30 dagen zonder suiker! -Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maaikemuis

Re: 30 dagen zonder suiker! -Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 08:50

Filet americain is ook een suikerbommetje kwam ik achter. Ik ben maar vlees bij de slager gaan halen, beter spul dan de supermarkt.

En hutenkase met tomaat en komkommer, dat is ook enorm lekker! Jam eet ik niet want dat ik ook een suikeraanval. In fruit zitten natuurlijke suikers en die eet ik ook gewoon, maar in jam zijn alleen de suikers overgebleven en niet de goede dingen van het fruit.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 08:51

En proberen (als je nu bij ontbijt en lunch brood eet) 1x geen brood en 1x brood?
's Ochtends iets van Griekse yoghurt, ei, roggebrood, wraps etc etc en dan als lunch makkelijk brood?
Dat kan je dan beleggen met het bovenstaan, keuze genoeg :)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 09:21

Op chickslovefood.com stond onlang een zelfgemaakte boterhampasta gemaakt op basis van 100 gr Pecannoten en 2 theelepeltjes honing. Lijkt me ook een erg lekker alternatief! Er zit wel een beetje suiker in van de honing maar dat zal nog steeds stukken minder zijn dan chocopasta, en eender welk soort confituur!

Geplette avocado met tomaat eet ik ook graag als beleg savonds :j. Of bruchetta tomaat/mozarella op toast met wat olijf olie en wat kruiden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 09:47

Ik heb vanmorgen voor het eerst griekse yoghurt met spelt cruesli (Zonnatura) gegeten. Erg lekker in plaats van brood. De cruesli is gezoet met rijst stroop.

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 12:48

Bedankt voor jullie reacties!

Als ontbijt eet ik sowieso geen brood dus het gaat alleen om de lunch. Meeste van bovenstaande dingen krijg ik echt niet door mn keel heen. Geval apart denk ik ;)
Ik ga denk maar eens kaas met paprika ofzo proberen. Ik las inderdaad ook dat er in filet american heel veel suiker is toegevoegd, al kan ik dat absoluut niet halen op de informatie die op de site van AH staat vermeld.

Als ik echt niets kan vinden moet ik misschien maar brood gaan vervangen als lunch. Geen idee wat nog. Moet wel iets hebben wat goed vult. Speursessies 2.0 haha!

Bedankt iedereen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 12:54

Heb nu trouwens wel serieus trek. Het vult dus niet geweldig zo'n bakje yoghurt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 14:06

Ik ga ook een poging wagen... :roll: ik hou erg van gezond eten (groente, volkorenproducten en peulvruchten) maar ben ook een snoeper, vooral chocola :9
Wat het voor mij lastig maakt is dat ik voor heel veel soorten fruit, voor rauwe groente en voor onbewerkte noten allergisch ben. Graag zou ik wortels en bleekselderij als tussendoortje eten, maar dat gaat dus niet.
Mijn motivatie is afvallen en een betere conditie/gezondheid (minder moe). Ooit ben ik 12,5 kilo afgevallen, maar toen woonde ik alleen en haalde ik simpelweg niets in huis. Dan is het makkelijker. Ook was ik toen nog een stuk jonger en ging het afvallen makkelijker.

Ik ontbijt vaak met optimel vanille yoghurt. Daar zit geen suiker, maar wel veel zoetstoffen in. Die kun je dus het beste ook maar vermijden? Welke yoghurt is aan te bevelen? Ik neig ook naar cruesli van de Jumbo maar daar zit zeker veel suiker in, dus die moet ik weer omruilen voor een gezonde muesli (en dat wordt zoeken want daar zitten vrijwel altijd noten in). Havermout lust ik ook graag, met cranberries en rozijnen. Maar ik lees nu net in dit topic dat ik beter gedroogd fruit kan vermijden... :=
Ook vind ik het lastig wat ik moet drinken; nu meestal christal clear of cola light... water is zo saai... koffie lust ik alleen met suiker en thee lust ik uberhaupt niet...
Ik heb me een tijdje op de groente en fruit smoothies gestort, maar kreeg veel problemen met mijn allergie. Waarschijnlijk omdat het zo geconcentreerd is. Ik kan bijvoorbeeld wel één kiwi eten, maar een sapje van zes uitgeperste kiwi's gaat niet.
Ik wil morgen gaan beginnen, weet dat de eerste paar dagen pittig zijn, maar ben van plan door te zetten!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 14:11

Nikass schreef:
Havermout lust ik ook graag, met cranberries en rozijnen. Maar ik lees nu net in dit topic dat ik beter gedroogd fruit kan vermijden... :=
Ook vind ik het lastig wat ik moet drinken; nu meestal christal clear of cola light... water is zo saai... koffie lust ik alleen met suiker en thee lust ik uberhaupt niet...

Je mag best wel gedroogd fruit eten, mits je er niet véél tegelijk eet.
Water: doe er eens een schijfje citroen bij, of lime, of sinaasappel, of een takje munt..

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 14:24

De water variant ga ik proberen! Thanks :) en een handje rozijnen en cranberries door de havermout zou dus op zich wel moeten kunnen?

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 14:54

Leuk al die nieuwe mensen!
Zoetstoffen zijn inderdaad ook niet erg goed voor je.
Een handje rozijnen zou je er best doorheen kunnen doen wat mij betreft.
Voor chocola zou je ook nog de extra pure variant kunnen doen, moet je even de etiketten bestuderen, bij de een zit er veel meer suiker in dan bij de ander.
Ik merk zelf ook steeds meer voordeel wat betreft mijn energie ed.
Vind het wel lastig soms om door te zetten omdat ik dan simpelweg niet de goede/genoeg producten in huis heb (mams haalt lang niet alles dus ben regelmatig zelf op stap).
Vind het trouwens wel goed dat er echt al zoveel doorzetters zijn in dit topic! :)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 16:02

Nikass schreef:
De water variant ga ik proberen! Thanks :) en een handje rozijnen en cranberries door de havermout zou dus op zich wel moeten kunnen?

Geen probleem!

oester

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 19:23

Nikass schreef:

Zo als eerder is vermeld hier, idd oppassen met de hoeveelheid gedroogd fruit! Maar af en toe wat door je havermout kan idd geen kwaad. Tegenwoordig zit bijna overal suiker in, zelfs in de kipfilet e.d.
Dus als je al veel bewuster gaat kijken naar wat je eet, dan scheelt dat vaak al een hoop. :j

Even een tip voor de cranberries, niet de gedroogde van de albert heijn nemen dus. :=

"Dit ‘superfood’ bestaat voor 68% uit toegevoegde siroop en voor slechts 30% daadwerkelijk uit cranberries."
http://www.foodwatch.org/nl/onze-campag ... en-windei/

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 19:43

Ik eet vaak Humous met avocado op brood, heerlijk! :j
Ik eet nu 3 dagen "suikervrij" en ik moet zeggen, het gaat me makkelijker af dan ik dacht. Zeker het boodschappen doen viel me alles mee! Alleen die honger om iets lekkers...vooral als ik van het werk naar huis rij is het moeilijk niet alsnog iets te halen of naar de snackbar te gaan. :=

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 20:36

oester schreef:
Even een tip voor de cranberries, niet de gedroogde van de albert heijn nemen dus. :=

"Dit ‘superfood’ bestaat voor 68% uit toegevoegde siroop en voor slechts 30% daadwerkelijk uit cranberries."
http://www.foodwatch.org/nl/onze-campag ... en-windei/

Sowieso geen superfoods. Tenminste: niet met de illusie dat het echt superieure voedingsmiddelen zijn. Dat is echt allemaal onzin. Gojibessen zijn niet beter of slechter dan krenten en rozijnen, en een stuk duurder.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 21:41

Brechtje_A schreef:
Ik eet vaak Humous met avocado op brood, heerlijk! :j
Ik eet nu 3 dagen "suikervrij" en ik moet zeggen, het gaat me makkelijker af dan ik dacht. Zeker het boodschappen doen viel me alles mee! Alleen die honger om iets lekkers...vooral als ik van het werk naar huis rij is het moeilijk niet alsnog iets te halen of naar de snackbar te gaan. :=

Boodschappen doen valt mij ook mee! Als je maar weet wat je nodig hebt.

Ik merk wel dat op het moment dat ik een dag suiker heb genomen ik echt streng moet zijn om de volgende dag niet weer suikers te willen nemen. (Lees koek en snoep)
Morgen hoef ik pas laat te beginnen dus alle tijd om een ontbijtje te maken.
Zat ik vandaag te denken.. Heeft iemand hier ervaring met zelf (suikervrije) soeshi te maken? Eet dat eigenlijk nooit maar leek mij wel een leuk idee.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:03

Is toch heel makkelijk om dat zonder suiker te doen? Gewoon de rijst klaar maken zonder suiker toe te voegen, en geen crabsticks gebruiken. Of het ook makkelijk te maken is weet ik niet, heb het nog nooit gedaan. Ik ga gewoon in het sushi restaurant eten. De sushi gaat eigenlijk altijd goed. Moet niet aan het vlees, de salades of de noodles beginnen. Daar gaat wel een sausje met suiker overheen, of een marinade.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-16 08:48

Dat zoek ik inderdaad nog, een woksaus zonder suiker.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 08:50

SusanH schreef:
Is toch heel makkelijk om dat zonder suiker te doen? Gewoon de rijst klaar maken zonder suiker toe te voegen, en geen crabsticks gebruiken. Of het ook makkelijk te maken is weet ik niet, heb het nog nooit gedaan. Ik ga gewoon in het sushi restaurant eten. De sushi gaat eigenlijk altijd goed. Moet niet aan het vlees, de salades of de noodles beginnen. Daar gaat wel een sausje met suiker overheen, of een marinade.

Dankje voor je reactie.
Ik heb nog maar twee keer in mijn leven sushi op dus vandaar.
Ik zal Google eens gebruiken en dan wat recepten bekijken.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 08:51

denice schreef:
Dat zoek ik inderdaad nog, een woksaus zonder suiker.

Mijn moeder had dacht ik van de week iets geprobeerd wat bijna suikerloos was.
Was ook een wokrecept ging alleen wel ketjap doorheen dus daar zou dan een vervanger voor moeten komen.
Zal eens navragen wat daar allemaal inging, was een lekker recept!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 08:52

SusanH schreef:

Volgens mij is dat niet te knagen... :=

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 09:06

Ik maak om die reden bijna nooit wokrecepten. Overal moet ketjap of boemboe in. En daar zit veel suiker in.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 09:17

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 09:30

Thaise currypasta is vaak zonder suiker, maar niet altijd.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 11:17

Ik ben nu ook 2 dagen "suikervrij".

Superfood is maar een naam, tegenwoordig mag je het overal voor gebruiken. Ben er geen fan van..

Hebben jullie ook last dat jullie nachten wakker liggen?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 11:30

Nee, ik slaap juist enorm lekker de afgelopen nachten. Hier begint het overdag te wennen. Alleen in de avond nog behoefte aan snacken.