Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 11:53

Normaal haal ik altijd mijn groente en fruit bij de supermarkt, maar ik ging afgelopen vrijdag voor de verandering eens fruit halen op de markt. Doe ik ook niet meer, zaterdag waren de mango's bruin en één van de puntpaprika's had er al schimmel op zitten.

_sharonnn schreef:
Goed bezig allemaal! :)

Naast dat ik niet fit ben, heb ik ook een dipje met betrekking tot m'n paard dat ik eind 2015 heb in laten slapen.
Ik wil het verhaal even met jullie delen als jullie dat niet erg vinden?

[IM] It's been a long day without you my friend..

Begrijpelijk dat je even in een dipje zit -O-. Je hebt in ieder geval mooie foto's als herinnering.

MarlindeRooz

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:02

Bij mij zitten op 1 minuut lopen allemaal super goedkope groente en fruit kraampjes. :o
Daar wil ik nu wel meer gaan halen!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:05

Dat had ik met een appel. Na 2 dagen ineens een flinke bruine plek en de rest werd ook al snel melig. Ik ben wel fan van de lidl. Goede groente en fruit en een ruim aanbod. De toko heeft ook veel leuke en andere dingen maar die is altijd al dicht als ik uit mijn werk kom.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:10

Ik haal ook altijd mijn fruit en groenten bij de Lidl, wil sinaasappelen nu wel bij de groenteboer halen, bij de Lidl heb je ze alleen in een mega net en dat krijg ik in mijn eentje niet snel genoeg op zonder de helft uit te laten drogen :+

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:12

_sharonnn schreef:
Goed bezig allemaal! :)

Naast dat ik niet fit ben, heb ik ook een dipje met betrekking tot m'n paard dat ik eind 2015 heb in laten slapen.
Ik wil het verhaal even met jullie delen als jullie dat niet erg vinden?

[IM] It's been a long day without you my friend..

Sterkte!

Ik meld me ook weer in dit topic. Mijn lijstje van vandaag, inclusief drinken want ik drink vaak te weinig:
O: 250 gram kwark + banaan en 2 bekers water
T: Whey perfection na het sporten (30 gram met 400 ml water)
L: 2 bruine broodjes (halfvolkoren) met kipfilet en een beker water
T: 2 rijstwafels met kipfilet en een appel (jonagold) (400 ml groene thee)
A: Low Calorie Meal Women (body&fit) en 150 gram krieltjes (400 ml groene thee)

Koolhydraten 49%
Vetten 12%
Eiwttten 40%
Caloriën = ongeveer 1000, balansdagje na het weekend. Maar denk dat er nog wel wat bij komt, dit is toch wel weinig.
Beweging = 3 kwartier krachttraining en uur fietsen (of ik ga met de bus, dan hoef ik niet perse wat erbij te eten)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:43

1000 kcal is idd vrij weinig.
Als je onder bepaald aantal kcal komt, dan gaat je lichaam toch juist meer opslaan omdat t in overlevingsmodus gaat? Of is dat een fabel?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:46

Dragan2008 schreef:
Als je onder bepaald aantal kcal komt, dan gaat je lichaam toch juist meer opslaan omdat t in overlevingsmodus gaat? Of is dat een fabel?

Dat staat in de OP, dikke onzin :)

Bedankt voor alle sterkte berichten!

Edit: staat niet in de OP, sorry! Maar is wel onzin, is heel vaak in het vorige topic besproken..
Laatst bijgewerkt door Bhodi op 11-01-16 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:46

Ik kom even om de hoek kijken. Ik wil graag wat kilo's er af hebben, maar zou niet weten waar ik moet beginnen. Ik heb een zittend beroep (ik ben webdeveloper en doe alles achter een bureau), dus dat is ook al lastig. Ik zit te twijfelen om niet is een keertje bij een gewichts/voedingsconsulent te gaan kijken omdat ik zelf niet weet wat voor dieet ik nodig heb om af te vallen c:

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:48

Dat is geloof ik een fabel! Staat in het vorige topic uitgelegd, maar kan nu even niet zoeken. Het is ook slecht om onder je BMR te eten.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:48

Ik heb de laatste twee maanden juist net onder de 1000 kcal gezeten (in weekenden wel meer) en zeker 9 kilo afgevallen. Voor mij werkte dat wel.

Nu moet ik wel zeggen dat ik niet goed ben in álles opschrijven. Ik zal vast wel een paar keer boter ofzo gemist hebben of een ingredient bij het avondeten (is lastig inschatten als je zelf niet kookt)
Laatst bijgewerkt door xRaisin op 11-01-16 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:50

_sharonnn schreef:
Dragan2008 schreef:

Dat staat in de OP, dikke onzin :)

Bedankt voor alle sterkte berichten!

Edit: staat niet in de OP, sorry! Maar is wel onzin, is heel vaak in het vorige topic besproken..

Ah oke sorry. Ben pas op t einde van het vorige topic erin gekomen. Wel wst pagina's door gelezen maar niet allemaal :)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:51

Spaarstand is een fabel. (:

En ja nogal logisch dat dat werkt xRaisin, je hongert je lichaam letterlijk uit. Als je zo weinig eet moet je er wel rekening mee houden dat je dan ook spier verliest, en dat het ook slecht is voor je organen. Niet aan te raden dus.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:51

Ik ben hier ook weer na het weekend, jullie zijn druk en erg snel, ik lees diagonaal ;)
Zie dat er nog zijn met de eerste mooie resultaten na een week?

Ik sta nu op -1,2. Dat had meer geweest had ik gisteren geen ongelofelijke cheatdag gehad met zo'n 3500 kcal :o Vrijdag en gisterochtend stond ik op -1,8 :P Dus vandaag maar weer balansen om het goed te maken!

Zaterdag:
O: muesli + magere melk + yacult light
L: banaan + appel
A: kip provençal
goede 1000kcal

Zondag (zo moet het dus niét :') )
O: cava + croissant + chocoladekoek + gluwein
M: halve zak chips
T: cola zero
A: vol-au-vent met frietjes en een aperitief met iets van wijn en gember in

vandaag:
O: 5 cracottes
L: bh met mager beleg of een eiwitshake misschien
A: spruitjes met chateaubriand of varkenshaasje

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:53

Mijn lijst voor vandaag

O: kom magere yoghurt met banaan en appel en droge mais bh
T: sinaasappel
L: 3 speltbeschuitjes met kersenjam en klein beetje magere yoghurt erop
T:kop boulion en lu crackers oregano
A: nasi

B: 8,5 uur huishoudelijk werk,
Laatst bijgewerkt door SharonIndezz op 11-01-16 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:57

Hahaha, stral dat onbijt zondag! :') vooral de cava en gluhwein, zeker een laat ontbijtje?

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:58

xNavatu schreef:
Spaarstand is een fabel. (:

En ja nogal logisch dat dat werkt xRaisin, je hongert je lichaam letterlijk uit. Als je zo weinig eet moet je er wel rekening mee houden dat je dan ook spier verliest, en dat het ook slecht is voor je organen. Niet aan te raden dus.

Het is niet dat ik mezelf uitgehongerd heb hoor! Als ik trek heb, dan eet ik nog wel iets. Alleen geen boterhammen meer zoals ik eerst deed, maar nu meestal een appel of een mandarijn.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:01

Ik ga in de meeleesmodus straks denk ik. Ik wil graag een kilo of 5 a 6 afvallen. Zo langzaam komt er elk jaar wel wat bij op, dus er moet ook weer een keer wat af. Denk dat ik vanavond maar eens weer begin met rondjes om de schuur rennen! (op de dagen dat ik niet ga paardrijden)

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:04

Pallatin schreef:
Hahaha, stral dat onbijt zondag! :') vooral de cava en gluhwein, zeker een laat ontbijtje?

Neen dat was niet om 8u 's ochtends neen :D
Openlucht-nieuwjaarsreceptie van onze stad, erg leuk en gezellig, maar het tempo lag hoger dan verwacht (dat krijg je als iedereen een fles bubbels meedoet).
Gelukkig zaterdag erg streng en vandaag dus terug :P En nu alvast het goede voornemen om volgende zondag de cheatdag iets normaler te doen :')

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:11

Zolang je lager dan je BMR eet honger je, je lichaam wel uit. Langdurig (meerdere dagen achterelkaar) zou ik dit toch zeker niet doen, is idd schadelijk voor je gezondheid. Is niet mijn manier :o

Kiki1995, welkom! Als in de OP staat, je BMR uitrekenen? Calorieendoel stellen? Meestal is 1400-1800 mooi en sporten. MFP account aanmaken en bijhouden. Qua eten genoeg lijstjes hier ter inspiratie. Misschien als basis, yoghurt, skyr of kwark eetmoment, 2 stuks fruit, eiwitshake, max 2 bh per dag of meerdere crackers, rijstwafels. Qua avondeten porties afwegen en bv spelt of volkoren pasta, zilvervliesrijst, magere vleessoorten als kip, mager rundergehakt of vis en veel groenten :D Ik zit ook op kantoor, sta nu al 3x in de week eerder op om te sporten, ik doe bv Kayla BBB, maar je moet iets vinden dat bij je past :)

Haha Stral, dat voornemen heb ik ook voor mijn cheatdag van zaterdag, was gewoon misselijk :') al zat ik nog wel meer dan 1000 onder die van jou :+
Laatst bijgewerkt door urosa op 11-01-16 13:14, in het totaal 2 keer bewerkt

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:11

Leuk topic! Ik gebruik Myfitnesspall al zeker een jaar of 2, erg fijn. Soms wat fanatieker ermee bezig en soms helemaal niet, zoals bij de feestdagen dan is het bijna niet bij te houden.
Ik mag 1480 calorieën, ik vul GEEN activiteiten in want dan werkt het voor geen meter. Gewoon aan de 1480 calorieën houden, ongeacht wat je beweegt.
Nu gebruik ik het als een richtlijn, in de weekenden geen probleem als ik eroverheen kom, of door de weeks iets eroverheen is ook geen probleem. Ik heb een goed overzicht van wat ik heb gegeten en hoeveel calorieën er in bepaalde voedingsmiddelen zit. Erg leuk vind ik ook dat je 'vrienden' kan hebben en in elkaars logboek kan kijken om gemotiveerd te blijven.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:17

Urosa: ik was ook niet echt goed gisteravond, vooral omdat het allerlaatste wat ik nam een mierzoete bosbessenthee was en dat was gewoon echt geen goede combi met al de rest :') (I blame the tea, oja)

Maar goed, nieuwe week, en we doen vrolijk verder! Ik hoop tegen volgende week maandag toch weer een kilo minder te hebben hoor! In het begin gaat het altijd wat sneller :)

Merk echt dat het er allemaal véél minder snel afgaat dan als ik nog wat jonger was. Erg confronterend!

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:20

Toch vind ik het BMR maar iets raars hoor, heb net op twee verschillende sites mijn BMR uitgerekend en de één zegt dat mijn BMR 1687 kcal is, de ander iets in de 1200 kcal :') Met precies dezelfde gegevens die ik heb ingevoerd.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:24

Ik had in ieder geval niet door dat ik mezelf aan het verhongeren was. Zo voelt het namelijk niet. Voel me de laatste tijd juist beter, maar dat kan misschien ook liggen aan wat ik eet. Ik heb drastisch verminderd op suikers, dat schijnt ook heel veel goeds voor je te doen.

Ik ben nu wel langzaam aan mijn ideale gewicht aan het benaderen en zoek nu wel een dieet waardoor ik dit aan kan houden.
Mijn dag ziet er vandaag zo uit:
O: Toast
M: 2 beschuit met ei
T: Mandarijn en appel
A: Nog te bepalen

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:26

Stral schreef:
Urosa: ik was ook niet echt goed gisteravond, vooral omdat het allerlaatste wat ik nam een mierzoete bosbessenthee was en dat was gewoon echt geen goede combi met al de rest :') (I blame the tea, oja)

Maar goed, nieuwe week, en we doen vrolijk verder! Ik hoop tegen volgende week maandag toch weer een kilo minder te hebben hoor! In het begin gaat het altijd wat sneller :)

Merk echt dat het er allemaal véél minder snel afgaat dan als ik nog wat jonger was. Erg confronterend!

_O- na een avond drinken word ik ook altijd misselijk van de water die ik voor het naar bed ga probeer te drinken om in een helder besef de kater van de volgende ochtend trachten te vermijden :')

Ik ben nu 3 maanden bezig en de eerste 4 kilo's gingen eigenlijk heel makkelijk, nu gaat het langzamer, maar krijg nu ook meer spier, en Kayla wordt steeds makkelijker, motiveert erg goed :D

Jennifuur: heb je die al op de site van de OP geprobeerd?

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:31

Ik probeer normaal gesproken ook niet onder de 1000 te zitten, liever rond de 1400. Maar af en toe een keer wat minder na een cheat day vind ik voor mezelf prima. Maar ik geloof niet dat rond de 1000 een gezonde manier is om af te vallen.