Hoe vaak haar wassen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 10:58

Het is een vrij grote fles, halve liter zit er in. De huidige fles heb ik alweer een tijdje staan, de vorige heb ik een jaar mee gedaan. Van het zelfde merk zijn er ook nog andere shampoo's, ik heb nu deze omdat ik gauw vet haar heb. Hun cremespoeling vind ik trouwens niks, ruikt niet lekker en vind 'm ook niet goed werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:03

Ik was nu sinds 8 weken niet meer. Goed spoelen met water, je huis masseren en met koud water uitspoelen! Je moet even door een 'vette' periode maar mijn haar is niet meer zo droog en dood :-)

contagious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:27

pimaude schreef:
Ik was nu sinds 8 weken niet meer. Goed spoelen met water, je huis masseren en met koud water uitspoelen! Je moet even door een 'vette' periode maar mijn haar is niet meer zo droog en dood :-)

Hoe lang duurde deze periode voor jou? En gek vraagje, maar hoe ruikt je haar?

magda_90

Re: Hoe vaak haar wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 06:35

Hier wordt sowieso dagelijks gespoeld met water en om de 1 à 2 dagen gebruik ik shampoo. Dat is dan een zeepblok van Louland met appelazijn/water (1:6) als conditioner.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 07:40

Ik was heel soms 1 x per week m'n haar en andere momenten 2 x per week, het verschild per keer.
(Wacht altijd tot dat het vet is vaak)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:02

contagious schreef:
pimaude schreef:

Hoe lang duurde deze periode voor jou? En gek vraagje, maar hoe ruikt je haar?

4 weken voelde ik mn haar echt vet zijn, en nu is het sochtends wat vetter dus moet ik het eigenlijk sochtends even spoelen onder de kraan. Het ruikt alleen als je met je neus erin hangt zegmaar, mijn vriend heeft t ff uitgebreid getest omdat ik ook bang was voor de geur :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 10:01

Wat doen jullie als je jullie je haar wassen en de dag erna/of zelfde dag in een ruimte komen waar ze binnen roken en vervolgens je haar stinkt naar rook?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 10:10

Ik was mijn haar 1 x in de 3 dagen. Gebruik de goedkoopste shampoo wat ik kan vinden. En verder helemaal niks.

Was laatst bij de kapper. En eigenlijk was het onzin om de puntjes er af te knippen. Want zag er nog helemaal gezond eruit. Maar mijn pony moest na 3kwart jaar nodig bij gewerkt worden :')

Hier in huis wordt gewoon gerookt. Maar hoor nooit mensen klagen dat mijn haar naar rookt stinkt. Rook zelf niet trouwens.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 11:01

Ik was t 3x per week. Ik wil wel proberen om helemaal zonder shampoo te kunnen, maar kan t me niet veroorloven om 6 weken met een vette kop rond te lopen. Dus nu maar met een natuurlijke shampoo.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 11:10

AmoorM schreef:
Wat doen jullie als je jullie je haar wassen en de dag erna/of zelfde dag in een ruimte komen waar ze binnen roken en vervolgens je haar stinkt naar rook?

Goed doorspoelen met water en desnoods een kopje brandnetelthee eroverheen doen. :j

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 11:26

Ik was mijn haar om de 4/5 dagen. Ik heb krullen van mijzelf en borstel mijn haar dan ook niet. Wel ga ik elke ochtend even snel en kort met de stijltang erover om het pluizige weg te halen, de krullen/slagen blijven dan wel.

Ik zou ook wel eens willen proberen om minder shampoo/ conditioner te gebruiken, maar omdat ik mijn haar alleen kam tijdens het haren wassen met een flinke lading conditioner of haarmasker zie ik dat niet echt gebeuren :( Zonder goed wat condionter kom ik niet met een grove kam door die knopen heen.

Sparkles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 11:39

Geen idee of het al genoemd is, maar niet meer je haar met shampoo wassen!

Ik was m'n haar nu zo'n 2 maanden met alleen conditioner op deze manier: https://www.youtube.com/watch?v=6VASo-7Glgs en ik kan nu eindelijk mijn haar los dragen en dat het mooi valt, het pluist niet meer, groeit beter en is super sterk geworden! Raad het iedereen aan :j Het wordt ook niet sneller vet, ik was het juist minder vaak dan voorheen!

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-16 14:41

Sparkles schreef:

Ik was m'n haar nu zo'n 2 maanden met alleen conditioner op deze manier: https://www.youtube.com/watch?v=6VASo-7Glgs en ik kan nu eindelijk mijn haar los dragen en dat het mooi valt, het pluist niet meer, groeit beter en is super sterk geworden! Raad het iedereen aan :j Het wordt ook niet sneller vet, ik was het juist minder vaak dan voorheen!

maar heb je dan niet dat het daarom zo vet word erna dan?

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 13:46

Maar siliconen zijn toch juist slecht voor je haar? Ik doe alleen conditioner in de onderste puntjes om het beter door te kammen maar als ik het in mijn hele haar zou doen zou ik heel snel weer vet haar hebben. Siliconen laten het glanzen maar het maakt het ook weer sneller vet.
Ik kan me dus niet voorstellen dat het goed is :P

Ik was mijn haar inmiddels vast op woensdagavond en zondagochtend. Ik gebruik sinds een jaar Dr. Organic Aloe Vera shampoo. Twee keer wassen en daarna de conditioner in de puntjes. Werkt echt super voor mij :j Was vorige maand na een jaar weer bij de kapper en ze vond het er erg goed uit zien. Puntjes knippen was amper nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 14:15

love_western schreef:
Ik was mijn haar 1 x in de 3 dagen. Gebruik de goedkoopste shampoo wat ik kan vinden. En verder helemaal niks.

Was laatst bij de kapper. En eigenlijk was het onzin om de puntjes er af te knippen. Want zag er nog helemaal gezond eruit. Maar mijn pony moest na 3kwart jaar nodig bij gewerkt worden :')

Hier in huis wordt gewoon gerookt. Maar hoor nooit mensen klagen dat mijn haar naar rookt stinkt. Rook zelf niet trouwens.

Dan ben jij wel heel bijzonder. Haar dat in een rookomgeving hangt, gaat echt wel stinken naar rook hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 15:20

Hier wordt ook binnen gerookt en als we echt flink hebben zitten paffen zonder doorluchten gaat het idd wel stinken. Maar ik moet zeggen dat als ik gewoon een raampje open heb staan ik het zelf ook niet ruik in mijn haar... Kan ook gewenning zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 15:55

Ja ik heb echt een enorm goed ontwikkelde geur voor rook volgens mij. Vind het prima om in ruimtes te zijn waar gerookt word en heb echt helemaal niets tegen roken, maar ik ruik het echt meteen aan mijn haar als iemand naast mij een sigaret heeft gerookt. Nu ruik ik niet aan het haar van vreemden :+ maar als mijn vriendinnen binnen hebben gerookt met het uitgaan o.i.d. en ik geef ze een knuffel, dan ruik ik het toch zeker wel. Maar ja, even buiten op de fiets met losse haren en er wat anti klit inspuiten o.i.d. en die geur is ook wel weer weg voor het grootste gedeelte.

Maar claimen dat je het helemaal niet ruikt terwijl er binnen gewoon gerookt wordt door meerdere mensen.. nah, dat geloof ik niet.

Verder hoeft haar natuurlijk ook niet perse naar shampoo te ruiken. Vind dat zelf wel heel erg lekker, maar als ik op de fiets zit en ik heb mijn haar los, dan ruikt het ook niet meer perse naar shampoo, maar neemt het ook wat van de 'buitenlucht' in zich op. Ach. Zo lang het niet stinkt is alles best en moeten mensen lekker doen waar ze zich goed bij voelen.

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 16:03

Ik was mijn haar 2x per week met collistar haarscrub. Hiervoor moest ik het ook bijna elke dag wassen en ik heb een gevoelige hoofdhuid. Je lichaam elke dag wassen is ook niet goed. Je huid droogt inzettend uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 20:39

Ik ben gisteren tien minuten ofzo in een ruimte geweest waar ze roken en ging eens bewust aan mijn haar ruiken, ik rook het wel. Maar dan moet ik wel echt met mijn neus in mijn haar.

Vanmiddag mijn haar gewassen met L'Oréal proffesional shampoo en met andrelon glans en care conditioner. Nou het is net een vogelnest. Ik hoop dat het door de conditioner komt. Ik heb al een conditioner besteld van L'Oréal.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 20:44

Het wisselt bij mij heel erg, hoe vaak ik mijn cap gedragen heb, nat geregend ben of vies ben. Meestal red ik minimaal om de dag, regelmatig ook langer. Als ik het elke dag was word het echt een zooitje op mijn hoofd....

JenteC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 20:45

ik was mij haar om de dag. Het liefst zou ik het minder vaak doen maar ik heb een hekel aan vet haar en dit wil ik dus ook echt absoluut niet hebben. Ik probeer het nu om de 2 dagen te doen maar als ik het te vet vind was ik het wel gelijk weer :') Ik gebruikte een hele tijd andrelon oil & cair voor droog en pluizig haar, die een tijdje niet in huis gehad en jahoor haar was veel minder glazend voelde niet zacht en ik was een pluizebol na het wassen. Toen gebruikte ik keratine en repair om droog beschadigd haar te herstellen want die was ''nieuwer'' dus misschien beter. Ik geloofde nooit zo in die soorten shampoos voor een ''type haar'' maar oil & cair werkt wel echt het best bij mij voor lekker zacht lekker ruikend antipluis haar in vergelijking met andere shampoos en die gebruik ik dus ook weer :)
Laatst bijgewerkt door JenteC op 20-02-16 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 20:47

Ik was het om de 2 a 3 dagen. Ik heb heel lang en dik haar. Doe het altijd zo en altijd erg gezond en mooi haar. Ook niet fohnen. Als ik het elke dag zou wassen dan is mijn haar nooit helemaal droog dus niet ok.

Sparkles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 22:45

MadelonSunny schreef:
Maar siliconen zijn toch juist slecht voor je haar? Ik doe alleen conditioner in de onderste puntjes om het beter door te kammen maar als ik het in mijn hele haar zou doen zou ik heel snel weer vet haar hebben. Siliconen laten het glanzen maar het maakt het ook weer sneller vet.
Ik kan me dus niet voorstellen dat het goed is :P

Ik was mijn haar inmiddels vast op woensdagavond en zondagochtend. Ik gebruik sinds een jaar Dr. Organic Aloe Vera shampoo. Twee keer wassen en daarna de conditioner in de puntjes. Werkt echt super voor mij :j Was vorige maand na een jaar weer bij de kapper en ze vond het er erg goed uit zien. Puntjes knippen was amper nodig.

Als je je gaat met alleen conditioner wast moet je conditioner zonder siliconen nemen. Er mag niks in zitten waar ''cone'' in zit ;)

hackny schreef:
Sparkles schreef:

maar heb je dan niet dat het daarom zo vet word erna dan?

Het wordt juist minder snel vet zeg ik :)

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 22:54

Pfff, ik zou ook heel graag shampooloos door het leven gaan, maar ik ben bang als ik er aan begin dat ik met zo'n gore vettige kop rond moet lopen dat ik het maar laat. Kan en wil zo niet op mijn werk verschijnen :n
Hoe hebben jullie dat aangepakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 02:19

Rebeccaa schreef:
love_western schreef:

Dan ben jij wel heel bijzonder. Haar dat in een rookomgeving hangt, gaat echt wel stinken naar rook hoor.

Dankje :') Ben ook bijzonder :j

Maar misschien moet je goed lezen. Zeg nergens dat mijn haar niet naar rook stinkt. Alleen dat ik nooit mensen er over hoor klagen. En dat ik het ook nooit bij andere ruik dat hun haar stinkt naar rook. Eerder te veel haarlak enzo.