de strijd tegen de kilo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:13

Dames, vraag bij jezelf ook eens af waar dat emotie eten vandaan komt. Daarnaast is wat voller zijn dan gemiddeld niet Per definitie lelijk. Maar denken mensen dat wel snel. Wanneer je bewust op dieet wil omdat je echt 15+ kilo af wil vallen, is het misschien ook wijs om geestelijk aan jezelf te werken.

Ik weet wel dat wanneer ik weeg wat het boekje aangeeft ik mij minder goed in mijn vel zit. Doe mij maar wat spek en dan maar geen skinny jeans die halverwege mijn komt komt als ik buk. Heb geen problemen met die 10 kg extrA.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:38

Knert schreef:
Dames, vraag bij jezelf ook eens af waar dat emotie eten vandaan komt. Daarnaast is wat voller zijn dan gemiddeld niet Per definitie lelijk. Maar denken mensen dat wel snel. Wanneer je bewust op dieet wil omdat je echt 15+ kilo af wil vallen, is het misschien ook wijs om geestelijk aan jezelf te werken.

Mijn hemel.
15 kilo willen verliezen reden voor psycho-analyse??
Gelukkig is daar vast een ap voor.
Wie gewoon 15 kilo af wil vallen kan dat verder zonder psycho-analyse gewoon doen.
Opgelost :)*

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:44

Ik doe ook mee ! :D

De teller staat op -3,0 kg , waar ik stiekem al heel trots op ben :o . Ik weeg nu 71, 6 en woog ongeveer 74 kg . Ik ben zelf rond de 1.76 m.

Doordeweeks ziet mijn eetschema er zo uit :

Ontbijt :

- 3 boterhammen met appelstroop en boter
- Een grote kop met water
- Een kop melk of thee ( zonder honing )

Tussendoortje :

- Appel
- Water

Middagpauze :

- 2 a 3 ( meestal 3) boterhammen met kaas en boter
- Water

Middageten 2 na school :

- Yoghurt soms met tarwekiemen
- Water

Avondeten :

- Water ( Ja alweer :+ ) of melk
- Groente ( sperziebonen , schotel , aardappelen , champignons etc )
- Soms een schnitzel
- Meestal een salade + olijven
- Rijst en vis zijn soms ook van de partij ( ik eet heel gevarieerd , verschilt dus enorm )

Tussendoortje avond :

- Altijd fruit : banaan , ananas etc.

Ik sportte heel goed : 2 x per week paardrijden + 3 a 4 keer per week hardlopen , maar daar ben ik sinds een week mee gestopt , omdat ik ziek was en rugpijn had, maar ik wil het zo snel als maar kan weer oppakken.

Ik ben ontevreden over het aantal boterhammen, dat is imo veel te veel, maar als ik minder boterhammen eet dan gaat mijn maag knorren. Raar , want dit gebeurt alleen op school en niet thuis. Je snapt wel hoe gênant het kan zijn, wanneer de klas muisstil is , ze opeens een maag heel hard horen knorren :') Dit dwingt mij tot meer boterhammen te eten. -O-

Frisdrank heb ik altijd smerig gevonden ( gelukkig ! ) , dus daar hoef ik niet van af te kicken en ik ben verzot op water. Als het zou kunnen zou ik gerust 3 liter per dag kunnen drinken. Ook ben ik gek op melk :9 :9 , 3 koppen per dag zeker :j Ook teveel !!

-----

Iedereen is hier super goed bezig trouwens !! Prachtige resultaten , nu al ! Gewoon verstand op 0 en doen. Ik heb er maanden voor nodig gehad om eindelijk is te kunnen beginnen , ik viel steeds terug , maar nu kan ik zeggen dat ik toch wel ''echt'' begonnen ben. De dips herken ik helemaal. Vrijdag was ik ziek en toen lag ik op bed met chocolade vla + chips :') . Vandaag heb ik ook appeltaart gehad ... omgg maar het is zoo lekker :\ Gelukkig niet aangekomen :=
Laatst bijgewerkt door _Femkeeex op 29-11-15 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:47

Huertecilla schreef:
Knert schreef:

Mijn hemel.
15 kilo willen verliezen reden voor psycho-analyse??
Gelukkig is daar vast een ap voor.
Wie gewoon 15 kilo af wil vallen kan dat verder zonder psycho-analyse gewoon doen.
Opgelost :)*

Zo zwaar bedoelde ik het niet dan jij het oppakt. Ze zijn ergens gekomen waar ze niet willen zijn terwijl ze het er toch zelf aan hebben gegeten. Dan kun je op dieet gaan.... Maar afvragen hoe het zo is gekomen is ook wel goed. Voordat je meedoet aan al die andere jojo's.

Emotie eter ben je niet ineens en dat is er ook niet zo af. Ik lees ook meerdere reacties van dames die al lang met die kilo's worstelen variërend van 10-50kg. Dan is die platte app op de langere termijn echt geen oplossing. Wellicht dat dan juist zwaarder worden.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:24

Las in het topic dat iemand het had over de juiste of goede theesoorten, kan Iemand uitleggen wat hier mee wordt bedoeld?

Er werden crackers aangeraden in plaats van brood, maakt het dan nog verschil welk soort crackers?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:40

_Femkeeex schreef:
Vandaag heb ik ook appeltaart gehad ... omgg maar het is zoo lekker :\ Gelukkig niet aangekomen :=

Huh :?

Duurt even voor appeltaart vet is geworden ;)

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:41

Lithya schreef:
Las in het topic dat iemand het had over de juiste of goede theesoorten, kan Iemand uitleggen wat hier mee wordt bedoeld?

Er werden crackers aangeraden in plaats van brood, maakt het dan nog verschil welk soort crackers?

Als ik je een advies mag geven, kies volkoren crackers. Dit vult goed. Wat belangrijk is bij afvallen is dat je jezelf vooral niet gaat uithongeren.

Veel mensen denken ineens minder te moeten eten maar je moet juist super veel eten. Alleen dan wel het goeie. Let vooral op de suikers die overal in zitten. Veel belangrijker dan calorieën. Hou jezelf niet vast aan het gemiddelde van 1500 calorieën. Heb je nog trek eet dan gewoon een cracker of fruit.

Sporten voelt het beste wanneer je snel verteerbaar eten eet. Niemand verbied je een keer een patatje te eten. Als je dit niet doet zo nu en dan verlies je een keer je zelfbeheersing waardoor je je onnodig 1 of meerdere dagen vol gaat proppen op ten duur. Eet je een keer vet avond eten kan je het beste niet sporten die avond. Ivm vele steken in je zij. Je merkt dat sporten juist lekker gaat op groente vlees en aardappelen.

Vermijd varkensvlees, varken is slecht verteerbaar. Je Lichaam doet daar zo'n 6 uur langer over om te verteren dan rund of kip. Eet gevarieerd en laat niet ineens het bloemkool of kaas sausje weg want je moet gewoon lekker eten en dat sausje maakt je niet dik (mits normaal portie).

Je houd het het beste vol als je gewoon normaal eet maar verander niet ineens in een healty freak. Doe iets wat je volhoud en niet iets dat je na 3 maand opgeeft. Afvallen is veranderen van je leefstijl. Tijdelijk afvallen bestaat in zo verre niet dat wanneer je in je oude eet patroon vervalt je 10x zo hard aan komt.

Wat hier boven gezegd werd is dan ook niet gek. Als jij in korte tijd 15 kilo of meer bent aangekomen door een emotionele gebeurtenis is het niet vreemd om met iemand te praten. Rein lichaam reine geest ;). Als je de emotie alleen niet onder controle kan houden heeft afvallen geen zin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:48

Huertecilla schreef:
_Femkeeex schreef:
Vandaag heb ik ook appeltaart gehad ... omgg maar het is zoo lekker :\ Gelukkig niet aangekomen :=

Zeg Huertecilla, je zou toch van jou mogen verwachten dat je wat je opmerkingen betreft, je leeftijd mee zou hebben, zo onderhand.
Houd die slakken met zout lekker bij je...
Is niet goed voor onze lijn... :+

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:07

mag ik mij ook hier melden ?
ik ben zelf ook de strijd tegen de kilos aan het strijden
ik ben nu vanaf augustus bezig met afvallen, en nu 16 kilo afgevallen

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:07

Ohjajoh6 hou het ff leuk hier. Hij zegt niks verkeerds en benoemd enkel een feit.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:12

Huertecilla schreef:
_Femkeeex schreef:

Nee niet alleen de appeltaart natuurlijk :D De chocolade vla , chips en wat andere dingen van een paar dagen geleden tellen ook mee :+

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:19

Ik lees al wat dagen mee in dit topic en ik kwam tegen dat je je bmr moest berekenen.
Dit heb ik nu gedaan en ik kom op 1342.
Betekent dit dat ik maar 1342 kcal kan eten om op gewicht te blijven? Of gaat dit uit van het aantal kcal als je een hele dag niets doet.
Nou werk ik op kantoor dus doe ik op een dag niet veel en dan zou ik maar 1342 kcal kunnen eten? Hoop dat ik het verkeerd begrepen heb! :+

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:26

Simbaa schreef:
Ik lees al wat dagen mee in dit topic en ik kwam tegen dat je je bmr moest berekenen.
Dit heb ik nu gedaan en ik kom op 1342.
Betekent dit dat ik maar 1342 kcal kan eten om op gewicht te blijven? Of gaat dit uit van het aantal kcal als je een hele dag niets doet.
Nou werk ik op kantoor dus doe ik op een dag niet veel en dan zou ik maar 1342 kcal kunnen eten? Hoop dat ik het verkeerd begrepen heb! :+

Je bmr houdt in het aantal kcal om je organen werkende te houden zonder verdere beweging. Dus letterlijk om je lijf draaiende te houden terwijl je alleen plat op bed ligt zonder verder ook maar iets te doen.

Je beweging moet hier nog bij op. De meeste sites waar je bmr kunt berekenen nemen dit ook gelijk mee. Dan kom je wel hoger uit.

Je moet niet minder eten dan je bmr. Maar je moet wel onder je onderhoud gaan eten.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:29

Dat is het aantal calorieën dat jouw lichaam gebruikt om "draaiende" te blijven in absolute rust, als je bijvoorbeeld de hele dag op bed zou liggen. Dat is dus het minimum aantal calorieën dat je nodig hebt, daar moet je niet onder gaan zitten :j Als je zittend werk hebt en verder ook niet beweegt, moet je dit vermenigvuldigen met 1,2, dat is dan namelijk je aciteitsniveau. Dan kom je uit op ongeveer 1610 calorieën, dat is wat je nodig hebt om bij zittend werk en geen beweging op gewicht te blijven. Als je daaronder gaat zitten, zul je een negatieve energiebalans hebben en dus afvallen :) Alle activiteitsniveaus zijn op Internet te vinden, ik weet ze zo even niet uit m'n hoofd. Maar je bmr x activiteitsniveau = energiebehoefte om op gewicht te blijven. Daar kun je tot maximaal 500 calorieën onder gaan zitten om af te vallen, maar je moet NOOIT structureel minder gaan eten dan je bmr.

Is het zo wat duidelijker? :D

Eulogy

Re: de strijd tegen de kilo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:29

Oh linoleum was me voor :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:33

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:02

Wow super bedankt voor alle heldere en duidelijke uitleg!! +:)+

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:05

Awwijk24 schreef:
Wat hier boven gezegd werd is dan ook niet gek. Als jij in korte tijd 15 kilo of meer bent aangekomen door een emotionele gebeurtenis is het niet vreemd om met iemand te praten. Rein lichaam reine geest ;). Als je de emotie alleen niet onder controle kan houden heeft afvallen geen zin.

Bedankt voor je duidelijke uitleg. Gelukkig stopt het bij mij met 5 kilo in 1 jaar extra.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:22

Hai allemaal ik meld me hier ook, al mijn heele leven aan het vechten tegen mijn overgewicht met als resultaat dat de boel van binnen niet meer werkt zoals het hoort.
Ik heb vorige jaar en dat jaar daarvoor ook 3 been operaties gehad die helaas ook niet hebben geholpen met mijn beweging.
Ik moet waarschijnlijk volgend jaar geopereerd worden en wil voor die tijd wat kg's kwijt ik had bedacht dat ik tevreden zou zijn met -5 kilo rond april mei, volgens mij haalbaar toch?
Wegens ziekte kan ik helaas niet heel veel bewegen maar heb voor mezelf een scheme gemaakt , ik ga deze week een loopband aanschaffen en proberen minimaal 3 keer per week erop aan de wandel te gaan met een stappen teller, eventjes kijken wat haalbaar is zonder au en dan zoveel mogelijk opbouwen.En natuurlijk op eten letten, etc. Hopelijk gaat dat een beetje vlotjes dan na de operatie als het goed is zal het afvallen ook wel wat makkelijker gaan en wie weet kom ik dan op een gezond gewicht of in iedrgeval op een paardrij respectabel gewicht

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:36

bruintje123 schreef:
rainbow8 schreef:
Hierbij worden er een paar druppels bloed afgenomen en die worden geanalyseerd.. Op basis daarvan wordt de voeding bepaald.. Wat je wel en wat je niet mag en hoeveel.. Je krijgt een lijst met producten die je wel mag en voorbeelden van ontbijt, lunch en diner..

Doet zij/hij dan aan het bloedgroep dieet?

Nee.. Lover en ik hebben dezelfde bloedgroep.. Maar hij mag voedingsstoffen die ik niet mag en andersom.. Dit is heel individueel..

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:01

Awwijk24 schreef:
Lithya schreef:

Als ik je een advies mag geven, kies volkoren crackers. Dit vult goed. Wat belangrijk is bij afvallen is dat je jezelf vooral niet gaat uithongeren.

Veel mensen denken ineens minder te moeten eten maar je moet juist super veel eten. Alleen dan wel het goeie. Let vooral op de suikers die overal in zitten. Veel belangrijker dan calorieën. Hou jezelf niet vast aan het gemiddelde van 1500 calorieën. Heb je nog trek eet dan gewoon een cracker of fruit.

Sporten voelt het beste wanneer je snel verteerbaar eten eet. Niemand verbied je een keer een patatje te eten. Als je dit niet doet zo nu en dan verlies je een keer je zelfbeheersing waardoor je je onnodig 1 of meerdere dagen vol gaat proppen op ten duur. Eet je een keer vet avond eten kan je het beste niet sporten die avond. Ivm vele steken in je zij. Je merkt dat sporten juist lekker gaat op groente vlees en aardappelen.

Vermijd varkensvlees, varken is slecht verteerbaar. Je Lichaam doet daar zo'n 6 uur langer over om te verteren dan rund of kip. Eet gevarieerd en laat niet ineens het bloemkool of kaas sausje weg want je moet gewoon lekker eten en dat sausje maakt je niet dik (mits normaal portie).

Je houd het het beste vol als je gewoon normaal eet maar verander niet ineens in een healty freak. Doe iets wat je volhoud en niet iets dat je na 3 maand opgeeft. Afvallen is veranderen van je leefstijl. Tijdelijk afvallen bestaat in zo verre niet dat wanneer je in je oude eet patroon vervalt je 10x zo hard aan komt.

Sorry maar wat een onzin? Je moet zeker niet klakkeloos méér gaan eten, je moet ánders eten. Kan best zijn dat je dan voor je gevoel wat meer eet maar qua kcal zal je toch echt minder moeten eten.
En ik snap ook niet zo goed dat je varkensvlees ineens moet gaan mijden.

@ittheclown: helemaal geen probleem als je niet veel kan sporten door ziekte! Gewoon je aantal kcal in de gaten houden en het aantal eten berekend dmv je bmr zoals Eulogy al zegt! Dan moeten die -5 wel lukken! Succes!

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:30

Imandra gewoon goed lezen voor je reageert ipv een onzin reactie te geven.

Over het algemeen is het gewoon zo dat je meer eet maar gezonder. Zoals ik ook aangaf, t staat er gewoon als je een beetje begrijpend kan lezen. 85% van de mensen in mijn praktijk eten over algemeen minder doordat ze minder eet momenten hebben. Veel mensen eten als volgt (het eten wat ik benoem is een voorbeeld t gaat om de eet momenten), ochtend 2 a 3 croissants, middag brood, avond een pizza. Al het snoep wat ze tussendoor eten rekenen ze niet als eten. Als ze dan ineens 2 crackers met yoghurt en een plakje ontbijt koek in de ochtend eten, stuk fruit rond elf uur, smiddags een gekookt ei 3 volkcrackers een tomaatje en wat kwark rond 3en een tussendoortje en savonds groente aardappelen vlees en rond 20uur het laatste stuk fruit zien mensen dat als "veel eten". Ook omdat je officiële eet momenten creëert maar het lichaam reageerd er ook anders op dan op snoep dus voelt het als meer omdat t vult.

Varkensvlees ook zoals ik al benoemde heeft ruim 6 uur nodig om te verteren. Dat is 4,5 uur langer dan vis rund of kippenvlees. Dat betekend dat je lichaam gaat vasthouden. Noem niet iets onzin als jij je er niet vooraf in verdiept hebt aub.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:40

En jij zei net tegen Ojajoh dat ze het gezellig moest houden? Wil jij dat zelf dan ook doen?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:50

Maar dan gaan ze toch ook niet meer eten? Dan gaan ze anders en bewuster eten.

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:54

ik kwam dit topic tegen en ik dacht leuk ik hop ook eens binnen. Lees vele herkenbare dingen. Ik val ook onder de groep emotie eter alleen ik heb psychologies onderzoek en ondersteuning gehad maar hielp voor mij helaas niet.

Mijn ideaal doel is 20 kilo. Maar ik wil beginnen met 10 kilo kijken hoe ik me dan voel en eventueel verder gaan.
Hoe mijn dag er momentueel uit ziet.

ontbijt: Dit vind ik lastig dus heb ik iets gekozen wat ik makkelijk eet en ook lekker vind:
creusli met melk of yoghurt.

tussendoortje: stuk fruit en yoghurt.

lunch: 3 sneetjes bruin brood met mager beleg kip/15+ smeerkaas/etc. een kopje thee

tussendoortje: stuk fruit en stuk groente(komkommer/wat je lekker vind)(tomaat met mozarella)

Avond eten: Geen varken vlees 25% aardappels 25% vlees 50% groente

tussendoortje: handje nootjes/ fruit. soms als echt zin heb in iets lekker dan pak ik een stukje pure chocolade met 78% cacoa of meer er in. Maar dit doe 1 a 2 keer per maand.

voor mij is heel lastig om het snoepen weg te laten. Dus neem ik als ik snoep zin heb rijp en zoet fruit. dit werk voor mij heel goed. Gedurende de dag drink ik 1,5 tot 2 liter water
Ik doe 2 keer per week fitness 2 keer per week salsa dansen.

Wisten jullie trouwens dat yoghurt en kwark vocht afdrijvend is?

En als ik een tip mag geven ga aub geen calorieën tellen dat is voor mensen geen doen. Want je maakt jezelf gek. Iets kan heel weinig calorieën bevatten maar veel voedingstoffen maar ook ander om. .

Ik heb zelf deze dingen allemaal al een geprobeerd; calorieën tellen, low karb dieet, shake dieet, eiwitrijk dieet. En wat vele mensen vergeten spieren zijn zwaarder als vet!! dus als je veel sport wordt je niet perse lichter maar wel slanker