Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
janderegelaa schreef:Ik ben en blijf bij de ONVZ. Fantastische zorgverzekeraar waar óók de artsen zelf zich verzekeren.
En als enige verzekeraar een echt restitutiepolis. Zelfs volgens Independer: http://www.radartv.nl/nieuws/archief/de ... evrijheid/
Ik begrijp dat sommige mensen echt (moeten) shoppen op prijs. Ik kijk alleen naar de zorg die mijn dochter en ik krijgen.
martinev schreef:Ik lees al een tijdje met jullie mee en ga dit jaar ook overstappen. Heb een paar jaar bij FBTO gezeten, en met de modules die aan en uitgezet konden worden was dit erg interessant. Ze hebben het de laatste jaren al steeds meer beperkt, en nu is het voor mij niet interessant meer. Ik heb besloten over te stappen naar Anderzorg. Mocht er iemand mij aan willen melden en de 40 euro delen, stuur maar een pb!
Pantykous schreef:janderegelaa schreef:Ik ben en blijf bij de ONVZ. Fantastische zorgverzekeraar waar óók de artsen zelf zich verzekeren.
En als enige verzekeraar een echt restitutiepolis. Zelfs volgens Independer: http://www.radartv.nl/nieuws/archief/de ... evrijheid/
Ik begrijp dat sommige mensen echt (moeten) shoppen op prijs. Ik kijk alleen naar de zorg die mijn dochter en ik krijgen.
Dit dus, al jaren zeer tevreden.
Anne_GTI schreef:Ik heb de mijne omgezet naar een budgetpolis, ziekenhuis om de hoek is gecontracteerd. Eigen risico staat al jaren voluit. Wel aanvullend ivm de chiropractor erbij. 82,32 kwijt per maand.
Man is hoger verzekerd en geen vrijwillig eigen risico, wel de budgetpolis genomen. totaal met volwassenen 209,57 en dan wordt de ortho voor de kinderen ook tot 2000 euro volledig vergoed.
karuna schreef:Basispremie van zilverenkruis klopt van geen kanten. Die is 109 euro per maand ruim 10 euro duurder dan het lijstje hierboven.
Snap alleen een ding niet, basis was toch voor iedereen gelijk aan hoogte van kosten? Hoe kan daar zoveel verschil in zitten?
Ik dacht te blijven zitten maar ben ik twijfel gebracht door een brief van de gemeente.die ik kreeg dit weekend. Ik schijn in aanmerking te komen voor de collectieve verzekering via de gemeente bij Mensis. Ondanks mijn hoge allimentatie maar de zorgkosten en invalide parkeerkaart maken dat ik eraan kan meedoen. Zij zouden iedereen accepteren. Mijn kosten van vorig jaar waren ruim 6500 euro. Nu sta ik al over de 7000 heen en er komt nog van alles bij aan kosten dtit jaar. Eigen risicomvan volgend jaar is 12 januari al op. Operatie die dag,![]()
Ik zou op eenzelfde premie uitkomen als bij zilveren kruis alleen dan met tandarts erbij. Ken alleen mensis helemaal niet en zou op zorg 3 uitkomen en tandarts 1.
Iemand ervaring met de gemeente verzekeringen?
karuna schreef:Dat weet ik, maar via de gemeente moeten ze me aanvullend ook accepteren. Maar dat is ook de reden dat ik nooit ben overgestapt. Alleen bij het stoppen van agis (helaas) ben ik toen vanzelf bij zilveren kruis terecht gekomen. Loopt niet heel lekker. Heb veel medicijnen die niet standaard zijn of waarbij de generieke versie me doodziek maakt. En ben daarin heel afhankelijk van de verzekeraar. Ben toen ook een aantal dingen kwijt geraakt oa vloeibare voeding en incontinentie materiaal. Kost me nu gigantisch veel geld helaas,