heersende griep . Wie nog meer getroffen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Melvern

Re: heersende griep . Wie nog meer getroffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 17:57

Ik werk nog maar 4,5 maand waar ik nu ben en ik ben dus al een keer ( een halve dag ) ziek thuis geweest. En als ze nou gewoon geloofden en begrepen dat het niet ging lukken maar dat was niet zo. Er werd heel moeilijk over gedaan en ik moest toch komen. Nou snap ik wel dat als het heel druk is en er is niemand anders dat ze op me rekenen. Maar hierdoor heb ik wel het idee dat ze het echt niet op prijs gaan stellen als ik weer ziek thuis blijf. Het idee dat je wel elk moment weggestuurd kunt worden vind ik vreselijk. Dan heb ik het liever een poosje zwaar met werken dan dat ik straks niets meer heb...

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 18:10

Ik heb nu ook voor de tweede keer dit jaar griepachtige verschijnselen. Vooral heeeeeel moe en draaierig de hele dag.
Heb me dan ook gewoon ziekgemeld hoor voor de tweede keer dit jaar, kan wel door blijven lopen maar dan steek ik weer andere mensen aan en loop ik me de dag door te worstelen en duurt t alleen maar langer eer ik me weer beter voel!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 07:40

Vervelend met werk hè... Ik ben ook net beter na een operatie in december, vorige week me ziek gemeld tijdens dienst maar gister toch weer gaan rijden, ik word nu echter weer zo beroerd wakker...
Maar ja, ik heb ook nog twee Kids waar ik voor moet zorgen dus ziek kan ik toch niet zijn...

Is het voor iemand herkenbaar dat vooral opstaan zo afschuwelijk is?
Ik barst dan van de hoofdpijn en pijn in mijn nek /schouders...
Nu zijn mijn bijholtes ook ontstoken, maar vraag me af of dat allemaal daar vandaan kan komen...

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 07:53

Ohw meld me heb de buikgriep! Van dinsdag op woensdag een nachtje ziekenhuis mogen doen met 2 zakjes vocht. Wat deed mijn buik pijn. Nu thuis in mijn eigen bedje maar deze griep is verschrikkelijk

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 08:45

Het is voor mij ook al de 3e keer vanaf december. Werk dan wel veel met mensen, maar in die 8 jaar dat ik voor de baas werk nog nooit zo erg geweest! Ik meld mij wel gewoon ziek, in de winkel geen porum en ze weten dat als het enigszins kan er weer ben! Gister weer begonnen, ben wel onwijs moe. Maar voor de rest ging t oké. Nog wel even bloedprikken... En vooral rustig aan doen. Wel ontzettend last van de oren..... en holtes die nog verstopt zijn!

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 08:49

Ik ben veel ziek maar momenteel nog meer ivm het ongesteld worden binnenkort, uuugh.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 09:54

xniieeenke schreef:
Ik ben veel ziek maar momenteel nog meer ivm het ongesteld worden binnenkort, uuugh.

Had ik ook, griep icm menstruatie. Voelde me dubbel beroerd.
Sterkte alvast..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 10:02

Steekt vinger op. Migraine van hormonen in combinatie met griep is van je stokje gaan. Ben nog niet de oude maar ja de paarden moeten wel weer vandaag.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 13:56

Hier is gelukkig de buikellende wat over, maar nog wel heel duf, slap en hoofdpijn. Vanochtend ook barstende koppijn toen ik op stond. Zou vanmiddag een afspraak hebben met twee klanten die op leeftijd zijn, maar die heb ik toch maar verzet. Weet niet hoe besmettelijk ik nog ben, maar ik ga het risico niet opzoeken :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 14:48

Ik dacht dat het vandaag beter zou gaan, maar helaas. Er kwam net ook een hoop troep uit m'n neus := iets wat ik nog nooit heb gehad.

Voor wie t wil weten in tekst:
Spoiler:
helder felgeel snot, was echt bizar.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 15:13

Ik heb ook nog steeds slijm. En dat is ook niet echt lekker. Ik hou het maar op m'n astma

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 15:30

Bij mij lijkt de antibiotica wat te doen.... Gelukkig maar!!!! Was het gewoon zo zat, alleen maar hoesten, maar echt goed hoesten lukte niet meer door pijn overal (hoofd, spierpijn, etc).
Morgen uitslag wel of geen kinkhoest....

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 15:38

Blijf hier ook lekker doorhoesten en voel me zo moe! Na 8u slaap vermoeid opstaan.. hoop dat mijn energie snel weer terug is :+

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 15:40

Ik ben toch ook ziek thuis. Maar ik weet wel meteen weer waarom ik me niet ziek wou melden.
Gister op het werk veel moeite gehad en iets eerder naar gestuurd met bericht van, als het morgen niet is opgeknapt echt ziek melden. Vanochtend toch maar gedaan na een hele nacht vol koorts, hoesten en benauwdheid en een barstende koppijn.

Werd net wakker gebeld door iemand anders van het bedrijf. Hoe het ging en wat ik dan precies had. 39,3 was een lichte verhoging en dit was al de tweede keer in korte tijd dat ik ziek was. Hij wil gaan kijken wat de reden is dat ik ziek ben. Vandaag mag ik thuis blijven maar morgen als het even kan gewoon de sluit draaien, dat ga ik ook maar doen. Spijt dat ik thuis gebleven ben, voel me nu nog meer klote dan eerst.

Sparkles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 15:41

Hier nog één die een week erge griep heeft gehad. Heb inmiddels nog steeds m'n eetlust niet terug en ben ook nog steeds ontzettend moe. Meer mensen bij wie het - ook al zijn ze beter - nog doorsukkelt?

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 15:42

Sparkles ja meestal als ik geen duidelijke klachten meer heb zit ik 1 a 2 dagen thuis om bij te komen. ugh.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 15:44

Ascha: wat een flauwekul, 39,3 verhoging. Dat heet gewoon koorts hoor. Dat gepush is helaas herkenbaar, maarja kost ook geld als je ziek bebt natuurlijk.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 15:51

Snap natuurlijk dat het geld kost. Normaal ben ik helemaal niet snel ziek en werk bijna altijd door als ik niet helemaal fit ben. Nu wil de ene dat ik me ziek meld maar dan moet ik tegenover een ander verantwoorden met waarom en dat was al eerder zo. Er wordt meteen gedacht dat ik niet wil werken en dat ik door iets op het werk ziek ben. Voel me op deze manier gewoon een ongelooflijk aansteller.

Sparkles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 15:53

xniieeenke schreef:
Sparkles ja meestal als ik geen duidelijke klachten meer heb zit ik 1 a 2 dagen thuis om bij te komen. ugh.

Ik inmiddels al 4 dagen aan het bijkomen |(

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 16:04

ook hier gevloerd.. maandag al niet fijn in orde 39 graden koorts trillende benen en niet helemaal helder kunnen werken..Dinsdag ziekgemeld, weet niks meer van die dag heb hele dag geslapen, woensdag toch 3 uurtjes moeten werken ivm gebrek vervanging, daarna weer knock out in bed.. vanmorgen toch maar langs dokter.. 3 dagen boven de 40 koorts en hoesten tot je omvalt toch even longen checken. nu ab en kan nu weer even zitten en weer enigzins denken :) lang geleden dat ik zo naar ben geweest.. ( zo blij dat mijn zoontje nog 3 uurtjes slaapt s.middags)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 16:13

39,3 is gewoon echt koorts! In het ziekenhuis gaan ze je bloed al kweken bij temperatuur van 38,5 of hoger. Echt raar dat ze zo doen, want als jij niet de kans hebt of krijgt om goed uit te zieken, dan blijf je maar kwakkelen......

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 16:26

Ik moet eigenlijk ook naar de huisarts, krijg soms geen adem en mijn moeder denkt aan een longontsteking. Kijk het nog even aan en anders bel ik maandag wel even. Echt geen zin om naar de huisarts te gaan :+

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 19:12

Lolacabana schreef:
Ik moet eigenlijk ook naar de huisarts, krijg soms geen adem en mijn moeder denkt aan een longontsteking. Kijk het nog even aan en anders bel ik maandag wel even. Echt geen zin om naar de huisarts te gaan :+

Ook koorts erbij? Als je ook koorts hebt namelijk zou ik niet wachten tot na het weekend (met het risico dat je in het weekend naar de huisartsen post moet )maar morgen even bellen voor overleg.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 21:28

Zo, vandaag naar de huisarts. Ik heb stomatitis (mond slijmvlies ontsteking := )
Heeft meteen mijn longen gecheckt omdat ik was gestopt met mijn puffer in januari ( had deze in oktober voor mijn bronchtis) dat ding kost €50 en word niet vergoed :=
Helaas, mijn longen piepen en rochelen en advies was toch van wel.. Dus maar weer gestart := geen wonder dat ik al zo lang hoest..

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 18:21

39.9 is echt dikke koorts!!! Denk aan jezelf! Hier heeft mijn zoontje dag 7 diaree en verhoging. Ik ben net voor het eerst in 5 dagen na de supermarkt gereden en heb daar het magazijn mogen zien want ging gestrekt! Hij is echt heeeel heftig dit griepje deze ronde! Ga maandag dus ook echt nog niet werken.