Hardlopen met Evy

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welk progamma doen jullie ?

0-5km
86 (90%)
5-10km
7 (7%)
Halve marathon
1 (1%)
Hele marathon
1 (1%)

Totaal aantal stemmen: 95

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 08:21

Bonna schreef:
Ik heb vandaag ook gelopen :). Les 4 en dat was goed te doen.

doen jullie naast het hardlopen ook nog extra oefeningen voor core stability? ik merk dat toen ik die vorig jaar deed ik veel beter in balans liep, en wil ze er eigenlijk weer bijvakken, maar ben bang dat ik te hard van stapel loop met alle nieuwe dingen

Nee niet specifiek.
Maar ik doe ook nog aan voetballen, kick boksen en krav maga. En zeker bij die laatste 2 komen er zeker veel core oefeningen voorbij.

_karin_

Re: Hardlopen met Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 09:42

Ik deed het een aantal jaren geleden wel maar toen had ik nog zo'n bal voor oefeningen.. ben nu al trots zat dat ik mezelf de deur uit krijg voor een stukje rennen, laat staan dat ik nóg meer moet doen O:)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 16:42

Na 2 dagen rust (nou ja, wel beide dagen paard gereden) vandaag weer braaf les 10 gelopen. Ging wel lekker, heb het tempo wat lager gehouden. 4.42 km afgelegd in 30 minuten, maar wel weer last van mijn linkerknie -O- Ik hoop maar dat dat geen blessure gaat worden....

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 18:50

Ik heb vandaag weer gelopen.
Zelf heb ik altijd last van mijn schenen het voelt dan net of ik 2 stijve zware houten planken 's mijn benen heb

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 19:14

Ik ben juist niet gegaan vandaag... wel paardgereden dus niet helemaal stilgezeten. Dat klinkt trouwens niet goed African Lady!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 19:45

Dankzij jullie spreekwoordelijke schoppen onder mijn hol vandaag toch maar weer gaan lopen.
Heb les 12 gelopen en dat ging qua lopen gewoon goed.
Ik vond het wel erg koud, mijn voeten en handen waren ijsklompjes en tijdens het wandelen werd mijn lijf ook weer koud.
Nou had ik alleen een shirt met lange mouwen aan en geen jas oid,maar was bang dat het daar dan weer te warm voor zou zijn.....
Misschien maar in de middag gaan lopen....

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 15:53

AfricanLady schreef:
Zelf heb ik altijd last van mijn schenen het voelt dan net of ik 2 stijve zware houten planken 's mijn benen heb

Pas op dat je geen scheenbeenvliesontsteking ontwikkelt! Dat is heel lastig om weer vanaf te komen.

Ik heb vanochtend les 5 gelopen. Ging easy peasy moet ik zeggen. Denk dat ik zaterdag of zondag, hangt van voetballen af, les 7 ga lopen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 20:49

Zo, net les 9 gelopen maar ik red die 4 minuten echt nog niet. 3 lukt net aan. Ga deze week (les 7,8 en 9) dus maar opnieuw doen denk ik.

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 20:52

Ik val even binnen :D
Is het ook mogelijk om gratis met Evy te werken?
Op het moment ga ik dood van de spierpijn omdat ik op school test heb moeten lopen en dat was 3,3 kilometer (ik denk in een kwartiertje ofzo) en dat deden we zonder te lopen. AUW :P

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 20:55

Ik heb de betaalde versie via de app maar er moet ook een podcast zijn. Ik heb alleen geen idee hoe dat precies werkt.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:13

Ik gebruik idd gratis podcasts maar dat heeft mijn vriend geregeld :o

Ik moet vandaag weer... Heb al een keer verzaakt deze week en vlieg zondag weer voor tien dagen naar Jakarta...

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 09:55

Vandaag les 7 gelopen. Moet zeggen dat ik die toch wel een stukje pittiger vind! 2x 4 minuten werden mijn benen wel zwaar van.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 10:45

Ik heb al een paar dagen niet gelopen. Ik heb nog steeds pijn aan mijn linkerbeen. Als dat weer beter gaat, ga ik weer verder met de trainingen. Wel balen dit, want ik was zo lekker bezig :(

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-16 11:44

Ik ga vanavond weer

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 12:04

Ja, ik mag ook weer vanavond! Helaas vorige week maar 2 kunnen lopen ivm zieke baby. Dus hoop het deze week in te kunnen halen.

Ik ga met een vriendin meedoen aan de Strong Sister in Rotterdam, of de Strong Viking in Puyenbroeck in april en mei volgend jaar. We weten nog niet precies aan welke we mee gaan doen en het hangt er ook een beetje vanaf of onze mannen mee willen doen. Want dan valt de Strong Sister al af.

Hebben we weer wat leuks om naartoe te trainen na onze estafetteloop in december.

Nog meer dames van plan om aan 1 van deze twee runs mee te doen? Of valt dit teveel buiten Evy? :D

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 12:05

Iemand bekend met flinke pijn in beide schenen? Heb het al een paar dagen, heb daarom ook niet meer gelopen. Baal er flink van.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 12:23

Ik wil me hier graag ook melden.

Sinds kort begonnen met hardlopen met Evy. Ik probeer twee keer in de week te gaan. Zit inmiddels in les 5.
Mijn conditie is niet heel slecht. Skate met gemak een kilometer of 15 en fiets geregeld, maar ik merk dat het hardlopen toch een heel ander soort inspanning is. Het valt me tot nu toe mee, maar na vooral de eerste keer flink wat spierpijn gehad. Nu valt het echter wel mee. Dag erna ietwat stijf, maar geen echte spierpijn meer.

@ Storm: Hier heb ik nog geen last van gehad. Wel tijdens het lopen een kuitspier die tegen verkramping aanzat.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 12:24

Storm schreef:
Iemand bekend met flinke pijn in beide schenen? Heb het al een paar dagen, heb daarom ook niet meer gelopen. Baal er flink van.

Pas je op voor shin splints?? Echt zo'n hardloperskwaaltje.

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 12:25

Mag ik me hier ook melden?
Ik ben voor de zoveelste keer begonnen met lopen, 2 of 3 jaar geleden was ik nog eens super goed bezig maar toen werd het zomer en vond ik het te warm dus ben gestopt. Daarna nog wat vruchtloze pogingen gedaan om terug te beginnen, en nu terug echt begonnen!

Ik heb vanochtend les 13 achter de rug dus ik zit bijna in de helft! Zalig :D
Het gaat me dit keer eigenlijk verrassend goed af, ik ben altijd wel moe maar heb eigenlijk nooit het gevoel dat ik echt doodga. :P

Storm: google eens op shin splints... Heel lastig, ik heb er ook last van gehad door verkeerde schoenen. Met goede schoenen, rust en naar mijn lijf luisteren is het over gegaan. Maar als ik mijn rustdagen niet respecteer of teveel op straat loop krijg ik er soms terug last van.
Dus loop ik dit keer uitsluitend in het bos en loop netjes 3x per week met telkens 1 of 2 rustdagen en dat gaat super.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 12:35

Shin splints inderdaad. Een hele vervelende kwaal, waar je echt mee op moet letten anders lig je er een poos uit. Voldoende rust tussen de hardloopmomenten door, goed schoeisel (liefst aan laten meten) en ook op een correcte manier hardlopen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 12:54

Oei, dat klinkt niet best, bedankt voor de tips! Ik ga hier zeker mee aan de slag en eens kijken voor andere schoenen.

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 13:16

AfricanLady schreef:

Veel je kuiten rekken helpt.
O.a. de bekende dat je het ene been naar voren zet met geboge knie, je handen ergens op schouderhoogte tegenaan (een muur), je heupenboven je gebogen been, en het ander been naar achter strekken met je hak voorzichtig op de grond.

Andere rekoefening: recht staan met gestrekte benen, het ene been zet je gekruist en gestrekt over het andere been. Dan je armen naar boven, zo ver mogelijk uitrekken, en dan naar beneden met je bovenlichaam. Met je neus naar je knieën en buigen in de heupen, zodat je rug zoveel mogelijk recht blijft.

Rekken is belangrijk, ik heb er (blijvende) shinsplints aan over gehouden door verkeerd trainen.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-16 13:21

Ann99 schreef:
AfricanLady schreef:

Veel je kuiten rekken helpt.
O.a. de bekende dat je het ene been naar voren zet met geboge knie, je handen ergens op schouderhoogte tegenaan (een muur), je heupenboven je gebogen been, en het ander been naar achter strekken met je hak voorzichtig op de grond.

Andere rekoefening: recht staan met gestrekte benen, het ene been zet je gekruist en gestrekt over het andere been. Dan je armen naar boven, zo ver mogelijk uitrekken, en dan naar beneden met je bovenlichaam. Met je neus naar je knieën en buigen in de heupen, zodat je rug zoveel mogelijk recht blijft.

Rekken is belangrijk, ik heb er (blijvende) shinsplints aan over gehouden door verkeerd trainen.

Bedankt ga het vanavond eens proberen

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 16:44

Stacey schreef:
Ja, ik mag ook weer vanavond! Helaas vorige week maar 2 kunnen lopen ivm zieke baby. Dus hoop het deze week in te kunnen halen.

Ik ga met een vriendin meedoen aan de Strong Sister in Rotterdam, of de Strong Viking in Puyenbroeck in april en mei volgend jaar. We weten nog niet precies aan welke we mee gaan doen en het hangt er ook een beetje vanaf of onze mannen mee willen doen. Want dan valt de Strong Sister al af.

Hebben we weer wat leuks om naartoe te trainen na onze estafetteloop in december.

Nog meer dames van plan om aan 1 van deze twee runs mee te doen? Of valt dit teveel buiten Evy? :D

Ik ga aankomende zondag een caveman run lopen. Helaas alleen want m'n medelopers zijn afgehaakt.
Heb al eerder (ongetraind kwa hardlopen) een caveman run gelopen. Was erg tof om te doen!

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 16:52

Ik lees even mee!
Vanochtend les 1 gelopen na drie jaar bezig te zijn geweest met herstellen van een blessure. Ik doe heel rustig aan en hoop blessurevrij bezig te kunnen blijven.
Zou leuk zijn om volgend jaar de vier mijl van Groningen te kunnen lopen en sprint trainen lijkt me ook wel leuk.. Maar daar ben ik nog lang niet aan toe. _O-