"Pil verpest het seksleven"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:02

EMMAxSAMMY schreef:
Erg interessant..

Ik ben sinds mijn 15e aan de pil en was toen nog wel vaak geil, zin in seks, opgewonden..
Nu eigenlijk sinds 2 jaar is dat helemaal weg.
Ik vraag mijzelf ook al een tijd af, is er nou iets mis met me?
Stoppen met de pil is zeker een goed idee om uit te proberen, al hoewel zie ik er echt niet naar uit elke maand weer ongesteld te worden.
Maar als dit de oplossing kan zijn voor mijn lage libido zou super zijn..

Dit heb ik dus ook gehad, nu 5 jaar andere vriend en in het begin was het ook helemaal prima.
Maar inderdaad laatste 2 jaar pff.. Heeft echt invloed op onze relatie.

Maar nu ben ik dus bang dat het niet aan de pil ligt, maar aan ons of zo. Misschien voel ik me gewoon niet genoeg aangetrokken tot hem? terwijl de rest van onze relatie hartstikke goed zit.

Zit hierdoor erg in dubio, maar aan de andere kant, als het wél aan de pil ligt en het daarna weer goed wordt, zou ik zo gelukkig zijn!

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:04

Selina schreef:
Mensen die de pil slikten voor acné, kwam het terug nadat je stopte?
Ik heb ooit wel van pil gewisseld en toen kwamen al m'n puistjes terug, niet zo'n zin in..

ik heb 2 jaar de yasmin geslikt tegen puisten.
dat is een vaak gebruikte pil bij huidproblemen

doordat ik er erg chagrijnig en bozig van werd even 2 weken mee gestopt, mijn huid was toen een heel stuk beter, maar de puisten kwamen wel terug

na 2 jaar yasmin toch echt gestopt, en mijn huid bleef goed!
ook overgestapt naar de microgynon (die toch vaak bekend staat als een pil die je niet moet gaan slikken als je een vervelende huid hebt) en mijn huid is nog steeds mooi en pukkelvrij!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:17

Evaa_ schreef:
Ik ben vorig jaar gestopt met de pil (microgynon 30) en heb een implanon genomen.

Ten eerste schrok ik onwijs van de kosten want kreeg een rekening van een paar honderd euro. (Bij de gyn laten zetten)

Je moet het ongeveer 6 maanden laten zitten voor alles op regel hoort te zijn. De eerste paar maanden bloedde ik amper, en steeds einde maand. vervolgens had ik weken dat ik 4 weken achter elkaar bloedde en gewoon steeds weer.

Vanaf december ben ik onwijs moe geworden, weinig energie en totaal geen libido. Maanden zo gelopen totdat ik eens de link legde met de implanon (heb onwijs veel onderzoeken gehad bij internist enzo, maar kwam niks uit) en heb hem dus vorige week er uit laten halen.
Ik kan dus nog niet met zekerheid zeggen dat het de implanon was, dat is nog even afwachten. Maar ik hoop het echt.

Voor mij dus echt geen hormonen meer en maar mn lichaam leren kennen wanneer mn ovulatie plaatsvindt.

Hoop dat ik weinig last ga krijgen nu ik geen hormonen meer binnen krijg ...

Oei... Dat is wel een groot risico nemen hoor! Weet jij hoelang het zaad van je partner kan blijven leven? Ovulaties kunnen verschuiven etc etc. Het is een heel onbetrouwbare methode := Ik ken mijn ovulatie patroon, slechts op basis van een verwachting van het cyclus. Pas 2 dagen ervoor wist ik het nauwkeurig aan te geven, op basis van testen en op de dag voor de eisprong was het heel herkenbaar lichamelijk. Neemt niet weg dat ook bij mij de de verachte ovulatie opeens verschoof (ook bij een regelmatig cyclus kan het eens verschuiven immers). Dus had ik dagen ervoor onbeschermde seks gehad om ik 'zeker wist' toch niet vruchtbaar te zijn.... Was het niet best := zaad leeft wel een tijd door immers.
Gebruik er wel een condoom bij als je niet zwanger wil raken.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:19

Ik slik al een aantal jaar de microgynon 30. Ben begonnen toen ik 13 was denk ik. De reden dat ik ermee begon was omdat ik erg heftig, lang en pijnlijk ongesteld werd.

Met de pil werd dit we gewoon minder. Merkte wel dat ik soms na mijn stopweek last van migraine kreeg. Rond mijn 18e heb ik overwogen om met de pil te stoppen, omdat ik het idee had dat mn libido extreem laag was. Achteraf gezien lag het gelukkig niet daaraan, want toen het uitging met mijn toenmalige vriend schoot mn libido weer omhoog :'). Nu slik ik nog steeds braaf de pil, en als die libido verlagend werkt is dat misschien maar goed ook want het moet niet nog hoger worden zeg maar. Ik slik hem nu overigens wel door. Heb dus ook geen last meer van migraine en stemmingswisselingen. Dus het doorslikken heeft wel veel verschil gemaakt.

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:21

Ik lees even mee

ArmaWhis

Re: "Pil verpest het seksleven"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:32

Lees ook mee. Herkenbare dingen komen er voorbij

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:38

vuurneon schreef:
Evaa_ schreef:
Ik ben vorig jaar gestopt met de pil (microgynon 30) en heb een implanon genomen.

Ten eerste schrok ik onwijs van de kosten want kreeg een rekening van een paar honderd euro. (Bij de gyn laten zetten)

Je moet het ongeveer 6 maanden laten zitten voor alles op regel hoort te zijn. De eerste paar maanden bloedde ik amper, en steeds einde maand. vervolgens had ik weken dat ik 4 weken achter elkaar bloedde en gewoon steeds weer.

Vanaf december ben ik onwijs moe geworden, weinig energie en totaal geen libido. Maanden zo gelopen totdat ik eens de link legde met de implanon (heb onwijs veel onderzoeken gehad bij internist enzo, maar kwam niks uit) en heb hem dus vorige week er uit laten halen.
Ik kan dus nog niet met zekerheid zeggen dat het de implanon was, dat is nog even afwachten. Maar ik hoop het echt.

Voor mij dus echt geen hormonen meer en maar mn lichaam leren kennen wanneer mn ovulatie plaatsvindt.

Oei... Dat is wel een groot risico nemen hoor! Weet jij hoelang het zaad van je partner kan blijven leven? Ovulaties kunnen verschuiven etc etc. Het is een heel onbetrouwbare methode := Ik ken mijn ovulatie patroon, slechts op basis van een verwachting van het cyclus. Pas 2 dagen ervoor wist ik het nauwkeurig aan te geven, op basis van testen en op de dag voor de eisprong was het heel herkenbaar lichamelijk. Neemt niet weg dat ook bij mij de de verachte ovulatie opeens verschoof (ook bij een regelmatig cyclus kan het eens verschuiven immers). Dus had ik dagen ervoor onbeschermde seks gehad om ik 'zeker wist' toch niet vruchtbaar te zijn.... Was het niet best := zaad leeft wel een tijd door immers.

Er bestaat altijd nog zoiets als zingen voor het kerk uit. Niet 100% betrouwbaar (het enige dat 100% betrouwbaar is, is geen seks hebben immers) maar betrouwbaarder dan de meeste mensen denken.
In voorvocht zit geen zaadcellen, tenzij de man voor de laatste zaadlozing niet is wezen plassen. De prostaat is voor het orgasme hermetisch afgesloten. Zaadcellen komen pas vrij bij de ejaculatie. De man moet alleen wel goed aan kunnen voelen wanneer hij precies klaarkomt en op tijd terugtrekken.

http://www.nvsh.nl/opinie/voorlichtingVoorvocht.htm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:42

Berdien schreef:
[naam], is het geen idee om de microgynon zelf te betalen? Ik heb een merkloze pil (lichtere versie dan de 30, 20) en die kost 9,95 voor een half jaar.

Ik zou voor drie maanden volgens mijn apotheker 44 euro moest gaan neertellen, en hoewel ik in principe veel over heb voor goede anticonceptie wil ik dan liever nog even kijken welke andere (gratis) generische merken er nog zijn en desnoods even in overleg met mijn HA, dan 44 euro per 3 maanden betalen :o

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:50

vuurneon schreef:
Evaa_ schreef:

Er zijn hele cursussen om dit te leren, bv sensiplan. Uit onderzoek blijkt dat als je je lichaam goed leert kennen middels die cursus het net zo veilig is als pilgebruik. :) ik geloof wel in die methode, ken veel mensen die hier gebruik van maken.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:54

Berdien schreef:
Twijfel of een maand niet te kort is? Ik zou 2-3 cyclussen doen, de eerste maand heeft je lijf waarschijnlijk ook nog even tijd om de boel te resetten. Ik was er met een maand al weer goed klaar mee, de eerste eisprong was echt met m'n kiezen op elkaar alles doen :x Mijn lijf ging vrij snel in de pilloze modus verder, maar kan me voorstellen dat het ook langer kan duren.

Ja maand is vaak te kort, zeker als je de pil al heel lang slikt (meer dan 5 jaar)
Daarom worden sommige vrouwen na langdurig pil gebruik ook vaak moeilijk zwanger.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 13:06

Iemand bekend met cyproteronacetaat/ethinylestradiol mylan?
Volgens mij slik ik best een heftige :=

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 13:09

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 13:29

Niniane schreef:
Er bestaat altijd nog zoiets als zingen voor het kerk uit.

Als er al gezongen is ben je toch echt te laat de kerk uit vrees ik :+ :')

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 13:44

SpeechLess schreef:
Niniane schreef:

En in het voorvocht kan ook al zaadcellen zitten.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 14:20

SpeechLess schreef:
Niniane schreef:

Haha ik zie nu pas dat ik het verkeerd heb omschreven. :+

Een tijd geleden nog een Amerikaans onderzoek gelezen waarin bij meerdere mannen naar het voorvocht is gekeken en het percentage aan zaadcellen in sperma was 0%.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 14:26

Waarom doet iedereen zo moeilijk? Is een condoom zo erg dan als anticonceptie? :=

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 14:33

In het voorvocht kán sperma zitten :j je kunt er niet zomaar vanuit gaan dat het niet zo is. Of dat je op tijd al de kerk uit bent zegmaar :=

Ik heb een tijdje een scharrel gehad bij wie ik condooms gebruikte. Het is wel een beetje een domper op de sfeer, zeker als het niet direct lukt := en duur ook!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 14:36

xEmily schreef:
Waarom doet iedereen zo moeilijk? Is een condoom zo erg dan als anticonceptie? :=

:j -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 14:41

xEmily schreef:

Ligt er heel erg aan. Als je niet zo vaak seks hebt en met verschillende partners zijn condooms zeker niet erg om te gebruiken, maar als je een vaste partner hebt (dus zekerheid op geen soa's) en je hebt vaker dan eens in de paar weken seks worden condooms snel heel erg duur. Ook vind ik het gewoon een gerommel, en bij mij persoonlijk doet het echt afbraak aan het genot, wat ik me bij de man ook erg goed kan voorstellen.

Een ex van mij en ik hebben een hele tijd condooms gebruikt omdat ik niet 100% vertrouwde op mijn pil (ongesteldheid kwam er de hele tijd doorheen en ik was destijds nog niet zo goed in het dagelijks slikken van die dingen), als ik kijk wat wij samen aan condooms hebben uitgegeven in die drie maanden (verschillende merken geprobeerd) sla je echt steil achterover.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 14:42

xEmily schreef:

Gebruik ze zelf altijd, puur voor gemak, maar als enige anticonceptie vind ik hem niet betrouwbaar genoeg.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 14:46

Heb al meer dan eens meegemaakt dat condoom scheurde of half afgleed in m'n veejay :oo
Denk ook dat vele mannen 't niet tof vinden om altijd hun troep ergens anders te deponeren. Als je het vooraf bespreekt wel, maar in the heat of the moment wil je nog wel eens wisselen van mening :=

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 14:47

Magrathea schreef:
In het voorvocht kán sperma zitten :j je kunt er niet zomaar vanuit gaan dat het niet zo is. Of dat je op tijd al de kerk uit bent zegmaar :=

Ik heb een tijdje een scharrel gehad bij wie ik condooms gebruikte. Het is wel een beetje een domper op de sfeer, zeker als het niet direct lukt := en duur ook!

En de kans dat er sneller gezongen wordt dan je er erg in hebt of net te laat de kerk uit, is er ook nog.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 14:48

Nou ik vind de ellende van de pil (chagrijnig, verdrietig, laag libido, aankomen, sloom en energieloos en niet te vergeten die eeuwige hoofdpijn en migraine) veel groter dan de ongemakken van een condoom.. :j

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 14:49

Ja condooms zijn wat betreft opwinding niet erg fijn.

Mijn vriend en ik gebruiken ze nog wel eens hoor. Het bespaard mij een hoop gedoe en enkele blaasontstekingen, ookal ga ik netjes naar de wc daarna ;)

Heb t vriendlief ook voorgelegd en hij geeft toch aan vaker seks te willen mét condoom dan zo weinig en dan zonder :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 14:51

Natuurlijk als er voor de man een keuze is geen seks of seks met condooms is de keuze snel gemaakt.. Voor vrouwen ook neem ik aan. Maar ik persoonlijk doe het toch echt liever zonder als ik iemand dusdanig vertrouw dat voor mij het risico op het krijgen van een soa verlaagd is tot een 'zeer onwaarschijnlijk'. Dan heb ik persoonlijk liever de moodswings die ik al sinds mijn 15e heb :+