Dochter van 2 jaar blijft hoesten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Re: Dochter van 2 jaar blijft hoesten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 04:12

Tja, ik schaam me er nu een beetje voor dat ik zo lang gewacht heb om te stoppen terwijl jullie in het topic al op de eerste pagina schreven dat het aan de melk kon liggen. Maar er moest bij mij ook even een grote knop om. De knop die tegen me zei dat melk gezond is, en de stem van mijn moeder in het achterhoofd die zei dat sterke botten komen van voldoende melk bij kinderen. Plus het feit dat mijn dochter het zo lekker vind en er rustig van wordt.

Ik denk dat ik hoopte dat het niet aan de melk lag. Dat ze toch kinkhoest had ofzo. Maar ik wist ook niet wat ik haar in de plaats moest geven. Gelukkig vind ze de sojamelk en nu ook amandelmelk lekker, ze heeft nu net vannacht nog een flesje op, haar laatste kiesjes komen door en ze is onrustig. Een warme fles en ze ligt weer heerlijk te slapen, nu gelukkig zonder gehoest.

Bedankt meiden van Bokt! :*

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 06:22

Wat fijn dat jullie nu de oorzaak hebben! Melk laten staan is zoveel fijner dan een puffertje nodig hebben oid. Ik drink trouwens ook geen melk, vind het niet lekker (vanaf dat ik geen fles meer kreeg) en in die 30 jaar nog nooit wat gebroken (en met de paarden toch genoeg aanleidingen gehad).
En wellicht als ze groter wordt kan ze er beter tegen en zonder problemen een ijsje of joghurt eten.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 07:28

Wat fijn dat het zo goed gaat. Tja soms is het iets heel eenvoudigs, maar vind dat maar eens. Ik snap heel goed dat je het moeilijk vond. Immers was het ook een bron van troost en hoe ga je dan troosten.
Ben benieuwd wat de huisarts zegt.

Voor de toekomst wordt het alleen maar makkelijker. Je kunt steeds meer uitleggen en ze begrijpen het steeds meer.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 08:53

Joh, geeft toch niks dat je niet direct met melk bent gestopt nadat we zeiden dat dat wel eens de oorzaak kon zijn. Het konden meerdere oorzaken zijn en jij als moeder kiest nou eenmaal welke volgorde je wil aanhouden en op welke manier je naar oplossingen zoekt voor jouw kind. Want, het is jouw kind :)
Juist fijn dat het zo goed blijkt te helpen! En nee, niet fijn dat je dus moet stoppen met melkproducten.. Ik weet er alles van. Mijn dochter (van 8) is er wel aan gewend maar vindt het soms nog wel moeilijk hoor, met name als er een feestje is of iets dergelijks en er worden softijsjes/roomijsjes uitgedeeld en zij mag dan niet.. Ze is dol op ijs, dus dat is wel sneu. Maar een paar hapjes mag ze dan wel en ik geef haar dan een pilletje, dan gaat het goed.

Nog wel een kleine toevoeging.. Kinderen met een overgevoeligheid voor koemelk kunnen dat ook hebben/krijgen voor soja.. Misschien iets om rekening mee te houden of in de gaten te houden.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 09:01

Mijn 5 jarige is sinds januari begonnen met hoesten (toen nog 4 jaar) en echt extreem hoesten voor maanden lang. Indd tot braken aan toe. Keer flink lachen? : hoestbui. Stukje rennen? : hoestbui. Kon savonds niet in slaap komen van de hoestbuien.

Uiteindelijk na ook vanalles geprobeerd te hebben, via de huisarts een neusspray gekregen fluticasonpropionaat. Daarmee moest ik 1x per dag gaan sprayen en dat weken, zo niet maanden volhouden. (dit is een neusspray waarmee dat dus mag, normale neussprays mag je maar een week gebruiken!)
En na een maand begon het hoesten te verminderen. Stug door blijven sprayen, ruim 1,5 maand lang 1x per dag en nu doen we het sinds 2 weken 2x per week en zo bouwen we langzaam af.
En het hoesten is zo goed als weg! *\o/*

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 09:32

Wat leuk dat het zoveel beter gaat!
(Dat melk zo gezond is, is een fabeltje hoor; we hebben lange tijd een melkoverschot gehad... ;) )
Misschien vinden ze sorbet wel bijna even lekker als echt roomijs? :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 09:48

Dat geeft toch niks Storm? Je kreeg ten eerste zo veel tips, je kan ze nooit allemaal opvolgen. Bovendien moest je je dochter er ook iets mee ontnemen, terwijl ze het al zo moeilijk had. Dat is niet makkelijk om te doen.

Het is alleen maar fijn dat het werkt en dat je er een vervanger voor hebt, zodat je dochter wel lekker haar flesje kan krijgen. Mentaal welbevingen is net zo goed belangrijk :j.

Ach, en een ijsje op zijn tijd en dan 's nachts een keertje hoesten, lijkt mij niet zo'n probleem. Gewoon in de gaten houden dat het niet te vaak gebeurt. Ik eet ook weleens iets dat eigenlijk niet zo heel goed voor me is, maar zolang dat maar af en toe is, so be it.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 13:34

Jes, ik hoop ook dat ze eroverheen groeit, over een jaar ofzo kan ik eens kijken wat er gebeurd als ze een bekertje melk drinkt, en anders is dit ook best vol te houden.

Majabeestje, ik wil mijn dochter ook niet alles ontnemen. Gelukkig is ze niet allergisch dus een hapje zo af en toe mag best.

Cruesli, wat fijn dat jouw zoon van zijn hoest af is! Ik weet hoe erg het is aks moeder en je kunt er zo weinig aan doen als je niet weet wat het is.

Damned, sorbet nog niet geprobeerd maar ze is gek op waterijsjes. Dat heeft ze iedere dag op vakantie gegeten.

Lalidan, dank je wel voor je lieve woorden. En je hebt gelijk, soms weet je niet waar je moet beginnen. En inderdaad krijgt ze best nog eens een softijsje als dat niet anders uitkomt. Als er niks anders is en andere kindjes krijgen ook, leg dan maar eens aan een 2jarige uit dat ze niet mag. Kuchjes nemen we dan maar voor lief.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 15:27

Blij om te lezen dat het goed gaat!!! En dat is alles wat telt.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 16:07

het gaat beter *\o/* , ik ben zo blij voor jullie!!!

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 16:26

Fijn dat het beter gaat en idd over een jaar of zo weer eens proberen. Kan ook zijn dat de melk het opwekt (dus geen allergie of zo) en dat het na een hele tijd rust gewoon over is.

Mocht het wel een allergie zijn let dan op met de soja melk. Daar kan ze dan ook allergie voor krijgen of zijn.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 16:45

Ik heb gisteren amandelmelk gekocht en dat vind ze ook lekker :) we stappen dus over met de avondfles en ik wil ook een beetje afwisselen met smaakjes. Ik drink ook niet altijd hetzelfde haha. Best leuk om nieuwe dingen te ontdekken.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 16:47

Je hebt ook nog Oatly, dat zijn producten op basis van havermelk. Verkopen ze geloof ik bij de AH.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 18:55

Dat hoesten hoeft inderdaad niet meteen allergie te betekenen. Dat geeft andere problemen.
Wij kunnen prima smorgens een bord pap voeren, zolang het maar niet binnen enkele uren voor het slapen is.

moniquebosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 19:13

lees nu pas dit topic.
helaas heb ik dit zelf (ben 40 jaar) ook mee gemaakt,heb 1,5 jaar lang in het ziekenhuis gelopen en heel veel onderzoeken gehad.
longtesten,allergietesten,longfoton,bij kno arts geweest enzovoorts,hun konden allemaal niets vinden,tot dat iemand ook tegen mij zei te stoppen met melk drinken,ik heb er nu echt helemaal geen last meer van.
hoop voor jullie dat het nu ook weg blijft.
ps ik kon dus ook geen kaas eten dan begon het weer bij mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 19:31

Lillith24 schreef:
Ik lees dat veel mensen het echt eens zijn met het stoppen met melkdrinken, en dat telkens blijven herhalen. Heel goed bedoeld en lief allemaal, maar TS heeft ook aangegeven hoe en wat. Ze is al aan 't einde van d'r latijn, ga nou niet ook nog zeiken over die melk denk ik dan. Je hebt altijd de 'koud water en slappe thee mama's' die het altijd beter weten, naast dat dat kind vreselijk moet hoesten heeft ze ook vreselijke angst om te slapen. Als nou het enige is waar ze rustig van wordt een paar slokken melk is, dan maar. Let it go denk ik dan.

Toch mooi dat mensen hun eigen en andermans ervaringen met melk als veel voorkomende oorzaak van hoesten zijn blijven delen. Het zou toch eeuwig zonde zijn geweest als iedereen maar gewoon zijn mond over melk had gehouden na de eerste opmerking dat het melkdrinken gewoon door zou gaan omdat dat nou eenmaal traditie/gewoonte - of na opmerkingen dat mensen die hun eigen ervaringen met melk bleven delen weggezet werden als 'koud water en slappe thee mama's die het altijd beter weten'...
Fijn om te zien dat zoveel Bokkers het welzijn van het kind te belangrijk vonden om hun mond te houden en dat het kindje er ook echt mee geholpen is. _/-\o_ Hopelijk krijgen moeder en kind nu eindelijk die ongestoorde nachtrust waar ze al zolang naar zochten! +:)+

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 20:55

Ik las je eerste bericht en dacht ook gelijk aan de melk! Melk is gewoon niet goed voor kalfjes zegt mijn moeder altijd.
Hopelijk blijft het goed gaan.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 20:59

Wat goed dat je de oorzaak gevonden hebt, ookal was hij in het begin al eens aan bod gekomen. Geeft niks, je weet het nu in ieder geval.

IVM koemelk allergie van zoonlief en mijn eigen slijm als ik koemelk heb gehad, gebruiken wij geitenmelk, daarmee hebben we geen last!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 21:43

Tooske schreef:
Ik las je eerste bericht en dacht ook gelijk aan de melk! Melk is gewoon niet goed voor kalfjes zegt mijn moeder altijd.

Hoop toch wel voor kalfjes :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 21:44

TS, wat fijn dat het nu zo goed gaat!
Ik heb dit probleem zelf trouwens ook. Ik vind melk (en vla) echt heerlijk, maar ik ga er direct van hoesten door slijmvorming.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 21:55

CarinaR schreef:
Tooske schreef:

Hoop toch wel voor kalfjes :D

Haha ja het staat er niet goed. Moet zijn melk is niet goed voor je.
Melk is voor kalfjes zei mijn moeder altijd.
Laatst bijgewerkt door Tooske op 30-06-16 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 21:56

Ik snapte m. Maar vond t grappig, vandaar mn smiley

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-16 16:40

Hoi hoi,
Het gaat nog steeds geweldig. Meisjelief hoest nog steeds niet en ik ben er nu echt van overtuigt dat het de melk is waar ze niet tegen kan.
Ik heb ook mijn huisarts gesproken. Het was een beetje dubbel, hij was blij te horen dat ze niet meer hoest maar zei ook dat het eigenlijk verder onderzocht zou moeten worden. Dat wilde ik liever niet dus we hebbrn afgesproken dat we het gewoon aan blijven kijken in de hoop dat de hoest weg blijft.

Maar nu, vraag aan de mensen die dit ook hebben, wat kunnen wel en niet eten/drinken. Smeerkaas lukt hier wel, maar softijs niet. Kunnen jullie wel bv drinkyoghurt drinken? Of gewone yoghurt? Kaas? Ik durf nog weinig te proberen nu, en hoop hier wat tips te krijgen.

Alvast bedankt voor de tips!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 17:16

Ze kan dan wel het Italiaanse ijs hebben, dat is op waterbasis. Ik denk dat het toch uitproberen is wat wel en niet gaat. Drinkyoghurt lijkt mij ook lastig, maar nogmaals dat is dus gewoon uitproberen. Misschien een goede diëtist raadplegen.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 17:18

Klinkt dan meer als een heftige intolerantie.
Bij kaas is Hoe ouder hoe beter te verdragen over t algemeen.