Wat is jouw hitteplan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 06:44

Denk dat er weinig mensen op het terras zullen zitten, ik iig niet mij te warm. Merkte gisteravond wel dat ik heel licht in mijn hoofd werd, terwijl ik wel genoeg gedronken had. Dus toch maar even iets met zout genomen dat hielp wel. Ik hoef gelukkig tijdens mijn werk geen lange kleding aan maar let wel op dat het niet te kort/bloot is. Moet wel gewoon mensen helpen met douchen en aankleden. Dat is best pittig nu. Vandaag ga ik het badje in de tuin afwisselen met de (hopelijke) koelte binnenshuis.

blokje

Re: Wat is jouw hitteplan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 06:54

Voor nu huis doorluchten.
Om 08:00 alles dicht ook de gordijnen.
Dan blijft het koel vandaag.
Moet vanmorgen naar de stad....
Oudste van 4 moet heel de dag naar school en om 15:30 gaat hij ook mee naar de 20 weken echo van onze nieuwste spruit. Word zweten in ziekenhuis. Jongste heeft gisteren van 12:30 tot 16:15 geslapen. Lekker door de hitte heen.
Die blijft lekker bij oma vanmiddag. Als ee thuis komen kids in badje en pizza in de oven en buiten eten kunnen de kids spelen en eten.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 06:59

Ik ben deze hele week op Outdoor Gelderland.
maar goed te doen :)
Slaap in een tent. En die was wonderbaarlijk gewoon echt koud. Verder op mijn posten die ik beheer waaiers aan en genoeg drinken brengen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 07:29

Ik moet nog een tentamen maken en heb maar een korte broek aan getrokken. (doe ik eigenlijk nooit naar studie etc) wel m n drinken vergeten dus ga zo nog maar een flesje drinken kopen op het station.

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 07:45

Susan, wij zitten nabij een toeristisch centrum en direct aan de snel weg. je zult je nog verbazen hoeveel mensen er bij ons op het terras zitten denk ik. Veel mensen die onderweg zijn stoppen vaak even bij ons.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 07:52

Ik zit in mijn klaslokaal en het is nu al 34 graden. Dan komen er straks nog 26 pubers bij, mogen jullie raden hoe het hier dan voelt.

Ik voel me echt niet fijn met deze warmte, voel me duizelig en moe.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 07:57

En zitten die mensen echt in de volle zon of onder een parasol? In de volle zon lijkt me echt geen lolletje nu. Het is nu al warm.

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 07:58

Ik ga lekker in de zon liggen. De paarden staan vanaf 19.0p gisteravond buiten en ik ga ze zo afspuiten en binnen zetten. Daar is het lekker koel. Ze krijgen allemaal een paar liter water door hun brok zodat ze moeten drinken.

Ik zit gewoon in de zon! Lekker smeren en hoppa!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:00

Jeetje...hoe hou je dat vol?

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:05

ik moet zo werken. met ouderen.
hebben de rolluiken al vanaf dinsdag naar beneden en die blijven tot na het weekend dicht ivm de hitte. extra drinken klaarmaken.
gister al om half negen bij mn verzorgpony's. extra waterbak klaargezet. samen naar de koeien gekeken(nieuwe buren zijn altijd indrukwekkend he vrouwtje, aldus een van de pony's). koeien staan er elk jaar. fjord kijkt niet meer op of om, arabier vind het erg bijzonder. dus samen even kroelen en koekijken. niet gereden. lekker poetsen.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:09

amazone77 schreef:
Ik bezorg elke dag de post van negen tot twee....
Mocht het nu de komende dagen zo warm worden dan doe ik de ene helft in de ochtend en de andere helft in de avond uren....krijgen sommige hun post wat later dan normaal.. :o

Geluksvogel. Ik krijg de post pas half 112 tot 3/4 uur. Hele wijk en weinig schaduw.

Dus veel water mee lm

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:19

SusanH schreef:
Jeetje...hoe hou je dat vol?

Bikini aan, frisje erbij, en bakken maar!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:26

Jij hebt een huid van leer tegen de tijd dat je 30 bent :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:32

Mijn plan is om midden op de dag naar school te fietsen, om al m'n boeken in te leveren #) Alleen al een klein rondje doen met hondje krijg ik erg veel last van de warmte.. dus ik zie er behoorlijk tegen op.

En voor de rest lekker niks doen behalve wat kooien schoonmaken.

Succes voor alle horeca medewerkers! Wat ben ik blij dat ik niet nu in de spoelkeuken hoef te werken :')

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:42

Werken tot 17:00 uur de hele week.
Zonder airco... ;(

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:46

Oeps nu op het terras werken... Ik ben ineens heel blij met m'n bijbaantje als caissière. Moet zaterdag werken maar ik gok dat onze (moderne/nieuwe) winkel een van de beste plaatsen is om met die temperaturen te zijn x).

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:56

Wij hebben ook een hele nieuwe appie, ben blij dat we geweldige airco hebben die precies goed is!! <3 <3

Maar ik ga vanmiddag bij het water liggen en dan werken van 4 tot 8. :')

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:00

Ik hoef alleen maar zaterdag :') Maar dat is wel de warmste dag dus dat vind ik niet zo erg.
Vandaag is het nog wel uit te houden buiten en morgen ga ik naar Body Worlds, ik neem aan dat het daar ook wel koel is :+

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:21

Morgen gelukkig een dag vrij, de rest van de week werken op de bovenste etage met 12 geestelijke/lichamelijke gehandicapten (ramen mogen dus niet open (alleen op kiepen voor de rest zijn ze vergrendeld). Helaas staat de zon ook nog op de ramen. Dus dat wordt weer afzien

We hebben helaas geen airco oid.

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:32

Susan, die mensen zitten voornamelijk in de schaduw en nu scheelt het dat we dicht bij de kust zitten en hier een lekker windje staat maakt het wellicht wat aangenamer dan in het midden van het land!

lauriluchies lekker! ik heb gister ook lekker de hele dag in de zon gelegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:33

Stormchasen, dan ben ik eerder bij de koele lucht *\o/*

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:46

De post word hier na 18:00 bezorgt.
dikke prima.

Heb medelijden met me man.
Die maakt dakgoten aan boerenschuren.
Die staat vandaag boven een ventilatie rooster die warme lucht uit de stallen blaast.
Op 6 meter hoogte (dus steeds met de ladder op rn neer)
Eb dat om de 60 cm om een beugel te plaatsen...
Hij is vanmorgeb om 05:00 de hond gaan doen en daarna naar het werk gegaan.
Hij heeft mazzel dat we 20 weken echo hebben rn hij dus om 14:30 thuis moet zijn.

Hoop dat hij goed op Zichzelf past.

Ik zit ff binnen net ff naar de stad geweest. Nu chips eten met me dreumes. Haal zo nieuwe chips en voer me kleuter bij de lunch ook wat. Ff zout en suiker + vocht aan die kleintjes geven

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:54

Joolien schreef:
Stormchasen, dan ben ik eerder bij de koele lucht *\o/*

Hmm verder dan een verdwaald mini wolkje komen we nog niet hier. Laat die storm maar komen, ik ben er klaar voor. :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:58

29 graden hierboven helaas. Heb het open willen zetten maar het was toen ik naar bed ging nog nauwelijks afgekoeld en toen ik wakker werd stond de zon er alweer vol op en voelde ik de warme lucht juist naar binnen zuigen.

Werd om 2u wakker van mn zoontje die niet kon slapen. Hij sliep vrij snel verder, ik helaas niet. Heb uiteindelijk een handdoek gepakt en deze nat gemaakt om op me te leggen om wat af te koelen. Pff.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:22

Hitte plan?!?! Ik baal dat ik geen tuin en balkon heb hier

Morgen na de camping waar m'n schoonouders zitten en lekker de hele dag buiten in de zon
Bikini aan colaatje en later n wijntje d'r bij
En huplakee ik ben helemaal happy

Ben normaal altijd bij m'n beste vriendin waar ook m'n paarden staan en waar ik tot 3 weken terug gewoond heb maar moet zo werken in de jumbo (pas verbouwd dus goede airco)
En vind het daar Veelste koud ben al ruim een week ziek en door die airco word het niet beter... Gister gewoon n shirt met lange mouw onder m'n blouse hoor

Om 11 uur gister avond de paarden wat ohz gestapt wat schakelen enz 15 min
Verder staan de paarden Snachts buiten ipv op stal en overdag op het stuk voor de stallen want dat is het enigste gedeelte met shaduw
En elk uur schoon drink water

M'n hondje ligt het liefst de hele dag in de zon of in t zwembad op t luchtbed als echte Griek heeft ze het dan ook koud bij 15 graden net als d'r baasje
Als ik nu de deuren open maak na buiten (appartement op de begane grond) draait ze helemaal door van blijdschap
Wandelen doen we niet met dit weer smorgens rond 8 uur en savonds rond 10 uur voor de rest is ze zindelijk op de bak en doet daar indien nodig n plasje
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 02-07-15 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt