De (on)zin van edelstenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 21:51

rainbow8 schreef:
De werking van de stenen is op energetisch niveau.. Dus de frequentie van jou trillingen die "fout' trillen worden naar de goede frequentie trillingen geholpen door de stenen..

Nu is mijn laatste natuurkunde les al van vorige eeuw, maar ik dacht dat trillingen elkaar versterken of afzwakken of uitdoven. Afhankelijk van de trilling.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 22:00

Je lichaam heeft verschillende frequenties van trillingen.. Elk orgaan trilt op een andere frequentie.. Dus het hoeft elkaar niet te versterken of te verzwakken of te doven.. Anders. Zou je als organisme niet kunnen functioneren als de organen elkaar stil zouden leggen..

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 22:27

rainbow8 schreef:
Je lichaam heeft verschillende frequenties van trillingen.. Elk orgaan trilt op een andere frequentie.. Dus het hoeft elkaar niet te versterken of te verzwakken of te doven.. Anders. Zou je als organisme niet kunnen functioneren als de organen elkaar stil zouden leggen..

En wat voor soort trillingen zouden dat zijn? Ik weet dat in principe ieder object een (veelvoud van een) frequentie heeft waarbij het in resonantie komt, maar die frequentie is vooral afhankelijk van de dichtheid van dat object (want dat bepaalt grotendeels de voortplantingssnelheid van trillingen in een medium) en de 'scherpte' waarmee het object is begrensd van zijn omgeving (een waterig object in een waterige omgeving is niet heel scherp afgescheiden van die omgeving, een gevulde schedel in een omgeving van lucht wel).

Hoe verandert zo'n steen die eigenschappen? En gaat dat gelijkmatig over alle organen of voornamelijk bij het lichaamsdeel waarmee de steen direct contact maakt?

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:48

Moet ik dit nu echt aan jou wetenschappelijk gaan uitleggen?? Dacht het niet.. Je hebt mijn antwoord er daar doe je het maar mee.. Maar omdat je zo in de aanval gaat.. Zal ik nog een klein stukje uitleggen..

Je lichaam bestaat uit cellen.. Die cellen bestaan uit moleculen.. Deze moleculen zijn energie.. En elke molecuul heeft z'n eigen trillingsfrequentie.. Als deze uit balans is, kun je deze weer in balans brengen door bijvoorbeeld de energie van een steen..

Ik hoop voor jou dat dit genoeg uitleg is.. Zo niet.. Heb je pech..

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:15

rainbow8 schreef:
Moet ik dit nu echt aan jou wetenschappelijk gaan uitleggen?? Dacht het niet.. Je hebt mijn antwoord er daar doe je het maar mee.. Maar omdat je zo in de aanval gaat.. Zal ik nog een klein stukje uitleggen..

Je lichaam bestaat uit cellen.. Die cellen bestaan uit moleculen.. Deze moleculen zijn energie.. En elke molecuul heeft z'n eigen trillingsfrequentie.. Als deze uit balans is, kun je deze weer in balans brengen door bijvoorbeeld de energie van een steen..

Aah, het past de temperatuur (=trillingsfrequentie van moleculen) aan, voor ieder orgaan apart. Had dat dan meteen gezegd, dan was dat voor iedereen duidelijk.

Kuggur

Re: De (on)zin van edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 17:55

Ehm, even terug naar de realiteit, dat doet het dus niet.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 18:10

ik heb ook niets gezegd over temperatuur.. Verder is het ooit zo aan me uitgelegd toen ik de cursus edelstenen deed..

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 18:46

Ach, rainbow8, laat ze toch. Immers, alles wat niet zichtbaar, niet meetbaar, of op wat voor manier dan ook, niet wetenschappelijk aantoonbaar is, bestaat natuurlijk ook niet.

Iets met vroeger, aarde en plat? :D

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 18:49

Ik vind het eerlijk gezegd wel interessant. Vraag me ook af hoe het werkt en waarom verschillende soorten stenen een verschillende werking hebben. Dat Oomens dat vraagt vind ik dus niet raar.

Ik ben zelf overigens volledig neutraal en heb geen ervaringen met edelstenen. Maar ik vind het erg interessant.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 19:04

Malyma schreef:
Ach, rainbow8, laat ze toch. Immers, alles wat niet zichtbaar, niet meetbaar, of op wat voor manier dan ook, niet wetenschappelijk aantoonbaar is, bestaat natuurlijk ook niet.

Inderdaad, het waren de mensen die kritische vragen durfden te stellen, waarom verschillende observaties niet overeenkwamen met de platte aarde hypothese, die er achter kwamen (en door middel van meten zichtbaar maken :D ) dat deze hypothese niet in overeenstemming was met de werkelijkheid.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 19:09

rainbow8 schreef:
ik heb ook niets gezegd over temperatuur.. Verder is het ooit zo aan me uitgelegd toen ik de cursus edelstenen deed..

De snelheid waarop atomen trillen bepaald (is) de temperatuur, dus die conclusie is zo gek helemaal nog niet :o

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 19:12

rainbow8 schreef:

Ik word altijd een beetje bozig dat pure chemie en natuurkunde misbruikt wordt door alternatieve aanhangers. Ja moleculen trillen, als je de temperatuur verhoogt gaan ze harder trillen, daardoor heb je de drie fase vast vloeistof en gas. De snelheid van de moleculen is afhankelijk van de snelheid en dus ook de 'frequentie' zo je wil, is afhankelijk van de temperatuur.

Dat geklets dat alle materie energie is ben ik ook zo langzamerhand een beetje zat van. Ja Einstein zei E = mc2, maar dat wil niet zeggen dat alle materie dus tegelijkertijd ook energie is. Je kunt massa omzetten in energie, alleen helaas pindakaas dat kost ook veel energie. Hierop berust o.a. kernfusie.

Het meest boos kun je me krijgen als er verwezen wordt naar quantummechanica. Er is geen enkele alternatieve genezer die ook maar enige kaas heeft gegeten van kwantummechanica, anders praatten ze niet zoveel onzin daarover. Het is echt het verhaal van de klok horen luiden, maar geen enkel flauw idee waar de klepel hangt.

Kwantummechanica klinkt heel mystiek en interessant voor mensen die geen enkele basis in natuurkunde hebben. Maar zo ontzettend spannend is het nou ook weer niet. Het geeft een verklaring voor bijv. het feit dat licht zich als deeltje of als golf kan gedragen. Net zoals dat we nu weten dat bliksen statische elektriciteit is en niet Wodan die langs de hemel rijdt. Helaas zijn er vandaag de dag nog steeds mensen die denken dat Wodan langs de hemel rijdt, in de zin van dat er frequenties en trillingen zijn in je lichaam die je met magische krachten, bezweringen, zalfjes poeders, edelstenen etc kunt beïnvloeden.

Als dat zo was zou je een steen aan een touwtje dat heen en weer slingert, ook een frequentie, moeten kunnen beinvloeden met volle maan, een edelsteen etc. Dat is niet het geval.

Kletskoek ophangen, prima, maar sleep er niet de fysica en chemie bij. Wat me ook verbaast is dat het altijd edelstenen zijn. Chemisch gezien verschilt een ordinaire kiezelsteen niet heel veel van edelstenen, maar waarom hebben alleen die dan magische kwaliteiten?

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 19:35

Kuggur schreef:
Malyma schreef:

Inderdaad, het waren de mensen die kritische vragen durfden te stellen, waarom verschillende observaties niet overeenkwamen met de platte aarde hypothese, die er achter kwamen (en door middel van meten zichtbaar maken :D ) dat deze hypothese niet in overeenstemming was met de werkelijkheid.

Hihi, ja! En hoewel ik van beide, de zichtbare en gemeten exacte wetenschap en de meer esoterische zaken, veel te weinig weet, zat ik te filosoferen dat die esoterische dingen misschien ook ooit meetbaar zullen zijn. En misschien ook niet. Maar omdat ik toch heel duidelijk de woorden "water, hoofd en lucht" in de reactie van Oomens zag staan, moest ik gewoon ff voor rainbow8 opkomen :P

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 19:36

Helaas, God is tot op de dag van vandaag ook niet meetbaar gebleken.

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 20:33

Aamen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 20:49

Jongens, je moet gewoon geloven wat er al wetenschappelijk onderzocht is en wat iemand zegt die 'er voor geleerd heeft'. :D

Nu even serieus, er zijn meer dingen die wel werken, maar niet wetenschappelijk bewezen kunnen worden. Is dat allemaal kwakzalverij en is dus iedereen die het eens anders doet meteen eigenwijs? Volgens sommigen helaas wel. Ik geloof wel dat er iets kan zijn wat niet verklaard kan worden.

Of ik in stenen geloof? Niet echt als ik eerlijk ben. Ik vind edelstenen echter wel mooi en heb er daarom ook verschillende. En het is misschien wel heel toevallig dat ik vandaag mijn aventurijn terugvond in een jaszak waar ik al eerder gezocht had. Aventurijn helpt bij genezing van kneuzingen e.d. zegt men. En dat is wel heel toevallig. De steen blijft netjes in m'n jaszak, dan heb ik hem vaak bij me. ;)

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:23

;) Jazeker geloof ik in wat er al wetenschappelijk is onderzocht door mensen die "er voor geleerd hebben". Vind de tekst en uitleg van Arabesk dan ook verhelderend en mega interessant, temeer omdat ik er zelf maar zo weinig vanaf weet.

Kan het alleen niet laten dat iemand die (even?) niet goed iets kan uitleggen, over iets wat misschien niet eens uit te leggen valt, zo "in de val gelokt" werd door een ander die wel heel goed weet waar hij het over heeft. Vond dat in dit geval niet zo aardig.

Dat er meer zou zijn tussen hemel en aarde geloof ik zeker, al kan ik dat niet wetenschappelijk onderbouwen.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 02:15

wat een gezeur over wel of niet bewezen. waarom moeten mensen in godsnaam dat eeuwige bewijs? bewijs is er pas als je het zelf ziet. dus mensen die zo stellig willen weten hoe het zit, ga lekker opzoek op internet en ga op onderzoek uit. niet alles is te verklaren maar gebeurd soms wel. de kennis van mensen is op bepaalde dingen gewoon nog niet tot dusver ontwikkeld en daar zal je het mee moeten doen.

en inderdaad ook god is niet aangetoont maar ook daar geloven heel veel mensen in (ik niet, ik geloof in mezelf 8)7 )

kunnen we nu weer terug gaan naar het echte onderwerp? dat jullie je interesseren voor de wetenschappelijke verklaring vind ik heel leuk maar wij zijn ook maar mensen. als je het zo graag wilt weten waarom ga je zelf dan niet eens onderzoek doen? research op internet of koop gewoon een steen om te kijken hoe of wat inplaats van dit topic te vervuilen met wetenschappelijke bewijzen, feitjes en meningen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 02:20

Ik zou zeggen lees de titel van dit topic eens voor je je zo opwindt (is daar trouwens geen kalmerende steen voor te vinden eigenlijk...?)

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 02:21

Kuggur schreef:
Ik zou zeggen lees de titel van dit topic eens voor je je zo opwindt (is daar trouwens geen kalmerende steen voor te vinden eigenlijk...?)

haha grapjas, vast wel!
proberen misschien? heb je meteen je bewijs.. maarreh betaal jij?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 10:46

Ah, en daar leg je de vinger op de zere plek, is het (duur) verkopen van een medicijn/therapie ethisch verantwoord als de werkzaamheid uitsluitend op placebo effect berust?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:19

Kuggur schreef:
Ah, en daar leg je de vinger op de zere plek, is het (duur) verkopen van een medicijn/therapie ethisch verantwoord als de werkzaamheid uitsluitend op placebo effect berust?

Je zou je zelfs kunnen afvragen, is het duur verkopen niet (ook) nodig om dat placebo-effect teweeg te brengen?
Een placebo-effect treedt op wanneer de patiënt op zijn minst gelooft dat er 'iets' gebeurd of gedaan is. Zou zo'n effect ook optreden wanneer je diegene een kiezel verkoopt voor de waarde van een kiezel? Of is de prijs van een edelsteen niet minstens ook een onderbouwing van het verkooppraatje?

'De verkoper zegt dat dit geen gewone kiezel is, en de prijs klopt ook met dat verhaal, dus dan zal het wel iets doen', ofzo?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:25

Kuggur schreef:

Edelstenen hoeven niet duur te zijn. Wel als ze in goud gevat zijn, maar in zilver of ander goedkoop metaal echt niet. Vaak betaal je voor modesieraden die van namaakmaterialen zijn gemaakt veel meer dan voor echte stenen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:32

Wilde ik ook net zeggen.. Ik heb een grote steen besteld voor 1,50 inclusief verzenden.. Ze zijn helemaal niet duurder dan andere sieraden, afhankelijk van het soort steen natuurlijk.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 16:38

its_daantjee schreef:
wat een gezeur over wel of niet bewezen. waarom moeten mensen in godsnaam dat eeuwige bewijs? bewijs is er pas als je het zelf ziet. dus mensen die zo stellig willen weten hoe het zit, ga lekker opzoek op internet en ga op onderzoek uit. niet alles is te verklaren maar gebeurd soms wel. de kennis van mensen is op bepaalde dingen gewoon nog niet tot dusver ontwikkeld en daar zal je het mee moeten doen.

en inderdaad ook god is niet aangetoont maar ook daar geloven heel veel mensen in (ik niet, ik geloof in mezelf 8)7 )

kunnen we nu weer terug gaan naar het echte onderwerp? dat jullie je interesseren voor de wetenschappelijke verklaring vind ik heel leuk maar wij zijn ook maar mensen. als je het zo graag wilt weten waarom ga je zelf dan niet eens onderzoek doen? research op internet of koop gewoon een steen om te kijken hoe of wat inplaats van dit topic te vervuilen met wetenschappelijke bewijzen, feitjes en meningen.

Wat is dat toch, die heftigheid bij een kritische noot? Wat is daar toch zo op tegen?
Als je er meer over wil weten, is het juist zeer nuttig om mensen die er in geloven eens aan de tand te voelen. Hoe denken zij erover, hoe zien zij de werking voor zich, wat zijn de ervaringen en hoe verliep dat precies...juist erg boeiend en imo een zeer belangrijke bron om er meer over te weten te komen. Ik heb op die manier al best wel eens verklaringen van mensen gehoord die mij juist aan het nadenken zetten.
Maar als ik jou begrijp mag dat niet? Mag je alleen ja en amen zeggen en niet gewoon respectvol vragen stellen en kritische kanttekeningen plaatsen? Dat zijn vervuilingen in dit topic volgens jou, ik vind het juist de waarde van het topic verhogen. Maakt het topic kritischer en daarmee objectiever. Als je een 'wij geloven in edelstenen en zo werkt het en hou verder je smoel' topic wil, dan open je die toch zelf? In dit topic is er juist de ruimte voor alle partijen.