Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CoreMeltdown schreef:Ik wil me ook aanmelden, maar er is één iets dat me tegenhoudt, en ik vind er geen antwoord op: als je stamcellen doneert, kan je dit op een later ogenblik dan terug opnieuw doen (als bijvoorbeeld een kind of familielid het nodig zou kunnen hebben)?
CoreMeltdown schreef:Ik wil me ook aanmelden, maar er is één iets dat me tegenhoudt, en ik vind er geen antwoord op: als je stamcellen doneert, kan je dit op een later ogenblik dan terug opnieuw doen (als bijvoorbeeld een kind of familielid het nodig zou kunnen hebben)?
maava schreef:Als je jezelf niet eerst moet prikken om daarna bloed te doneren had ik het gedaan.(Haalde dat uit de OP, maar kan het niet zo snel terug vinden op de site, iemand verduidelijking?)
Vind prikken dood eng en om daarvoor elke dag naar de huisarts, misschien eens plannen in een vakantie. Geeft vast een enorm goed gevoel om iemand op zo'n manier te helpen, wil eigenlijk ook wel 'gewoon' bloed gaan doneren.
maliejane schreef:maava schreef:Als je jezelf niet eerst moet prikken om daarna bloed te doneren had ik het gedaan.(Haalde dat uit de OP, maar kan het niet zo snel terug vinden op de site, iemand verduidelijking?)
Vind prikken dood eng en om daarvoor elke dag naar de huisarts, misschien eens plannen in een vakantie. Geeft vast een enorm goed gevoel om iemand op zo'n manier te helpen, wil eigenlijk ook wel 'gewoon' bloed gaan doneren.
Ben zelf ook panisch voor prikken en wel bloeddonor xD ik wilde mij niet door die angst tegen laten houden om mogelijk een mensenleven te redden. Ik doe het nu al 5 jaar en altijd als ik opgeroepen wordt heb ik een "o help gaan we weer" momentje. Maar ze prikken zeer goed en voel mij erna altijd veel beter
Om die reden dus ook stamceldonatie overwogen maar bleek zelf helaas niet te voldoen aan de eisen