Ik heb vh weekend nieuwe road shoes gekocht dus ik ga waarschijnlijk over twee weken een 10K doen, alleen dit is wel dus een wegwedstrijd. Helaas nog geen trails gevonden
Zo, er weer heerlijk op uitgeweest vandaag in een nieuw gebied. Een heel stuk platter dan mijn normale hardloopgebied dus wat fijner in een stabiel tempo kunnen komen. Ook is er een stuk van het gebied in het bos met van die hele fijne zachte bospaadjes, heb dat zó gemist! Alsof ik weer eventjes in Nederland aan het hardlopen was
djilna en fleury fijn dat de trail zo goed ging. Mooie foto's ook. Nog maar twee weken terug van mijn vorige trainingsweekend in de ardennen vertrek ik a.s vrijdag weer voor een weekendje trainen in de Eifel.
Piekosjj
Geplaatst: 03-06-16 10:22
Nou, gister heel onverwacht m'n eerste UK off road race gelopen, wat was dat tof zeg! Prachtige route, een flinke sluipende helling die ik buiten verwachting om compleet heb kunnen rennen (vraag me niet op welk tempo ) en uiteindelijk 8.2K gelopen in 56:29, echt enorm tevreden met deze tijd. Over twee weken is er weer een race op dezelfde locatie dus dan gaan we daar weer heen!
Iemand van de running club had nog een plek over en vroeg of ik mee wou. "I thought you'd like these kind of things!" She was right! Totaal zonder voorbereiding, had al een beste tijd niet meer deze afstand gelopen en had geen idee hoe heuvelachtig de race zou zijn. Viel gelukkig aardig mee
Ik heet geen Fleury, maar liep ook met een rugzakje (heb 2 formaten). Het zweet wel natuurlijk, maar het zit prima. Goed stil en eigenlijk merk je pas hoeveel je eronder zweet als je hem afdoet
Wat wilde je horen dan? Ik heb er nu 2x mee gelopen, een Trailrunclinic (1,5uur) en de Stuwwaltrail (ook 1,5uur) en ik heb nergens last van gehad. Voel hem amper zitten en geen schuurplekjes ofzo achteraf.
Vind het fijn om dingen mee te kunnen nemen. Met dit weer vooral water!! En ik neem altijd een reep oid mee. Met dit weer ook nog een kleine tube zonnebrand.
Over de rugzakjes: ik heb er ook één. Tasje van de Lidl, waterzak van de Decathlon. Werkt prima! Inderdaad ideaal dat je dingen mee kan nemen, extra vestje/jasje, eten/reep/gelletje. En water bij de hand. Al ben ik nog wel wat zoekende naar een handige drinkmethode: ik moet bij deze van de Decathlon behoorlijk wat kracht zetten om te zuigen, wat ten koste gaat van mijn ademhaling. Maar verder ideaal, zweten doe je inderdaad toch wel . Laatste keer bij de 30 km hem ook op gehad (3,5 uur) en geen schuurplekken oid.
Gaan er hier nog mensen naar de Bergrace Lunteren 3 juli? Ze organiseren komend weekend een clinic:
Gratis BERGRACE Trail Run Clinic door PK Runningshop.
Deze Clinic vindt plaats a.s. zaterdag 11 juni aanvang 10.00 uur en is een mooie voorbereiding de Bergrace Trail Run op 3 juli a.s. Eric Sanders verzorgt de clinic en is een ervaren Trailrunner en medewerker van PK uit Dodewaard. In een tijdbestek van ± 75 min. kun je veel te weten komen over Trailrunning en het parcours op de Goudsberg en het Wekeromse Zand. Na afloop is er een flesje sportdrank of water en gelegenheid tot napraten.
Verzamelpunt is de ingang van de Goudsberg tegenover Recreatiepark de Goudsberg aan de Hessenweg 85, 6741 JP Lunteren.
Maak van deze gelegenheid gebruik om een groot deel van het parcours eigen te maken. Veel succes en sportplezier.
Bergraceteam Meer info 06 51 12 82 44. Inschrijven voor 3 juli kan via www.bergrace.nl voor de clinic is aanmelden niet noodzakelijk.
Piekosjj
Geplaatst: 07-06-16 14:39
Djilna schreef:
Wat wilde je horen dan?
Nah als beelddenker op de vroege ochtend zag ik 't gewoon al helemaal voor me dat je die rugzak dan af doet, helemaal druipend vh zweet
Klinkt leuk die clinic, mooie locatie ook in Lunteren! Ik heb m'n volgende trail race al weer staan, 21 jun
Hahaha ja als het heel warm is en je pittig doorrent zal dat vast wel kloppen. Maar dan druip je overal van het zweet, niet alleen onder de rugzak
Oh leuk! In de buurt of een stukje rijden?
Piekosjj
Geplaatst: 07-06-16 15:04
Ja dat is zo haha! Ja heb er veel zin in! Dezelfde locatie als de vorige race en waar ik zondag ook weer heb gelopen, 15-20 minuutjes met de auto ongeveer? 8k en 300 hoogtemeters naar de hoogste top van de Mendips, dat wordt lachen