Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 23:51

xSetjeslover schreef:
Ik heb net naar aanleiding van dit topic een les van Evy gedaan, les 1, vond hem eigenlijk precies goed! Had al bijna 2 jaar niet meer hardgelopen, maar pas bij de laatste 2 minuten rennen kreeg ik het een beetje moeilijk. Heb dan ook wel rustig aan gedaan naar aanleiding van de tips. Welke app hebben jullie voor Evy? Of hebben jullie de mp3's gedownload? Ik kan namelijk maar 1 gratis les.

Schaf de overige lessen vooral niet aan, de app van Evi loopt vast! Ik had helaas geen reviews gelezen voor het kopen van de trainingen en heb het dus zelf moeten ondervinden.

Ik loop trouwens hard met Strava, die heb ik nog niet voorbij zien komen geloof ik. Ook gebruik ik wel eens Nike+.

Djilna

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 23:53

Strava en Runkeeper :)

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 23:54

Mavelle schreef:
xSetjeslover schreef:
Ik heb net naar aanleiding van dit topic een les van Evy gedaan, les 1, vond hem eigenlijk precies goed! Had al bijna 2 jaar niet meer hardgelopen, maar pas bij de laatste 2 minuten rennen kreeg ik het een beetje moeilijk. Heb dan ook wel rustig aan gedaan naar aanleiding van de tips. Welke app hebben jullie voor Evy? Of hebben jullie de mp3's gedownload? Ik kan namelijk maar 1 gratis les.

Schaf de overige lessen vooral niet aan, de app van Evi loopt vast! Ik had helaas geen reviews gelezen voor het kopen van de trainingen en heb het dus zelf moeten ondervinden.

Ik loop trouwens hard met Strava, die heb ik nog niet voorbij zien komen geloof ik. Ook gebruik ik wel eens Nike+.
Ah dat is een erg goede tip! dankjewel, dan schaf ik die niet aan :)

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 06:20

Hallo Allemaal,

mag ik ook meelezen?

ik loop nu sinds een aantal weken hard, en kan nu ong 5 km aan een stuk doorlopen.

ik heb overigens een

Garmin forerunner met Hartslag meter --> echt een geweldige aankoop.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 07:51

Lootje91

Ik weet niet wat je doel is en je instellingen.
Denk dat je welk moet lezen als dribbelen of joggen

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 08:50

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 09:50

Is goed! Leuk!!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 09:52

Ik sla die colorruns over :+

Gisteren wel heerlijk rondje hardgelopen. En voor het eerst de lange steeds steilere klim van 2,5km in 1x kunnen doorlopen *\o/* Geeft zo'n voldaan gevoel als iets beter gaat dan de vorige keer.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 10:49

Ik vind het zo jammer dat de color run niet weer in Zwolle is. Utrecht is me te ver :o.

Djilna; goed gedaan! Fijn is dat als je iets op een gegeven moment kan wat daarvoor nooit ging :)

Ik 'moet' vandaag weer een rondje doen. Vandaag weer een stapje hoger, 7/2/7/2/7/2, zie er dan altijd een beetje tegenop. Zullen zien! Ik loop vrij lang in en uit omdat t leuke parkje iets meer dan een km van mijn huis ligt. Voordeel is wel dat ik door het lange uitlopen nooit last van mn benen krijg.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:00

Dan ga je toch niet een stapje hoger? Er moet niks ;) Als jij de vorige nog een x wil herhalen zou ik dat gewoon doen!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:39

Nehh ik probeer het gewoon. Als t dan wel lukt voelt dat zo goed! Als 6 me lukt moet 7 ook lukken. En zo niet dat ga ik wat eerder wandelen.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:41

Is het meer het idee waar je tegenop ziet of is het de hoeveelheid. Want als het vooral het idee is dat je 7 minuten moet, zou ik het doen. Als jouw vorige training bijna niet uitvoerbaar is, zou ik de vorige nog een keer herhalen :j Het moet ook een beetje "leuk" blijven om te doen!

Ik sla de colorrun over :n niet helemaal mijn ding!

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:46

Ugh, ik wil eigenlijk gaan hardlopen, maar heb nog steeds een open blaar op mn hak.. Heel frustrerend.. Want zo kan ik natuurlijk niet opbouwen.
Het voelt ook gewoon als een dom excuus, maar hij gaat telkens open als ik verder ga lopen, dus dan wordt hij natuurlijk nooit beter.

(Frustraties moesten er even uit O:) )

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:50

Mavelle schreef:
xSetjeslover schreef:

Ik heb alle lessen van Evy gewoon gedownload via de website. Volgens mij zijn het wel de "oudere" mp3 lessen van 2011 maar die kun je gewoon downloaden. Heb ik ook! Zijn erg fijn vind ik, kun je zo op de mp3 speler of telefoon zetten en rennen maar! :)

http://www.hardloop.net/downloaden-hardlopen-met-evy-5-km/ - hier kun je het downloaden. Staat dan "like op facebook" en vervolgens kun je op een link klikken en alle 60 afleveringen downloaden als zip bestanden als ik het goed heb.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:53

Amethyst_ schreef:
Nehh ik probeer het gewoon. Als t dan wel lukt voelt dat zo goed! Als 6 me lukt moet 7 ook lukken. En zo niet dat ga ik wat eerder wandelen.

Doe jij ook de afleveringen van Evy? Daar vind ik ook altijd het volgende stapje hoger lastig! Wanneer je eenmaal bezig bent en dezelfde afleveringen herhaalt is het bijna een makkie maar die eerste keer een stap hoger.. lastig! %) :\

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:57

_Yasmine_ schreef:
Is het meer het idee waar je tegenop ziet of is het de hoeveelheid. Want als het vooral het idee is dat je 7 minuten moet, zou ik het doen. Als jouw vorige training bijna niet uitvoerbaar is, zou ik de vorige nog een keer herhalen :j Het moet ook een beetje "leuk" blijven om te doen!

Meer het idee. Want na 6min begin ik mn benen wel ietsje te voelen en wordt mn ademhaling onhandiger maar als ik dan 2min gewandeld heb kan ik er wel weer tegenaan. T is op dit moment vooral een mentale barriere.

Lotte_wessel; nee ik volg een schema van de hardloopspeciaalzaak waar mn schoenen vandaan komen. Bouwt ietsje geleidelijker op dan Evy. T past erg fijn bij wat ik kan en wil! Als iemand geïnteresseerd is wil ik het wel hier posten.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 12:00

Amethyst_ schreef:
_Yasmine_ schreef:

Meer het idee. Want na 6min begin ik mn benen wel ietsje te voelen en wordt mn ademhaling onhandiger maar als ik dan 2min gewandeld heb kan ik er wel weer tegenaan. T is op dit moment vooral een mentale barriere.

Lotte_wessel; nee ik volg een schema van de hardloopspeciaalzaak waar mn schoenen vandaan komen. Bouwt ietsje geleidelijker op dan Evy. T past erg fijn bij wat ik kan en wil! Als iemand geïnteresseerd is wil ik het wel hier posten.

Klinkt goed! Wist helemaal niet dat hardloop speciaalzaken ook loop schema's hadden! Goed zeg! Moet zelf eigenlijk ook eens naar zo'n zaak gaan voor goede hardloop schoenen.

Zou je het vervelend vinden om je schema hier te posten?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 12:08

T was een eenmanszaakje waar ik ben geweest nadat ik eerst bij Run2Day was geweest. Ben nog steeds blij dat ik om een second opinion ben geweest. Heeft me echt een paar tientjes gescheeld. Run2Day wilde bv niet voor me opschrijven welke types schoenen ik had gepast, maar schreven het wel in hun eigen admin voor t geval ik terug wilde komen. Ik wilde logischerwijs kijken of het goedkoper kon :P

Ik zal t schema later vandaag plaatsen. Is vrij veel typwerk haha.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 14:16

I made it *\o/* De eerste 4min had ik het steeds best lastig, maar dan ging het ineens beter en dacht ik bij het seintje van; hm ik had ook nog wel een minuut langer gekund :Y) Tempo lag een heel stuk lager maar dat komt wel goed zodra ik de duur beter vol kan houden.

Misschien dat een van jullie voor het volgende tips heeft; ik loop af en toe met compressiekousen omdat mn scheen en kuit soms wat gevoelig zijn. Gaat dan prima, alleen krijg ik zo tegen het einde van de training een beetje slaap in mn rechtervoet. Alleen rechts! Pas na een minuut of 7 uitlopen trekt dat weer weg. Iemand ideeën waar het door kan komen? Zonder compressiekousen heb ik het niet.

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 14:24

Mag ik hier mee komen praten?

Sinds vorige week ben ik begonnen met hardlopen. Mijn conditie is echt 0 momenteel, ben vorige week begonnen met 1 minuut lopen en dan 1 minuut wandelen. Dat ging redelijk oké, heb op het einde wel de wandel tijd wat langer gemaakt.
Ik loop 1 keer per week samen met mijn vader, omdat hij hardlopen erg leuk vindt om te doen, en mij daarin dus goed kan motiveren. Daarbij heeft hij hardlooptraining gegeven, en weet hij dus precies waar ik op moet letten, en kan hij mooi een schema maken etc.

Uiteindelijk wil ik wel uit gaan breiden naar twee keer lopen per week, maar dan moet ik mezelf wel even zien te motiveren om alleen te gaan.

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 18:16

Ik meld me ook. Ik heb nog nooit hardgelopen, mijn vader dacht dat het goed voor me was omdat ik op het moment niet zo lekker in mijn vel zit. Eerst wimpelde ik het af, maar ben toch maar begonnen.

Ik ben vorige week begonnen. Ik wil proberen minimaal 2 x p week te lopen. Ik heb nu 4 x gelopen met runkeeper. 1 min snel, 2 min langzaam. Wou zonet een stapje extra proberen, maar dat lukt nog net niet.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 11:09

Goed bezig Sita_xx, hopelijk helpt het.

Ik ga straks weer een (klein) rondje!

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 11:25

ivm cursus, vergadering en andere afspraken kom ik er deze week niet aan toe om's avonds te gaan lopen, moet eigenlijk wel om mijn ritme van 2x per week vol te houden. Dus heb nu besloten om morgenochtend voor het werk te gaan lopen. Ben benieuwd hoe dat bevalt. Als het prettig is, ga ik dat maar volhouden denk ik. Dan zou ik zelfs op den duur wel naar 3x per week kunnen, mits mijn knie dat volhoudt. Moet wel zeggen dat de belastbaarheid van mijn knie steeds beter wordt. Mooi zal ie nooit meer worden, hopelijk wel sterk en heel!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 11:40

linnie050 schreef:
[MWS] Colour run 2016

Bokkers clubje maken?

Ligt eraan waar en wanneer, maar als het uitkomt, doe ik mee!

Ik moet vandaag weer. Plan is rondje van 5km rustig aan (zo'n 8km per uur) en dan 3.5km rennen, 2 min wandelen en dan het laatste stuk ook weer rennen.

Ik laat weten hoe het gegaan is!

Ik heb al jarenlang last van mijn rechterschouder. Soms echt zo veel pijn dat ik niets meer met die arm kan. Maar sinds ik hardloop, voel ik hem helemaal niet meer!
En wat ik ook raar vind; Als ik een halfuur wandel, krijg ik pijn in mijn linkerheup, maar als ik hardloop niet.
Een paar uur later en de volgende dag soms wel, maar het verschil tussen wandelen en hardlopen vind ik wel apart.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 16:48

Wat een heerlijk weer! Net les 14 gedaan van Renate dus nog 3 lessen tot ik een 5km duurloop kan. Snel gegaan!