Miskraam afwachten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bren79

Re: Miskraam afwachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:04

Hoe gaat t TS?
Ik las al poosje mee in je topic enkel nog niet gereageerd, wil je allereerst sterkte wensen en dat je wens uiteindelijk vervuld gaat worden.
Ik heb 3 jaar geleden miskraam gehad en na 2 cyotec pogingen toch een curatage gehad, mijn lichaam heeft erg lang de tijd nodig gehad om te herstellen het enige wat normaal bleef is de regelmaat van ongesteldheid maar de klachten die ik voorheen niet had werden nu telkens ruim een week van tevoren dat het voelde alsof ik zwanger was, en dan kwam na een week weer de ongesteldheid en eigenlijk vond ik dat dus vreselijk telkens weer het gevoel te krijgen van he zou het maar nee helaas ( nu moet ik wel erbij vermelden dat ik nooit echt een kinderwens had, ik ben gestopt met de pil om andere redenen maar wel samen besloten dat als ik zwanger werd het wel gewenst zou zijn , maar bewust ermee bezig waren we niet gebeurde het wel harstikke leuk zo niet was het ook goed)
Het heeft uiteindelijk wel eventjes geduurd maar sinds 9 november harstikke blij met onze kleine meid, en ik hoop dat dit jullie ook gegund is, en niet leuk dat jullie omgeving zo naar reageert, die reacties zijn denk ik ook onwetendheid dat ze niet weten wat voor impact het voor jullie heeft en het niks te maken heeft dat jullie het een ander niet gunnen, maar jullie willen ook graag die vreugde ( inclusief alle klachten, zeuren etc) delen, maar voor jullie was dat nog niet zo, maar hoop dat je dat toch snel wel kunt gaan delen ;)

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-16 20:25

Bren79 schreef:
Hoe gaat t TS?
Ik las al poosje mee in je topic enkel nog niet gereageerd, wil je allereerst sterkte wensen en dat je wens uiteindelijk vervuld gaat worden.
Ik heb 3 jaar geleden miskraam gehad en na 2 cyotec pogingen toch een curatage gehad, mijn lichaam heeft erg lang de tijd nodig gehad om te herstellen het enige wat normaal bleef is de regelmaat van ongesteldheid maar de klachten die ik voorheen niet had werden nu telkens ruim een week van tevoren dat het voelde alsof ik zwanger was, en dan kwam na een week weer de ongesteldheid en eigenlijk vond ik dat dus vreselijk telkens weer het gevoel te krijgen van he zou het maar nee helaas ( nu moet ik wel erbij vermelden dat ik nooit echt een kinderwens had, ik ben gestopt met de pil om andere redenen maar wel samen besloten dat als ik zwanger werd het wel gewenst zou zijn , maar bewust ermee bezig waren we niet gebeurde het wel harstikke leuk zo niet was het ook goed)
Het heeft uiteindelijk wel eventjes geduurd maar sinds 9 november harstikke blij met onze kleine meid, en ik hoop dat dit jullie ook gegund is, en niet leuk dat jullie omgeving zo naar reageert, die reacties zijn denk ik ook onwetendheid dat ze niet weten wat voor impact het voor jullie heeft en het niks te maken heeft dat jullie het een ander niet gunnen, maar jullie willen ook graag die vreugde ( inclusief alle klachten, zeuren etc) delen, maar voor jullie was dat nog niet zo, maar hoop dat je dat toch snel wel kunt gaan delen ;)

Het gaat helaas nog niet zo als dat ik graag gehoopt had. Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden, wel vloei ik zo nu en dan nog iets. Dit varieert per dag. Heb helaas ook wat buikpijn en ben met vlagen misselijk. Ik weet niet meer wat mijn lichaam aan het doen is. Heb al weer een zwangerschapstest gedaan omdat de klachten in het begin erg op zwangerschap leken, maar test in negatief. Ik denk nu dat de buikpijn toch de voortekenen zijn van een ongesteldheid. Al baart het me wel steeds meer zorgen, want loop er nu als een week mee.

Gynaecoloog gaf in laatste bezoek aan dat ik binnen 2 weken ongesteld moest worden. Dat ga ik niet meer halen. Maar hopelijk komt het nog gauw opzetten. Zo niet dan mag ik me volgende week woensdag weer melden.

Psychisch gaat het eigenlijk steeds beter. Ik kan het steeds beter van me afzetten en ik kan steeds beter omgaan met mensen zie wel zwanger zijn.

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:06

Wat jammer dat je lichaam nog niet z'n ritme weer heeft gevonden.
Ik had er ook nog lang last van na m'n miskraam en heb via de huisarts primolut gekregen. Hierna werd alles weer normaal..
Misschien heb jij er ook wel wat aan..

Succes

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 21:12

Hoe gaat het nu met je ts?

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 16:02

Het gaat goed met mij. Ben vorige week EINDELIJK ongesteld geworden. Heel apart dat je daar zo blij mee kan zijn .

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 16:05

@ Rudina hoe is het met jou?

@ Michelle77 weten jullie inmiddels al meer?

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 17:30

Regallie schreef:
Het gaat goed met mij. Ben vorige week EINDELIJK ongesteld geworden. Heel apart dat je daar zo blij mee kan zijn .

Wat fijn!!

Lief dat je het vraagt... Zit nu zelf op het wachtbankje tot ik eens ongesteld wordt. Was met kerst geweest en nu ondertussen bijna 2 weken "te laat". Cyclus is nog van slag door die pillen om het uit te stellen denk ik.

Dinsdag laatste controle dus kan het dan mooi vragen.

Qua uitslagen weten we niets. Dat duurt ook nog wel een maand of 4 minimaal is de verwachting. Helaas...

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 17:53

Ik heb niet het hele topic gevolgt. Wel de berichten van ts gelezen. Dit is natuurlijk een klap in het gezicht voor je, ik heb het ook meegemaakt 2 weken voor kerst wist ik het en een week na het nieuwe jaar was het weg. Ik heb hier wel bewust voor gekozen. Ik heb er vrede mee, op sommige momenten voel ik mij nog schuldig. Maar ik hou mijzelf voor dat dit 'kindje'er is gekomen om mij te helpen. Nu weet ik wat ik wil in mijn leven.(Misschien stom voor mensen om te begrijpen maar anders kan ik het ook niet verwerken) ik had enorm veel bloedverlies was 7-8 weken ver. Heb cyto.. en daarna 4 pillen vaginaal moet pakken. 2 uur daarna begon het. (ik verbleef in een centrum waar ze je opvolgen) ik heb 2 dagen non stop op de wc gezeten. Ik kon niet opstaan want het was net alsof iemand een emmer gooide. Daarom wil ik ook als tip geven voor mensen die het meemaken. Haal pampers in huis. Ik heb echt afgezien. Ik kon niks. Ik heb uiteindelijk 4 dagen redelijk veel bloed verloren en daarna zwakte het af. Ik heb wel nog bijna 3 weken last gehad. Ik wens iedereen die dit meemaakt. Bewust gekozen of niet veel sterkte. Het pakt emotioneel en fysiek wel energie van je af.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 19:23

Ah super dat je ongesteld bent geworden, ik snap volkomen dat je er blij mee bent! :)

Lief dat je er naar vraagt! Hier gaat het nog steeds op en af soms barst ik zomaar in huilen uit, vind het ook nog altijd prettig om met mensen er over te praten.
In januari hadden wij een pauze ingelast en die maand ging het zo slecht met mij!
We hebben besloten om de 'gewonnen' bruiloft af te blazen en zijn deze ronde weer van start gegaan en dat geeft eigenlijk ook wel fijne energie!
Maar zwangere buikjes blijf ik moeilijk vinden, en straks de uitgerekende datum enzo!
Hoe gaat het verder met jou? :)

Michelle ik gun het je zo dat je ook snel weer verder kunt, het lijkt me zo frustrerend om maanden op uitslagen te moeten wachten. Hopelijk komen ze er wat eerder mee dan jullie verwachten! :)

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 23:32

Michelle77 schreef:
Regallie schreef:

Wat fijn!!

Lief dat je het vraagt... Zit nu zelf op het wachtbankje tot ik eens ongesteld wordt. Was met kerst geweest en nu ondertussen bijna 2 weken "te laat". Cyclus is nog van slag door die pillen om het uit te stellen denk ik.

Dinsdag laatste controle dus kan het dan mooi vragen.

Qua uitslagen weten we niets. Dat duurt ook nog wel een maand of 4 minimaal is de verwachting. Helaas...

Jeetje je moet dus echt nog een poos wachten. Ontzettend vervelend zeg, zeker omdat je graag verder wil lijkt mij. Ik hoop voor jullie dat de tijd voorbij vliegt en dat de uitslag goed is natuurlijk :+:

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 23:39

Rudina schreef:
Ah super dat je ongesteld bent geworden, ik snap volkomen dat je er blij mee bent! :)

Lief dat je er naar vraagt! Hier gaat het nog steeds op en af soms barst ik zomaar in huilen uit, vind het ook nog altijd prettig om met mensen er over te praten.
In januari hadden wij een pauze ingelast en die maand ging het zo slecht met mij!
We hebben besloten om de 'gewonnen' bruiloft af te blazen en zijn deze ronde weer van start gegaan en dat geeft eigenlijk ook wel fijne energie!
Maar zwangere buikjes blijf ik moeilijk vinden, en straks de uitgerekende datum enzo!
Hoe gaat het verder met jou? :)

Michelle ik gun het je zo dat je ook snel weer verder kunt, het lijkt me zo frustrerend om maanden op uitslagen te moeten wachten. Hopelijk komen ze er wat eerder mee dan jullie verwachten! :)

Ik hoop dat het weer snel mag lukken. Ik herken me wel een beetje in jou verhaal. Vind het ook nog steeds fijn om het er over te hebben, al geen ik het gevoel dat veel mensen denken: Jemig zit ze dat nu nog mee?. Ik zou afgelopen week 20 weken zijn geweest. Je wil niet weten hoe vaak'wat als' door mijn hoofd gegaan is, maarja...

Wij zijn nu ook weer van start gegaan. Hopelijk lukt het snel weer, ik denk dat een nieuwe zwangerschap mij zal helpen bij de verwerking en het loslaten.

Ik hoop dat het voor jou ook snel komt. Mijn duimen draaien

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:45

Gooi het er maar uit meis! Voor anderen is het gewoon niet te begrijpen.

Mijn vriendinnetje belde mij vd week, die had een miskraam gehad. Hebben samen zitten janken.

Het is niet het gemis van een kindje wat je ervaart maar het gemis van een droom. Je droom en het beeld van je toekomst is uit elkaar gespat. En dat is iets heel lastigs.

Pb staat altijd Open meis

mnnkhfsgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 11:57

Hoe is het nu met je TS?

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 18:39

mikky19 schreef:
Hoe is het nu met je TS?

Wat lief dat je het vraagt. Het gaat eigenlijk wel goed met mij. Ik heb het gevoel dat ik het wel redelijk achter me kan laten. Soms is het natuurlijk wel lastig met al die zwangeren om mij heen, maar ook dat doet me steeds minder. En wat ik nog wel lastig vind is dat de uitgerekende datum steeds dichterbij komt. Maar ja, dat komt vast ook wel goed.
Ik probeer nu maar zoveel mogelijk van mijn leven te genieten en van alle dingen die ik nu wel mag en kan ;)..

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:05

Die datum is gewoon enorm klote!

Fijn dat het wel goed met je gaat.

Zwangeren in je omgeving is idd lastig, bizar eigenlijk dat iets waar je nooit mee bezig was, je dat nu heel erg bent.

Hopelijk kunnen jullie, als jullie dat willen, snel weer je richten op een nieuwe zwangerschap.

Enne dat genieten herken ik...
Ik eet elke gelegenheid carpaccio, ribeye rood, geniet extra van mn drankje etc. Nu veel bewuster dan vorige keer omdat het toen zo snel was gegaan. Lekker doen meis!

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 19:52

Wat fijn dat het weer goed gaat!
Zijn jullie nu wel weer klaar voor een kleintje Regellie?

Die datum is inderdaad heel erg herkenbaar, ik zou deze week uitgerekend zijn voelt heel bizar.

Hoe gaat het met jou Michelle? Heb je al nieuws over de uitslagen?

Ik had 15 maart weer een positieve test, helaas werd deze zwangerschap een vroege miskraam met 6 weken.
Vruchtbaar ben ik in ieder geval wel maar ben nu wel heel erg bang dat ik nooit een baby'tje zal krijgen.
Toch heb ik wel een goed gevoel mocht ik weer zwanger raken, maar ik zal een enorme angst mee dragen in het begin denk ik.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:45

Goed om te horen dat het beter met je gaat, Regallie :)

MiesjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 17:43

Hoi allemaal,

Als ik goed heb gezocht is dit het meest recente topic over miskramen.. Helaas heb ik er pas ook een gehad.

Ik was 7 weken zwager en samen met mijn vriend in de wolken. Helaas kreeg ik 6 weken geleden ineens bloedverlies. We mochten naar het ziekenhuis voor een echo, op deze echo was een gezond vruchtje te zien, het hartje zagen we goed kloppen. De verloskundige stelde ons gerust, ze zag niets wat niet klopte. Het bloeden zou snel moeten stoppen. Helaas ging de 'kraan' na een half uur echt open en wist ik zeker dat wat we op die echo gezien hadden helaas geen werkelijkheid ging worden.
Het bloeden heeft ongeveer 10 dagen aangehouden, op een echo hebben we gezien dat ik helemaal 'schoon' ben.

Nu 7 weken verder zijn er ondertussen in onze vriendengroep alleen al drie meiden zwanger.. Twee ervan zijn 3 weken eerder uitgerekend dan ik was en eentje maar een paar dagen eerder. Het voelt heel erg heftig omdat ik overal geconfronteerd word met baby's en zwangerschappen. Een andere vriendin van mij is al meer dan 20 weken net al mijn nicht. Twee collega's van mij zijn net bevallen.. Het houdt maar niet op.
Een van mijn vriendinnen die zwanger is is dit door een one night stand... Ze heeft echt in het begin lopen schreeuwen hoe erg ze het vond en dat ze het echt niet wilde houden ze wilde absoluut niet zwanger zijn. Nu houdt ze het toch en ik probeer me over mijn jaloezie heen te zetten maar het lukt e niet goed.

Verder hoor in in mijn omgeving mensen praten over zwangerschappen of nog erger er grapjes over maken. Ik kan hier slecht mee omgaan, dan gaat mijn hart sneller kloppen en krijg ik spontaan buikpijn... Ik merk dat het met mij zelf wel steeds wat beter gaat. In het begin liep ik echt over en was er geen ruimte om na te denken over de simpelste dingen.

Ik heb echt de hoop dat ik snel weer zwanger word. Mijn vriend en ik hebben geen pauze genomen en zijn zodra het bloeden is gestopt weer 'begonnen'. Dit wilde we beide erg graag. Maar nu na 6 weken ben ik nog niet ongesteld geworden en ook niet zwanger. Ik heb gelezen dat dat de ts. heel blij is met haar ongesteldheid, dat kan ik me voorstellen na haar verhaal. Erg heftig! Ik hoop echt dat ik snel duidelijkheid heb (ongesteldheid of zwangerschap) Deze onzekerheid is heel vervelend.

Sorry voor de lange post.. Ik hoop dat het topic nog een beetje actief wordt.

Michelle jij hebt het in een van je vorige berichten goed verwoord.. Het is een droom van je toekomst die uit elkaar spat..

singa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 18:36

Dikke knuffel meid!! Wat erg om te moeten meemaken.

Probeer iets leuks te doen voor jezelf en voor je vriend. Weten de mensen in jullie omgeving wat je hebt doorgemaakt? Je vriendinnen zullen je jaloezie vast wel kunnen plaatsen. Het is geen jaloezie omdat je het hen niet gunt, het is jaloezie omdat het jou nog niet gegund is. En dat is gewoon heel erg menselijk!

Ik duim dat je snel zekerheid hebt, en dan natuurlijk de zekerheid van een zwangerschap. Is het deze keer niet, dan blijf ik duimen tot de volgende keer :(:)

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 18:38

Ik vind ook een verschil zitten tussen jaloezie en afgunst.

Ook ik kan jaloers zijn, maar het is geen afgunst, oftewel iemand iets niet gunnen.

MiesjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 19:06

Ik gun het ze ook inderdaad wel hoor en ik wil ook best blij voor ze zijn en eens een praatje erover maken. en dan zijn er toch weer momenten dat ik dat liever niet doe.

Veel mensen uit de omgeving weten het wel maar ik merk dat veel mensen vooral jongeren (van mijn leeftijd) het moeilijk vinden om erover te praten. Ze 'negeren' het een beetje. De zwangerschappen uit de vriendengroep worden daarentegen niet genegeerd (ook begrijpelijk maar wel lastig) waardoor ik me dan ongemakkelijk voel. Alsof er niks gebeurt is.

Van mijn collega's hebben veel het er ook meegemaakt. Die begrijpen het dus echt wel goeden reageren hier ook heel anders op. Een paar collega's weten het niet wat het soms ook wel moeilijker maakt. Vandaag hadden ze gesprekken over vrouwen van 50 die nog proberen zwanger te worden, en ze maakte allemaal grapjes over het zwanger zijn enz... Dan zit ik daarbij aan tafel en dan weet ik niet zo goed hoe ik moet reageren.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 19:13

Dat is ook lastig. Ik ben/wij zijn heel open geweest over alles. Dat vond ook niet iedereen fijn, maar je moet doen wat bij jou past.

Je zou aan kunnen geven hoe je je voelt. Mensen durven vaak niet erover te beginnen omdat ze je geen pijn willen doen. Maak het bespreekbaar.

En mensen zullen ook denken, dat het niets bijzonders is. Hoe rot ook. Het gebeurt zo vaak, wat natuurlijk ook zo is, maar mensen die het niet ervaren hebben weten niet wat het is om zoiets mee te maken.

Dus kunnen ze zich vaak niet inleven.

Mijn beste vriendin heeft in maart een miskraam gehad en was erg verdrietig. Al heel lang bezig geweest. We hebben samen zitten janken erom. Maar zij had ook sterk een gevoel: Beter nu op deze manier dan zoals wij hebben meegemaakt. En dan niet omdat een miskraam minder erg is, zeker niet (zo bedoel en zie ik het dus niet) maar omdat zij ook echt dacht/vindt dat er dan dus iets niet goed geweest moet zijn. En dan liever zo snel en "natuurlijk" dan na 24 weken ingeleid bevallen. Dat heeft haar iig geholpen.

Als het goed voelt, maak het bespreekbaar in je omgeving dat je er soms moeite mee hebt, dat je je ongemakkelijk voelt etc

Sterkte meis

MiesjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 19:48

Dankje voor je berichtje!

Over het algemeen hebben wij het heel bespreekbaar gemaakt (ik meer dan mijn vriend).. Echter heb ik meer dan 50 collega's en de een spreek ik wat dat betreft meer dan de ander en ik vind het daardoor lastig om het ineens zo random in de groep te gooien. Maar achteraf denk ik dat ik op een moment als vandaag toch misschien aan het kunnen geven wat het gesprek met mij deed. Iets om te onthouden voor de volgende keer!

En ik ben inderdaad wel 'dankbaar' dat mijn lichaam het zo goed opgepakt heeft hoor. Natuurlijk had ik het liever anders gezien maar inderdaad jouw situatie of die van vele andere zal nog een heel stuk moeilijker zijn. Mijn lichaam heeft het goed opgepakt en werkt dus echt wel goed, zo probeer ik het maar te zien.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 20:15

Tja moeilijker weet ik niet. Dat kun je misschien pas zeggen als je beide hebt meegemaakt en dat hoop ik niet te ervaren of dat iemand anders dat kan vergelijken.

Ik denk dat het misschien wel ingrijpender kan/zal zijn, ivm het voelen, alle echo's al, je kindje daar zien, geslacht weten, echt bevallen etc

Maar het verdriet van je droom wat weg is, is hetzelfde.

Al is het me allemaal zwaarder gevallen dan ik verwacht had. Ben nu pas ah opbouwen op mijn werk en dat gaat nog best moeizaam. Het verdriet is nog erg heftig op de momenten dat ik het toe laat.

Succes met bespreekbaar maken. Schrijf het desnoods even op voor jezelf, dat je een beetje weet wat je zou willen zeggen

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 20:39

Hey,

Ik heb zelf ook tot 2x toe een miskraam gehad.

De 1e x was ook mijn eerste zwangerschap. En net zoals TS gingg ik heel opgewonden naar mijn 1e echo, om daar geen hartje te zien kloppen.
Een miskraam, zonder een miskraam te hebben.
Ze hebben mij toen gecurreteerd.
Maar dde angst dat het mis kan gaan zonder dat je het door hebt...

Gelukkig was ik wel meteen weer zwanger van de 1e ronde. Maar die angst dat het mis zou kunnen zijn is vreselijk. Zéker omdat ik de eerste 16 weken regelmatig bloedingen had. Ik dacht dat ik een echte miskraam kreeg.
Maar er is eenn.gezonde dochter uit gekomen :)

Daarna weer zwanger. Alles ging goed, 3 x echo's gehad met een mooi levend kindje. Ik had het zelfs al.zien 'zwaaien' naar mij.

En dan de o zo belangrijke 12-weken echo...
Dood...
Mijn wereld stortte in...
Doordat er iets vreemds te zien.was, hebben ze genetisch onderzoek verricht. Daaruit bleek dat het trisomie 13 had. En daardoor zware misvormingen en als het al levend ter wereld kwam een gemiddelde levensduur van 2 dagen. Dus 'gelukkig' heeft de natuur voor ons de beslissing gemaakt.
Wederom een.curretage.

Ik was na 1 cyclus alweer zwanger. De NIPT test laten doen ivm dus verhoogd risico op trisomie. Daar weer angst over. Maar heb nu 2 dochters.
Ik kan nog altijd janken als ik op facebook iets voorbij zie komen over 'vlindertjes' of hoe ze ze Ook noemen.
Verdriet blijft. En de uitgerekende data vergeet ik ook niet.