Wat te doen met vermoedelijk gebroken teen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 16:07

Sleeper schreef:
De eerste hulp is voor klachten die dermate ernstig zijn dat direct handelen nodig is. Niet voor klachten die bij een huisarts horen, of waar een huisarts ook een verwijzing voor kan geven. Als mensen dat eens in acht zouden nemen zouden de mensen die echt direct hulp nodig hebben geen uuuuuuuuren hoeven te wachten daar.

Paar jaar geleden omver gelopen door een paard /3
Huisarts had een ambu geregeld omdat ik van mijn stokje ging van de pijn en bij de SEH waren ze uitermate vlot ook al was het een "gewone" humeruskop breuk.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 18:35

Voor de mensen die een foto wilden, zo ziet het er nu uit. Ik heb hem even in een spoiler gedaan voor de mensen die er misschien minder goed tegenkunnen. (Het valt best mee, maar voor de zekerheid)

Ik heb zelf het idee dat ik ook ee stuk nagel mis linksonderin. :+

Spoiler:
Afbeelding

De zwelling is bovenop erg afgenomen, maar onder mijn teen en bij het stuk onder mijn 'buiggewricht' zit nu een beetje een zwelling. :+

verootjoo

Re: Wat te doen met vermoedelijk gebroken teen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 18:38

Ziet er lekker uit :+
Als er veel zwelling zit/zat heeft het geen zin om al een foto te maken, dan zie je namelijk niet goed de breuk.

Ik snap nu wel waarom ze een gaatje in je nagel heeft geboord. Als ik het zo zie denk ik niet dat de HA echt iets raars heeft gedaan, maar haar communicatietchnieken zouden dan wel beter kunnen :D

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 18:42

Veel sterkte hiermee.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 18:42

Let aub goed op want hij ziet er verdacht rood en glanzend uit, kan van de klap komen maar ook een ontsteking die er aan zit te komen. Denk dat die nagel er nog wel eens helemaal af gaat groeien.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 18:50

Verootje, is dat om de bloeduitstorting waar het gaatje in zit en die je rechts ziet? Deze zat er namelijk al voor het 'ongelukje' en daarom vind ik het nog wel apart.

Ik ben ook bang dat mijn nagel er nog wel af gaat. Hij is inderdaad wel helemaal rood aan de bovenkant, maar ik slik al antibiotica voor mijn oren dus misschien dat ik geluk heb.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 18:51

Au, dat ziet er inderdaad pijnlijk uit. Dat je een stuk nagel mist is geen ramp, dat je je nagel zult verliezen lijkt mij namelijk onoverkomelijk. Sodabadje is een verstandige keuze. Heb je een geldige tetanus vaccinatie? Mocht het gebroken zijn dan doet een arts in verreweg de meeste gevallen (verbrijzelingen uitgezonderd) niets anders dan stabiliseren met behulp van tape.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 18:54

Heb je toevallig Biotex in huis, daar kun je je pootje ook in zetten. Of badedas groen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 18:57

Ik heb vanochtend in de soda gezeten, misschien dat ik dat zo dan nog even een keer ga doen. Of we biotex hebben moet ik even kijken.

Ik ben volgens het reguliere programma ingeënt en nu sinds een maand 18, dus die zou dan nog geldig moeten zijn volgens mij. :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 19:11

Jeetje, wat een slagveld is je teen. :(:)
Inderdaad goed in de gaten houden dat het niet gaat zweren.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 19:20

xCarpediem schreef:
Ik ben volgens het reguliere programma ingeënt en nu sinds een maand 18, dus die zou dan nog geldig moeten zijn volgens mij. :)

ervan uitgaande dat je laatste keer was toen je 9 was ben je inderdaad nog beschermd. Maar... Volgend jaar zou ik een nieuwe inenting halen. Uiteraard kan je het ook pas doen als er wat gebeurt, maar als je met dieren omgaat loop je al gauw wondjes op.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 19:46

Misschien dat ik dat wel ga doen ja! Kan nooit kwaad.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 20:16

Ik zou echt direct nog kijken of je zsm hulp hiermee kunt krijgen. Het ziet er behoorlijk uit als een aankomende infectie en dat deel van je nagel ziet er ook echt ongezond uit..

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 20:23

Morgen om 8.20 ga ik naar de huisarts, zij zou er ook nog even naar gaan kijken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 20:28

Ehh geen spoiler hier :+ kijk vol in een teen.

Maar ziet er niet echt ok uit. Snap de huisarts werkelijk niet dat ze hier zo laks op reageert. En ja je lijkt een stukje nagel te missen morgen bij andere huisarts even goed doorzeuren.

Ik heb twee keer een grote teen uit de kom gehad door dergelijke geintjes alleen wel met stevige schoenen. Beide keren moest ik stevige schoenen aan en geduld hebben en niet te veel belasten de eerste week.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 20:31

Oh, oliebol! Heeft de rest ook geen spoiler? Dan zal ik even een mod PB-en. Ik heb zelf wel een spoiler namelijk. Sorry karuna.

Iedereen die het in real life zag schrok er ook echt van, maar de HA vond het meevallen. Ik ga morgen zeker even de andere huisarts ernaar laten kijken. Ben benieuwd wat zij ervan zegt.
Laatst bijgewerkt door Eunomia op 11-05-16 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 20:32

Ik heb wel gewoon een spoiler hoor ;)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 20:32

karuna schreef:

Maar ziet er niet echt ok uit. Snap de huisarts werkelijk niet dat ze hier zo laks op reageert. En ja je lijkt een stukje nagel te missen morgen bij andere huisarts even goed doorzeuren.

Ik heb twee keer een grote teen uit de kom gehad door dergelijke geintjes alleen wel met stevige schoenen. Beide keren moest ik stevige schoenen aan en geduld hebben en niet te veel belasten de eerste week.

Waar moet er over doorgezeurd worden? Kusje erop? Teen ziet er pijnlijk uit maar zit er nog aan....foto maken is volledig onnodig omdat het vanzelf goed komt volgens mij. Heb ergere dingen gezien.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 20:33

Hier deed de spoiler het wel gewoon :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 20:37

karuna schreef:

Waarom doorzeuren :+ dit ziet er prima uit, komt vanzelf weer goed. Gewoon goed uitwassen, en die nagel vervangt zichzelf wel weer.

Maar vraag gewoon die andere HA wat zij ervan denkt. :) in het echt is het toch beter te beoordelen dan op een foto.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 20:37

Oef, die teen ziet er niet bijzonder aangenaam uit, putting it mildly. Autsj. Ik hoop ook dat er geen ontsteking gaat komen. Dat je de nagel kwijt gaat raken lijkt me aardig onoverkomelijk. Ik ben erg benieuwd wat de andere huisarts morgen zal zeggen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 20:40

Ik laat jullie weten wat ze gezegd heeft als ik geweest ben. :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 20:41

Ik had hem ook in een spoiler staan. :j
Fijn dat je morgenochtend terecht kunt. Ik vind het ook erg vreemd dat je zo'n last blijft houden van je gewricht, het niet kunnen buigen kan natuurlijk ook komen door de grote hoeveelheid vocht, maar je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen. Hopelijk word je morgen wat beter geholpen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 20:53

Ik had voor morgen al een afspraak staan, maar ze wilde ook wel even naar mijn teen kijken.

Wat ik gek vind is dat ik sinds vanochtend ook wat last kreeg van het grotere gewricht onder mijn teen. Het voelt alsof de pijn daarheen stroomt/trekt. Sinds vanmiddag zit daar ook een zwellling. En het buigen wil nog steeds niet, heel apart gevoel is dat.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 20:56

Kan dat misschien zijn dat je die nu verkeerd belast?