Aanhoudende koorts, en maar geen diagnose

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 22:07

Na het posten hier direct naar Sneek gereden. Toen we daar aankwamen en de baliemedewerkster vroeg wie ons had gestuurd en wat we kwamen doen kon ik 1 zin uitbrengen en toen begon ik te janken :o Waarop mijn dochter het ook niet meer droog hield dus we waren een mooi stel..
Gelukkig werden we niet weggestuurd en na (jawel) 3 1/2 uur op de SEH kwam eindelijk de arts binnen.
Hij had een beetje gelezen wat er allemaal al met haar was gebeurt en gaf mij de ruimte mijn verhaal te doen. Hij was diep geschokt dat we zo slecht zijn behandeld, bood daar een aantal keer zijn excuus voor aan en vond het oprecht belachelijk. Dat had volgens hem nooit mogen gebeuren, los van de toestand van mijn dochter schrok hij daar erg van.
Toen keek hij naar mijn dochter en zei: jij ziet er niet uit..Waarop zij antwoordde dat ze gewoonlijk een hele mooie meid is. Ja, dat kon ie er nog wel doorheen zien zei hij.

Hij was erg aardig en vond deze situatie niet langer kunnen. Heeft toen overlegd met een internist en die zorgt ervoor dat er morgenochtend voor haar eigen internist een hele duidelijke brief ligt waarin staat dat zij haar excuses moet maken voor hoe wij behandeld zijn en voor een spoedverwijzing moet zorgen. (naar het Radboud) Hij heeft me op het hart gedrukt heel boos te worden (en nog wat dingen maar die zet ik maar niet op dit forum) en op mijn strepen te gaan staan morgen. Hij vond ons een stel stoere dames (ik had hem zo mee naar huis willen nemen, zo aardig en begripvol na al die haaibaaien) Hij heeft ons aangeboden haar in Sneek te laten opnemen maar daar zagen we het nut niet zo van in. Ze moet naar het Radboud en snel. Daar stond hij ook voor 100% achter en heeft zelfs een overdracht gemaakt waarin hij zegt dat dit al besproken en akkoord bevonden was door hem én de internist die hij heeft gesproken (wat niet helemaal waar is maar hij wou voor ons wel een leugentje vertellen) Dus ze is weer thuis maar ik heb goede hoop dat het morgen wel gaat lukken.

Want ik lust ze rauw.

Selina

Re: Aanhoudende koorts, en maar geen diagnose

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:10

Had nog niet eerder gereageerd, maar wat pittig allemaal zeg, lijkt me als moeder zijnde heel lastig om je dochter zo lang zo ziek te zien en maar niet te weten wat het nou is. Vind je echt een super moeder!

Wat fijn dat je eindelijk een arts had die jullie serieus nam en naar jullie wilden luisteren. Ik hoop dat ze snel naar het Radboud kan! De arts die zei dat dinsdag al heel snel is.. Dat is nog wel een week en ik vind een week lang als ze al zolang hoge koorts heeft.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:17

Top aangepakt.. +:)+ +:)+
En nu maar hopen dat er schot in de zaak komt morgen.. ik zal iig voor jullie duimen!

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:20

Dat klinkt alsof dit eindelijk iemand was die echt naar jullie wilde luisteren!
Die 'woedde' mooi vasthouden voor als ze morgen weer gaan lopen zeuren hoor, moeten ze maar doen waar ze voor aangenomen zijn!

Ik ga voor jullie duimen!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:22

Goed aangepakt, snap alleen niet dat je haar niet hebt laten opnemen :n

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:23

Héhé, eindelijk eentje gevonden die wil luisteren.
Doe je best morgen. Ik blijf voor jullie duimen!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 22:24

Oh ik gooi ze nalatigheid voor de voeten, want daar komt het wel op neer. Hij begreep als eerste niet dat ze naar huis is gestuurd en als 2e niet dat ik in al die tijd niet persoonlijk de internist heb kunnen spreken. Mopperde iets over miscommunicatie en bezuinigingen die nooit ten koste mogen gaan van de gezondheid van patiënten.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 22:26

BloemBloem schreef:

Dat begrijp ik, maar dan was er niet sneller iets gebeurt dat maakte ik ook op uit zijn woorden.
Ik heb haar nu liever in 1 keer op de goede plek. Niet tot dinsdag in Sneek. Tja, dat is een afweging die we moesten maken. Maar ik begrijp dat dat raar lijkt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:27

Tegen een woedende moeder kan geen arts op, top. Maar ook schrikken dat je nu hoort dat ze per direct door moet naar het Radboud . Hopelijk leert die ander hier iets van en ga jij in vervolg(niet te hopen dat het nodig is) nog veel eerder op je strepen staan.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:51

Eindelijk een goeie te pakken! Top!

Heel veel succes morgen, blijf in deze flow!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:55

Miryamk schreef:
BloemBloem schreef:

Dat begrijp ik, maar dan was er niet sneller iets gebeurt dat maakte ik ook op uit zijn woorden.
Ik heb haar nu liever in 1 keer op de goede plek. Niet tot dinsdag in Sneek. Tja, dat is een afweging die we moesten maken. Maar ik begrijp dat dat raar lijkt.

Daar ben ik het niet mee eens. Vanuit een ziekenhuis opgenomen worden in een ander ziekenhuis is véél eenvoudiger dan vanaf thuis dinsdag naar het Radboud rijden want ik weet zeker dat er geen opname gepland staat. Of heb je die toezegging al? Daarnaast haal je zelf de ernst/noodzaak van een opname weg door weer naar huis te gaan.

Persoonlijk zou ik mijn dochter in het ziekenhuis willen hebben, zelfs in Sneek. En dan dinsdag door laten brengen.
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 02-12-15 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:56

Heftig zeg. Heel veel sterkte en beterschap. Hier gelukkig ervaring met een super fijne huisarts die niet alleen het ziekenhuis passeert maar zelfs via via iemand regelt voor zaken die volgens het ziekenhuis niet mogelijk zijn. Bij ons ging het om allergieen en een bloedtest maar al het geloop en van het kastje naar de muur ging mij te ver. Huisarts is daar ook duidelijk in geweest.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:57

Citaat:
Daar ben ik het niet mee eens. Vanuit een ziekenhuis opgenomen worden in een ander ziekenhuis is véél eenvoudiger dan vanaf thuis dinsdag naar het Radboud rijden want ik weet zeker dat er geen opname gepland staat. Of heb je die toezegging al. Daarnaast haal je zelf de ernst/noodzaak van een opname weg door weer naar huis te gaan.

Persoonlijk zou ik mijn dochter in het ziekenhuis willen hebben, zelfs in Sneek. En dan dinsdag door laten brengen.

Helemaal mee eens!

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 23:03

Zo vervelend! ik snap je frustratie heel erg. Fijn dat er nu iemand is die luistert.
Las een stukje terug iets over iemand die niks mocht/kon vertellen en dat je uiteindelijk maar niet in discussie ben gegaan. Vind ik heel goed van je! Ik doe een medische uitvoerende opleiding (dus niet diagnostisch) en er wordt echt heel duidelijk aangegeven dat wij niks mogen zeggen. En eigenlijk met de meest logische reden dat we daar niet voor opgeleid zijn. We hebben soms vermoedens, maar mogen ze nooit uitspreken omdat die vermoedens niet waar hoeven te zijn. Stel ik spreek mijn vermoedens, "wanhopige moeders" (no offens) zullen dan al gelijk denken Ja zie je wel! dat is het! en vergeten erbij dat het niks anders is dan een vermoeden van een niet daarvoor opgeleid iemand. Dus op het moment dat zo iemand zegt dat diegene er niks over mag zeggen kan je gaan schelden en tieren wat je wil maar je bereikt er niks mee. Fijn dus dat je dat niet hebt gedaan! Zou onnodige energie zijn geweest en die kan je nu gebruiken om eens goed boos te worden (op de juiste personen).

Hoop dat je dochter snel beter wordt en dat ze de duidelijke oorzaak gaan vinden!

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 23:10

BloemBloem schreef:
Citaat:
Daar ben ik het niet mee eens. Vanuit een ziekenhuis opgenomen worden in een ander ziekenhuis is véél eenvoudiger dan vanaf thuis dinsdag naar het Radboud rijden want ik weet zeker dat er geen opname gepland staat. Of heb je die toezegging al. Daarnaast haal je zelf de ernst/noodzaak van een opname weg door weer naar huis te gaan.

Helemaal mee eens!

Als het Radboud geen reden ziet tot opname, dan wordt ze gewoon teruggestuurd hoor.
Zien ze wel een noodzaak, dan zal ze vanuit de poli echt heus doorgestuurd worden naar de verpleegafdeling en in een bed gelegd worden.
Fijn dat er nu eindelijk het gevoel gegeven is, dat er geluisterd is.
Maar ook deze arts heeft geen noodzaak gezien om haar op te nemen, net als haar behandelend arts...
Of de afspraak in Nijmegen wordt vervroegd/ kan worden vervroegd is ook de vraag, als ze morgen bellen, is het al donderdag, met het weekend er tussen zit je alweer aan maandag en om nou een hele dagplanning om te gooien voor 1 dag tijdswinst...
Ik bedoel het niet verkeerd!
Er moet iets zijn waardoor ze koorts heeft, maar er lijkt nergens een abces of ontsteking te zitten, scan, bloed en kweken zijn goed bevonden, dan moet er uiteraard verder gekeken worden, maar er is ook blijkbaar geen reden voor de artsen om in paniek te raken.
Ontzettend fijn dat jullie in elk geval vanavond gehoord zijn en dat er nu weer concrete afspraken gemaakt zijn!
Ik hoop dat je dochter er weer helemaal bovenop komt!
Ik zou zelf stoppen met de paracetamol, dit laat de temp ze vreselijk schommelen én het is een aanslag voor haar lever.
Misschien kun je je verdiepen in azijnsokken, dit laat de temp wat geleidelijker zakken.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 23:19

Je mag 4x 2 paracetamol per dag slikken zonder problemen.
Moet je ook doen, het werkt alleen als je deze blijft slikken op vaste tijden.
Langdurige koorts is zeker niet goed voor het lichaam.

Ik snap heel goed dat je weer naar huis bent gegaan. Je bent eindelijk serieus genomen en gehoord. Dat is al zo'n opluchting, dan zie je weer licht aan het einde van de medische tunnel.
Blijf het volgen en er bovenop zitten als dat nodig is en sterkte de komende dagen.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 23:27

WendyLotte schreef:
Je mag 4x 2 paracetamol per dag slikken zonder problemen.
Moet je ook doen, het werkt alleen als je deze blijft slikken op vaste tijden.
Langdurige koorts is zeker niet goed voor het lichaam.
.

Paracetamol is uiterst slecht voor je lever, de dosis die jij noemt kun je tijdelijk nemen, bijv na een operatie om een spiegel te houden, maar dochterlief heeft al weken koorts, dan belast je de lever echt veel te veel imo, dus persoonlijk zou ik het niet aanraden, zeker niet in een lijf dat al niet goed functioneert.
Is er al eens een scan van haar hersenen of een lumbaalpunctie gedaan ts?
In de hersenstam zit je thermostaat, mss dat hier een probleem zit?

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 23:56

Tsjee, wat een verhaal. Ik hoop dat er gauw verbetering optreedt. Hoe vaak ik niet lees dat huisartsen iets of iemand niet serieus nemen is ongelooflijk. Heb zelf helaas ook veel dergelijke ervaringen (niet alleen van mijzelf en mijn gezin, ook van vrienden en kennissen), Langzamerhand krijg ik het gevoel dat de huisartsenopleiding erg slecht is. Er zijn vast goede huisartsen, maar ze zijn wel een uitzondering, helaas.

Om woedend van te worden.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 00:04

Nou Mir, morgen naar het Radboud dus.
Fijn dat er eindelijk een arts met verstand was...

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 00:28

corine1981 schreef:
Nou Mir, morgen naar het Radboud dus.
Fijn dat er eindelijk een arts met verstand was...

Dinsdag...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 00:31

He Mir, lees dit nu pas. Wat een verhaal zeg ;(
Hoop dat je nu eindelijk de juiste hulp gevonden hebt en dat ze vinden wat ze nou mankeert. Dikke kus voor jullie :*

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 09:05

Pfffdf fijn dat er een arts luistert. Alleen jammer dat hij je niet gelijk zelf heeft doorgestuurd nu duurt het toch weet langer.
Ik hoop voor je dat het nu toch wel gaat gebeuren

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 09:24

Ik hoop ook dat ze vandaag nog word opgenomen, ik ga wel alles op alles zetten.
Heb vannacht geen oog dichtgedaan, heb alleen maar tegen de internist lopen schreeuwen, was gewoon bang dat mijn hart het zou begeven :o

Ik zit iig helemaal klaar voor haar telefoontje. Laat al mijn principes maar even varen.
Dat ik haar niet in Sneek heb achtergelaten heb ik een hele goede reden voor die ik hier niet neer ga zetten (omdat ik anderen niet in diskrediet wil brengen).

Volgens mij hebben ze alleen haar torso bekeken op alle scans.
De arts boog gisteren nog naar mij toe en zei: er is toch teveel met haar aan de hand om toeval te zijn denk je niet?
En ja, dat denk ik ook. Nu nog een slimmerik die eens alles bij elkaar gaat optellen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 09:43

Niet de hele dag gaan zitten wachten op dat telefoontje hoor!!! Ik zou me niet verbazen als dat vandaag helemaal niet komt, dus als je niet rap gebeld word, zelf weer aan de bel trekken.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 09:56

Ik lees al een tijdje mee, maar mijn god TS wat zal jij gek worden van al dat heen en weer geslinger zeg. Het is toch te zot voor woorden dat hier in Nederland iemand, die duidelijk echt ziek is, gewoon niet geholpen wordt en afgewimpeld wordt alsof het een verkoudheidje is. Ik hoop echt dat je vandaag een telefoontje krijgt, maar net zoals mijn voorganger ben ik bang dat als je niet zelf gaat bellen dat je helemaal geen telefoontje krijgt. Respect overigens hoe netjes en lief ( imo te lief ) jij blijft. Aan mij hadden ze toch echt een verkeerde gehad :o