Make-up topic: deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Make-up topic: deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 15:03

Vind de lipstick niet heel bijzonder heel eerlijk gezegd, leuk, maar niet wauw.
Jammer dat ze niet aangeeft wat voor soort lipstick het is.

Ik wil stiekem ook nog de pressed highlighter, maar ze hadden alleen de Golden Rose (of zoiets) op voorraad en die was echt heel erg roze, meer een blush dan een highlighter op mijn witte velletje.
Moonstone was ook gaaf, maar die vond ik te veel op mijn Mary-Lou manizer lijken.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 15:31

Mooie aankopen! Nars. <3

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 18:22

Ik ben ik keulen en heb de kiko geplunderd. Wat een fijne makeup zeg.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 18:43

Hihi jup gelukkig ook filiaal in A'dam <3

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 18:50

Ik heb de poreminimizer gekocht voor 6 euro. 2 nagellakjes voor 4 euro en twee lipstick longlasting 8 hours voor 8 euro. Heel apart. Je smeert de lipstick op en ze zijn vri in smeuïg maar ma 5 minuten drogen ze in en zitten ze muurvast

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:19

Klinkt goed al die kiko producten. Over drie weken toch maar eens gaan shoppen in Amsterdam! Kiko, de nieuwe bijenkorf... Ik ben echt benieuwd! :)

Zitten de lipsticks wel lekker nadat ze zijn ingedroogd? Ik vind bijvoorbeeld de lipstains zoals de prococalips echt niet fijn op mijn lippen? Is het daar mee te vergelijken?

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:52

Ik was toen in Lyon ook bij de Kiko maar wow, wat een puinhoop in die winkel joh. Alles vies en zit onder de make-up. Vast wel mooie producten maar die winkel... :=

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 21:04

Niniane schreef:
Ik was toen in Lyon ook bij de Kiko maar wow, wat een puinhoop in die winkel joh. Alles vies en zit onder de make-up. Vast wel mooie producten maar die winkel... :=

Huh ben in veel kiko winkels geweest.. in meerdere landen.. behalve druk tokkie volk en leuke verkoopsters vond ik de winkels altijd netjes en best luxe eruit zien voor zo'n budget merk.. flomar komt voor mij cheaper over

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 21:13

Dat vind ik van die schappen van Gosh en MUA ook altijd.. Heel jammer :\

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 21:54

Heeft iemand hier toevallig de too faced chocolat bronzer, hoe bevalt hij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:00

Ik heb er een mini van en alleen al om de geur zou ik het doen := Mooie assige bronzen verder zonder glitters, perfect om mee te contouren

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:03

Ik kom even dit topic binnen vallen met een vraagje :o

Weten jullie een goede matterende primer? Waarvan mijn gezicht ook echt mat blijft en ik niet na een halve dag glim als een spiegel?

Ik gebruik nooit primers maar mijn huid is zo vet dat ik na een paar uur alweer helemaal glim en mijn foundation zo niet mooi blijft zitten. Ik had de lyco gel als foundation deze bleef lang mat maar vind hem geen €60,- waard. Heb nu weer mn oude vertrouwde dermablend van vichy maar ik ik vind t erg lelijk dat ik zo ga glimmen met mn vette acne huid , ondanks dat ik m afpoeder, dat ik eens een primer wil proberen. Heb die groene van Etos maar vind dat je daar zo kleurloos van word dus gebruik m niet

Iemand tips?? :list:

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:04

Ik vind zelf de primer van Rimmel erg fijn :) Een matterende dag crème helpt bij mij ook.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:10

hipkippie schreef:
Ik kom even dit topic binnen vallen met een vraagje :o

Weten jullie een goede matterende primer? Waarvan mijn gezicht ook echt mat blijft en ik niet na een halve dag glim als een spiegel?

Ik gebruik nooit primers maar mijn huid is zo vet dat ik na een paar uur alweer helemaal glim en mijn foundation zo niet mooi blijft zitten. Ik had de lyco gel als foundation deze bleef lang mat maar vind hem geen €60,- waard. Heb nu weer mn oude vertrouwde dermablend van vichy maar ik ik vind t erg lelijk dat ik zo ga glimmen met mn vette acne huid , ondanks dat ik m afpoeder, dat ik eens een primer wil proberen. Heb die groene van Etos maar vind dat je daar zo kleurloos van word dus gebruik m niet

Iemand tips?? :list:

Nivea aftershave for men. Nog nooit geprobeerd maar het schijnt te werken.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:43

Ging die aftershave niet alleen om de glycerine die zou zorgen dat je make-up zou blijven zitten? Ik denk dat je echt meer moet zoeken naar een primer specifiek voor de vettere huid (oftewel een echt matterende).

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:46

Ik denk niet dat er zoveel echt matterende primers zijn die goed zijn voor frequent gebruik.
Een gewone primer in combinatie met foundation en poeder is volgens mij huidvriendelijker.

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 21:30

Furrow schreef:
Ik denk niet dat er zoveel echt matterende primers zijn die goed zijn voor frequent gebruik.
Een gewone primer in combinatie met foundation en poeder is volgens mij huidvriendelijker.

Mag ik vragen waarom je dat denkt? Denk je dat t de huid te veel uitdroogd ofzo? Dat valt namelijk wel mee met mijn huid denk ik, die is echt vet vet niet gecombineerd ofzo ;-) ik moet natuurlijk niet hebben dat t sterk uitdrogend is want dat is voor geen een huid goed, maar in crèmes heb je ook matterende bestanddelen die je dagelijks/2 maal daags aanbrengt dus lijkt mij dat in een goede (olie vrije) primer ook niet verkeerd :) maargoed ik ben een leek wbt primers omdat ik zo min mogelijk "laagjes" op mn gezicht wil maar wil toch eens wat proberen omdat ik dit ook niet zo mooi vind :o

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 21:31

Ik heb hem ook nog niet gevonden. Heb gosh, rimmel, catrice, maxfactor en nivea spul maar niets helpt. Heb gisteren wel bij Kiko wat gehaald en heb alleen wat op mijn voorhoofd en neus gedaan maar zonder fullface make up en wat ik zo merkte droogte hij in. Van t weekend een betere review

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 21:35

http://www.kikocosmetics.com/nl-nl/make ... 0800400100

bedoel je toevallig deze? Die kwam ik vandaag ook tegen met mn zoektocht op internet en is nu met gratis verzending geloof ik

eenitraM schreef:
Ik heb hem ook nog niet gevonden. Heb gosh, rimmel, catrice, maxfactor en nivea spul maar niets helpt. Heb gisteren wel bij Kiko wat gehaald en heb alleen wat op mijn voorhoofd en neus gedaan maar zonder fullface make up en wat ik zo merkte droogte hij in. Van t weekend een betere review

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 21:39

Ik moet zeggen dat de Seaweed Mattifying Day Cream van de Body Shop mij ook heel erg geholpen heeft met mijn vette huid :) En de Tea Tree Face Wash ook.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:04

Natuurlijk weet ik niets over hoe en wat jij eet, maar een gezonde voeding kan ook al heel veel schelen mbt een vette huid.
Veel antioxidanten en omega 3.
En weinig andere vetten en zo min mogelijk suiker.
Als je daar al rekening mee houd, dan weet ik het ook niet echt. Mijn huid wordt vet als ik niet gezond eet :P.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:41

Judass schreef:
Ging die aftershave niet alleen om de glycerine die zou zorgen dat je make-up zou blijven zitten? Ik denk dat je echt meer moet zoeken naar een primer specifiek voor de vettere huid (oftewel een echt matterende).

Aranka heeft een heel vette huid en volgens haar blijft haar huid nu veel matter en geen glim.

http://www.byaranka.nl/nivea-aftershave ... werkt-het/

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 10:22

Interessant die nivea aftershave balsem, zal er is meer over gaan googlen +:)+

Mijn gezicht routine ga ik nu niets aan veranderen t gaat net goed zo (op t glimmen na dan ;) ) en kwa voeding eet ik niet te veel vet en suiker na mijn idee. Maargoed t ging niet om mijn huid te verbeteren daar is dit topic niet voor geloof ik haha (wel lief voor jullie tips)) maar om een primer tegen t glimmen te vinden :D
Laatst bijgewerkt door hipkippie op 13-08-15 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 10:23

Ik kan je helaas geen specifieke primer aanraden, aangezien ik zelf een droge huid heb, maar ik vind de primers van Smashbox toch het aller fijnste.
Die hebben voor elk huidtype een aparte primer en ze zijn oil free.

Zit alleen wel een iets hoger prijskaartje aan.

Wat ook helpt om je foundation beter te laten zitten, is een goede setting spray.
Urban Decay De Slick schijnt heel fijn te zijn als je echt heel vet bent.

En verder een poederdoos of blotting paper in je tas :D

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 10:27

DnT schreef:
Ik kan je helaas geen specifieke primer aanraden, aangezien ik zelf een droge huid heb, maar ik vind de primers van Smashbox toch het aller fijnste.
Die hebben voor elk huidtype een aparte primer en ze zijn oil free.

Zit alleen wel een iets hoger prijskaartje aan.

Zal t onthouden. Ik ben best bereid wat meer uit te geven voor een goede primer maar dan moet ie ook echt goed z'n werk doen :-)

Kwam nog een stuk tekst bij zag ik haha
maar zo'n setting spray is misschien ook wel een idee, iig als extra voor feest avondjes ofzo ;-)