ziek en stoppen met roken

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 16:22

Silly1972 schreef:
idylle schreef:
Je hebt absoluut gelijk! Alles is beter zonder het roken, alleen is m'n psychische vriendje dan weg.... ik heb mezelf gezegt dat ik dit pakje op mag roken en dan echt opnieuw moet stoppen eventueel met medicatie, maar stoppen moet!

Ik weet hoe moeilijk het is, maar als je het echt wilt, kan ik je aanradem om via de huisarts de champix pillen te proberen, als je dat samen met de praktijkbegeleider doet, dan wordt het 9 van de 10 keer nog vergoed ook.

Het heeft mij tenminste goed geholpen en dat na 26 jaar gerookt te hebben.

Wauw, na 26 jaar! Respect! _/-\o_

Silly1972

Re: ziek en stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 16:34

Dank je :D, 3e keer was scheepsrecht, eerst gewoon cold turkey, toen met pleisters, maar uiteindelijk gelukt met die pillen.
Ben nu 15 maanden een niet roker.

Oke ben eerlijk.... 5 min voor mijn paard geschoten werd heb ik 1 sigaret gerookt daarna gelijk niets meer

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 19:45

Pff knap hoor! Vandaag gelijk opnieuw begonnen en heb mezelf beloofd dat ik geen sigaretten meer rook, maar als iemand me 1 aanbied ik deze aan mag nemen. Wellicht helpt dat, zodat ik niet het idee heb dat ik 'nooit' meer mag roken, maar wel dat ik zelf nooit meer mag kopen! Hele dag niet gerookt,maar bij thuiskomst van manlief een peukje gebietst.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 19:55

Knap Silly1972!
Ik ben nu een ruime maand gestopt waarvan de eerste twee weken met pleisters, ook via de HA trouwens. Ik heb ruim 40 jaar gerookt en ik vond het ineens wel genoeg. Ben alleen nu net een beetje van een megaverkoudheid af, lijkt wel of mijn lichaam aan het opruimen is :roll:

Idylle misschien inderdaad iets voor jou die Champix, iemand die ik ken is met Champix gestopt en zij rookte een pakje shag per dag!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 19:57

Chanicha dat is ook mijn ervaring. Nooit echt ziek geweest rn sinds ik gestopt ben in een winter 3 keer echt vreselijke griep gehad. Mn lichasm was echt totaal in de war.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:00

Nou mag toch hopen dat de rommel snel weg is dan :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:24

Silly1972 schreef:
Dank je :D, 3e keer was scheepsrecht, eerst gewoon cold turkey, toen met pleisters, maar uiteindelijk gelukt met die pillen.
Ben nu 15 maanden een niet roker.

Oke ben eerlijk.... 5 min voor mijn paard geschoten werd heb ik 1 sigaret gerookt daarna gelijk niets meer

Bij mij was het ook de derde keer scheepsrecht. (Hoewel... de eerste stoppoging duurde een dag. Telt dat?) Maar heb toen ook alles uit de kast getrokken. Ik bepaalde al een maand van tevoren op welke datum ik ging stoppen. Zyban gekregen, nicotinekauwgom gekocht, alle rookspullen weggegooid (en gestopt op de dag dat de vuilnisman kwam, want je weet maar nooit :D ), geen afspraken met rokers in de eerste weken, geen feestjes met veel drank (bekend zwak moment) en manlief is ook gestopt. Ritueel samen op de avond voor de stopdag een laatste sigaret gerookt en toen volgde de plechtige weggooiceremonie. En ik rekende de weken daarna steeds uit wat ik bespaarde en daar mocht ik dan wat leuks van doen of kopen.

Ik rookte toen pas 5 jaar, maar wel verdomd veel. Voor mij was de wijze les: mensen die zeggen dat je het puur moet doen op doorzettingsvermogen l#llen maar wat. Ik heb namelijk maar heel weinig doorzettingsvermogen. Je moet gewoon een heel slim plan maken. Alle hulpmiddelen die er zijn benutten. Ze zijn er niet voor niets. Alle riskante momenten van tevoren in kaart brengen (daarvoor is die voorbereidingstijd zo handig). Maatregelen bedenken om al die moeilijke momenten te voorkomen of het hoofd te bieden. Niets aan het toeval overlaten.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 22:47

idylle schreef:
Pff knap hoor! Vandaag gelijk opnieuw begonnen en heb mezelf beloofd dat ik geen sigaretten meer rook, maar als iemand me 1 aanbied ik deze aan mag nemen. Wellicht helpt dat, zodat ik niet het idee heb dat ik 'nooit' meer mag roken, maar wel dat ik zelf nooit meer mag kopen! Hele dag niet gerookt,maar bij thuiskomst van manlief een peukje gebietst.

Ehm, met alle respect, zo gaat het dus dus écht niet lukken.
Misschien is het dan beter te wachten op een moment dat je er wel volledig voor gaat. Dit soort halfslachtige pogen, vermoed ik, zijn alleen maar frustrerend.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 22:53

Ik had mn pakje shag gewoon op de kast liggen. Na een half jaar maar weggegooid, was me toch droog geworden.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 22:54

Sorry, maar ik ben het met Kuggur eens.
Dat werkt niet. Ook dat heb ik nl geprobeerd, je blijft nl toch afhankelijk van die sigaretten.
Met stoppen met roken is het of alles of niets.
En het is echt heel moeilijk dat begrijpen wij allemaal.
Sterkte

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 23:14

Mss hebben jullie wel gelijk. Maar ga het toch op deze manier proberen. Ik mag iig zelf niks meer kopen.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 23:29

Goed dat je weer begint. Zie het dan wel echt als een goed en echt nieuw begin, en niet zoals met uitstellen morgen, morgen morgen, aangezien je zo kort erna weer bent begonnen

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 23:33

Ik vind jammer dat je zo verandert bent in hoe je erin staat.. je staat je zelf steeds meer sigaretten toe.. nu is drempel om zelf te kopen nog kleiner..

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 00:09

Ik moet iets verzinnen dat ik geen peuk meer opsteekt als m'n man er is. Daarbuiten zoals op 't werk, gaat het prima. Vanavond is manlief een poos weg geweest en toen was het ook goed, maar als hij er is heb ik het erg lastig.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 00:17

Rookt hij binnenshuis?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 00:25

Nee, de arme schat gaat naar buiten of rookt op z'n kantoor boven met de deur dicht als het heel koud is.
Heb nu m'n laatste peukje van hem gebietst en hem verboden mij nog sigaretten te geven hierna. Hem kennende doet hij dat ook wel en als ik dan doordrammen wordt hij boos en dat vind ik dan weer niet leuk dus dan stop ik wel. Hoop dat dit werkt. En ik heb net een mentuig gereserveerd en die mag ik alleen kopen als ik gestopt ben van mezelf en ik wil 'm heeeeeel graag dus hoop dat dit de bekende stok achter de deur is.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 00:26

Verzinnen helpt niet. De keuze om te stoppen, zal je zelf moeten maken... niet één keer, maar steeds weer.
Kiezen, en trouw blijven aan je keuze.

Dat valt niet altijd mee, zeker als je partner nog wel rookt. Maarre, je hebt zelf de keuze. Welk leven wil je leiden?
(Het maakt mij niet uit hoor, maar ik gun je de zelfoverwinning die stoppen is)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 01:28

Zeg tegen hem dat hij voor elke peuk die hij geeft hij een maand geen seks krijgt. :')

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 01:30

Ehm, de ts krijgt dan zelf ook geen sex die maand....

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 01:31

Goede straf voor haarzelf dat ze een peuk wil toch :+

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 01:36

Ik denk dat het stoppen met roken op zich meer dan genoeg "relatietest" is.
Ik zou het sexleven er liever niet inmengen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 01:37

Het was ook sarcasme lieve bokkertjes!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 07:56

Whahaha, laten we dat maar niet doen marlinderoos

Ik ben gewoon wat zwakker als dat ik de 10 dagen gestopt was. Ik weet het niet, ik denk anders op 't moment. en ik weet niet goed hoe ik dat moet veranderen...

Zoals nu heb ik een zwakke plek, een leeg uurtje, hoe kan ik die invullen dan, zodat ik ook echt niet aan roken denk en dus ook echt niet ga roken. Lastig hoor...
Laatst bijgewerkt door idylle op 15-12-15 08:27, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 08:22

Waarom wil je dan niet met hulp van de HA en pillen of pleisters stoppen? Ik ben bang dat het mij niet gelukt was zonder pleister, al helemaal niet in het begin. Heb nu nog momenten maar die gaan steeds sneller weg. Ik heb trouwens ook gisteren mijn shag weggegooid, ik ben zo'n eigenheimer die vind dat ik ook kan stoppen als ik weet dat het nog in de la ligt.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 08:30

Ik heb werkelijk alles al geprobeerd, maar reageer overal allergisch op, van pleisters tot kauwgom en spray tot e-smoker.

Pillen ben ik een beetje bang voor eerlijk gezegd. Een vriend van ons is daardoor achter het stuur in slaap gevallen en je leest op internet wilde verhalen van interne bloedingen enzo. Dus daar moet ik even overheen. Maar volgende week heb ik vakantie, dus als het nog niet gelukt is, even langs de huisarts om deze dingen te bespreken

Oja en in het verleden ben ik eens bij een praktijk o dersteuner geweest om te stoppen via de HA. Maar enige wat die zei is doe je best en ik zie je over 1 week weer. Had dus niet 't idee dat ze me erg serieus nam
Laatst bijgewerkt door idylle op 15-12-15 08:32, in het totaal 1 keer bewerkt