Afkicken, wat is het moeilijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

thembi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 20:53

poetser schreef:
Gelukkig ligt het dan toch aan mijn gevoel dat het bezoek niet al te best bevallen is. Misschien dat ik psychisch toch niet zo sterk nog en dit gewoon erg confronterend was (dat was het ook wel). Ook een puntje om morgen te bespreken.

Wat ik nog vergeten erbij te zeggen:
Ik ga nu wekelijks op controle, indien de bloedwaardes slecht zijn, zal dit ook onder controle blijven staan. Ik moet nu wel nog een week op 3 blikjes blijven. Drink ik er minder omdat de behoefte mindert is dat heel goed, maar ik mag mezelf niet verplichten te minderen nu.

Morgen ga je toch naar de psycholoog? Ik denk dat je daar je verhaal kwijt moet over je verslaving. 10 jaar lang en op jonge leeftijd begonnen. Het heeft toch schijnbaar veel impact op jouw leven gemaakt. Mensen kunnen wel zeggen stoppen met die rotzooi en weer door... maar er zit vaak veel meer achter.

poetser

Re: Afkicken, wat is het moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 21:18

Het is zelfs 16 jaar Thembi in totaal, helaas.

thembi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 21:59

poetser schreef:
Het is zelfs 16 jaar Thembi in totaal, helaas.

Jeetje en je bent pas 27.

Ik wil je veel succes wensen en je bent op de goede weg

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 09:12

Heel veel succes TS! Ga zo door!

Ik heb 2 weken geleden ook besloten om even te stoppen met de energyblikjss. Begon er elke dag de dag mee.

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:51

Hè ts Hoe ging vandaag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:10

Ja, ben ik ook benieuwd naar! :j

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 21:24

Niet goed helaas :(

Ik ben vandaag naar de psych geweest en daar ben ik mentaal gebroken. Het waren gewoon teveel gesprekken, te veel confrontaties met mezelf. Ik heb mezelf wel op tijd voor zoontje kalm gekregen gelukkig, maar mijn 5de blikje is bijna leeg. Ik had vandaag gewoon de kracht niet meer om te vechten.....

Morgen ga ik weer vechten om er vanaf te raken, zal dan ook even een update geven van het gesprek bij de psycholoog.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:28

Kop op meid,het is ook niet niks allemaal. En blikje 5 lijkt veel, maar is nog steeds niet de 10e die je vorige week dronk

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:36

He, wat balen. Maar, tegenslagen zouden komen en 5 blikjes is toch de helft van vroeger! Kop op!

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:45

Ik vind 5 blikjes ook heel knap! Zeker na zo'n rotdag. Kijk eens hoe ver je al gekomen bent, je doet t super!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 22:07

Bedankt meiden. Eigenlijk hebben jullie wel gelijk. Ondanks dat het vandaag mis gegaan is, zit ik toch nog maar aan 5 blikjes.

Om de dag toch nog een beetje positief af te sluiten heb ik net een beker muntthee gemaakt. Vandaag vroeg naar bed en hopelijk kan ik er morgen weer voor de volle 100% voor gaan.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:13

Nou ik vind dit, ondanks die 5 blikjes, echt wel een vooruitgang. Je hebt een enorm zware dag gehad dus een terugval is dan niet heel erg gek, het is een veilig gevoel voor je.
Neem je ook morgen contact op met je psych dat het allemaal wel heel erg heftig geweest is.
Misschien moet die ook zijn behandelplan aanpassen, zeker omdat je een kind thuis hebt. Je kan het je niet veroorloven dat je gigantisch instort.

Tel ook even hoeveel dagen je nu al zo goed bezig bent, dan mag er toch ook weleens een mindere dag tussen zitten

Nou lekker slapen en morgen weer een nieuwe dag.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:13

Ts ik lees al een tijdje mee.
Ik wil je even zeggen dat ik vind dat je super bezig bent +:)+

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:17

Ik denk zelf dat elke verslaving zwaar is om te overwinnen... Over het drinken van energy drinks heb ik een tijd geleden een artikel geschreven, waarin veel informatie en met name ook ervaringen gecombineerd, een deel gaat met name over verschillende manieren van afkicken. Misschien heb je er toch, of iemand anders, iets aan: Energy drinks: afkicken van verslaving

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:22

TS, ik heb net je hele topic gelezen en ik vind dat je het super aanpakt! Je hebt zo te lezen best wat voor je kiezen gehad in je leven dus ik vind het wel begrijpelijk dat je even een dip hebt na het gesprek met de psych. Ben je naar de psych gegaan om aan je verslaving te werken of om ook andere dingen op te pakken? Dipje is niet erg, je kunt niet alles tegelijk. Je hebt vandaag goed afgesloten en morgen weer met frisse moed aan de slag! En neem contact op met je psych als het niet gaat... Succes!!! Ik leef met je mee!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:24

Stille meelezer (nu niet meer :D) wil TS ook even hart onder de riem steken. As je nu op een slechte dag 5 blikjes drinkt terwijl je er voorheen rustig 10 dronk is toch echt al een super grote vooruitgang Poetser! Respect hoor hoe je bezig bent _/-\o_ +:)+

En sterkte met het hele proces!

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 00:06

poetser schreef:
Bedankt meiden. Eigenlijk hebben jullie wel gelijk. Ondanks dat het vandaag mis gegaan is, zit ik toch nog maar aan 5 blikjes.

Om de dag toch nog een beetje positief af te sluiten heb ik net een beker muntthee gemaakt. Vandaag vroeg naar bed en hopelijk kan ik er morgen weer voor de volle 100% voor gaan.

Volle 100%??? Is 70 of 80 ook niet genoeg dan?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 00:38

poetser schreef:

Dat heb je vandaag toch ook 'gewoon' gedaan? Kijk eens naar wat je allemaal gedaan hebt vandaag: je hebt je goed opengesteld bij je psych, bent goed bij je emoties gekomen en hebt dus hard gewerkt. Daarnaast heb je het bij vijf blikjes kunnen houden én goed voor jezelf gezorgd met die muntthee. Daarbovenop de goede zorg voor je zoontje. Als dat geen 100% is... :(:) . Dus wat mij betreft: ga zo door.

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 00:42

5 is geen drama. Natuurlijk voelt dit nu als een soort nederlaag( stel ik mij zo voor) maar kijk wat je al bereikt hebt! !! Jij kunt dit! Voor jezelf en je zoontje! !! Morgen weer een dag. En misschien komen er nog wel meer minder goede dagen maar als je het op zo'n slechte dag bij 5 weet te houden dan is dat al super knap! En zoals jij er voor gaat en zoveel liefde en voorzorg Ik in jou stukjes zie voor je zoontje weet ik zeker jij gaat dit gewoon redden.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 08:29

Ik had al zo'n gevoel dat het misschien niet goed zou gaan. Maar alsnog valt de schade toch wel mee. Iid hard gewerkt. Vandaag weer gezond op! En goed dat je nog lekker thee hebt gedronken. Meestal word ik daar lekker rustig van dus ik hoop dat dat voor jou ook geldt.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 11:08

Al wakker sinds half 5. Uitzonderlijk 2 bekers koffie op en nu aan blikje 1. Vandaag gaat het weer een stuk beter.
Al met al viel de schade gisteren inderdaad mee. Die thee als afsluiter beviel goed, dus die hou ik er in.

Ik las de vraag of ik om mijn verslaving naar de psych gaat of dat ik al ging voor iets anders. Ik ga in principe voor iets anders en dit wordt in de gesprekken mee opgenomen.

Het gesprek gisteren.
Het gesprek heeft in totaal maar 20 minuutjes geduurt, toen was ik kapot en heb dit ook aangegeven. Vrijdag moet ik weer terug voor mijn fobie, of dit dan wordt meegenomen in het gesprek hangt van mij af.

Mijn rare gevoel over het gesprek met de huisarts komt blijkbaar omdat ook dat heel confronterend was en 2e oorzaak dat ik bij de psych zit is mijn confrontatie angst. Waarschijnlijk heb ik mij afgesloten tegenover de huisarts mede door die angst omdat ik de confrontatie met mezelf aan moest gaan, ook een rede dat het gisteren verkeerd ging. Er is contact geweest tussen beide en ze gaan mij beide opvolgend hierin, de ene voor de lichamelijke kant, de ander voor de psychische kant.
De psych heeft gisteren duidelijk gemaakt dat de wil om af te kicken er zeker is, maar als ik geen komaf kan maken met sommige spoken uit het verleden, dat de kans op herval erg groot is omdat ik in dit drankje een soort troost heb gevonden. Zo had ik het nog niet bekeken.

Cold Turkey raad hij ten strengste af, omdat ik hier mentaal niet tegen op gewassen ben. Die reactie van mij vorige week is gekomen door in een keer af te willen kicken. Hierdoor heb ik mij zo kwetsbaar gemaakt dat diezelfde spoken uit het verleden weer naar boven zijn gekomen en dat dat dus een combinatie van verschillende factoren was. Probleem is dat ik die spoken niet onder woorden kan brengen. Ik heb ze opgeschreven in een brief en deze aan hem gegeven, maar ik kan er niet over praten. Dan klap ik dicht en als je dan gaat pushen om toch te praten word ik razend en uiteindelijk slaan de stoppen door. Iets met veel onverwerkt verdriet, pesterijen die zeer ver gingen en een groot trauma.

Er is nog meer besproken geweest, maar dat kan ik mij niet meer herinneren. Alleen nog dat ik de raad heb gekregen om per dagdeel 1 blikje te nemen. Dus niet dicht op elkaar, maar 's morgen, 's middags en 's avonds 1.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:28

Hoi Poetser,
ik wil je even heel veel sterkte wensen met alles!
Goed dat je mindert, goed om het hier te bespreken - "Keulen en Aken zijn ook niet op 1 dag gebouwd". Iedere stap in de goede richting is er weer eentje!
En wat rot: een groot trauma, gepest en onverwerkt verdriet - "nogal een rugzak met stenen"!
Doe de dingen vooral in jouw tempo, dat is vaak het beste. (Voorzichtig met confrontatie, safety first, er is al ellende genoeg! Dit is ook het begin van iedere fatsoenlijke trauma therapie: het rot verhaal vertellen komt vrij laat, en met technieken als emdr is het echt niet nodig dat je het 10x vertelt. Uiteraard: vanaf dag 1: als jij erkenning wilt voor iets, mag je spuien als dat goed voelt! !)
En andermaal: spoken uit het verleden kun je met emdr vrij snel en zeer grondig de nek omdraaien.
Moed houden!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:42

Raar idee misschien, maar zou het niet helpen als je je blikje eens overgoot in een afsluitbare fles met sportdop? Ik heb bij zo'n blikje altijd het idee dat het 'op moet' omdat het open staat en niet makkelijk mee te nemen is. Maar met een fles met sportdop kun je m gewoon makkelijk drinken wanneer je wil, maar ook gewoon afsluiten en meenemen. Het hoeft niet op voordat je iets gaat ondernemen (boodschappen doen oid).

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:43

Pfff heftig zeg!
Als aanvulling op het bericht van Janneke hiervoor;
Steeds een steen weggooien!

Keep going! Je doet het fantastisch.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 15:01

Het trauma opzich, daar kan ik wel over praten. Maar het zijn de andere dingetjes. Al merk ik dat het verdriet van enkele dingen na al die jaren begint te slijten, dat ik het aanvaard heb en het een plaatsje begin te geven. Ben wel bezig met de verwerking, maar op mijn eigen manier.

Oke, ander onderwerp. Bovenstaande is al meer dan dat ik ooit met woorden over heb gezegd.

@Iris, ik heb een speciaal deksel voor blikjes af te kunnen sluiten. Verplicht om het op te drinken voelde ik mij nooit. Het gebeurde regelmatig dat ik 's avonds laat nog een blikje open deed en die de volgende ochtend verder leegdronk.
Een sportfles lijkt mij ook niet echt een goed idee, omdat dat de drempel om toch een redbull mee te nemen weer omlaag haalt.

De laatste dagen kom ik trouwens gewoon buiten zonder blikje mee te nemen!!! Weer een stap vooruit.