Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pmarena schreef:xxStitchxx schreef:Ongeacht iedereen zijn meningen over wel of niet vaccineren (dat is eigen keus) mijn stiefdochter is niet gevaccineerd en kind is nooit ziek. Ik ken haar al het grootste gedeelte van haar leven, zelfs verkouden wordt ze niet.
En dit is precies wat steeds meer mensen opvalt omdat er steeds meer ongevaccineerde kinderen opgroeien
Je hoort heel vaak dat ouders die besluiten niet te vaccineren, in het begin tegen best wat angst, onbegrip en weerstand aanlopen omdat mensen denken dat ze niet goed wijs zijn om hun kind zo in gevaar te brengen. Maar naarmate de jaren verstrijken valt toch wel erg op dat de wel gevaccineerde neefjes en nichtjes iedere klipklap wat mankeren en die niet gevaccineerde "toevallig" zelden wat mankeert en ijzersterk lijkt te zijn.
Door dat met eigen ogen te zien gaan gelukkig steeds meer mensen er toch heel wat genuanceerder over denken
pmarena schreef:xxStitchxx schreef:Ongeacht iedereen zijn meningen over wel of niet vaccineren (dat is eigen keus) mijn stiefdochter is niet gevaccineerd en kind is nooit ziek. Ik ken haar al het grootste gedeelte van haar leven, zelfs verkouden wordt ze niet.
En dit is precies wat steeds meer mensen opvalt omdat er steeds meer ongevaccineerde kinderen opgroeien
Je hoort heel vaak dat ouders die besluiten niet te vaccineren, in het begin tegen best wat angst, onbegrip en weerstand aanlopen omdat mensen denken dat ze niet goed wijs zijn om hun kind zo in gevaar te brengen. Maar naarmate de jaren verstrijken valt toch wel erg op dat de wel gevaccineerde neefjes en nichtjes iedere klipklap wat mankeren en die niet gevaccineerde "toevallig" zelden wat mankeert en ijzersterk lijkt te zijn.
Door dat met eigen ogen te zien gaan gelukkig steeds meer mensen er toch heel wat genuanceerder over denken
Askja schreef:Citaat:Maar aan de andere kant heb je dan weer het geheugen van water dat ook wel super interessante materie is en er mee te maken kan hebben
Geheugen van water ... werkelijk?
Over hocus pocus gesproken.
Tja, als je daar in gelooft, dan kan ik mij voorstellen dat je je aan laat praten dat de grote boze farmaceutische industrie willens en wetens kinderen vergiftigt met vaccins.
xxStitchxx schreef:pmarena schreef:
Dit viel mij inderdaad ook op. Nu zeg ik niet dat alles wat medisch is ook slecht is maar ik denk dat het wel goed is om kritisch te zijn.
Focussed schreef:Ik blijf het frappant vinden hoe hypocriet mensen kunnen zijn zonder het zelf door te hebben![]()
Pmarena heeft twijfels bij vaccineren, want het wetenschappelijk onderzoek is naar haar mening niet correct uitgevoerd of onbetrouwbaar. Maar het homeopathisch 'ontstoren' beschouwt ze dan wel als een reële optie. Even kijken hoeveel wetenschappelijk onderzoek er daar naar is gedaan omtrent de effectiviteit en veiligheid... Oh wacht. Geen. Meten met twee maten noemen ze dat.
Overigens lijdt het vaccinatieprogramma aan haar eigen succes. Doordat ziektes als polio zo goed als uitgeroeid zijn, kent de huidige generatie ouders deze ziekten niet meer en gaan we ineens twijfels hebben of we er nog wel tegen moeten vaccineren. En doordat de vaccinatiegraad nu zo hoog is, kunnen ongevaccineerden meegenieten van de kudde-immuniteit. En dat leidt weer tot sommigen die denken "Zie je nou wel. Ik word helemaal niet ziek als ik niet vaccineer".
Daarnaast is het vaccinatieprogramma nu al bijna 60 jaar actief. Dat betekent dat de volledige generatie aan babyboomers allemaal ziek, zwak, misselijk en autistisch zouden moeten zijn door de vaccinaties. Hoeveel volwassenen in jouw omgeving ken je die dagelijks klagen over hun 'vaccinatieschade'?
Dat vaccinaties niet 100% bijwerkingsloosheid kunnen garanderen is geen geheim. Maar zoals kinderarts Jan Peter Rake in RTL Late Night uitlegde vorige week: we wegen de risico's van de vaccinatie af tegen de risico's van de aandoening. En ik zie het zelf ook terug in de medische gemeenschap, maar óók deze kinderarts zei het nog een keer. "Ik ken geen een kinderarts die zijn kinderen níet laat vaccineren". En dat is de groep mensen die daadwerkelijke vaccinatieschade ziet bij hun op de poli of in het spreekuur! En nochtans wegen voor hen de gevaren niet op tegen de voordelen. Food for thought.
Askja schreef:Sorry call me blonde Janneke2 maar ik begrijp niet hoe dit experiment uit zou moeten wijzen dat water een geheugen heeft.
FirebirdM schreef:Ik heb echt getwijfeld of ik wel moest reageren, waarschijnlijk een stom idee, of alleen per PB overwogen maar ik word zó verdrietig van dit topic en de manier waarop de anti-vaccinatiediscussie gevoerd wordt dat ik het toch maar plaats.
Inhoudelijke argumenten worden hier genoeg gegeven, dus daar ga ik niet aan beginnen. Ik ben maar naar één ding benieuwd: wat is er voor nodig om enig (gezond) vertrouwen in 'de wetenschap' terug te krijgen, voor die mensen die op basis van hun zelf uitgevoerde onderzoek veel gangbare wetenschap verwerpen?
Had hieronder een lang en emotioneel verhaal getypt, maar iemand eerder in het topic haalde de kern eerder al even aan: je zou er toch spontaan mee stoppen nu steeds meer mensen het idee krijgen dat wetenschap (medisch/biologisch) iets subjectiefs is dat ter meerdere eer en glorie van portemonnee en onderzoeker gedaan wordt.![]()
En nee, wetenschap is niet onfeilbaar. Overal waar mensen werken wordt gefraudeerd, kritisch nadenken is ook aan te raden maar de grens over gaan dat onderzoekers vastgeroest zitten in hun denken en gemotiveerd worden door geld, en dat dus het overgrote deel van de gangbare biologie en scheikunde (wat helemaal niks te maken heeft met wat farmaceutische bedrijven onderzoeken!) onzin is, ja, echt fantastisch motiverend.
ierusju schreef:piezze schreef:Jeetje irusje wat een erge verhalen. Goede manier om die kant ook te belichten.
Het lijkt mij nog het ergste als je het kind bent dat niet geënt is en er dus geen zeggenschap over hebt gehad.
nuscaniels schreef:Klinkt als een slimme manier om geld te verdienen.
Wel handig gevonden ook dat je voor die middelen eerst een recept nodig hebt die uiteraard tegen betaling door dezelfde persoon gegeven wordt.
Edit:spelfout
FirebirdM schreef:Ik heb echt getwijfeld of ik wel moest reageren, waarschijnlijk een stom idee, of alleen per PB overwogen maar ik word zó verdrietig van dit topic en de manier waarop de anti-vaccinatiediscussie gevoerd wordt dat ik het toch maar plaats.
Inhoudelijke argumenten worden hier genoeg gegeven, dus daar ga ik niet aan beginnen. Ik ben maar naar één ding benieuwd: wat is er voor nodig om enig (gezond) vertrouwen in 'de wetenschap' terug te krijgen, voor die mensen die op basis van hun zelf uitgevoerde onderzoek veel gangbare wetenschap verwerpen?
Had hieronder een lang en emotioneel verhaal getypt, maar iemand eerder in het topic haalde de kern eerder al even aan: je zou er toch spontaan mee stoppen nu steeds meer mensen het idee krijgen dat wetenschap (medisch/biologisch) iets subjectiefs is dat ter meerdere eer en glorie van portemonnee en onderzoeker gedaan wordt.![]()
En nee, wetenschap is niet onfeilbaar. Overal waar mensen werken wordt gefraudeerd, kritisch nadenken is ook aan te raden maar de grens over gaan dat onderzoekers vastgeroest zitten in hun denken en gemotiveerd worden door geld, en dat dus het overgrote deel van de gangbare biologie en scheikunde (wat helemaal niks te maken heeft met wat farmaceutische bedrijven onderzoeken!) onzin is, ja, echt fantastisch motiverend.
pmarena schreef:En dit is precies wat steeds meer mensen opvalt omdat er steeds meer ongevaccineerde kinderen opgroeien
Ygritte schreef:Ik lees nog steeds geen onderbouwende bronnen van je verhaal, alleen maar "ik ken verhalen" en "als je zelf nadenkt..." (wat sowieso een dooddoener is, want hoewel kritisch nadenken goed is hebben de meeste mensen hier (ik incluis) geen jarenlange studie van het immuunsysteem gedaan, maar wetenschappers die zich hiermee bezig houden wel - dat maakt hun mening al betrouwbaarder dan die van Jan Doedel van de straat), dat je ontkent dat er lange-termijn studies zijn die vaccinaties bewijzen als veilig (die zijn er wel, en bovendien: als vaccinaties gevaarlijk zouden zijn kenden we allemaal wel iemand die iets levensgevaarlijks kreeg van de vaccinatie. Dat is niet zo, in 99,99999% van de gevallen gebeurt er gewoon niks behalve dat het immuunsysteem leert vechten tegen deze indringers).
Die cocktail is steeds anders, maar het basis-idee (een dode ziekte-verwekker inspuiten) blijft hetzelfde en gaat dus ook al 50+ jaar goed. Nogmaals, medicatie moet echt 99,9999% veilig zijn voordat deze aan de bevolking gegeven wordt. De manier van wetenschappelijk testen wordt door homeopathische onderzoekers vaak niet toegepast, waardoor er al gauw onbetrouwbare resultaten uit onderzoek komen: ze trekken bijvoorbeeld twee variabelen die samen voorkomen als oorzaak-gevolg relatie samen (terwijl dat niet zo hoeft te zijn) of nemen een veel grotere fout-marge dan wetenschappers. Deze blog laat verschillende media-verhalen zien waar mensen of homeopathen dachten een verband te zien tussen vaccinaties en een ziekte, maar die bleken stuk voor stuk niet waar te zijn (door inderdaad de wetenschappelijke methode verkeerd toe te passen en zomaar aannames te maken) en noemt daar ook betrouwbare bronnen bij: http://www.inbakeren.nl/blog/gevolgen-v ... accineren/
Mensen wijsmaken dat vaccinaties levensgevaarlijk zijn is niet alleen onjuist, het is dus ook nog eens levensgevaarlijk voor baby's, jonge kinderen, en ernstig zieken.