Mensen die hun kinderen niet laten vaccineren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 00:57

Maar Repelsteel, denk jij dat het verstandig is dat heel nederland nu stopt met vaccineren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 00:58

Iedereen moet voor zichzelf weten of ze willen vaccineren of niet.
Ik zou het alleen wel graag even van tevoren willen weten wanneer iemand zijn kind in de buurt van mijn kind laat terwijl het pas gevaccineerd is met een levend virus want dan houd ik mijn kind daar een maandje bij weg.

anneliesdj

Re: Mensen die hun kinderen niet laten vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:00

Ja, maar dat is juist omdat jouw kind niet geent is.
Als iedereen zou geloven wat jij gelooft, dat stopt heel nederland nu met inenten toch? Denk jij dat dat verstandig is?

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:01

Precies mijn vraag?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:01

ik heb mijn kind wel laten enten, mijn zoon is inmiddels 4. Ik zou juist andersom van repelsteel willen weten als er een kind bij mijn zoon in de buurt komt die niet gevaccineerd is...

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:02

Dan moet je je kind maar in een isolement laten leven, want zowiezo gaat hij/ zij in contact komen met kinderen die juist gevaccineerd zijn . Ik zou dat bv al niet uit mijn eigen zeggen. Als jij dat zo wilt, moet jij het maar vragen (iets van omgekeerde wereld).

En zoals meerdere het ook al vragen, Zou je willen dat niemand nog vaccineerd in Nederland?
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 22-01-16 01:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:03

Ik zou er geen bezwaar tegen hebben wanneer iedereen zou stoppen met vaccineren.
Ik geloof namelijk niet dat er dan ineens vreselijke uitbraken zouden komen omdat mensen kun kinderen niet meer vaccineren.
Het difterie vaccin is na 10 jaar uitgewerkt, ga eens kijken wie er tegenwoordig nog up to date is met zijn difterie vaccinatie. half nederland zou nu ter plekke daaraan dood moeten gaan als het daarop neer komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:04

Mioux schreef:
ik heb mijn kind wel laten enten, mijn zoon is inmiddels 4. Ik zou juist andersom van [naam] willen weten als er een kind bij mijn zoon in de buurt komt die niet gevaccineerd is...

Hij is volledig gevaccineerd? Dan is hij toch volledig beschermd volgens jouw geloof? Waar ben je dan bang voor? Dan kan hij toch helemaal niets meer oplopen van een niet gevaccineerd kind.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Anoniem schreef:
Iedereen moet voor zichzelf weten of ze willen vaccineren of niet.
Ik zou het alleen wel graag even van tevoren willen weten wanneer iemand zijn kind in de buurt van mijn kind laat terwijl het pas gevaccineerd is met een levend virus want dan houd ik mijn kind daar een maandje bij weg.

Dan kun je dus naar geen enkele publieke plaats toe met jouw kind. Fijn zo'n isolement...

Anoniem

Anoniem schreef:
Ik vaccineer mijn kind niet.
Voordat er gesuggereerd wordt dat kinderziektes dodelijk zijn zouden jullie eerst eens kunnen uitzoeken wat die kinderziektes nou precies inhouden. Over polio is ook heel wat anders te vertellen als het RIVM je wijs wil maken.
Kinderen die niet gevaccineerd zijn liften helemaal niet mee op gevaccineerde kinderen. Kudde immuniteit is een fabel, wanneer je naar alle verschillende generaties en de vaccinatiegraad daarvan kijkt kan ieder mens met logisch verstand binnen twee tellen nagaan dat kudde immuniteit helemaal niet kan bestaan.

Het bericht daarover ts het heeft bestaat helemaal niet, misschien heeft ze een buitenlands bericht gelezen waarin men angst voor ongevaccineerd kinderen probeerden te creëren maar er zijn sowieso in Nederland geen kinderen overleden aan de gevolgen van een kinderziekte in een kdv oid.

Maar jee kunt natuurlijk heel professioneel vast blijven houden aan je angsten en gewoon door vaccineren.
Kijk wel uit wanneer je met een kind dat pas is gevaccineerd met levend virus (bmr bijvoorbeeld) in de buurt komt van kankerpatiëntjes of pasgeboren baby's, het gevaccineerde kind kan besmettelijk zijn.
Dan is zo'n gevaccineerd kind toch een stuk gevaarlijker dan en niet gevaccineerd gezond kind.
Daarbij kan een gevaccineerd kind nog steeds een besmetting oplopen en deze asymptomatisch doorgeven.

Wauw, wauw, wauw. :D Overal op de wereld hoor je dat soort berichten. Toevallig dat ik op de eerste pagina een linkje uit de volkskrant van een soortgelijk verhaal als in mijn OP heb geplaatst. ;)

Voortaan even je feiten checken voordat je zegt dat een verhaal niet bestaat. :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:05

Mioux schreef:
ik heb mijn kind wel laten enten, mijn zoon is inmiddels 4. Ik zou juist andersom van repelsteel willen weten als er een kind bij mijn zoon in de buurt komt die niet gevaccineerd is...

Ongevaccineerde kinderen en gevaccineerde kinderen kunnen allemaal besmetten. Ook zonder symptomen kunnen ze alles rond strooien.
Maar een ingeënt kind (met levend virus) heeft een vaccinatie ondergaan waarvan je weet dat het op dat moment evt kan besmetten. Oftewel: dan ben je wetend op dat moment.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:06

Ik geloof overigens echt wel dat vaccineren ook verkeerd uit kan pakken en dat er wel degelijk kinderen ten gevolge van het vaccin komen te overlijden of levenslang schade oplopen. Ik geloof echter niet dat deze aantallen opwegen (dat klinkt bot, maar ik bedoel het niet zo) tegen de aantallen die mogelijk gaan ontstaan als heel nederland besluit te stoppen met vaccineren. Daarom vind ik zowel klakkeloos enten als ongefundeerd (niet jegens Repelsteel) niet enten dom.

Anoniem

chanel1985 schreef:
Dan moet je je kind maar in een isolement laten leven, want zowiezo gaat hij/ zij in contact komen met kinderen die juist gevaccineerd zijn . Ik zou dat bv al niet uit mijn eigen zeggen. Als jij dat zo wilt, moet jij het maar vragen (iets van omgekeerde wereld).

En zoals meerdere het ook al vragen, Zou je willen dat niemand nog vaccineerd in Nederland?

Waarom moet ik dat? Niemand zegt het wanneer zijn kind pas gevaccineerd is, tenzij het er ziek van is want dan gaan mensen klagen over hoe zielig het is.
Mijn kind speelt ook met niet gevaccineerde vriendjes hoor, die zijn er steeds meer namelijk.

janderegelaa

Anoniem schreef:
Mioux schreef:

Hij is volledig gevaccineerd? Dan is hij toch volledig beschermd volgens jouw geloof? Waar ben je dan bang voor? Dan kan hij toch helemaal niets meer oplopen van een niet gevaccineerd kind.

Gevaccineerde kinderen kunnen wel degelijk ziek worden van een niet gevaccineerd ziek kindje mevrouw tunnelvisie. Alleen is het ziekteverloop vele malen milder. Zou je toch moeten weten als je zo van de ins en outs bent...

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:09

Flux schreef:
Ik geloof overigens echt wel dat vaccineren ook verkeerd uit kan pakken en dat er wel degelijk kinderen ten gevolge van het vaccin komen te overlijden of levenslang schade oplopen. Ik geloof echter niet dat deze aantallen opwegen (dat klinkt bot, maar ik bedoel het niet zo) tegen de aantallen die mogelijk gaan ontstaan als heel nederland besluit te stoppen met vaccineren. Daarom vind ik zowel klakkeloos enten als ongefundeerd (niet jegens Repelsteel) niet enten dom.

Repelsteel heeft een super goede reden om niet te enten want ze is bang vanwege haar eerste kindje. Dan zou ik misschien ook bang zijn. Of die angst gefundeerd is dat is een tweede.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:09

janderegelaa schreef:
Anoniem schreef:

Gevaccineerde kinderen kunnen wel degelijk ziek worden van een niet gevaccineerd ziek kindje mevrouw tunnelvisie. Alleen is het ziekteverloop vele malen milder. Zou je toch moeten weten als je zo van de ins en outs bent...

Zoals ik het lees was het sarcasme van repelsteel.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:10

Anoniem schreef:
chanel1985 schreef:

Waarom moet ik dat? Niemand zegt het wanneer zijn kind pas gevaccineerd is, tenzij het er ziek van is want dan gaan mensen klagen over hoe zielig het is.
Mijn kind speelt ook met niet gevaccineerde vriendjes hoor, die zijn er steeds meer namelijk.

Dat is juist wat ik bedoel, waarom zou ik u moeten waarschuwen dat mijn kind juist gevaccineerd is, dat zeg je immers in een vorig bericht, dat je hem dan een maandje niet hem laat spelen.
Dan moet jij dat maar vragen, aangezien jijzelf beslist hebt om je kind niet te laten vaccineren. Dat is in mijn ogen de omgekeerde wereld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:11

janderegelaa schreef:
[naam] schreef:

Waar ben je dan bang voor? Dat hij alsnog dood gaat? Waarom vaccineer je dan als het toch niet helpt? Omdat je bang bent ?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:11

Waarom vaccineer jij niet? Omdat je bang bent?

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:12

janderegelaa schreef:

Zullen we niet gericht met woorden strooien? Lijkt me niet de insteek van deze discussie.

Verder ben ik het met je eens. Repelsteel heeft zeker een goede reden om niet te willen enten. Geen twijfel. Zou ik ook zijn.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:13

Je leest heel selectief Repelsteel. En je verwoordt echt onjuist. Zoals heel veel mensen die jouw standpunt delen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:14

Anoniem schreef:
Ik zou er geen bezwaar tegen hebben wanneer iedereen zou stoppen met vaccineren.
Ik geloof namelijk niet dat er dan ineens vreselijke uitbraken zouden komen omdat mensen kun kinderen niet meer vaccineren.
Het difterie vaccin is na 10 jaar uitgewerkt, ga eens kijken wie er tegenwoordig nog up to date is met zijn difterie vaccinatie. half nederland zou nu ter plekke daaraan dood moeten gaan als het daarop neer komt.

Jij gelooft, meer zeg ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:18

janderegelaa schreef:
Flux schreef:
Ik geloof overigens echt wel dat vaccineren ook verkeerd uit kan pakken en dat er wel degelijk kinderen ten gevolge van het vaccin komen te overlijden of levenslang schade oplopen. Ik geloof echter niet dat deze aantallen opwegen (dat klinkt bot, maar ik bedoel het niet zo) tegen de aantallen die mogelijk gaan ontstaan als heel nederland besluit te stoppen met vaccineren. Daarom vind ik zowel klakkeloos enten als ongefundeerd (niet jegens [naam]) niet enten dom.

[naam] heeft een super goede reden om niet te enten want ze is bang vanwege haar eerste kindje. Dan zou ik misschien ook bang zijn. Of die angst gefundeerd is dat is een tweede.

Ik ben niet bang voor vaccineren. Ik ben ook niet bang voor vaccinatieschade.
Na wat er bij mijn eerste gebeurde hebben voortschrijdend inzicht door veelvuldig verdiepen in de materie ervoor gezorgd dat ik er niet langer van overtuigd ben dat een kind alleen maar gezond kan blijven door te vaccineren. Als je daarbij de cijfers van de hoeveelheid vaccinatieschades bekijkt weegt het niet meer op tegen waar het voor ingezet wordt. En aangezien oude immuniteit ook een fabel is heb ik er voor gekozen mijn tweede kind zijn immuunsysteem te vertrouwen en het werk zelf te laten doen. Bij mij heeft dat in het geval van een aantal kinderziektes ook heel goed gewerkt.
Maar omdat bij pro-vaccinatie discussies altijd geschermd wordt met de schades die ziektes kunnen veroorzaken komt er automatisch het antwoord tegenover wat vaccinaties aan schade kunnen veroorzaken.

Ik was in eerste instantie gewoon van plan mijn tweede te vaccineren, zelfs tot halverwege mijn zwangerschap was ik dat van plan totdat ik inzag dat het onnodige ballast is voor een lichaam.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:18

Er lezen meerdere selectief,geloven is selectief naar mijn inziens..

Ik wil me niet in deze discussie bemoeien omdat de manier waarop dat gebeurd mij niet aanstaat. Maar ik schrik echt van de manier waarop mensen elkaar aanvallen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:20

Resistance schreef:
[naam] schreef:

Jij gelooft, meer zeg ik niet.

Waar zijn die difterie uitbraken nu dan?
Kijk een in je hele straat wie er up to date is met zij difterie vaccinatie? Kijk eens in je hele familie? Alle tantes en ooms? Oma's en opa's?
Statistisch gezien zou daar inmiddels allang een enorme uitbraak in moeten zijn.