Natuurlijke/simpele verzorgingsproducten voor het gezicht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 06:51

De cc crème die ik gebruik is van Clinique.. het liefst heb ik wel weer eeb bb of cc crème.. ben niet zo goed met poeders ;) Dus als iemand nog goede tips heeft voor een goede bb/cc crème hoor ik dat graag

Mijn gezicht ziet er heel rustig uit en trekt niet. Bij het opbrengen viel mij op dat het ook niet glimt. Dus ik ga de jojoba olie zo ook als dagcrème op doen.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 07:25

Ik vond laatst dit recept, deze ga ik volgende week maken.
Wat er achter staat werd er verteld dus ik weet niet of dat waar is :+
Van alle ingredienten moet je evenveel nemen (bv allemaal 1/4 beker).

Ingrediënten body nutter
Kokosolie (hydraterend)
Seabutter (gaat productie van collageen tegen (rimpels))
Cacao butter (antioxidanten)
Sweet almond olie (vit E en B, tegen uv straling)

Het ruikt dat naar chocola, je kon dan nog essentiële olie toevoegen (bv sinaasappel) om er een wat ander geurtje aan te geven.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 11:33

WillBokkers, ik denk dat dat mengsel wel erg vet is. Dus eerst als nachtcrème proberen hoor ! Anders loop je misschien heel de dag erg glimmend rond ;)
Ik zou eerder gaan voor 1 "hardere soort" olie/boter en dan een paar (droge) vloeibare oliën erdoorheen , denk ik. Zowel kokosolie als shea butter als cacaoboter zijn niet vloeibaar. En amandelolie ook nog eens een niet drogende olie ( dus vormt een vet laagje op je gezicht) Maar dat is ook maar weer net wat je fijn vindt natuurlijk. Heb je een hele droge huid ?

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:17

Maris, ja ik heb zelf wel een droge huid, dus dat zal schelen. Wel goede tip! Kan ik even kijken hoe het uitpakt.
Je moet het uiteindelijk 5-10 min mixen, dus dan ziet het er al anders uit dan de vaste substantie van sheabutter en kokosolie.
Ik heb hier even een linkje naar een filmpje waar het wordt gemaakt.
Edit: vanaf 3:13 heb je misschien een wat beter beeld van het goedje :)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 15:44

Ik heb het filmpje nog niet gekeken, maar het is wel een body butter he, dus niet bedoelt voor je gezicht !

ItsMe2

Re: Natuurlijke/simpele verzorgingsproducten voor het gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 22:00

Tot nu toe ben ik heel tevreden over de jojoba-olie.
Ben op dit moment ook beetje aan het oefenen op een mooie natuurlijke look met make-up.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 23:08

Ik merk dat ik foundationof b cream het meest natuurlijk kan opbrengen met een sponsje alla Beautyblender. Ik heb zelf die van Real techniques, stuk goedkoper dan de echte beautyblender.

Ik heb de afgelopen dagen de druivenpitolie ook gebruikt als nachtcreme en als dagcreme om te zien hoe mijn huid er op reageert. Geen slechte reactie van mijn huid dus positief! Als dagcreme meng ik een paar druppels met wat water zodat het beter intrekt, foundation eroverheen gaat dan prima en ga in de loop van de dag niet meer glimmen dan met een normale dagcreme :)

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 13:09

Maris schreef:
Ik heb het filmpje nog niet gekeken, maar het is wel een body butter he, dus niet bedoelt voor je gezicht !

In het filmpje wordt gezegd dat je het overal voor kan gebruiken (maar dat kon je natuurlijk niet weten :) )
Tevens gebruik ik nu ook bijna dagelijks bodybutter voor mijn gezicht haha, dus voor mij persoonlijk zal het niet veel uitmaken.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 13:19

Jeetje wat een producten allemaal, tot gisteren gebruikte ik de bodylotion van de Rituals als gezichtscrème na het douchen, maar ik heb mezelf vanmorgen getrakteerd op een dagcreme van Rituals. Ze wilde me ook nog meer aansmeren, maar zolang ze mij nog begin 20 schatte en ik dit jaar 33 wordt lijkt me dat niet nodig.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 15:38

WillBokkers schreef:
Maris schreef:

In het filmpje wordt gezegd dat je het overal voor kan gebruiken (maar dat kon je natuurlijk niet weten :) )
Tevens gebruik ik nu ook bijna dagelijks bodybutter voor mijn gezicht haha, dus voor mij persoonlijk zal het niet veel uitmaken.

Oeps, nee wist ik niet. Maar een bodybutter voor je gezicht ? Lijkt me super vet voor je gezicht, of vergis ik me daarin ?

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 20:37

Maris, die ik nu heb is niet heel vet vind ik zelf.
Ik zal van het bovenstaande recept laten weten hoe hij bevalt, donderdag zijn de producten binnen :)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 20:53

Helemaal goed !

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 19:39

Nog een paar tips voor ( redelijk ) natuurlijke gezichtsverzorging :
- nutrimetics ( al eerder genoemd oa door wendyenbram)
- rio rosa mosqueta ( ook al eerder genoemd )
- ringana producten ( best aan de prijs )
- 100% pure producten
- weleda ???

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 20:42

Van Weleda weet ik dat er sowieso alcohol in zit..

Ik ben trouwens een diy creme tegengekomen, cold cream: https://www.youtube.com/watch?v=fkucP0TpEWE
Op basis van bijenwas, een olie naar keuze en rozenwater.
Moet alleen even bijenwas en borax vinden voor een normale prijs, dan ga ik het eens uitproberen.

Over de druivenpitolie nog steeds tevreden, alleen wordt mijn haar er vet van omdat het 'snachts natuurlijk op mijn kussen terechtkomt :+ Dusmisschien dat bovenstaande dan beter gaat werken.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 21:26

Ik lees mee..
Hier een huid die gewoon slecht tegen smeerseltjes kan.
Aloe vera ben ik allergisch voor en een creme smeren geeft een glimhoofd met puistjes of gelijk irritatie.
Laatst in een vlaag van wanhoop de kruidvat pure wasgel, scrub en talgreducerende creme gekocht met salicylzuur en dat bevalt goed.
De creme vond ik nog niet ideaal dus daar heb ik tea tree olie aan toegevoegd.

Natuurlijk heeft hier nooit wat gedaan, in elk geval tea tree producten, amandelolie en kokosolie niet.
Mijn huid reageert erg goed op salicylzuur.
Eigenlijk was tot voor kort afblijven en eens in de week een aspirinemasker hier het fijnste, maar mijn hormonen gingen van slag en dus puistjes.
Verder ben ik ook intolerant of allergisch voor allerlei voeding, en slik veel supplementen en medicatie.
En ja dat constante ontgiften zie je terug op mijn huid.
Lastig, want ik geloof niet dat je dat met lief en aardig in kunt dammen.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 08:35

Lastig Moofish!
Ik merk wel dat mijn huid rustiger is nu ik natuurlijkere producten gebruik.
Ik heb overigens (bijna) geen last van puistjes.
Ik had wel altijd veel roodheid, onzuiverheden(moedervlekjes en littekens) en spatadertjes.
Ik heb voor de spataderen nu een echt 'kwakzalversproduct' gebruikt zoals velen dat zullen noemen, maar ze zijn wel weg haha! Ook hielp dit bij mij tegen puistjes als ik die had.
Dit was foodgrade waterstofperoxide (3%), droogt de huid wel iets uit.
Mocht je het proberen koop dan écht de foodgrade, anders smeer je allerlei chemicaliën op je gezicht en zie je er daarna uit als een gebleekte appel :+

Verder had ik beloofd om nog even te laten weten hoe mijn diy smeersel bevallen is.
Ik heb t nu een aantal keren gebruikt.
Het voedt de huid minder als mijn normale bodybutter of nivea creme.
Ik kan het dus best 2 keer per dag gebruiken.
Mijn huid moet er erg aan wennen en is wat droger dan normaal (ondanks alle vetten en oliën in de creme).
De eerste nacht had ik de bovenste laag waar veel amadelolie op zat, dit was wat minder en rond de T zone was 's ochtends ook nog niet alles ingetrokken.
Nu gebeurt dat wel meer, maar ik smeer het er niet 's ochtends op.
Ik draag foundation en door die vetheid gaat alles dan glijden.
Verder vind ik het goedje erg fijn en reageert mijn huid er rustig op: minder roodheid :)
Je moet wel heel veel etherische olie erbij gooien anders stinkt het verschrikkelijk :')

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 10:05

Hebben jullie ervaring met de zonnebrand producten van ecomild?
Ik heb nu de gel-variant voor het gezicht en de alcoholvrije parfumvrije crème besteld, beide factor 30.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 11:47

moonfish13 schreef:
Ik lees mee..
Hier een huid die gewoon slecht tegen smeerseltjes kan.
Aloe vera ben ik allergisch voor en een creme smeren geeft een glimhoofd met puistjes of gelijk irritatie.
Natuurlijk heeft hier nooit wat gedaan, in elk geval tea tree producten, amandelolie en kokosolie niet.
Mijn huid reageert erg goed op salicylzuur.
.

Kom ik weer met Jetske Ultee..... :o maar zijn zegt ook dat mensen met een gevoelige huid vaak beter niet voor natuurlijke producten moeten kiezen. Dit omdat ook natuurlijke producten behoorlijk irriterend kunnen zijn voor de huid. Denk maar aan die tea tree olie bijvoorbeeld. Of idd mensen die allergisch zijn voor aloe vera. Of al die natuurlijke geurstoffen zoals linolool en geraniol, die staan in een rijtje met vaak irriterende stoffen voor de huid. kokosolie kan weer zorgen voor meer puistjes bij een vette huid etc etc.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 19:37

Ik zie hier regelmatig de tip voorbij komen om kokosolie als dagcreme te gebruiken.
Waarom is kokosolie een goede dagcreme?

Je gebruikt dagcreme in het algemeen naar mijn idee voor:
1. Hydratatie (daar zal kokosolie wel aan voldoen)
2. Om rimpels tegen te gaan (toch?)
3. Voor de SPF die erin zit (nou is die na 2 uur gelijk zonnebrandcreme alweer uitgewerkt, dus zo betrouwbaar is dagcreme op dat punt niet)
4. misschien nog meer doeleinden, maar die zijn mij onbekend

En moet je voor of na gebruik van die kokosolie dan nog wat anders gebruiken?

Op welke punten doet kokosolie precies wat een 'reguliere' (biologische) dagcreme doet?
Ik zie door het bos de bomen niet meer.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 19:54

Volgens mij is kokosolie helemaal niet zo'n goede dagcrème :o Trekt namelijk heel slecht in de huid dus laat je huid enorm glimmen. Daarom beter als nachtcrème te gebruiken als je kokos toch wilt gebruiken.
Ook niet goed voor de vette huid omdat het puistjes kan veroorzaken. Dit omdat je de huidporiën dichtsmeert.
SPF in kokosolie zal hooguit iets van SPF 2 a 3 zijn, niet echt hoog dus.
Kokosolie hydrateert ook niet volgens mij. Wel als je er water onder aanbrengt, dan neemt de olie (zover die dan intrekt in je gezicht) het water mee de huid in.

Kokosolie is wel fijn om make-up mee te verwijderen !

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 19:59

Maris, hier een gevoelige huid, maar ik gebruik juist middelen met zo min mogelijk chemische en syntethische ingredienten er in.
Ik kan beter tegen dat minibeetje geraniol etc wat er in zit door het gebruik van essentiele oliën dan allerlei geëngineerde stoffen.
Ultee zegt een hoop zinnigs, maar haar woord is geen ulimate truth.
Die is er namelijk veelal niet.
Zoveel mensen, zoveel wensen zullen we maar zeggen.

Dat geld ook voor iets als kokosolie. Voor de 1 zal het geweldig spul zijn(als je er de geschikte huid voor hebt.)
Voor de ander werkt het niet goed en zorgt het voor onzuiverheden.

Zaak dus om je huid te kennen en er de juiste producten bij te zoeken.
Of dat nu natuurlijk gebaseerde middelen zijn(waar in dit topic om gevraagd werd) of juist minder natuurlijke producten

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:02

Natuurlijk heeft Jetske niet altijd gelijk. Maar ze weet er wel veel van en heeft zich er tenminste echt in verdiept.
Maar iedere huid is anders, dat is helemaal waar
Alhoewel kokosolie als dagcreme denk ik voor veel mensen erg vet is !

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:04

Dat denk ik ook wel... ik gebruik het alleen als ik geen bril op hoef... bril en kokosolie is echt een no go :+

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:25

Kokosolie trekt echt in als een idioot bij een droge huid!
Ik smeer het zelf als ik tijdelijk door medicijnen een kurkdroge eczeemhuid heb.
Echt het trekt in waar je bij staat!

Maris: in mijn geval lijkt dat aardig te kloppen.
Hier is het hoe meer ik er aan doe hoe erger de problemen.
Hydraterende creme is standaard een kop vol pukkels.
Maar ik reageer zelfs allergisch op cetomacrogolcreme, wat men als hypoallergeen verkoopt voor eczeem etcetera.
Mijn lippen ook, die barsten van labello etcetera.
Kokosolie of vitamine E olie werkt goed, en de lipstick van burts bees.
Gek genoeg werkt de kruidvat pure lijn met salicylzuur gewoon het prettigst.
Nu gebruik ik als ik douche de wasgel en als ik er aan denk daarna de talgreducerende creme, en eens in de paar dagen de peeling.
Het gekke is dat ik verder echt geen sulfaten verdraag, ik heb shampoo, douchegel en cremespoeling op echt natuurlijke basis uit de USA.
Maar met deze wasgel moet ik ook opletten, is mijn huid vrij droog pak ik echt maar een heel klein beetje.
Dus het is jammer, maar als dit werkt ga ik er verder niet meer aan klooien, tenminste dat denk ik nu. :+
Voordeel van de pure lijn is dat het echt spotgoedkoop is, 3 euro per product.

Ik had dus tot voor kort amper nog puistjes, maar sinds de B12 injecties was het gewoon echt een ramp!
Echt er viel niet tegen aan te wassen en te smeren.
Na 1.5 maand kwam ik er achter dat het van varkenslever gemaakt wordt, en ik kan dus niet tegen varkensvlees. Dat eet ik ook bewust niet.
Maar mijn hormonen waren echt enorm van slag, mijn hele schouders/nek/gezicht zat onder.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:40

Mijn droge huid daarentegen kan weer niet zoveel met kokosolie qua opname ervan. Zo zie je maar, iedere huid is echt anders.

Cetomacrogol en Labello bevatten allebei paraffine, minerale olie dus, is niet goed voor de huid !
Gebruik je die salicylzuur producten elke dag, kan je huid dat verdragen ?
Decubal is misschien ook nog het proberen waard, speciaal voor de droge en gevoelige huid en helemaal niet zo duur. Is zonder parfum, parabenen etc etc.

Zijn er geen B12 ampullen zonder varkensvlees erin ?