Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Obelix95

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 13:11

Update'tje:

Ik barst van de spierpijn, maar wat voelt dat eigenlijk goed zeg! :D
Maandag de bootcamp, gisteren 10km heen en 10km teruggefietst naar/van verzorgpaardjes.
Twijfel of ik donderdag weer ga bootcampen (na 2 dagen stage en die avond nog uit) maar ik denk dat ik maar gewoon ga!
Vrijdagmiddag toch vrij, dus dan kan ik altijd nog bijkomen haha :')

Als het niet gaat die donderdagavond dan ga ik gewoon niet, ik zie het wel :)

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 13:27

Mijn benen voelden vanmorgen zoo zwaar aan :') nieuwe oefeningen voor mijn benen gedaan en mijn billen aangepakt :) wel voorzichtig ivm mijn knie. En gister nog een buikspier circuit gehad in de sportschool, maar de spierpijn valt nu nog mee :')

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 14:15

Twee dagen niet op bokt en ik mis weer 4 pagina's :=

Wat betreft tussendoortjes, als ik niks in huis heb of geen zin heb om iets te maken neem ik altijd kwark met fruit of vezelrijke cornflakes. Kwark heb ik altijd in huis en vind ik ook gewoon een van de lekkerste dingen. Als ik druk ben met werken en geen tijd heb om iets klaar te maken komt het voor dat ik ontbijt, tussendoortje, lunch en tussendoortje met kwark, fruit en cornflakes eindig := dat krijg je met een eigen bedrijf.

Andere vullende tussendoortjes die ik vaker maak:
Maiskolf stomen met wat peper, zout en boter
pitabroodje vullen met gerookte kip, sla en roomkaas
tortilla met kip, sla en tomatenpuree
tomaten met kaas uit de oven
ananas met kokosrasp
salade van tomaat, komkommer, feta en ui

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 14:17

Lekker Suliko! En goede motivatiespeech :)
Maliejane, goed bezig zeg! Je eten klinkt ook heerlijk.
Vervelend Darah en de rest wb blessureleed. Hopelijk kunnen jullie toch nog een beetje bezig blijven met gezond eten.
Fijn Tova! :D

Vanochtend heb ik ontbeten met Griekse yoghurt met wat frambozenpuree en een banaantje. Als lunch een handje noten en rozijnen en net een plakje krentenbrood. Puur omdat ik geen honger heb... Ik heb onwijs veel schoolwerk te doen voor morgen, dus ik ga daar zo maar eens aan beginnen. Tussendoor wil ik nog een half uurtje hardlopen in de sportschool, dus daarvoor ga ik nog wel even iets uitgebreider lunchen.

Jeany, wat klinkt dat allemaal heerlijk zeg! :D Ik ga als ik tijd over heb maar eens het topic doorspitten en al die lekkere recepten opschrijven.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 14:27

Wat ik nog wou toevoegen aan die motivatiespeech, geniet op zo'n baaldag extra van op de bankhangen en dat bakje chips! Het is al helemaal zonde als je zondigt en er dan ook niet van geniet. ;)

Helaas het maken van de muffins weer een dag opgeschroven, geen tijd. :')
Normaal is woensdag echt een pokkedag, dan zit ik van 4 tot 8 u s'avonds op school... met enkel 5 min. rookpauze. Zeer prettig als je niet rookt. Maar inmiddels hebben we de docenten zo ver gekregen dat we gewoon mogen eten tijdens de les, daar probeer ik vaak iets voor klaar te maken en dan om half 9 als ik thuis ben eet ik nog wat avondeten.
Maar nu valt mijn Nederlands les uit dus ben ik al om half 6 klaar. *\o/*

Daarna komt mijn vriend en gaan we lekker bankhangen, dus heb net al mijn challenges gedaan en ga zo nog een groot stuk met de hond wandelen.

Ik moet trouwens wel even melden dat ik al duidelijk verschil zie bij mijn buik :D

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 14:42

Avond school... yuk... Ik zat veel liever overdag op school dan 's avonds. Vreselijk. Heb ik nog steeds wel hoor met bijscholingen ed. dat ik 's avonds toch een stuk minder zin heb om te gaan dan 's ochtends. Sporten doe ik dan wel weer liever 's avonds.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 14:44

Haha fijn suliko!

Mijn buik is iig weer bikini proof. M´n huid nog laaaang niet :') Geef nog net geen licht.
Ben wel heel blij met hoe het nu is al! Nu langzaam aan nog het laatste beetje eraf. Is misschien 0,5-1 kg.. En gewoon lekker doortrainen!
Vanavond heb ik een herkansing dus ik ga zo chips en chocola halen *\o/*

Wat ik wel echt super irritant vind, zijn die mensen die je voor gek verklaren, omdat ik al "zo dun" ben. Ik ben gewoon slank, met een beetje spier en nog genoeg vetjes hier en daar. Verre van vel over been. Mag ik dan niet toch wat strakker en vooral sterker willen worden? :+

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 14:56

Lioony schreef:
Wat ik wel echt super irritant vind, zijn die mensen die je voor gek verklaren, omdat ik al "zo dun" ben. Ik ben gewoon slank, met een beetje spier en nog genoeg vetjes hier en daar. Verre van vel over been. Mag ik dan niet toch wat strakker en vooral sterker willen worden? :+

Klinkt ZO bekend! Mijn ouders zeuren altijd dat ik goed ben en er helemaal niet mee bezig moet zijn... Maar ik zie aan mijzelf het verschil tussen die 4 kilo. Ik voel me dan ook echt niet fijn. Mijn vriend ziet het ook en waarschuwt mij dan ook. Wij willen allebei dat ik lekker in deze vorm blijf en dat ik niet zometeen stevig ben. Dit zit een beetje in mijn familie, moeders kant is erg stevig, mijn vaders kant juist heel dun. Ik heb aanleg om stevig te worden wat mijn pa absoluut niet heeft, maar ik val gelukkig ook heel snel af). Over het algemeen ben ik nog net ff strenger voor mezelf dan mijn vriend :D Maar hij is wel mijn stok achter de deur xD Pas vanaf 65kg hoor ik hem terwijl ik zelf al ontevreden wordt vanaf 63.5kg. En hetzelfde is andersom ;) Als ik vanaf 65 terug ga krijg ik complimentjes van hem rond 63.5 terwijl ik zelf liefst 62 ben O:)

Maar als ik zeg dat ik een beetje op mijn eten let omdat ik 3kg wil afvallen krijg ik meteen verhalen naar me toe dat ik gek ben en geen annorexia patient moet worden -O- Ben een snoepkont dus alsof ik dat ooit wordt.. Maar het demotiveert wel

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:13

Suliko schreef:
Voor de mensen die juist een motivatieloze baaldag hadden, zoals SindyKaya:
vooral niet aan ergeren! Laat het toe dat je je een dag nergens tot aan kan zetten, vreet als een malle en de hele dag op je luie reet zit. Morgen is er namelijk weer een dag. :) Je moet niet zo opgaan in het sporten en gezond eten, dat je het plezier verliest. Dus zo'n baaldag is helemaal niet erg. Des te gemotiveerder ben je vaak de volgende, nieuwe dag.

Amen _/-\o_

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:24

Updateje.

Quwa sporten ben ik gisteren weer wezen klimmen. Ff flink aan de bak in een 5b+. Het op mn voeding letten resulteert nu nog in honger, honger en nog eens honger. Toch eet ik meer dan de meeste hier:

O (06:10)dieet shake (stond nog in de kast en moet toch op) met extra 10 gram jumbo volkoren pap. 200ml yoghurt met 15g vlokken

O (09:30) smoothie van een halve kiwi en 75g spinazie, aangevuld met water. 1 tarwe boterham met zelf gekookte kip krokant van Maggi.

M (12:15) 2 boterhammen met gekookte kip en 1 cup a soup tomaat.

M (15:00) 1 boterham met gekookte kip

T plakje ontbijtkoek met dun laagje boter. Om het toch vol te kunnen houden ook nog 25g chippies. Ik snoep daarnaast niets zoets.

Zometeen avondeten nasi bestaande uit prei, ham, filetlapje, spekjes, ei en rijst.

Zaterdag met het boodschappen doen ook maar eens kwark halen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:01

Lioony, fijn dat je zo blij bent met het resultaat. :D Misschien ook lekker om eens zelf snacks te maken? Vind ik meestal bijna lekkerder dan chips.

Suliko, ben het helemaal met je eens. :D

Ik heb net nog 10 minuten gewandeld, 10 minuten crosstraining en 15 minuten hardgelopen. Ben het hardlopen nog aan het opbouwen, maar doe het niet meer zo vaak als ik wilde. Omdat ik me niet lekker voelde toch gekozen voor 1x 15 min ipv 3x 10 minuten. Had ook wat minder tijd.

Net als avondeten courgiatelle gemaakt. Hier in ieder geval wel meer van kunnen eten. Straks misschien nog een toetje.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:07

Suliko, ben het ook met je eens hoor! Maar ik dacht dat je in dit topic ook je downs mocht plaatsen ipv alleen maar ups? :)

Goed bezig Deetjeeuh! 15 minuten is al heel wat ! :j

Vandaag veel gezonder gegeten! :D Helaas word de sportschool hem niet vandaag want heb het echt te druk met school nu.
Maar ik doe nog steeds de ab challenge en gaat ook nog erg goed! Voelt echt weer als een overwinning als het gelukt is :P

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 21:29

Deetjeeuh schreef:
Lioony, fijn dat je zo blij bent met het resultaat. :D Misschien ook lekker om eens zelf snacks te maken? Vind ik meestal bijna lekkerder dan chips.

Chips eet ik niet zo vaak. Vind ik meestal ook niet zo lekker of geen trek in. Nu al paar weken trek in chupitos.
Zelf maken doe ik ook wel ja, maar er gaat niets boven chocoladefondue :o

mvdende ik zou ook de hele dag honger hebben dan! Kun je niet wat meer vulling toevoegen door groente of fruit bij je boterhammen te doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:44

'Blessure'leed hierzo: een hele grote blaar op mijn teen.. niet ernstig maar wel pijnlijk haha. Dacht dat ik wel een paar km op de loopband kon zonder schoenen, maar niet dus :')

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 22:54

Oh je mag absoluut je downs plaatsen! Wat ik vooral bedoelde is dat downs niet erg zijn en al helemaal goed om hier te delen. Iedereen heeft ze. En ik bedoelde het meer als een positieve tip, niet als een vervelende speech haha.

Haha, Linda, volgens mij brand zo'n loopband ook ontzettend op blote voeten... :') Maar wel beterschap, het is nogal een rotplek om een blaar te hebben. :(:)

Ja, school in de avond is rot. Ik ben daarna ook altijd echt bekaf en kom dan nergens meer aan toe. Maar juist de ochtend/middag ervoor ook niet, omdat school dan heel erg je dag breekt. Terwijl als je in de ochtend school hebt, tot middag, heb je nog een halve dag. Maar ja, wel aan mijn challenges gekomen en aan gezond eten. :D

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 23:01

Ik kom ook even binnenvallen :D
Door mijn fanatiek sportende zus aardig gemotiveerd geraakt, dus ik kom de afgelopen tijd keurig 2 keer in de week in de sportschool.
Van het zomer wil ik hier hardlopen bij gaan doen.

Het streven bij mij Is echt naar een fitter lijf :j
Ik ga heerlijk op m'n gemakkie, en doe na een flinke warming-up eingelijk puur krachttraining. Mijn conditie ga ik van het zomer aanpakken.

Enige waar ik echt tegenaan loop Is het variëren van broodbeleg. Ik ben altijd laat sochtends, dus veel tijd om iets lekkers te maken heb ik niet. Maar om er uit haast maar gewoon hagelslag en Nutella op de smeren, Is ook niet iets wat ik 6 dagen in de week wil eten :')
Ik ben bang dat als ik de avond van tevoren iets van tomaat op brood doe, ik de volgende dag vies en sompig brood heb. Niet echt smakelijk. Iemand tips voor een snel te bereiden lunch die mee kan naar school/werk? :D of moet ik mezelf gewoon echt eerder uit bed schoppen...

Als tussendoortje wil ik nu meer fruit, nootjes, repen of salade eten, dus volgensmij zit ik daar wel oke.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 23:19

(Spelt)crackers met smeerbare geitenkaas, dadels en avocado. Ik neem het allemaal apart mee maar is zo klaar <3

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 23:19

prugelpiet schreef:
Ik kom ook even binnenvallen :D
Door mijn fanatiek sportende zus aardig gemotiveerd geraakt, dus ik kom de afgelopen tijd keurig 2 keer in de week in de sportschool.
Van het zomer wil ik hier hardlopen bij gaan doen.

Het streven bij mij Is echt naar een fitter lijf :j
Ik ga heerlijk op m'n gemakkie, en doe na een flinke warming-up eingelijk puur krachttraining. Mijn conditie ga ik van het zomer aanpakken.

Enige waar ik echt tegenaan loop Is het variëren van broodbeleg. Ik ben altijd laat sochtends, dus veel tijd om iets lekkers te maken heb ik niet. Maar om er uit haast maar gewoon hagelslag en Nutella op de smeren, Is ook niet iets wat ik 6 dagen in de week wil eten :')
Ik ben bang dat als ik de avond van tevoren iets van tomaat op brood doe, ik de volgende dag vies en sompig brood heb. Niet echt smakelijk. Iemand tips voor een snel te bereiden lunch die mee kan naar school/werk? :D of moet ik mezelf gewoon echt eerder uit bed schoppen...

Als tussendoortje wil ik nu meer fruit, nootjes, repen of salade eten, dus volgensmij zit ik daar wel oke.

Ik lunch vaak met magere kwark. Ik zet 's avonds het bakje kwark al klaar in de koelkast, het zelfde met de blauwe bessen. De havermout en de gebroken lijnzaad staat al klaar op het aanrecht, dan hoef ik het de volgende ochtend alleen nog maar in mijn tas te doen.

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 23:22

Linda, heb je goede schoenen aan of komt het door de afstand die je gelopen hebt? Wel iets om in de gaten te houden ;) heel veel mensen lopen op te kleine schoenen/slechte sokken waardoor ze slaapvoeten krijgen tijdens het rennen of blaren.

Prugelpiet, ik vind weinig dingen vervelender dan zompig brood/crackers :o ik besmeer mijn crackers dan ook nooit als ik het meeneem. Neem mijn beleg allemaal apart mee. Bakje boter, 2 plakjes kipfilet of wat plakjes gesneden kaas, schijfjes komkommer en tomaat. Ik mik alles apart in mijn tas en koel het op het werk. Alles apart klaar zetten kun je ook een dag van te voren

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 23:31

Is griekse yoghurt eigenlijk goed? Dat is mijn ontbijt namelijk met muslie waar allemaal dingen doorheen zitten zoals rozijnen, noten, gedroogde banaan stukjes(zal wel suiker zijn?) en dan fruit erdoor zoals kiwi of banaan of mandarijn.

En bestaat er gezonde koekje die je zelf kan maken? Ik ben echt een koekjes eter en kan er niet vanaf blijven! Als er 'gezonde' koekjes zijn dan zal ik die kunnen eten!

En bananenbrood ga ik binnenkort ook weer maken!

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 00:15

wortelsussie schreef:
Is griekse yoghurt eigenlijk goed? Dat is mijn ontbijt namelijk met muslie waar allemaal dingen doorheen zitten zoals rozijnen, noten, gedroogde banaan stukjes(zal wel suiker zijn?) en dan fruit erdoor zoals kiwi of banaan of mandarijn.

En bestaat er gezonde koekje die je zelf kan maken? Ik ben echt een koekjes eter en kan er niet vanaf blijven! Als er 'gezonde' koekjes zijn dan zal ik die kunnen eten!

En bananenbrood ga ik binnenkort ook weer maken!

Ligt er helemaal aan wat je doel is of Griekse yoghurt goed is. Maar over het algemeen zit je met Griekse yoghurt wel goed maar je hebt wel echt tal varianten van 30% tot 0% vet met allemaal een ander soort kcal per 100g. Daar zou ik naar kijken als ik jou was en dan het soort aanpassen op je doel :).

Havermout koekjes zijn lekker, gezond en makkelijk om te maken! Op internet staan heeeel veel recepten. :) Maar ook daarvan is te veel niet gezond. Bananenbrood vind ik echt het perfecte tussendoortje <3

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 00:20

Phoe zal eens kijken welke we hebben! Doel is afvallen... Niet streng maar moet wel opletten.
Iedergeval die 0% heb ik niet want daar walg ik van.

Super zal eens kijken dan!

Had al eens bananenbrood gemaakt was zalig!!

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 10:34

Ik had de laatste dagen offdays. Nog steeds niet in orde. Zo maar weer even wat paardrijden. En vandaag weer even echt goed mn best doen!

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 11:42

Ook ik heb de eerder genoemde muffins gemaakt, lekker!!!
1x met bosbessen en 1x met stukjes appel en noten. Lekker voor een gezonde hap! (ik ben nogal zoete meuk fanaat, dan is dit een andere smaaksensatie maar zeker niet verkeerd)
Vanaf vandaag mag ik het sporten weer oppakken, ik ben benieuwd hoe dat gaat na 9 maanden neuspeuteren.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 11:42

SsSimonee schreef:
Ik had de laatste dagen offdays. Nog steeds niet in orde. Zo maar weer even wat paardrijden. En vandaag weer even echt goed mn best doen!

Paardrijden kan een prima methode zijn om uit een dip te komen, je kan het!!!