Sjipz... Bevolkingsonderzoek!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Sjipz... Bevolkingsonderzoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 13:08

En ja hoor, zoon is bijna 7 maand en daar is de gevreesde envelop al haha. Zie er toch wat tegen op na al die interne littekens...

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 18:14

Ik heb ook voor het eerst de oproep gekregen en zelfs al een herinnering...heb van de week dus toch maar een afspraak gemaakt. Ivm vakantie pas over 3 weken, maar hij staat in ieder geval. Wat een drama pffff.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 19:05

vuurneon schreef:
En ja hoor, zoon is bijna 7 maand en daar is de gevreesde envelop al haha. Zie er toch wat tegen op na al die interne littekens...

Dat klinkt echt naar en zorgt er nog meer voor dat ik echt nog heel lang geen kinderen wil :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 07:33

Ik doe er niet aan mee. Ik ben 1 keer geweest heb een week nagebloed, wat heeft dat een pijn gedaan zeg. 5 jaar later kreeg ik weer zo'n envelop, die is gewoon de container ingegaan. Het is immers vrijwillig. Nu schetst mijn verbazing dat ze 3 maanden later weer een envelop sturen. Wat een brutaliteit, dus anoniem is het zeker niet. Ik kon evt. aangeven waarom ik niet ging of nu geen zin had, of nooit weer een oproep wil hebben. DAT GAAT ZE GEEN ENE MALLE MOER AAN. Dus ik heb die envelop ook zo weggegooid. Ik vind het echt onbeschoft zoals ze dus bijhouden of je geweest bent. Ben benieuwd of ze me over 4 jaar weer iets sturen. Ik ben op dit moment nog totaal niet van mening veranderd. Al je gegevens liggen zomaar op straat.
Ga als je je wel geroepen voelt, maar klaag niet als je gegevens op straat komen te liggen of misbruikt worden. Tot zover mijn zeer slechte ervaringen.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 07:44

Goed nieuws dan voor al die mensen die niet durven , op 1 jan 2017 komt de zelftest en kan/ mag je het zelf doen.
Aangezien er nog zeer veel vrouwen zijn die niet weten hoe de anatomie in elkaar zit, lijkt mij dat nog niet eenvoudig.
En voor degene die hierboven het heeft over privacy, droom verder, privacy bestaat niet ......

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 07:51

Ik zou ook niet met een zelftest meedoen hoor. Maar ik vind dat al een veel betere ontwikkeling. Ik ben nu eenmaal tegen geworden na de eerste ervaring en daar zullen nog heel wat jaartjes overheen gaan voordat ik mogelijk van mening verander. Mijn overigens goede uitslag heeft dus inderdaad op straat gelegen (is aan een ander medegedeeld terwijl ik had besloten die niet op te vragen). Dat speelt dus ook mee.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 07:56

germie schreef:
Ik doe er niet aan mee. Ik ben 1 keer geweest heb een week nagebloed, wat heeft dat een pijn gedaan zeg. 5 jaar later kreeg ik weer zo'n envelop, die is gewoon de container ingegaan. Het is immers vrijwillig. Nu schetst mijn verbazing dat ze 3 maanden later weer een envelop sturen. Wat een brutaliteit, dus anoniem is het zeker niet. Ik kon evt. aangeven waarom ik niet ging of nu geen zin had, of nooit weer een oproep wil hebben. DAT GAAT ZE GEEN ENE MALLE MOER AAN. Dus ik heb die envelop ook zo weggegooid. Ik vind het echt onbeschoft zoals ze dus bijhouden of je geweest bent. Ben benieuwd of ze me over 4 jaar weer iets sturen. Ik ben op dit moment nog totaal niet van mening veranderd. Al je gegevens liggen zomaar op straat.
Ga als je je wel geroepen voelt, maar klaag niet als je gegevens op straat komen te liggen of misbruikt worden. Tot zover mijn zeer slechte ervaringen.

Natuurlijk is het niet anoniem... Ze moeten toch weten wie bij welke uitslag hoort...
Logisch dat ze bijhouden wie geweest is, iedereen moet de kans krijgen, het kan e ook bij ingeschoten zijn. Als je niet wilt, gooi je gewoon die brief weg :) ik snap je frustraties niet zo goed eigenlijk...

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 09:26

Inderdaad... Het gaat hier om de volksgezondheid. Hoe moeilijk is het nou om even in te vullen dat je geen oproep meer wenst? Scheelt jouzelf ook een hoop frustratie als je over een tijdje weer een brief krijgt...
Ik snap de frustratie ook niet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 09:31

Zou wel bizar zijn als dit anoniem was :+ T is immers eigen belang. Ik zal wel pissig zijn als mijn gegevens op straat komen, maar dat zou ik ook zijn als het van mijn apotheek is, mijn werkgever of de belastingdienst :+

Germie, ik snap echt niet waar jij je zo druk om maakt. Gewoon ongeopend weggooien en geen energie aan verspillen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 09:39

Nou ik sta ook versteld... Het is goed bedoeld hè...?

'hallo wij willen proberen te voorkomen dat een eventuele kanker veel te laat wordt gevonden met alle nare gevolgen van dien'

En jij springt bijna uit je vel omdat je er een week ongemak van hebt gehad?

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 09:56

Ik snap germie voor een deel wel.
Het eerste onderzoek is nogal een heftige ervaring voor haar geweest waardoor ze nu waarschijnlijk een behoorlijke angst/trauma eraan over heeft gehouden. En dan wordt je inderdaad boos als er 5jaar later weer een oproep op de mat valt. Want je voelt je toch onbegrepen in de situatie waarin je toen hebt gezeten.
Heb je er al eens aan gedacht om eens een gesprek met de des betreffende huisarts of assistente aan te vragen om daarin te vertellen wat er toen bij jou is gebeurt?
In dit geval gaat het om het vertrouwen in dit soort onderzoeken dat er dus niet meer is, maar wel heel erg belangrijk is om te hebben.
Want het is nogal heftig om dan maar geen onderzoek meer te laten doen door zo'n eerste nare ervaring.
Het gaat hier immers niet om een griepvirus.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 10:11

Ik kan best snappen dat je na zoiets denk 'nee bedankt'

Maar om dan zo boos te zijn dat ze je weer uitnodigen incl. herinnering en kennelijk denken dat het anoniem zou zijn (hoe dan?) en dat ze kunnen raden dat de reden dat je niet meer wil na een niet goed verlopen eerste keer. Je kunt niet voor niets gewoon aangeven dat je niet wil. Als dat niet ingevuld wordt blijft de computer op vaste tijden uitnodigingen uitspugen.

Zo kun je ook elke keer woedend zijn over de hoeveelheid reclame die op je mat valt en dit boos bij het oud papier gooien en dan geergerd zijn dat ze het maar blijven brengen. OF je plak zo'n sticker op de brievenbus :+

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 10:19

_O- NEE geen bevolkingonderzoek NEE _O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 11:12

'Mijn doos is geen kijkdoos'

:D

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 13:05

germie schreef:
Mijn overigens goede uitslag heeft dus inderdaad op straat gelegen (is aan een ander medegedeeld terwijl ik had besloten die niet op te vragen). Dat speelt dus ook mee.

Deze begrijp ik niet helemaal.
Het lab bekijkt de objectglaasjes en deelt de uitslag met de huisarts. Alle betrokkenen, niet zo heel erg veel mensen, hebben hun beroepsgeheim.

Over gigantische pijn en gebrek aan vakkennis kan ik helaas meepraten.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 13:31

Dat jouw gegevens op straat komen te liggen maakt het onderzoek niet onbelangrijk, heeft dus niets met het onderzoek te maken. Dat iemand in dat traject jouw uitslagen bekend maakt is bizar, dat zou ik zeker aanpakken.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 16:43

Janneke2 schreef:
germie schreef:
Mijn overigens goede uitslag heeft dus inderdaad op straat gelegen (is aan een ander medegedeeld terwijl ik had besloten die niet op te vragen). Dat speelt dus ook mee.

Deze begrijp ik niet helemaal.
Het lab bekijkt de objectglaasjes en deelt de uitslag met de huisarts. Alle betrokkenen, niet zo heel erg veel mensen, hebben hun beroepsgeheim.

Over gigantische pijn en gebrek aan vakkennis kan ik helaas meepraten.

En daar is het dus misgegaan. Mijn uitslag is per ongeluk aan een ander gegeven die om een uitslag vroeg. Ik had er toen werk van moeten maken, heeft nu geen zin meer, want die man is al met pensioen. Maar het vertrouwen is dus weg en zal altijd weg blijven, zeker als je nu leest van daar liggen weer medische gegevens op straat, daar weer, dan weer wachtwoorden gejat, enz.
Verder is het zo dat als je zeker weet dat je geen hpv virus bij je hebt, dat dan een test ook niet zo veel nut heeft. Voor mij is het onderzoek niet belangrijk, een ander mag gaan, maar ik heb er al te veel ergernis mee gehad.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 16:55

Komt op mij over dat je dit als smoes gebruikt, dat het vertrouwen altijd weg blijft. Als je dat denkt dan kun je er ook iets aan doen tenslotte. Dat zou namelijk betekenen dat jij nooit meer naar een dokter, tandarts of ziekenhuis gaat en wat betreft wachtwoorden…dan ga je ook niet meer op internet?

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 17:04

En hoe kun je zo zeker zijn dat je het hpv-virus niet bij je draagt?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 17:08

Dorien66 schreef:

Dat is een makkelijk antwoord, het virus wordt met geslachtsgemeenschap overgedragen. Daarom krijgen meisjes van 12 de inenting, voordat ze seksueel actief worden.

Maar het is duidelijk, als je dus een afwijkende mening hebt is het fout. Je moet ook hier weer netjes in de pas lopen. Vergeet niet dat het gewoon MIJN mening is, en een mening is nooit goed of fout. Dus ga gerust naar dat onderzoek, ik doe het niet. Maar veroordeel mij ook niet omdat ik niet ga. Ik veroordeel je ook niet omdat je wel gaat.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 17:09

germie schreef:
Verder is het zo dat als je zeker weet dat je geen hpv virus bij je hebt, dat dan een test ook niet zo veel nut heeft. Voor mij is het onderzoek niet belangrijk, een ander mag gaan, maar ik heb er al te veel ergernis mee gehad.

Als dat zo was, is dat het eerste waar ze op kunnen bezuinigen in de gezondheidszorg en gaan ze niet zoveel geld uitgeven om iedereen te testen...
Helaas is het dus niet zo dat als je het bij de ene test niet had, dat er bij de volgende test geen onrustige cellen gevonden kunnen worden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 17:10

germie schreef:
Dorien66 schreef:

Dat is een makkelijk antwoord, het virus wordt met geslachtsgemeenschap overgedragen. Daarom krijgen meisjes van 12 de inenting, voordat ze seksueel actief worden.

Maar het is duidelijk, als je dus een afwijkende mening hebt is het fout. Je moet ook hier weer netjes in de pas lopen. Vergeet niet dat het gewoon MIJN mening is, en een mening is nooit goed of fout. Dus ga gerust naar dat onderzoek, ik doe het niet. Maar veroordeel mij ook niet omdat ik niet ga. Ik veroordeel je ook niet omdat je wel gaat.

Ik weet niet waar jij je info vandaan haalt, maar dit klopt gewoon echt niet.
Er is 1 vorm die idd als soa wordt overgedragen, en waar je voor kan inenten. Maar er zijn nog plenty andere vormen die spontaan kunnen ontstaan. En daar zoeken ze naar met het uitstrijkje, of je onrustige cellen hebt die mogelijk een tumor kunnen worden, of dat er mogelijk al een tumor zit...

En een mening mag je hebben, iedereen moet het zelf weten. Maar ik zou hem wel baseren op de feiten :)

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 17:12

Juist nu die man weg is zou het minder beladen moeten zijn. Je kan aangeven dat het bij de vorige keer het eea mis is gegaan en of daar nu echte zorg voor gedragen kan worden.
Je kan niet van jezelf zeggen dat je het virus niet bij je hebt, anders was dit hele onderzoek er niet geweest.
Er zijn ook vrouwen die niet sexueel actief zijn en toch dat virus en bijbehorende ellende krijgen.

EDIT: veroordeeld in je mening wordt je echt niet. Wij ( ieder geval ik ) proberen juist jou angst te begrijpen en daardoor jou toch te helpen over die angst heen te stappen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 17:19

Dit lijkt meer op een principekwestie dan angst

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 17:27

germie schreef:

De manier waarop jij in dit topic reageert, roept bij mij (en waarschijnlijk ook bij anderen) de neiging op om erop te reageren. In hoofdletters typen dat het 'ze geen mallemoer aangaat' en dat het brutaal is dat ze nog een keer een brief sturen als je er niet op reageert, dat soort dingen... Natuurlijk mag je een mening hebben. Maar als je die op die manier uitdraagt, zullen er inderdaad mensen op gaan reageren.