zwanger of iets anders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: zwanger of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 08:25

Nee ook die speculatie heeft geen zin. De huistesten kijken naar zwangerschapshormoon en dat kan op dit moment ook nog steeds te laag zijn om opgepikt te worden. Alles kan gewoon, een ontregelde periode, een korte ongesteldheid die geen tot zeer weinig bloed liet ziet, een zwangerschap die al dan niet al is afgebroken... Gewoon alles! Het heeft dus totaal geen zin om hier 'gezellig' al feest te vieren danwel te doemdenken. Ts is wrs al zenuwachtig genoeg.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 08:28

Helemaal eens met Sammie. Rustig afwachten is het credo en dan volgende week eventueel naar de huisarts voor een bloedtest.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 08:36

denice schreef:
Ja. Ik ga gewoon even lekker wachten nu, en ga volgende week naar de huisarts.

Vind dat je huisarts wel lang afwacht, het is niet dat je zomaar 2 dagen overtijd bent ofzo

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 08:52

Ik was bijna twee weken overtijd, testte ook elke keer negatief. Had allerlei (zwanger) sympthomen. Ik wilde ook zo graag!
Ben uiteindelijk ook naar dokter geweest.
Die zei wacht maar af en dan evt. week later eens bloed prikken, maar waarschijnlijk is je lichaam gewoon van slag. Die kan je echt voor de gek houden.
Mijn arts zei ook als je zo vaak met verschillende testen negatief test, ga er maar echt vanuit dat dat zo is.
Twee dagen na mijn huisarts bezoek werd ik ongesteld.

Met andere woorden, laat het los...
Dan komt je lichaam tot rust en komt het vanzelf met een uitslag.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 09:04

Als je een keer niet ongesteld wordt, hoef je niet meteen een enge ziekte te hebben hoor :') Mijn gynaecoloog vertelde mij dat het vrij vaak voorkomt dat vrouwen een menstruatie overslaan uit het niets en dat het geen enkele reden heeft.
Ik was jaaaaren lang precies om de 28 dagen ongesteld en ineens 3 maanden niet. Bloedonderzoek gehad, echo en een uitstrijkje maar ik was volkomen gezond :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 09:15

Haha, ik ben al ruim anderhalf jaar niet meer ongesteld geweest en ben echt niet zwanger :')
(En nee, gebruik ook niet de pil, spiraal of wat dan ook. Soms is je hormoonhuishouding gewoon even van slag).

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 09:35

Ik heb maanden last gehad van schijnzwangerschap. Van overgeven tot lekkende borsten aan toe.
Maar geen baby in mn buik.

Toen ik eenmaal echt zwanger was
Namen de symptomen af. En inmiddels 7mnd zwanger en he verdorie hele andere zwangerschaps klachten dan tijdens mn s.zwangerschap.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:04

Ik was in 2013 ineens 38 dagen over tijd... Verschillende testen gedaan, maar altijd negatief. op dag 39 werd ik ongesteld. De periode erna was ik weer over tijd... geen test gedaan, dacht laat me niet weer gek maken. Op dag 40 toch maar eens een test gedaan en wel zwanger. Daar loopt nu een klein hummeltje van in huis. ;-)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 10:31

Ik ben het eigenlijk eens met Sammie, mn insteek van dit topic was ook ongerustheid. Ik wil gewoon zeker weten of ik gezond ben, dat lijkt me best redelijk. Ik heb momenteel weer 'pijn' alsof in ongesteld moet worden, dus er is iig iets aan het rommelen. Maandag ga ik naar de huisarts. Dan laat ik bloed afnemen en als ik niet zwanger ben dan wil ik alleen even weten of het er goed uit ziet daar van binnen.

Ik ben niet stiknerveus, kan het goed loslaten gelukkig.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:56

Die pijnen herken ik ook idd... Vervelend als er dan niets gebeurd.
De dokter zal je als jij dat wil gewoon een bloedonderzoek laten doen. En ze zal waarschijnlijk aan je buik gaan voelen.
Voor een echo(als jij dat fijn vind om dingen uit te sluiten) zou je dan doorverwezen worden.
Ik ging precies hetzelfde gedoe in...
Alleen voordat het tijd was voor bloedonderzoek werd ik ineens ongesteld.
Sterkte ermee

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:59

Ik dacht blaasontsteking te hebben (heb ook de eerste 3mnd van mijn zwangerschap gebloed..)
Neehoor gewoon zwanger. Het voelde gewoon als blaasontsteking.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:11

Cayenne schreef:
Haha, ik ben al ruim anderhalf jaar niet meer ongesteld geweest en ben echt niet zwanger :')
(En nee, gebruik ook niet de pil, spiraal of wat dan ook. Soms is je hormoonhuishouding gewoon even van slag).

Maar jij bent behoorlijk afgevallen, toch?
Daar kan het in jou geval mee te maken hebben.

denice schreef:
Ik ben het eigenlijk eens met Sammie, mn insteek van dit topic was ook ongerustheid. Ik wil gewoon zeker weten of ik gezond ben, dat lijkt me best redelijk. Ik heb momenteel weer 'pijn' alsof in ongesteld moet worden, dus er is iig iets aan het rommelen. Maandag ga ik naar de huisarts. Dan laat ik bloed afnemen en als ik niet zwanger ben dan wil ik alleen even weten of het er goed uit ziet daar van binnen.

Ik ben niet stiknerveus, kan het goed loslaten gelukkig.

Als je niet zwanger bent, betekent het inderdaad niet gelijk dat je iets mankeert, wacht de termijn van de twee weken van de huisarts af, als je hcg in de urine laag is, is het dat in het bloed misschien ook, zit je nóg in onzekerheid of je niet te vroeg was...
Dat je nu negatief test, zo lang over tijd kán door een late innesteling, kán doordat je simpelweg niet zwanger bent.
Probeer het inderdaad los te laten, het komt zoals het komt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:19

Dat je ongerust bent is niet raar hoor. Maar het kan door bepaalde oorzaken ook gewoon zo wezen je menstruatie net even anders loopt dan normaal.
Maar ja alstublieft er niet gelijk vanuit dat het een medische oorzaak heeft.
Je geeft aan bezig te zijn met verhuizen etc. Hierdoor kan je lijf gewoon zelf wat van slag wezen, komt vanzelf wel weer goed.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:27

Hoelang ben je nu inmiddels overtijd?
Maak je niet gek he, uitblijven van menstruatie kan duizend en een oorzaken hebben :) . Bloedonderzoek geeft vaak een betere indicatie dan urine, omdat daar een waarde uitkomt die vergeleken wordt met de normaalwaarde :) . Gewoon afspraak maken en er gelijk bij zeggen dat je je ook wat ongerust maakt, dan kun je vaak wat sneller terecht :)

Ilse_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:09

Wilde nog even zeggen dat de testen van de action echt niet goed/betrouwbaar zijn... En de testen van Clear Blue zie je vaak later pas resultaat omdat voor die test het hormoonlevel hoger moet zijn voor de test positief aangeeft.

Maar je kunt inderdaad ook een keer je menstruatie overslaan. Heb ik ook eens gehad. Wel iets van kramp gehad maar geen bloed oid. Schijnt aan de pil te liggen volgens mijn HA :j

Nicjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:17

Denice, ik zie dat je ook een ander topic aan hebt gemaakt waarin je aangeeft geen suiker te willen gaan eten. Als je daarmee begonnen bent, kan dat ook effect hebben.
Laten we hopen dat je onzekerheid snel weggenomen wordt. Succes!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 13:24

Klopt, maar daar voor werd ik al niet ongesteld meer hoor. Ik krijg wel overal pukkeltjes ook. We tillen het over het weekend heen en dan ga ik naar de huisarts.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:40

Gewoon afwachten ts.

En niet ongerust zijn qua ziektes en zo. Het kan gewoon gebeuren dat je een keer overslaat. Dat er geen eisprong is geweest.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 20:31

Bij mijn zwangerschappen had ik simpele stickjes van dertien in een dozijn die je op internet kon kopen. Lijken op een stickje om zwembadwater te testen, om het even te visualiseren.
Ik testte 4 dagen vóór NOD bij de oudste al positief! Vriendlief geloofde me niet. Nog 4 testen erachteraan gedaan in de dagen die daarna kwamen. Het resultaat is nu bijna 11 jaar oud.
Bij de zwangerschap ertussen en van de jongste, ook al vroeg positief.
't Is maar net wat je lichaam doet...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 20:32

luxje schreef:
Cayenne schreef:

Maar jij bent behoorlijk afgevallen, toch?
Daar kan het in jou geval mee te maken hebben.

Ja, klopt inderdaad. Maar ik wilde ook alleen maar aangeven dat er niet per definitie is mis met je is wanneer je gewoon een tijd niet ongesteld bent.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 22:32

Bedankt hoor, jullie medeleven doet me sowieso goed!

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 00:10

uhmm ik sla het met de pil nog wel eens over :)
gewoon even afwachten en bloed laten prikken als je zekerheid wil ;) komt best goed en als je een baby wil zal er in de meeste gevallen ook echt een baby komen hoor :D

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 00:26

omdat ik toch wel nieuwschierig ben naar de uitslag zet ik een stipje.

succes maandag bij de dokter!

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 01:02

Je hebt de test dus een dag eerder gedaan?

Succes maandag bij de huisarts, hopelijk krijg je meer duidelijkheid

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 17:52

Er is nieuws!

Ik ben vanmorgen ongesteld geworden, precies nadat we ons in het nieuwe huis geïnstalleerd hebben. Misschien toch stress.

Maar, we kunnen nu verder plannen :D