weet iemand nog huis tuin en keukenmiddeltjes voor een wond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 16:46

Zonnebloem schreef:
Dit ziekenhuis heeft een wond poli. Zit samen met poli chirurgie en daar had eerst een wond verpleegkundige ernaar geken en toen een chirurg. Die chirurg keek er twee tellen naar en zei toen "dit kan ik hier zo niet oplossen ik zie je op de ok" en weg was hij. Heb nog een hele scene geschopt later maar helaas ging het gisteren dus ivm spoedgevallen niet door -:(- -:(-
Ik snap dat er belangrijkere dingen zijn maar ik ben het toch echt wel zat nu :(
In het weekend opereren ze niet en ik ga niet meer zo veel herrie schoppen om twee dagen eerder te kunnen. Ik laat het opereren en daarna kom ik daar nooit meer.
Ga voortaan naar het Boven ij ziekenhuis.

Nou lees ik hier dingen dat ik denk jeetje wat je zelf hebt stelt niet zoveel voor maar ik ben die pijn onderhand ook wel eens zat. Het voelt alsof het van binnenuit word opgevreten

Wat heb je van pijnstilling in huis? Heb je iets anders als Paracetamol? Ik zou Ibuprofen proberen, tot 400 mg kan je dat (in België toch) zonder voorschrift krijgen. Je kan ook testen of ijs de pijn verzacht en je arm omhoog leggen op een kussen kan ook helpen. Warme compressen zou ik er niet op leggen, tenzij je zelf ondervonden hebt dat warmte verzacht. Je kan ook proberen om de wonde te koelen door er compressen met natriumchloride, prontosan of hibidil op te leggen, sommige mensen hebben daar baat bij. Jammer dat ik onze wachtarts niet vanop afstand advies kan laten geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 16:47

Echwel schreef:
Klopt Sandraverl dat die korst eraf moet, maar dichtkrijgen is een ander verhaal, dat gaat je met gewoon verbandjes enz niet lukken
Ik denk dat
ts echt moet eisen naar een wondpoli te worden gestuurd

Ga ik mee akkoord hoor, vandaar dat ik ook schreef eerst die korst eraf en dan de vacuumpomp erop, dat gaat echt wel veel sneller als al de andere manieren van wondheling.

Zonnebloem

Re: weet iemand nog huis tuin en keukenmiddeltjes voor een wond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-15 16:54

slik paracetamol en ibuprofen.
Heb van een eerdere operatie nog tramadol in huis liggen maar dat vind ik iets te ver gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 17:18

Zonnebloem schreef:
slik paracetamol en ibuprofen.
Heb van een eerdere operatie nog tramadol in huis liggen maar dat vind ik iets te ver gaan

Ik zou die Tramadol toch overwegen, Zaldiar werkt ook goed, maar dat ga je niet zonder voorschrift krijgen. Test gewoon of die Tramadol werkt door er 1 's avonds te nemen, als je dan wat slaperig ervan wordt, dan is het zo erg niet.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 17:25

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 17:50

TS nog even een klein iets. Denk eraan dat je tramadol en ibuprofen niet tegelijkertijd mag gebruiken he

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-15 18:18

Ow oeps. Als ik migraine heb heb ik die twee wel eens samen gedaan. Goed dat je het zegt. Misschien vanavond inderdaad tramadol eens proberen. Kan nu vaak niet slapen van de pijn.

Maar dan lees ik het verhaal van Quir en Eline en dan denk ik weer ach stel je niet aan

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 18:38

Wat ik vaak goed vindt helpen is Betadine gaas of Biogaze. Dit laat de wond ademen en helpt de huid zich te herstellen, en het ontsmet ook..... Iedere dag / 2 dagen vervangen. Mocht het toch aan de wond plakken, dan stapje voor stapje vochtig maken met afgekoeld gekookt water of steriel water, zodat je de wond niet weer heel erg open trekt. Het gaas goed be/afdekken met wondverband (ook dit ademt). Sterkte met de heling....

http://www.safe-products.nl/wondbehandeling.asp

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 18:44

Ik zou gaan smeren met mesistran. Ook na de operatie! Ik heb echt goede ervaringen met deze zalf!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 19:51

Zonnebloem schreef:
Ow oeps. Als ik migraine heb heb ik die twee wel eens samen gedaan. Goed dat je het zegt. Misschien vanavond inderdaad tramadol eens proberen. Kan nu vaak niet slapen van de pijn.

Maar dan lees ik het verhaal van Quir en Eline en dan denk ik weer ach stel je niet aan

Dat moet je niet denken. :(:)
Die wond is echt geen klein "dingetje", krijg bij het zien van de foto's echt kippenvel! Enige wat ik er bij kan bedenken is dat dat gruwelijk veel pijn moet doen!

Inderdaad gewoon tramadol pakken. :)
Zeker als je t alleen doet op momenten dat t niet meer gaat of als je niet kan slapen. Ibuprofen (3 x 600 mg) pak ik trouwens ook gewoon samen tramadol (4 x 100 mg)...

Volgens mij kunnen die wel samen, zal zo eens even in t kompas kijken.

Edit: je kan ze inderdaad gewoon samen gebruiken. :)

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-15 20:11

Ga ik vanavond gewoon een keer tramadol doen voor ik naar bed ga.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 20:13

Ik zou niet nu nog met honingzalf beginnen als je over twee dagen geopereerd gaat worden.

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 20:17

Ik mocht ze destijds na mijn operatie absoluut niet samen slikken. Je mag wel op verschillende tijdstippen pakken maar niet tramadol en ibuprofen tegelijkertijd.

Maar TS dat mag je helemaal niet zeggen joh!! Het ziet er erg pijnlijk uit. En iedereen heeft wel iets meegemaakt wat misschien erger is maar dat wil niet zeggen dat dit voor jou nu niet erg is. Ik hoop dat je snel van de pijn af bent. Nog maals ik zou echt even contact opnemen met Alex Brander. Even intoetsen op Google kom je vanzelf op zijn site en anders hij heeft ook fb. Hij heeft mij top geholpen!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 21:07

Zonnebloem schreef:
Ga ik vanavond gewoon een keer tramadol doen voor ik naar bed ga.

Inderdaad gewoon een keer doen! Misschien dat je dan even wat beter kunt slapen. Als je paracetamol er bij pakt werkt t nog beter, paracetamol versterkt de werking van tramadol namelijk.

Alleen niet doen als je zaldiar hebt. Daar zit al paracetamol in. Hoeveel mg heb je?

NatalieLot schreef:
Ik mocht ze destijds na mijn operatie absoluut niet samen slikken. Je mag wel op verschillende tijdstippen pakken maar niet tramadol en ibuprofen tegelijkertijd.

Maar TS dat mag je helemaal niet zeggen joh!! Het ziet er erg pijnlijk uit. En iedereen heeft wel iets meegemaakt wat misschien erger is maar dat wil niet zeggen dat dit voor jou nu niet erg is. Ik hoop dat je snel van de pijn af bent. Nog maals ik zou echt even contact opnemen met Alex Brander. Even intoetsen op Google kom je vanzelf op zijn site en anders hij heeft ook fb. Hij heeft mij top geholpen!

Wel grappig, tijdens al mijn opnames na de zeven operaties kreeg ik gewoon tramadol en Ibuprofen tegelijk (naast ook de pijnpomp met dipidolor). Er staan ook geen interacties in t kompas, maar best kans dat er bij jou toen een andere reden was. Maakt verder ook niet zoveel uit. :)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 21:20

Snap werkelijk niet dat mensen nog zalfjes aanraden met zo een wond
TS niet doen hoor je krijgt alleen maar ergere infecties
Morgen naar ander zh gaan en zeggen dat je het niet volhoudt met deze pijn

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 22:09

Echwel schreef:

Aangezien eigenlijk iedereen hier hetzelfde aanraad. En dit ook echt werkt en toegepast word. Mijn oma had vroeger heel vaak een open been. Dit werd elke keer verzorgt met honingzalf. En bij mijn paard heeft dit ook wonderen gedaan. Op de eerste foto bij TS zie je dat het al aan het helen was. Dat het ziekenhuis en wond poli een grove fout heeft gemaakt mag gezegt worden.

Mijn vader heeft een soort gelijke wond gehad. Dit is ook genezen. Ziekenhuis heeft er toen niet naar omgekeken omdat ze er toch van uitgingen dat hij zou overlijden. Heeft een mooi bedrag gekregen van het ziekenhuis toen nadat hij ze aansprakelijk had gesteld. Dus ik zou dit zeker ook doen TS!

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 23:54

Echwel schreef:

Honingzalf is juist voor zulke wonden. Maar koud geslingerde honing is eigenlijk nog beter. Een vrouw die een ernstige open beenwond had heeft als laatste redmiddel honing gebruikt. Na bijna alles te hebben geprobeerd zagen de artsen nog maar een oplossing en dat was haar onderbeen amputeren. De honing heeft de wond wel genezen en haar been gered.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 00:31

NatalieLot schreef:
TS nog even een klein iets. Denk eraan dat je tramadol en ibuprofen niet tegelijkertijd mag gebruiken he

Tramadol en ibuprofen mag prima samen deze 2 bijten elkaar niet. Alleen vind ik het dan weer niet zo verstandig ook al heb je het van een andere operatie in huis om "zomaar" tramadol te gaan gebruiken. Al snap ik het wel een beetje als je zoveel pijn hebt en je zo slechte zorg geboden krijgt

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 00:44

Ik snap eigenlijk niet dat je niet heel snel een second opinion in een ander ziekenhuis vraagt. :o die wind groeit, je hebt pijn..
Mesistran is niet zomaar een wondje maar een bewezen effectief middel, juist met deze wonden. Volgens mij kun je ook heel goed advies krijgen hoe te gebruiken. Maar ja, je moet doen waar je je goed bij voelt.
Tramadol is pittig spul, ik zou zeker niet beginnen met combineren. Soms worden mensen er hartstikke ziek of stoned van, -O-

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 02:00

Niet iedereen reageert raar op tramadol hoor, ts heeft het eerder geslikt dus ze weet hoe ze op enkel tramadol reageert.
Had ze het nooit geslikt is het wat anders. :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 02:16

Pauline schreef:
Ik snap eigenlijk niet dat je niet heel snel een second opinion in een ander ziekenhuis vraagt. :o die wind groeit, je hebt pijn..
Mesistran is niet zomaar een wondje maar een bewezen effectief middel, juist met deze wonden. Volgens mij kun je ook heel goed advies krijgen hoe te gebruiken. Maar ja, je moet doen waar je je goed bij voelt.
Tramadol is pittig spul, ik zou zeker niet beginnen met combineren. Soms worden mensen er hartstikke ziek of stoned van, -O-

Idem!!!
Ik had al lang contact opgenomen met je verzekering, foto's gemaild naar de verzekering en een second opinieonderzoek aangevraagd bij een goed academisch/wond expert ziekenhuis.

Dit is echt geen kattenpis.
Straks loop je nog een sepsis op..
Groei is altijd slecht teken.
Komt er nog vocht uit ergens?
Stinkt?
Vindt de wond ook "diep".

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 02:23

Hoe gaan ze het eigenlijk doen met de operatie? Het lijkt me best diep. Lijkt me niet dat de zijkanten bij elkaar komen om gehecht te kunnen worden. Komt er donorhuid op? Halen ze een plakje van je been? Of willen ze het open laten en van binnenuit laten genezen met alle infectiegevaren van dien? Aangezien het me lijkt dat dit wel even gaat duren tot het dicht is.
En dan in 2x? Het is groot ja, maar dan ook 2x narcose? Wordt het plastisch chirurgisch gezien dan mooier? Wat is de efficiente of patientvoordelige gedachte erachter?

En daarna? Heeft een plastisch chirurg er ook een oog op laten vallen? En niet eens estetisch maar functioneel. Littekenhuid rekt niet goed mee.

Sorry, veel vragen!! Maar zit echt met mijn mond open hier.... Echt schande.
Ga volledig mee met het idee de verzekering in te schakelen. Als er eerder was ingegrepen hadden hun ook minder kosten gehad. En wie weet wat voor een nazorg nog.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 02:28

Plus...
Zo'n grote open wond is niet goed als het zo droog is. Komt de genezing niet ten goede.
Echt slecht hoor je behandeling.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 08:51

De wond ziet er wat uit als een grote Brandwond,en op Brandwonden mag je toch ook niks smeren?

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 08:59

Ik volg dit al vanaf het begin.. Bizar dat er nog niks gebeurt is..! Dat ziekenhuis zou ik voortaan met een grote bocht vermijden!!

Sterkte en hopelijk komt het snel goed!