Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 20:29

Dank je, Lielle!
Ik was al bij de tweede aan t rond neuzen geweest, leuk om te lezen als afleiding!

Gelukkig ook weer heel wat serieuze reacties op paarden/pony's die we te koop aan bieden, dat is ook een goede afleiding. :D

Ik sliep vannacht pas erg laat (rond uur of 3), maar wel tot 1 uur geslapen... Dus toch wel aan de uurtjes gekomen, haha.

Net heerlijk samen met vriendje pannenkoeken wezen eten, fijn om er weer even lekker uit te zijn! Met dit weer lekker op t terrasje buiten zitten, ik geef wel echt licht zo wit (papier is er niets bij :') ) ben ik nu. Haha.

Hechtingen mochten er eigenlijk dinsdag uit, maar hadden afgesproken die in ieder geval te laten zitten tot gisteren bij de chirurg, de laatste is er pas vrijdag bijgezet. Ben alleen vergeten te vragen wat daar nu mee moet... Dus straks de poli gebeld en morgen bellen ze terug. Ik ben benieuwd, t is een flink rommeltje nu en erg pijnlijk en geïrriteerd.

Afbeelding

jokari

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 20:47

Auwtsj. Ik krijg accuut rillingen. :D

Wat fijn dat jullie pannenkoeken zijn gaan eten, jammie.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 21:31

Ziet er niet zo mooi uit he, haha. De foto is een kwartslag gedraaid zie ik nu, geen idee waarom... Bovenaan (op de foto links) is waar elke keer het hersenvocht uit liep, daar zitten zo'n 4/5 hechtingen op/boven elkaar. Zit ook erg strak dicht geknoopt. :')

Jaa, was echt leuk en lekker. :D

Hopelijk kan de anesthesist me morgen een beetje vertellen wanneer ze voor nu ingepland hebben... ben behoorlijk zenuwachtig nu, ik weet uit ervaring (helaas. :') ) dat dat weer verdwijnt als ik de datum weet.
Tot de dag van te voren dan... hihi

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 19:07

Vanochtend opnieuw groen licht gekregen van de anesthesist! Mocht (net als de vorige keer) telefonisch omdat het de zoveelste keer was in korte tijd en (gelukkig) ook weer dezelfde anesthesist. Gesprek ging dus ook erg snel, ... vast nog t zelfde als de vorige keer? ... zal ook niet veel veranderd zijn? Nog vragen? Nou eh tot op de OK, hopelijk voorlopig voor de laatste keer!

Blijf t een ontzettend leuke man vinden, geeft ook veel vertrouwen en legde álles tot in detail uit op de OK en mocht vragen wat ik wil (en hij blijft maar dingen vragen en praten, hihi). :)

Nu wachten tot ze bellen voor de opnamen datum, spannend...

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 19:17

Altijd fijn dat soort mensen! Hij heeft je geen indicatie kunnen geven?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 20:44

Jaa inderdaad! Haalt ook weer een beetje spanning weg. :o

Nee helaas niet. Alleen dat 8 juli uiterste datum is, maar liefst eerder. Diegene de gebeld had voor de hechtingen had ook gekeken, maar sta nog niet ingepland (officieel kunnen/mogen ze dat ook pas doen als de anesthesist groen licht gegeven heeft).

De wond is nu wel heel pijnlijk en (vooral bij de hechtingen) ook erg rood. Verder is t ook flink dik, maar dat is waarschijnlijk hersenvocht en is sowieso ook al langer zo (ook voordat t rood en pijnlijk werd). Nu even goed in de gaten houden dat ik geen koorts krijg, nog een infectie kunnen we nu echt niet gebruiken! Dan mag de operatie namelijk ook niet door gaan.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:47

Duimen dat je niet ziek wordt dus!! Heel spannend hoop voor je dat je snel aan de beurt bent en dan het dan eindelijk afgelopen is voor je!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 23:52

Inderdaad jammer dat je geen datum weet. Roodheid van de huid kan gelukkig ook duiden op irritatie en niet persé op ontsteking, maar dat zul je zelf ook wel weten ;-)
Succes en beterschap in ieder geval!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-15 03:04

wortelsussie schreef:
Duimen dat je niet ziek wordt dus!! Heel spannend hoop voor je dat je snel aan de beurt bent en dan het dan eindelijk afgelopen is voor je!

Inderdaad, hopelijk blijft de koorts weg dan is er niets aan de hand.

Wendy_Komen schreef:
Inderdaad jammer dat je geen datum weet. Roodheid van de huid kan gelukkig ook duiden op irritatie en niet persé op ontsteking, maar dat zul je zelf ook wel weten ;-)
Succes en beterschap in ieder geval!

Geen datum weten vind ik voor nu nog t meest moeilijke... zodra die datum er is, komt er weer veel meer rust terug. Ik kan nu ook helemaal niet slapen, ben er continue mee bezig in m'n hoofd (was ik bij de vorige operaties eigenlijk helemaal niet zo, maar goed die stelden ook niet zoveel voor vergeleken met deze).

Rood was t inderdaad sowieso al wel wat, ook te zien op de foto eerder. Dat is echt van irritatie, maar nu is t veel roder en ook veel pijnlijker (kloppende/pulserende pijn met scherpe steken). T litteken/de wond voelt nu ook best warm. Vorige week zaterdag ben ik met de antibiotica gestopt, dus ik hoop echt dat t geen ontsteking is maar gewoon irritatie.

Ik heb nog geen koorts of iets, dus zo ver nog goed. Hihi.

Dankjewel!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 07:15

Daar staat je een heftige operatie te wachten!!! Kan me goed voorstellen dat je daar zenuwachtig om bent!

Hopelijk is na die tijd de meeste (hopelijk alle) oliebol klaar en kun je weer leven!! :(:)
Het is je gegund, hoe positief je blijft!!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-15 16:00

_KiMbErLeY_ schreef:
Daar staat je een heftige operatie te wachten!!! Kan me goed voorstellen dat je daar zenuwachtig om bent!

Hopelijk is na die tijd de meeste (hopelijk alle) oliebol klaar en kun je weer leven!! :(:)
Het is je gegund, hoe positief je blijft!!

Dankjewel! :D

Zenuwen zijn vandaag wat minder, waarschijnlijk omdat ik weet dat ze vandaag en morgen toch niet zullen bellen. Pas maandag op z'n vroegst en eerder dan dinsdag zal ik niet opgenomen worden en eerder dan woensdag zal de operatie dus ook niet zijn.

Afgelopen nacht heb ik helemaal niet geslapen, ben dus enorm brak en voel me ook best beroerd. De hele dag en vannacht over moeten geven, kan helemaal niets binnen houden. Ik heb geen koorts en de wond op m'n rug is iets minder rood en pijnlijk dan gisteren. Dus dat zit wel goed gelukkig.

Straks na t eten, zover dat lukt en t binnen kan houden dan, maar naar bed met temazepam en alprazolam. Wat lezen of iets en dan hopelijk flink wat uurtjes slapen. Kan t goed gebruiken!

De alprazolam vanochtend ook gehad, daardoor zullen de zenuwen dus ook vast wat minder door zijn. Haha. Daar wordt je heel rustig van en ook in je hoofd, ook wat suf zeker samen met de tramadol. Temazepam is een inslaper (slaapmiddel dus gewoon Haha), dus hopelijk kom ik daar straks wel mee in slaap. Soms reageer ik daar helemaal niet op, maar ben nu zo moe. :')

Verder ook wat leuke dingen vandaag, ben de afstamming van de jaarling aan t uit pluizen. Vooral NRPS en New Forest pony's, daar heb ik (nog) niet zoveel verstand van. Ik was eigenlijk altijd vooral met kwpn bezig, haha. Maar volgens mij heeft ze best wel een heel interessante afstamming met een aantal hele goede merries en hengsten! Wel heel erg leuk om daar mee bezig te zijn, hihi. Haar vader en moeders vader ken ik heel goed, met beide pony hengsten veel gewerkt, maar de rest kende ik niet (zo goed).

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:50

Heb je wat beter kunnen slapen?

Oewww heb je een new forest jaarling?!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 14:03

Helaas niet zo, tot 4 uur wakker gelegen en daarna wel even in slaap gevallen. Voel me ongelooflijk beroerd. Veel braken en misselijk, dan ijskoud en dan bloedheet (maar geen koorts, al voelt t wel zo...), ook de wond is erg gevoelig. De hechtingen zijn flink aan t irriteren en de laatste nieuwe boven aan de wond snijden flink, zo dat t zelfs weer open gaat. Woensdag belt de chirurg hoe en wat met de hechtingen... liefst wil ik ze er direct uit, maar ergens ben ik bang dat de wond niet dicht is (heel af en toe komt er ook nog hersenvocht uit. Al lijkt t door de gaatjes van de hechtingen te komen).

Ze is NRPS geregistreerd. Vader is welsh (en NRPS goedgekeurd), moeder is NRPS X New Forest (Rocky en kantjes Ronaldo zit er achter). En haar moeder is een volle zus van NRPS kampioen.

Ik heb niet zoveel verstand van pony hengsten en merries (behalve dan dat ik met zowel haar vader als moeders vader veel gewerkt heb en zij beide een fantastisch karakter hebben en goed presteerde!), maar naar wat ik zo gelezen en gevonden heb is haar afstamming wel heel interessant! (Extra leuk, want wil haar straks graag in zetten voor de fokkerij :D )

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:23

Hopelijk wordt je gewoon snel opgeroepen voor de operatie! :(:)

Ponys zijn zo leuk!! :))
Je runt een eigen paarden bedrijf zie ik in je profiel, hoe doe je dat nu??

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 14:32

Ik ook, telefoon is de hele dag niet verder weg dan een halve meter! Haha.

Op dit moment alleen gedeeltelijk. We hebben een deel bemiddeling in de verkoop van pony's en paarden naar t buitenland (voornamelijk Zweden en soms naar Noorwegen, Denemarken en Finland. Aangezien ik Zweeds spreek/schrijf is dat gemakkelijk, hihi). Daarnaast gaf ik veel les en trainde ik paarden en pony's voor mensen (beleren, verder opleiden, keuring klaar maken, wedstrijden, enz.). Dat laatste ligt nu helemaal stil helaas. Bemiddelen lukt nu nog wel redelijk, is toch maar merendeel computer werk. Haha.

Daarnaast studeer ik nog, dus t is/was geen fulltime werk en vooral omdat ik er enorm veel plezier aan beleef. Voor deze studie werkte ik fulltime in de paarden op een internationale dressuur stal, hengstenhouderij en dus voor mezelf. September eerst studie weer op pakken, einde van t jaar t les geven en zodra t lukt, weer paarden gaan trainen.

Maar belangrijkste is nu eerst weer gewoon "beter" worden, beter tussen haakjes omdat ik er nooit meer vanaf kom. Maar weer gewoon kan functioneren!

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:46

Ik heb echt respect voor je. Jou verhaal grijpt mij zo aan, misschien omdat ik zelf 2 jaar geleden ook een hersen operatie heb gehad met tevens complicaties door lekkend hersenvocht uit de wond.

Wbt je huidige operatie, ik ben ook op die manier geopereerd (werd genavigeerd door een mri die vooraf de operatie is gemaakt) en wbt je haar, ook ik had lang haar tot aan mijn billen, bij mij hebben ze de onderste helft eraf moeten scheren voor de operatie en het bovenste deel was gelukkig lang genoeg om de achterkant te camoufleren zodat je eigenlijk vrijwel niets kon zien. Ik wil je vooral heel veel sterkte en succes wensen en hopelijk slaagt de operatie!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 14:58

Lay_D schreef:
Ik heb echt respect voor je. Jou verhaal grijpt mij zo aan, misschien omdat ik zelf 2 jaar geleden ook een hersen operatie heb gehad met tevens complicaties door lekkend hersenvocht uit de wond.

Wbt je huidige operatie, ik ben ook op die manier geopereerd (werd genavigeerd door een mri die vooraf de operatie is gemaakt) en wbt je haar, ook ik had lang haar tot aan mijn billen, bij mij hebben ze de onderste helft eraf moeten scheren voor de operatie en het bovenste deel was gelukkig lang genoeg om de achterkant te camoufleren zodat je eigenlijk vrijwel niets kon zien. Ik wil je vooral heel veel sterkte en succes wensen en hopelijk slaagt de operatie!

Dat is ook heftig, mag ik vragen waarvoor je geopereerd bent?

Bij mij zullen ze achter en boven m'n linker (dacht ik) oor weg scheren. Niet zo makkelijk weg te stoppen helaas. Ook de stickers komen boven op m'n hoofd en vooraan, paar stickers (3) komen tussen en boven m'n ogen. Had je de stickers voor de navigatie ook boven en voor op je hoofd of meer naar achter/onder? Grote plukken weg moeten halen? Vind dat echt nog t naarste tot nu toe, haha.

Is daarna alles goed met je gegaan? :)

Bedankt in ieder geval!

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:05

Dat mag je hoor :)

Ik ben geopereerd aan een cyste die op mijn hersenstam zit. Ze hebben hem lek geprikt en er een driehoekje uitgeknipt zodat hij hopelijk langere tijd open blijft. Weghalen was geen optie daar de cyste deels ingekapseld is. Ik durf je niet te zeggen waar de stickers precies zaten,ze hebben mij vanuit mijn nek (bij de hoofdaanzet, zeg maar) tot aan de knobbel op je achterhoofd open gemaakt. Dat deel hebben ze dus ook helemaal weg geschoren.

Inmiddels gaat het goed, ik begin nu weer alles op te pakken wat ik voorheen deed. Al zal ik nooit meer helemaal klachten vrij zijn. Maar tot nu toe mag ik niet klagen!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 18:47

Is er een kans dat de cyste terug komt? Lijkt me een eng idee...

Welke klachten had je? En welke heb je nu nog?

Op mijn hoofd gaan ze niet een heel groot stuk open maken, ook in een soort halve cirkel wat ze zo kunnen open klappen zeg maar. Verder maken ze mijn buik weer open (als t lukt op hetzelfde litteken als van de eerste keer) en verder is nu nog de vraag waar ze t verder open moeten maken. Afhankelijk hoe goed het tunnelen gaat, waarschijnlijk nog een snee in mijn hals en op m'n borst. Maargoed dat weten we pas als we weer wakker zijn!

Vandaag hebben ze niet gebeld, helaas! Haha. Ik kan t niet hebben, wil en datum weten!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-15 02:36

Pff, wordt weer een nachtje zonder slaap. :(

De pijn is echt hels en heel misselijk en veel braken weer.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 07:13

De cyste zit er nog, de kans dat hij weer dicht gaat zitten evenals groeien is er idd ook.
2 jaar geleden na de operatie was de cyste 11, 3 mm en vorig jaar was hij al weer 12, 1 mm, afgelopen maart was het stabiel en is hij niet verder gegroeid.

De klachten waren heel uiteen lopend, krachtverlies in ledematen, mijn spraak ging achteruit (dubbele tong idee) trillende armen, fijne motoriek was verstoord, constant pijn aan mijn onderrug, evenwicht verlies, duizelig, sterretjes zien etc. De huidige klachten zijn, trillende hand, soms moeilijk uit mijn woorden komen, lichtelijk krachtverlies in been.

Ik hoop dat je nog wat heb kunnen slapen!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-15 15:30

Best heftig zo, zeg. Ook een heel naar idee dat de cyste terug kan komen... Gaan ze die dan weer opnieuw operatief "lek prikken"?

Hoe waren ze er bij je achter gekomen? Was de weg naar en diagnose lang of viel dat mee?

Helaas heb ik helemaal niet meer geslapen. Ben echt kapot nu. Deze week gaan ze verwacht ik niet meer opereren, of ze moeten zo nog bellen (in theorie zou morgen ook nog kunnen, maar daar ga ik niet vanuit). Dat wordt dan dus maandag of dinsdag volgende week!

Morgen belt mijn chirurg, dan weet ik denk ik ook wel meer.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:31

Arme jij. :(:)
Helemaal niet meer geslapen. Pff, dat je dat volhoudt.
Er is geen andere optie natuurlijk... Ik duim ervoor dat je deze week nog geholpen wordt. Ben er donderdag en maandag. ;)

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:43

Quir, als hij weer dicht groeit dan moeten ze hem idd weer operatief open prikken. De weg er naar toe voordat ze een diagnose hadden was redelijk lang. Ik kwam met 'vreemde' klachten bij de dokter waar ze eigenlijk geen antwoord op hadden of schoven op overbelasting. Toen ik bij de neuroloog terecht kwam is het opzich vrij snel gegaan.Juist doordat de andere onderzoeken uitliepen op niets stond ze erop om ook een mri van mijn hoofd te maken. Dus eigenlijk zijn ze er bij toeval achter gekomen. In nov 2012 wisten we dat ik een cyste in mijn hoofd had en 28 maart 2013 ben ik geopereerd in het umcg Groningen.

Ik sta onder blijvende controle bij de neuroloog uit het streek ziekenhuis bij ons in de buurt en bij de neurochirurg in Groningen.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 15:59

Iris82 schreef:
Arme jij. :(:)
Helemaal niet meer geslapen. Pff, dat je dat volhoudt.
Er is geen andere optie natuurlijk... Ik duim ervoor dat je deze week nog geholpen wordt. Ben er donderdag en maandag. ;)

Eigenlijk hou ik t ook niet vol, haha. Het is dat ik verder niet zoveel kan en dus ook weinig energie nodig heb of verbruik... Af en toe lukt t me om overdag een uurtje te slapen. Afgelopen nacht wel redelijk geslapen gelukkig.

Deze week gaat t sowieso niet meer worden, dan zou ik morgen opgenomen moeten worden... Chirurg had vanochtend gebeld en er stond nog geen datum gepland. Daar ging hij dan ook meteen achteraan bellen om verder te regelen, 8 juli is de uiterste datum die hij gesteld heeft. Dat is volgende week woensdag dus en de anesthesist heeft groen licht gegeven dus daar kan t ook niet door komen.

Maar goed de operatie zal dus waarschijnlijk volgende week dinsdag of woensdag zijn. Tenzij ze me dadelijk bellen dat ik morgen moet komen, maar dat zal wel niet. Haha. Neem ook aan dat ze niet op zondag de MRI maken dus maandag zal t ook niet zijn.

Achja, t is niet anders.
De hechtingen mogen er vrijdag uit (daar belde de chirurg in principe voor haha). Dat zou echt een opluchting zijn! De hechtingen zijn enorm geïrriteerd, maar vind t ook wel beetje "eng". De wond zal nu vast wel al dicht genoeg zijn, maar toch. T is ook alweer bijna 3 weken geleden de laatste operatie. En vrijdag zitten de laatste nieuwe hechtingen er ook weer twee weken in.

Verder de laatste dagen echt behoorlijk ziek/beroerd. Ook veel last van mijn buik de laatste dagen... Dat gaat ook nog wel wat worden straks. Er zitten stenen in mijn blinde darm, wat al veel (koliek)pijn geeft. Maar daarnaast ook een grote kans op een blinde darm ontsteking en door de stenen zal dit zeer waarschijnlijk een ontsteking met perforatie zijn. Ondanks dat die veel klachten geeft willen ze m niet eruit halen, pas als die ontstoken is... Ik wil m er alleen wel uit hebben, als die ontstoken raakt zal de drain er dus ook weer uit moeten, omdat ze in dezelfde holte zitten die geïnfecteerd is en later weer opnieuw plaatsen. Moet m'n hoofd ook weer open (of de drain naar t hart leggen dan hoeft m'n hoofd niet open, maar of dat nu de oplossing is) en dat zie ik helemaal niet zitten! En ze maken m'n buik nu toch open... Waarom dat verdomde ding er dan niet gewoon uit halen... T moet eerst weer echt fout gaan. Terwijl er zoveel voorkomen kan worden door m er gewoon nu uit te halen en een hoop pijn minder... :')
Nouja ik zou wel gek zijn of zo... Haha

Lay_D schreef:
Quir, als hij weer dicht groeit dan moeten ze hem idd weer operatief open prikken. De weg er naar toe voordat ze een diagnose hadden was redelijk lang. Ik kwam met 'vreemde' klachten bij de dokter waar ze eigenlijk geen antwoord op hadden of schoven op overbelasting. Toen ik bij de neuroloog terecht kwam is het opzich vrij snel gegaan.Juist doordat de andere onderzoeken uitliepen op niets stond ze erop om ook een mri van mijn hoofd te maken. Dus eigenlijk zijn ze er bij toeval achter gekomen. In nov 2012 wisten we dat ik een cyste in mijn hoofd had en 28 maart 2013 ben ik geopereerd in het umcg Groningen.

Ik sta onder blijvende controle bij de neuroloog uit het streek ziekenhuis bij ons in de buurt en bij de neurochirurg in Groningen.

Lijkt me geen fijn idee dat t terug kan komen... Op zich nog wel relatief snel tot de diagnose gekomen, maar neuroloog maakt in principe vrij snel al MRI en dan kan je t natuurlijk daar op zien.

Er zat wel lang tussen zeg! Tussen diagnose en operatie. Worden er nu ook nog regelmatig MRI scans gemaakt om te volgen?