CrossFit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

K_im

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 19:36

Moet eerlijk zeggen dat ik al erg lang niet online ben geweest, maar wat leuk om te zien dat er eindelijk wat leven in dit topic zit! In het begin wilde het helemaal niet lopen :)

Hier dus nog een fanatieke crossfitter en ben stiekem toch wel een beetje trots om te zeggen dat ik train bij Sanne Rooijmans :p

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 20:51

Hey, jou naam ken ik ook nog wel inderdaad :) lijkt me gaaf om bij een grote naam te trainen. Wij hebben geen grote namen, wel een gezellige box haha :D

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 20:56

Opzich is onze box net als alle andere en ik heb Sanne leren kennen als dat iedereen zijn of haar trainer leert kennen. Pas als er dan een keer iemand een training komt nemen bij haar en met 'r op de foto wil, of als ze wedstrijden e.d. heeft dan pas realiseer je eigenlijk dat het 'een grote naam' binnen de crossfitwereld is.

De gezelligheid is het belangrijkste, je trainer kan nog zo goed zijn, als de sfeer poedersuiker is, hou je het er niet vol. Gelukkig zit het negen van de tien keer binnen crossfit wel oke geloof ik!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 21:14

Ja, was ook een grapje hoor ;) ben het verder helemaal met je eens!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 12:05

ronde 2 => ik denk dat mijn armen morgen even stijf gaan zijn als mijn benen. Voor de rest is het allemaal super leuk!

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 07:36

Arghhhhh onze trainer die al weken met een pijnlijke rug rondloopt heeft maandag te horen gekregen dat hij een hernia heeft en per direct rust moet nemen. Hij heeft de WOD's van maandag en dinsdag nog gedaan maar vanochtend kreeg ik bericht dat de rest van de week alles heeft gecanceld.

Hij had sowieso vanaf a.s. maandag 2 weken vakantie en dan neemt een mede crossfitter (die tevens zijn fitness instructeur diploma's heeft en NK MasterCrossfit is en over een maand? met zijn lvl1 begint) 4 dagen in de week de open gym waar. IPV Wods hebben we de mogelijkheid om lekker te gaan trainen aan onze zwakke punten.

Afgelopen maandag hadden een klote WOD, alle aspecten die ik moeilijk vind zaten erin. We moesten ons focussen om wat zwaarder qua gewicht te gaan ipv snelle herhalingen. Bohhhhh ik was zo gefrustreerd dat het me gewoon niet lukte, mentaal ging het zo slecht!!! Fysiek ging het gewoon helemaal niet, mijn benen zijn echt pudding en dan is squatten al zwaar laat staan dat je daarna nog lunges en boxjumps moet..............Ik had gewoon de tranen van innerlijke gif in mn ogen staan, ik snap nog steeds niet waarom maar ik voelde me echt geknakt (miss mn ego :+ omdat ik extreem lang bezig was?) Ik heb de WOD wel afgemaakt maar voor het eerst absoluut geen gevoel van voldoening gehad na een training -O-

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 07:56

Wat vervelend zeg Allienda... Daarom ben ik wel blij dat we nu veel trainers hebben rondlopen. 1 hoofdtrainer, 3 andere trainers met CFcertificaten en nog 1 die volgens mij geen certificaten heeft. Altijd wel mensen gelukkig om les te geven :D

Ik mag vanavond maar zie er stiekem wel tegenop, heb echt spierpijn van maandag. EMOM 1e minuut volledige minuut benchpress, 2e minuut rust/spotten. Heb uiteindelijk met eerst 25 en daarna 20kg gedaan maar viel echt zwaar tegen. Daarna een ingewikkelde WOD die steeds moeilijker werd, het was iets van

AMRAP 20''
R1
50SU
25 knee raises
8 squat cleans (35kg in mijn geval)

R2
100 SU
25 T2B
8 squat cleans

R3
25DU
25 Pullup
8 squat cleans

R4
50DU
50 C2B pullup
8 squat cleans

R5 50 DU
50 muscle ups
8 squat cleans

Ik ben uiteindelijk bij R4 geëindigd en met moeite de DU allemaal gehaald, want die mochten we niet wegscalen. Had een beetje pech met de springtouwen, heb er uiteindelijk 3 gebruikt in de WOD, alle 3 gingen ze kapot onderweg. Heb die laatste in de adrenaline en boosheid tegen de muur gesmeten :o

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 10:59

@Secricible, Ik ben blij dat ik niet de enige ben met boosheid/frustratie als iets niet gaat zoals ik wil :+

De situatie is idd wel balen maar onze box is pas vanaf 01.05.2016 geopend en is nog niet groot genoeg om te gaan denken aan een tweede trainer. Is financieel ook niet haalbaar denk ik zo, onze trainer (hele goede vriend van mijn man al 16 jaar!) heeft zijn baan opgegeven om de droom van een CF Box te starten uit te laten komen.

Ik heb inmiddels ge-appt met "mn wod buddy" leuke meid en we zijn ongeveer elkaar gelijke qua niveau, en hebben samen de fundamentals gedaan en doen minimaal 1 WOD in de week samen. We gaan bij mij thuis lekker trainen a.s. vrijdag. Mijn man heeft een boel kettlebells, gewichten, abmatjes etc om thuis lekker aan de slag te gaan. Hij gaat ons een beetje helpen en ondersteunen. Hij heeft ook zijn fitness trainer diploma's en personal trainer diploma etc. Hij gaat een beetje op de technieken letten ~~}> +:)+

We hebben afgesproken dat in de WOD van ons beide een moeilijk/zwaar element komt en een makkelijk element komt :j ~~}> Nu nog een WOD bedenken die we thuis kunnen doen :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 11:09

logisch inderdaad. Ik train ook altijd wel graag thuis, heb ook wat spul inderdaad. Ik heb ondertussen 10 WODS in mijn kladblok op telefoon staan die ik thuis kan doen :D

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:30

ik ga vandaag voor men 3de les gaan. Ben benieuwd of ik verbetering ga voelen

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:37

Urgh bij onze krachttraining zitten we deze week in de veel herhalingen en trainen op uitputting. Ik haat dat....
Maandag dus bankdrukken volledige minuut en dan minuut rust, 6rondes ofzo.
Gisteren EMOM 10minuten iedere minuut 10 DL, met 50kg gedaan. Daarna nog 3x15 goodmornings. Mijn reet en bovenbenen zijn echt pudding....

WOD was
7min AMRAP
20m bearcrawl
8 g2o 30kg
10 wallballs

Die was wel erg leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:19

Hoi! Rustig hier...

Ik ben eigenlijk pas terug vakantie en nu weer vol aan het sporten. Ik heb mijn abbo naar onbeperkt gezet en ik ga nu 3 keer per week. Vanavond mag ik weer!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:41

Ik mag vanavond ook weer.. in ieder geval rope climbs en hardlopen.
Ben benieuwd wat we allemaal moeten doen }>

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 07:45

Ik ben gister ook geweest!
4RFT TC=22 minuten

5 Power clean
10 front squat
5 jerk
20 pull ups

Volgens mij is het ook een officiële, maar ik ben de naam vergeten haha! Ik had 20 kilo, maar heb het helaas niet gered. Die pull ups waren te zwaar :=

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 07:56

Lekker. Pull ups blijven stom haha. Die wil ik wel echt heel graag kunnen, stomme oefening.

Wij hadden gisteren wel hele leuke workout. Krachttraining was
5x 8 backsquats en 8 wallballs (supersets)
Daarna de WOD die was 3x 2 min
3 burpees o/d bar
2 powersnatches (30kg).

Dus na 3x 2 min dacht ik dat we klaar waren, en toen mochten we nog een rondje, waarbij we een score moesten halen die hoger was dan het eerste rondje. Alles wat het minder was, moesten we half baantje burpee broad jumps doen. Gelukkig wel in koppels van 2, waarbij 1 kon judgen dus ik heb gezorgd dat ik in de tweede groep kon, even extra tijd om bij te komen haha. Uiteindelijk 3 reps meer gedaan dan in het eerste rondje *\o/*

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 13:19

Ik ben vorige week na een 'zomerstop' ook weer gestart. Nog mensen die ingeschreven hebben voor Lowlands Throwdown?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 13:30

wij zijn helaas weg tijdens de kwalificaties, trainer had wel gevraagd of ik mee wilde doen, maar laat het even zo.
Aankomend weekend wedstrijd van onze box en het lijkt er op dat we moeten gaan zwemmen. Echt heel erg geen zin in.... Ook moeten we loopschoenen mee hebben, dus hoop niet dat we naar het zwembad moeten rennen, want dan wordt scalen wel heel lastig -O- Aan de andere kant is het 650m rennen naar het zwembad vanuit de box dus dat moet ik wel kunnen. Als we naar de natuurplas moeten wordt het een ander verhaal.
Maar misschien zijn ze ons ook wel gewoon hartstikke gek aan het maken en hoeven we straks alleen maar onze zwemkleding mee te nemen omdat ze tonnen water hebben staan om af te koelen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 07:17

Wij hadden maandag 5km run.. Benchmark he, dus hij zat er een keer aan te komen ;)
Gebruikt als trainingsrun, dus niet voluit gegaan. Heb namelijk morgen een 5km wedstrijd run.

Omdat het maandag alleen maar hardlopen was, besloten om dinsdag weer te gaan.
1000M row
30 Burpees over the rower
40 Thrusters (40/30)

T.C. 18 min

Thrusters met 25kg gedaan.. En dat was mooi zat ook. 14:25 was ik klaar!
Moe maar voldaan *\o/*

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 07:19

kimmysan schreef:
Ik ben vorige week na een 'zomerstop' ook weer gestart. Nog mensen die ingeschreven hebben voor Lowlands Throwdown?

Ik heb zondag 4 september een trailrun in Nijmegen. Dus dat wordt hem helaas niet.
Wel iets van 60 man in onze box die zich ingeschreven heeft en de wods gaan doen zaterdags.
Ga zeker wel heen om ze even aan te moedigen *\o/*

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 21:50

Wij hadden vandaag ons jaarlijks toernooi, echt mega genoten.

Om 9.00 briefing, 10.00 in het zwembad een paar gebouwen verderop.
Daar WOD gekregen, 20 baantjes (25m), waarbij we in het bad moesten starten en eerste baan zo ver mogelijk onderwater zwemmen, heb uiteindelijk 4/5 vh bad over gezwommen en 12.34min er over gedaan, was erg tevreden met mezelf.

Tweede WOD was
8DL (60kg)
8 burpees o/d bar
4 pull ups
Daarna moesten we een stuk lopen met ee barbell naar volgende baan en daar weer opnieuw, zo 8 rondes. Ivm pullups deze gescaled en daardoor ergens onderaan geeindigd helaas.

Laatste was 2RM thruster, waar ik 40kg had. Was in eerste instantie wat teleurgesteld, maar fysio gaf ook wel aan dat ik gewoon nog kracht mis na blessure dus dat ik het realistisch moest bekijken en daar had hij gelijk in dus uiteindelijk wel goed gevoel.

Daarna werd finale bekend gemaakt voor beste 5 dames en ik zat er niet bij. Vond het wel prima eigenlijk, aangezien de WOd
10-8-6-4-2
Squat snatch (35kg)
Hang clean (35kg)
(Tiebreak)
Pistol squat
Pull up was.

Dus zat lekker in de tribune te wachten en toen trok 1vd deelnemers zich terug. En wie was nummer 6 -O- ja lekker dus moest ineens alsnog het veld op en die WOD doen. Heb hem direct gescaled want voelde me niet happy met de squat snatches en ben tot tie break punt gekomen want kan geen pistol squats.
Uiteindelijk 4e of 5e geworden, want was nog iemand die hem gescaled had. Ben hartstikke tevreden met mezelf. Wel helemaal afgepeigerd.

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 09:50

Ik heb alweer een tijdje niet gepost hier :+

Onze trainer is weer aan de slag gegaan met een flinke dosis pijnstillers slaat hij zich er voorlopig doorheen. Hij is opzoek naar een CF trainer level 1 die op zeer kort termijn aan de slag kan gaan in de box bij ons en hem wat kan verlichten. Het schijnt toch wel moeilijk te zijn om iemand te vinden met de juist papieren -O-

Ik ga met sprongen vooruit, inmiddels (ondanks het trainen) geeft de weegschaal -7kg aan sinds 11 juli :D . Mijn conditie wordt echt met de week beter en ben ik echt trots op mezelf wat ik in zo'n korte periode al bereikt heb. Vorige week hebben we 2 benchmark trainingen gedaan en dat ging niet slecht, alleen van de Miracle Mile heb ik zooooooooooooooo vreselijk veel spierpijn gehad 8)7 Dat was echt too much........ Ochja wat doesnt kill you makes u stronger toch ;)

Trouwens ook wat PR's gehaald
-10 DU in een minuut
-40kg C&J
-80kg Deadlift
-100 burpees in 10:15

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 12:53

Vandaag heb ik bij de normale groep moeten gaan trainen ipv de beginners, omdat ik de enige beginner was deze morgend :p Heb dan hun WOD gevolgd, maar iets lichter gemaakt voor mij. Het was toch nog sterven tot de 2de macht. Wat een beesten dat er tussen zitten ongelooflijk. Ik ben ondertussen iets langer als een maand bezig met 2x in de week te gaan, ik voel dat men conditie toch al goed vooruit gegaan is. Ook men spieren recupereren beter, de stijfheid is nu weg na 1 dag, in plaats van 2 tot 3 dagen :')

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 10:54

yeeeeeeeey *\o/* we hebben een nieuwe coach sinds afgelopen week!

Ik had toevallig al eens met haar getraind en met het trainen had ik al een enorme klik met haar. Het is een leuke spontane maar fanatieke meid. Ze komt uit Amerika en doet al jaren aan crossfit en is een aantal jaar coach in de US geweest. Doordat haar man hier gedetacheerd is sinds 2014 heeft ze weinig aan CF gedaan en was net weer begonnen met opbouwen :)

Afgelopen woensdag voor het eerst getraind onder haar begeleiding en heb mijn Front squat PR 5RM verpletterd!!!! Ik ben van 25kg naar 40 kg gegaan :):) *mijn squats waren drama toen ik midden juli met CF begon* Daarna hadden we een benchmark WOD -> Annie, aangezien ik nog niet voldoende DU kan doen (PR is 10stuk p.m.) heb ik SU gedaan (dus x3 -150,12,90,40-). Damn wat ging het lekker en ik had een geweldige tijd 09:05...................Nu twee dagen later kruip ik bijna over de grond van de spierpijn :+ :+ mijn hele buikregio voelt aan of die bont en blauw is................

Vanavond zal mijn WOD wel iets minder goed verlopen := Ik heb besloten om toch te gaan maar een versnelling langzamer ga werken ->FIGHT GONE BAD<-

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 10:58

Ik heb gisteren de eerste poging mogen doen voor double unders :') poor legs :D

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:09

Het is me vorige week maandag ook gelukt om mijn eerste boxjump te doen *\o/*

De WOD erna ging ik vol goede moed gelijk beginnen aan de boxjump en tijdens het springen begin ik te twijfelen...................Ja hoor ik spring tegen de box aan, gevolg dik been en flinke blauwe plek 8)7

Met een goed warming-up lukken de boxjumps en in WOD's doe ik voorlopig nog een 10kg gewicht ernaast leggen ;)