Hevige pijnklachten ondebuik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 10:01

Ook fijn om te horen Goyha! Ik ben ook een keer onder narcose geweest en dat ging prima. Ik doezelde lekker in en werd lachend (serieus) wakker. Dus in principe weet ik ook hoe het voelt. Maar ik heb zon stom stemmetje in mijn hoofd wat ik echt de kop in moet drukken!

Daar kan ik idd geen duidelijkheid over geven Wendy. Ik ging ervan uit dat dit de normale gamf van zaken was. Het vermoeden zit gewoon bij endometriose. Maar dat is een vermoeden en omdat te bevestigen wil hij inwendig gaan kijken. Hij wees me natuurlijk op het risisco dat ik de eierstok misschien moet inleveren, dat idee ben ik nu aan het laten bezinken. Zover ik de echo (en de echo foto) begrijp zit de massa aan/bij/tegen se eierstok.
Jou verhaal is ook niet niks, jeetje wat heftig :(:)

Daar was ik al bang voor met die tramadol. Nouja als het helpt moeten we dat maar even voor lief nemen. Hoewel ik het liefst gewoon scherp ben haha. Maar dat ben ik nu door de pijn ook niet.

Oei leffroi haha die opmerking. Ik ben niet zo bang voor het inslapen maar !eer voor het (te vroeg) wakker worden. Vind het moeilijk om de controle uit handen te gevem

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 18:44

Ik heb tramadol gekregen. Heb er net een geslikt, ben benieuwd of ik erop reageer. Lig weer lekker met een kruik op de bank :)

gohya

Re: Hevige pijnklachten ondebuik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:44

Nou laten we hopen dat het echt gaat helpen!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:07

bowena_84 schreef:
Ik heb tramadol gekregen. Heb er net een geslikt, ben benieuwd of ik erop reageer. Lig weer lekker met een kruik op de bank :)

Welterusten alvast! Tramadol rules :')

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:27

bowena_84 schreef:

Verschilt heel erg hoor de een ziet inderdaad roze olifantjes en is volledig van de kaart de ander heeft nergens last van en kan gewoon nog functioneren. Ik kan er bv prima mee werken.
Evt kan je er ook wat misselijk en duizelig van worden maar gewoon af wachten hopelijk helpt het jou wat comfortabeler door de komende 2 weken heen.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 11:19

Nou ik zie geen roze olifantjes maar ik heb idd wel geslapen als een olifant en ik ben loom, rozig en een beetje jollig. In een ver verleden eens een jointje gerookt, zo voel ik me nu ook wel :') de pijn is nog aanwezig maar wel dragelijk op deze manier.
Ik functioneert nog wel maar alles gaat wel een stukmlangzamer. Ik snap goed waarom je niet mag auto rijden.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 12:20

Sow, anderhalf uurtje na inname dacht ik even de woonkamer te stofzuigen. Ben toch maar weer snel gaan liggen #) zweet brak me uit, begon te trillen als een rietje en alles draaide. Nu lig ik maar weer even braaf bij te komen, toch iets then enthousiast := zusje komt vanmiddag, als ik dan nog zo beroerd ben mag ze even helpen. Gelukkig is dit maar tijdelijk!! Hoop overmorgen toch een even te kunnen gaan werken, of iig mijn gezicht te laten zien :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:57

Mijn zus slikt ook tramadol en kan inmiddels niet meer zonder, dus pas op het is wel degelijk verslavend!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:49

Ik kon echt helemaal niets meer op Tramadol, hoop dat het bij jou beter gaat!

Merk je wel voldoende effect?

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 19:18

Zolang ik lekker op de bank blijf liggen gaat het prima, weinig pijn en rustig hoofd. Zodra ik me ga bewegen gaat alles draaien, ga ik trillen en trekt de pijn ook weer langzaam aan. Voor nu blijf ik gewoon lekker liggen :)

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 10:06

Nou lekker dan :') Ik zal ook weer eens niet raar reageren op tabletten. Vanochtend weer met de huisarts gebeld. Kan sinds gisteren middag niet tot moeilijk plassen. Blijkt dat tramadol niet alleen verstoppingen in de darm kan veroorzaken maar ook een luie blaas. Moet er dus mee stoppen. Krijg nu naproxen 500 voorgeschreven. Jeetje... Hoop dat dit nu een schot in de roos is. Vorige keer had ik veel nare bijwerkingen ervan dus hoop dat het nu meevalt!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 10:28

Tramadol kan er inderdaad voor zorgen dat je moeilijk kan plassen, maar dat is vrij snel weg (na een dag meestal wel).

Ik heb 3 tot 4 keer per dag 100mg tramadol, wel zetpillen omdat ik soms dagen alles uit braak. In het begin heb ik dat ook gehad en heel soms nog (meestal als ik net tramadol gehad heb).

Het is inderdaad heel erg verslavend. Als ik wil stoppen moet ik echt rustig af bouwen en dan nog voel ik me even heel beroerd. Dus wel op letten, je went er heel snel aan en dus ook snel (fysiek) verslaafd.

Tramadol en naproxen zijn alleen helemaal niet met elkaar te vergelijken. Hopelijk reageer je er goed op nu en helpt het je.
Hoop ook voor je dat ze met de operatie de oorzaak vinden en misschien zelfs voor je kunnen oplossen. Dat stemmetje herken ik wel, ondanks dat ik nu 3 keer in 4 weken geopereerd ben en nu volgende week weer (en dan na 3/4weken nog eens) heb ik dat stemmetje ook weer. Haha.

Weet je al wanneer ze de operatie gaan doen? (Of heb ik er over heen gelezen...?)

Succes en sterkte in ieder geval! :)

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 10:36

Okee, goed om te weten!
Ha wilde toch liever dat ik stopte dus doen we dat maar braaf :)
Die twee zijn idd niet met elkaar te vergelijken dus hoop dat de naproxen aanslaat. Ben nu even pijnstiller loos en lig echt in de foetus houding op de bank. Over een half uurtje kan ik ze gelukkig halen!
Oei 3 operaties in 4 weken en er nog een op komst :oo wat een hel! Jij had iets aan/met je darmen toch? :o
Stom he dat dat stemmetje blijft. Ik weet heus dat ze heel kundig zijn en toch ben ik bang.
Ik word de 17e geholpen, krijg de 16e telefoontje hoe laat.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 10:43

De huisarts heeft gelijk hoor, als naproxen werkt kan je dat beter pakken dan tramadol!

Hopelijk helpen die je snel, zoveel pijn hebben is niks... heb t echt met je te doen.

Nee ze hebben de eerste operatie een drain geplaatst om hersenvocht naar de buik af te voeren. Tweede keer de drain opnieuw goed gelegd, want hij was er uit geschoten. Derde keer stuk vervangen, omdat ie verstopt zat. Volgende week halen ze deze drain er uit (infectie en dysfunctie) en dan na 2/3 weken komt er een drain in de hersenen naar de buik.

Ik denk dat dat stemmetje altijd wel beetje blijft. Eerste operatie ging dan wel fout met ontwaken, maar dat kwam door de narcose waar ik blijkbaar niet tegen kan. Daarna andere narcose gehad en dat gaat wel heel goed.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 13:32

Mijn hemeltje Quir dat is ook niet niks :oo.
Wat akelig dat ontwaken niet helemaal lekker ging, daar ben ik dus ook een beetje bang voor :=

Heb en naproxen naar achteren gegooid vanochtend maar heeft helaas niet hetzelfde effect als de tramadol natuurlijk. Ben vanmiddag bloed gaan prikken in het zh. Maar wat ben ik blij nu weer op de bank te liggen, het voelt bijna alsof ik weeën heb := Ze hebben me sowieso maar 15 tabletten meegegeven kwam ik in de auto achter :roll: Nu maar weer lekke uitrusten :(

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 14:37

Gaat allemaal lekker.. En je wordt de 16e pas geholpen? Sorry als het raar klinkt, maar dan zal het ook niet zo ernstig zijn zeg maar, dus dat scheelt weer. En dat bedoel ik echt niet banketstaaf. Hoop dat je er vanaf geholpen wordt. Van 'slechts' een cyste kan je ook heel veel pijn hebben. Ik had toen 1 ter grootte van een golfbal/ tennisbal. En ik ken iemand die 1 ter grootte had van een honkbal. Wil je geen rare dingen aanpraten hoor, hihi.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 14:53

Het gaat idd niet geheel lekker. Word er ook een beetje moe van. Moet me gewoon rustig houden.
Of het ernstig is kan ik niet beoordelen maar ga er idd niet vanuit. Heb idd gelezen dat een cyste op de plekken waar het bij mij zit behoorlijk pijn kan geven. Ik ben gewoon blij als het achter de rug is en de pijn weg is. Zover mijn gyn kon meten was het gelukkig geen formaatje tennis of- honkbal :=
Nu is een van mijn katten ook nog ziek :n zodalijk daarmee naar de dierenarts.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 15:31

Ik vind de 16e nog relatief snel hoor, vaak zitten er wachttijden tot wel 3 maanden op operaties. 2 weken vind ik dus nog best snel. De operatie die ik nu krijg is wel met spoed aangevraagd (niet acuut op dit moment) en die is binnen een week.

Acuut is t niet, dan had je direct op de OK gelegen. Betekend alleen niet dat het niet heel erg vervelend is. Kan je met naproxen wel de pijn houden? Zelfde effect als tramadol zou je niet krijgen inderdaad.

Ontwaken uit de narcose heeft ook heel veel indruk op me gemaakt. Ik werd te snel wakker, maar kon niets verder. Lag nog aan de beademing en begon te braken. Vrij snel was ik wel weer weg en je maakt alles zo in een roes mee dat t meer lijkt of t iemand zijn/haar verhaal is dan dat je t zelf meegemaakt hebt. Heeft me bij verdere operaties ook verder niets meer gedaan. Gelukkig.

T gaat eigenlijk ook altijd wel goed, dus daar gewoon vanuit gaan. :)

Vervelend dat je kat nu ook ziek is, pff. Komt allemaal tegelijk... net wanneer t niet uit komt!

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 16:49

Ik vond het ook wel redelijk rap.
Gelukkig ook maar want zou zo geen weken meer kunnen rondlopen :n

De naproxen doet t beter dan de diclofenac, die deed niks. Het haalt de scherpe randjes eraf! Ben er wel behoorlijk duf van, beetje woozy :') Maar ik kan gewoon echt niet te actief zijn dat doet gewoon teveel pijn helaas.

Ik ga er ook vanuit dat alles goed gaat! Ik ben in kundige handen!
Wat naar dat je er zo uit kwam, gelukkig was je nog redelijk 'onder zeil' :=

Poes had buik krampen en was vreselijk misselijk. Heeft een prik gehad en ligt nu lekker te slapen :(:)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 12:40

Wat naar van poes zeg, hopelijk krijgt ze er geen last meer van!

Fijn dat naproxen wel redelijk helpt en verder inderdaad lekker rusten en niet te veel doen.

Donderdag word ik geopereerd als er niets meer veranderd. Ben wel blij met mijn anesthesist die net belde en ook de operatie gaat doen (ook dezelfde als bij de laatste twee operaties, hij blijft maar praten en grappen maken, da's echt fijn als je daar half naakt in de OK ligt op dat smalle ongemakkelijke tafeltje, haha). :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 12:42

Naproxen werkt pas 1 dag later,het word n.l. heel langzaam in het bloed opgenomen.Pas vanaf de volgende dag weet je of het helpt.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 12:48

gohya schreef:
Naproxen werkt pas 1 dag later,het word n.l. heel langzaam in het bloed opgenomen.Pas vanaf de volgende dag weet je of het helpt.

Ehm, nee hoor...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 12:50

Ja hoor,lees de bijsluiter maar,daar staat het in.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:09

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:15

In mijn bijsluiter v.d. Naproxen 500mg staat dat het langzaam in het bloed word opgenomen.Daardoor is de tablet niet geschikt voor de behandeling van acute ppijn of koorts.