Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Stefaaah schreef:Niet te snel wonderen verwachten... Plots overgaan van shampoo naar enkel water, zal zijn tijd vragen.. Ik gebruik nu baking soda, bijna 3 maanden, maar ik heb nog steeds de baking soda nodig om niet met vet haar rond te lopen..
Drogon schreef:Ik heb het gister voor het eerst met water gedaan. Tis nogsteeds vet maar er valt nog mee te leven. Ik heb van mezelf erg droog krullende en pluizend haar dus ik hoop een beetje op een wonder. :p
Drogon schreef:Stefaaah schreef:Niet te snel wonderen verwachten... Plots overgaan van shampoo naar enkel water, zal zijn tijd vragen.. Ik gebruik nu baking soda, bijna 3 maanden, maar ik heb nog steeds de baking soda nodig om niet met vet haar rond te lopen..
Misschien komt dit wat dom over, maar is baking soda niet chemisch? Is dat niet slecht voor je haar?
mlc schreef:Dit topic komt als geroepen. Ik zit er al een hele tijd aan te denken om te stoppen met shampoo en conditioner. Vooral omdat ik de laatste tijd last heb van jeuk, wondjes en blaren op mijn hoofdhuid.
Ik zie heel erg op tegen de periode van vet haar en ik twijfel of mijn haarpunten wel voldoende verzorgd zullen worden. Het is namelijk erg lang (tot precies onder mijn onderrug op dit moment). Ik twijfel of de punten niet alsnog droog worden, omdat je de oliën uit je haar wel kan verspreiden met een borstel, maar of het helemaal tot in de punten komt? Dan moet ik wel veel olie hebben denk ik zo, of hele dagen mijn haar borstelen.![]()
Ik was van plan om vanmiddag appel azijn te gaan halen en hier mijn haar mee te spoelen na het wassen (ik heb voorlopig iets te veel feestjes om nu al te stoppen, dan loop ik daar met een vette kop), als een soort eerste stap. Kijken of het iets voor mijn haar doet.
Maar nu het andere twijfelpunt: kan ik beter kiezen om gewoon alleen water (en appelazijn) te gebruiken, of is baking soda een betere optie? Ik heb dit topic doorgezocht, maar kan niet helemaal de voor- en nadelen van deze twee manieren vinden.
En hoe zit dat als je gaat zwemmen? Chloor of zeewater wil ik wel graag volledig uit mijn haar krijgen, om een dode, droge en ontembare bende te voorkomen. En wat voor borstel moet je hebben en hoe houd je die schoon?
EskeGirl schreef:Ik las net in die blog iets over zo'n echte haren borstel. Die ga ik halen vandaag of morgen, ik ga gewoon even aankijken hoe het gaat met alleen water.
Rebeccaa schreef:Ik snap echt niet waarom je het jezelf aan zou doen om een paar weken met een hoofd met vet haar rond te lopen.
11AFotograaf schreef:Drogon schreef:Ik heb het gister voor het eerst met water gedaan. Tis nogsteeds vet maar er valt nog mee te leven. Ik heb van mezelf erg droog krullende en pluizend haar dus ik hoop een beetje op een wonder. :p
Dat heb ik dus ook... Ik durf de crème die ik er na het douche en 's ochtends insmeer nog niet te laten staan... Misschien eerst maar beginnen met Baking Soda...
Drogon schreef:fargo schreef:Ik was structureel met alleen crèmespoeling en dat heb je ook gewoon nodig met krullend haar. Dan wordt het schoon en toch verzorgd. Heel tevreden en blij mee, weer meer en betere krullen en zachter haar.
Maar gaat het vettige dan ook weg? En hoe vaak was je het in de week?