk zouden zijn kenden we allemaal wel iemand die iets levensgevaarlijks kreeg van de vaccinatie. Dat is niet zo, in 99,99999% van de gevallen gebeurt er gewoon niks behalve dat het immuunsysteem leert vechten tegen deze indringers).

Die cocktail is steeds anders, maar het basis-idee (een dode ziekte-verwekker inspuiten) blijft hetzelfde en gaat dus ook al 50+ jaar goed. Nogmaals, medicatie moet echt 99,9999% veilig zijn voordat deze aan de bevolking gegeven wordt. De manier van wetenschappelijk testen wordt door homeopathische onderzoekers vaak niet toegepast, waardoor er al gauw onbetrouwbare resultaten uit onderzoek komen: ze trekken bijvoorbeeld twee variabelen die samen voorkomen als oorzaak-gevolg relatie samen (terwijl dat niet zo hoeft te zijn) of nemen een veel grotere fout-marge dan wetenschappers. Deze blog laat verschillende media-verhalen zien waar mensen of homeopathen dachten een verband te zien tussen vaccinaties en een ziekte, maar die bleken stuk voor stuk niet waar te zijn (door inderdaad de wetenschappelijke methode verkeerd toe te passen en zomaar aannames te maken) en noemt daar ook betrouwbare bronnen bij: http://www.inbakeren.nl/blog/gevolgen-v ... accineren/

Mensen wijsmaken dat vaccinaties levensgevaarlijk zijn is niet alleen onjuist, het is dus ook nog eens levensgevaarlijk voor baby's, jonge kinderen, en ernstig zieken.

http://www.ad.nl/gezond/moeder-van-ziek ... ~a7f47dab/

Wat betreft het laatste... het is eigenlijk gewoon rete egoïstisch! Zoals hier al een aantal keer is aangekondigd geloof ik liever een wetenschapper dan zogenaamde youtube guru's die denken dat ze het beter weten van uit hun huiskamer.