Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chanel1985 schreef:Maar dan nog is dat toch een persoonlijke keuze? Dat jij die keuze niet maakt, is uw keuze. Een ander heeft toch hetzelfde recht als jij om haar keuze te maken?
xLes schreef:Mijn mening? Als je écht het milieu wilt redden, blijf dan eerst en vooral kinderloos.
Er zijn véél te veel mensen op deze aardbol. Om terug naar een goed evenwicht te komen waar dieren ook goed behandeld kunnen worden, moet het aantal mensen drastisch verminderen... We kunnen natuurlijk niet gewoon mensen gaan afknallen maar we kunnen wel een geboorgebeperking instellen. Maar als je daarover begint steigeren ze ook allemaal...
8nnemiek schreef:Goede voorbeelden, arnoMooie post. Kan ik het alleen maar mee eens zijn!
Ik wil ook nog wel even zeggen dat thuis veganistisch eten helemaal niet zo'n lastige, grote stap is als je al vegetarisch eet. Het valt mij thuis erg mee. Melkproducten zijn echt makkelijk te vervangen! Maar dat mag ik natuurlijk niet zeggen, want dan ben ik extremist en dring ik mijn mening op, toch?
8nnemiek schreef:Goede voorbeelden, arnoMooie post. Kan ik het alleen maar mee eens zijn!
Ik wil ook nog wel even zeggen dat thuis veganistisch eten helemaal niet zo'n lastige, grote stap is als je al vegetarisch eet. Het valt mij thuis erg mee. Melkproducten zijn echt makkelijk te vervangen! Maar dat mag ik natuurlijk niet zeggen, want dan ben ik extremist en dring ik mijn mening op, toch?
oomens schreef:Melk is prima te vervangen, maar hoe vervangen de veganisten kaas?
En kom dan niet aanzetten met gistvlokken. Die zijn misschien een prima hartig alternatief door warme gerechten, maar ze doen het beroerd op een kaasplankje met een glaasje wijn of port erbij. Zijn er echt goede veganistische alternatieven voor de veelheid aan (Franse) kazen?
Zelfde met eivervangers. Door baksels kunnen ze prima, maar een spiegelei met zacht lopende dooier kun je er niet mee maken.
Bandaloe schreef:oomens schreef:Melk is prima te vervangen, maar hoe vervangen de veganisten kaas?
En kom dan niet aanzetten met gistvlokken. Die zijn misschien een prima hartig alternatief door warme gerechten, maar ze doen het beroerd op een kaasplankje met een glaasje wijn of port erbij. Zijn er echt goede veganistische alternatieven voor de veelheid aan (Franse) kazen?
Zelfde met eivervangers. Door baksels kunnen ze prima, maar een spiegelei met zacht lopende dooier kun je er niet mee maken.
Waarom 'moet' dat vervangen worden? Ik eet zelden nepkaas en geen eivervangers. Ik mis niets hoor.
Voor buitenlandse nepkaasjes schijnt dit erg goed te zijn: http://www.charlysallisfair.nl
Brainles schreef:Ben benieuwd waardoor melk (op rijstmelk na) makkelijk te vervangen is en waarbij er voldoende B12 in zit.
oomens schreef:Melk is prima te vervangen, maar hoe vervangen de veganisten kaas?
8nnemiek schreef:Klopt helemaal dat er gewoon te veel mensen zijn. Ik zou zelf ook geen kinderen willen. Maar als alle slimme mensen die om de natuur geven ineens geen kinderen meer zouden krijgen dan heb je heel zwart-wit twee generaties later een wereld vol domme mensen die er maar op los fokken en helemaal niet meer aan natuurbehoud doen. Voor een goed evenwicht moet er idd gewoon aan geboortebeperking worden gedaan. De 1-kind-wet in China heeft wonderen verricht, dat land heeft nooit zo veel welvaart en werkgelegenheid gekend als tegenwoordig. Als dat in de hele wereld werd ingevoerd, dan pas zou de wereld er echt beter op worden.
Kinke schreef:Ik ben benieuwd hoe vegetariërs/vega's het voor zich zien dat de hele wereld moet stoppen met vleeseten. Dat zie ik bijvoorbeeld op de pagina van WD zeer regelmatig voorbij komen. Hoe zie je dat voor je bij bijvoorbeeld de Inuit?
Goof schreef:8nnemiek schreef:Klopt helemaal dat er gewoon te veel mensen zijn. Ik zou zelf ook geen kinderen willen. Maar als alle slimme mensen die om de natuur geven ineens geen kinderen meer zouden krijgen dan heb je heel zwart-wit twee generaties later een wereld vol domme mensen die er maar op los fokken en helemaal niet meer aan natuurbehoud doen. Voor een goed evenwicht moet er idd gewoon aan geboortebeperking worden gedaan. De 1-kind-wet in China heeft wonderen verricht, dat land heeft nooit zo veel welvaart en werkgelegenheid gekend als tegenwoordig. Als dat in de hele wereld werd ingevoerd, dan pas zou de wereld er echt beter op worden.
Ja, met als resultaat dat meisjes baby's te vondeling gelegd of gedood worden want die zijn niet welkom. Als ze het al overleven komen ze in een weeshuis. Ik weet niet of jij wel eens docu's hebt gezien over Chinese weeshuizen, maar dat is janken. Meisjes zijn zelfs daar eigenlijk niet gewenst, er komt toch niemand om ze ooit op te halen. Er is nauwelijks verzorging en in sommige gevallen worden de baby's in donkere kamertjes gelegd waar ze een week later dood uitgehaald worden. Hoppa, weer 1 opgeruimd.
Oh ja, en met als resultaat dat er een zeer ernstig overschot aan mannen is nu, die geen partners kunnen vinden en helemaal niet kunnen voortplanten.
Maar hee, gelukkig gaat het goed met de welvaart
Goof schreef:8nnemiek schreef:Klopt helemaal dat er gewoon te veel mensen zijn. Ik zou zelf ook geen kinderen willen. Maar als alle slimme mensen die om de natuur geven ineens geen kinderen meer zouden krijgen dan heb je heel zwart-wit twee generaties later een wereld vol domme mensen die er maar op los fokken en helemaal niet meer aan natuurbehoud doen. Voor een goed evenwicht moet er idd gewoon aan geboortebeperking worden gedaan. De 1-kind-wet in China heeft wonderen verricht, dat land heeft nooit zo veel welvaart en werkgelegenheid gekend als tegenwoordig. Als dat in de hele wereld werd ingevoerd, dan pas zou de wereld er echt beter op worden.
Ja, met als resultaat dat meisjes baby's te vondeling gelegd of gedood worden want die zijn niet welkom. Als ze het al overleven komen ze in een weeshuis. Ik weet niet of jij wel eens docu's hebt gezien over Chinese weeshuizen, maar dat is janken. Meisjes zijn zelfs daar eigenlijk niet gewenst, er komt toch niemand om ze ooit op te halen. Er is nauwelijks verzorging en in sommige gevallen worden de baby's in donkere kamertjes gelegd waar ze een week later dood uitgehaald worden. Hoppa, weer 1 opgeruimd.
Oh ja, en met als resultaat dat er een zeer ernstig overschot aan mannen is nu, die geen partners kunnen vinden en helemaal niet kunnen voortplanten.
269_life schreef:Grappig hoe je steeds een vraag komt stellen op dat toontje, en vervolgens de onderbouwde antwoorden links laat liggen. Ik heb zo het vermoeden dat je helemaal niet benieuwd bent