Anoniem schreef:Je kunt altijd nog op vakantie gaan naar een bananenland waar ze ook wel goede klinieken hebben en je daar laten steliriseren. Even uitzoeken waar ze dat doen en twee weekjes lekker de zon in... Klaar.
Nadeel is dat je het zelf moet betalen maar dat lijkt me ook normaal gezien het niet een noodzakelijk iets is. Mensen die andere correcties aan hun lichaam willen laten uitvoeren die niet noodzakelijk zijn moeten dat ook meestal zelf betalen.
Ik vind dit niet onder de categorie correcties vallen hoor.

Verder zou zelf betalen mij ook niks kunnen schelen eigenlijk, maar hier doen ze het -behalve met essure via bijvoorbeeld casa- niet zomaar.
Het zou best krom zijn: een abortus mocht het ongewenst fout gaan met anticonceptie wel vergoed, en een sterilisatie niet.
Ik kan daar niet zo goed bij eigenlijk.
Zeker omdat je er zeker bij medische redenen om niet voor kinderen te kiezen een veel grotere ellende van hebt met een abortus.
Denk aan psychische nazorg: niet kunnen maar wel willen.
Zwanger en door je eigen gezondheid geen keus hebben, dan zit je als verzekeraar met een abortus + mogelijk psychiatrische zorg + kans op fysieke problemen door de ziekte die de persoon heeft.
En mogelijk als klap op de vuurpijl TOCH die sterilisatie erbij.
Vertel mij maar wat minder geld kost..