Daar lig je dan met je been in 2 stukken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 05:01

@suikermeisje: Rijlaarzen zijn idd zo belangrijk..... ik heb dit ongeluk gehad met uitglijden in de sneeuw dus niet met paardrijden. Maar toen ik 15 was ben ik onder mijn paard gekomen met stijgbeugel ertussen. Mijn rijlaars is toen ook mijn redding geweest .

Fijn dat je broertje zo begaan is met je. Ze geven meer om je als dat je denkt. Is idd erg grappig. Was bij mij ook wel.
Succes in het ziekenhuis. Je eerste stap heb je zelf al gezet.

Ooh ik had er trouwens ook niet aan moeten denken dat ze mijn broek zo hadden uitgetrokken...... bij mij ook geknipt.
Toen met mijn laars met onder paard komen heb ik wel uitlaten trekken. Nou nooit meer.

Ik heb toen met mijn been enkele maanden bij mijn ouders gewoond. Woon ook zelfstandig met slaapkamer en douche boven. Nu bij ouders bed beneden gezet en daar heb ik geslapen.
Met mijn pols ook bij ouders maar dan gewoon op logeeerkamer.
Ben ze ook erg dankbaar. Anders was ik echt onthand. Kon niet zoveel met steun op een been. En met mijn pols tja ook mijn ellebogen bont en blauw en het was dominante hand die ik brak.
Ouders zijn onmisbaar.

@lonan: wat een rare opmerking zeg van die man..... En idd je vrijheid terug is zo lekker gewoon je eigen ding. De drank naar paardrijden had ik ook niet zo. Was er wel maar mijn verstand sprak harder dan mijn drang.

magriet

Re: Daar lig je dan met je been in 2 stukken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 07:08

Vrijheid terug is echt heerlijk. Ik heb wel toestemming aan de arts gevraagd om te gaan rijden vooral omdat ik in het begin nog op krukken liep en soms kunnen verzekeringen (van tegenpartijen) heel erg aansturen op dat dat niet kan rijden met benen die niet helemaal willen. Gelukkig die toestemming nooit hoeven laten zien.
Paardrijden heb ik nooit meer gedaan

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 10:18

Goed nieuws. Er is botaangroei te zien. Over 4 weken zonder stokken het ziekenhuis in wandelen. Mag nog geen stage doen maar mag er met krukken wel echt op gaan lopen en veel meer dan ik nu deed.

Pijnstilling was prima zolang ik dat nodig heb.

Mag gaan zwemmen :D

Over 4 weken zo'n beetje paardrijden.

Oefenen voor autorijden mag ook. Als ik verantwoord kan rijden mag het haha. Opzich die druk gaat wel goed dus maak ik me niet zo druk om

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:21

Je gaat veel sneller dan ik Suikermeisje! Ik loop al een tijdje op 2 krukken en af en toe met 1....maar loslopen gaat echt nog niet veel verder dan heeeeeel korte stukjes schuifelen. (en ik brak kuit, enkel en scheenbeen op 30 januari.... :( )

Heb ook enorm stijve achillespees....

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 10:51

Denk dat jouw nadeel ook is dat je enkel gebroken is.

En ik hierin mazzel heb. Na alle verhalen die ik gelezen heb mag ik heel blij zijn.

Verder nu nog met 2 krukken maar wel er echt vol op gaan staan. Maar over 3 a 4 weken mag ik zonder krukken lopen. Dus dat afbouwen.

Zerline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 13:30

Wat ga je snel zeg!, super fijn voor je! Ik mocht pas na een jaar weer paard rijden, omdat ik telkens geen toestemming kreeg van de arts. Hij wilde eerst dat het goed genezen was, want tsja hij vond het risico op vallen te groot. Natuurlijk luisterde ik daar niet naar en zat ik 4 maanden te vroeg weer lekker te hobbelen :o

Wat lief van je broertje! Mijn broertje was ook ineens heel lief, hij heeft ook nog eens PDD-NOS en snapte niet wat er allemaal gebeurde. Het scheen dat hij zich in de gang had verstopt omdat hij niet meer weg wilde uit het ziekenhuis. Thuis vroeg hij alleen maar, "wil je wat drinken, heb je iets nodig" etc. Echt super lief. Jammer dat hij nu niet meer zo doet :')

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 16:09

Mijn arts zei:
'Erop zitten is niet erg, maar normaal kun je er al niet eens vanaf springen dus wacht maar even'.

Verder wel heel fijn dat het zo snel gaat. Gelijk maar even mee geweest boodschappen doen.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 15:17

Gefeliciteerd, fijn zeg. Dat zijn vooruitzichten!
Zerline, ach wat verschrikkelijk lief, dan is ie behoorlijk geschrokken.

Ik heb een ontzettende braverik dus qua rijden zou ik het wel aandurven maar nu nog niet.
Wil ook niet, op en afstappen doe ik sowieso al met een krukje, maar zou rechts moeten := .
Ik heb een hele waslijst aan vragen voor volgende week bij de chirurg, en daarna gaan we wel eens weer kijken.

Mag je zwemmen? voor spieren?
Mijn vriendin Appte me vanmorgen, ik ga zwemmen met de kids wil je mee?
Eeuhhhhh nou nee :D , durf dat niet zie me al glijden met mijn krukken.
Ik heb vanmorgen mijn buffetkast afgeschilderd , ik was er al mee bezig voordat ik mijn been brak, en keek steeds tegen die half geschilderde kast aan. Op de grond gelegen voor de pootjes, me weer terug hijsen in de rolstoel, ik word steeds flexibeler :D .

Ik heb ook boven de douche en slaapkamers, maar ik ga op mijn kont de trap op met de krukken in de ene hand en de trapleuning in de andere ,bovenaan hijs ik me omhoog en als ik moe ben aan het bed vd logeerkamer naast de trap. In het begin ging ik douchen bij mijn moeder die heeft alles op de begaande grond.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 15:24

@lonan
Mijne is ook zo'n braverik maar durf idd nu nog niet. Hoop dat die angst wel snel weg gaat.
Rechts opstappen doe ik al regelmatig dus dat scheelt :)

Ik mag idd gaan zwemmen. Goed voor spieren want wordt wel sterker daardoor.

Maar lekker dat je dat af hebt kunnen maken. Kan dus ook weer wat actiever worden, dat is fijn.

Klinkt ook vermoeiend de trap op. Ik doe het wel op m'n krukken, en naar beneden ook, of naar beneden hupsen op 1 kruk en leuning vasthouden.

Mijn broer'tje' is trouwens 3 jaar ouder haha. Maar is jongste broer, heb nog 1 die 11 jaar ouder is.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 15:39

Nou dat durf ik niet hahaha op krukken, diezelfde trap heeft ervoor gezorgd dat ik er zo bij loop :o .

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 16:07

Haha dat is wel griezelig ja... Daarom sla ik dat afstappen nog maar even over

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 16:09

haha Lonan, zo doe ik het ook precies...op mijn kont de trap op (ik heb alleen helaas geen trapleuning) en dan schuif ik op mijn kont naar het bed en hijs me daaraan op hahaha. Ik krijg wel mokerdikke armspieren!
Zwemmen wil ik ook wel, maar ik dacht ook meteen...hoe??? met die krukken??? brrrr eng!
(en dan schaam ik me ook nog voor mijn heeeeel gekke dunne beentje aan de ene kant en gespierde been aan de andere...geen gezicht)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 16:59

Tsja trek me daar niks van aan. Alleen gladde vloer is een eng maar zal eens kijken hoe dat te doen is.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:32

Hahaha, geweldig, we hebben allemaal de zelfde dingen bedacht. Armspieren, nou ik schrok nogal van mezelf laatst toen ik mezelf op de foto zag :) . Ik durf straks niet op de weegschaal geloof ik.
Van dat dunne beentje moet je je niks aantrekken joh, dat komt allemaal weer goed. En als zwemmen je daarbij kan helpen gewoon doen. Maar dat natte gladde , dat vind ik wel eng idd.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 18:46

Mijn vriend had het enorm grappige idee om mij dan via de rolstoel zo in het zwembad te kieperen....

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 19:03

Wat kan helpen tegen de gladheid is om een spijker onderin je kruk te slaan. Maar ik weet niet of dat zo'n goed idee is als je de krukken huurt. Zijn er in het zwembad geen rolstoelen verkrijgbaar? :D

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 21:35

denk niet dat een spijker echt werkt op tegels. Zwemmen is wel heel goed voor de spieren. Waarom bellen jullie niet naar het zwembad of dat wel vaker gedaan wordt. Wellicht hebben zij een oplossing.

Super trouwens dat je mag belasten. Wat betreft autorijden, zou wel even met je verzekering bellen hoe het zit. Bij sommige ben je niet verzekerd als je met krukken loopt, anderen willen een verklaring van je arts. Ook al denk je dat je de druk wel aankan, ook met onverwachte dingen moet je goed kunnen reageren.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 18:26

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 19:37

je kan natuurlijk van die surfschoentjes aandoen. Of slippers.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 23:47

Dribbel schreef:
Dit topic wordt genoemd in de (vernieuwde) BNB: [FZ] [Dienstmededeling] BNB April 2015

Dat zijn weer de 'leuke' dingen!

Vandaag eerste feestje gehad. Gewoon rustig op een stoel op een verjaardag maar toch wel gezellig geweest haha.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 00:47

Dat is zeker leuk !!
Fijn dat de verjaardag leuk was.
Ik tel de dagen af voor As donderdag.

Ik moet zeggen dat ik steeds vaker op wil gaan staan , zonder er bij na te denken eigenlijk. Kom snel tot de conclusie dat dat niet gaat uiteraard haha.Gek eigenlijk dat je het in je hoofd wel kan.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 00:50

Mijn moeder zei overigens dat als je het zwembad belt, ze de lift klaar kunnen zetten.

In de meeste zwembaden is er wel zoiets.
Ik ga er donderdag ook naar vragen.
Suikermeisje hoef jij geen fysio ?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 01:27

Dat opstaan heb ik ook steeds vaker. Ook na het avondeten vergat ik mijn krukken toen ik wilde lopen maar dan realiseer je je opeens dat dat helemaal niet kan haha.

Maar hoef geen fysio inderdaad. Arts zei dat ik van mezelf al genoeg zal gaan doen omdat ik nogal extreem sportief ben (ik denk dat ik normaal wel 2 uur sport per dag gemiddeld).

Verder zal ik maandag dan wel het zwembad opbellen om na te vragen over hoe en wat.
Kan van mijn schoonzusje e hometrainer lenen zodat ik kan gaan fietsen. Conditie weer op peil krijgen en been sterker maken. Normale fiets leek me toch niet zo'n goed idee.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 09:48

Ik zou toch wel oppassen met geen fysiotherapie. Al ga je er maar af en toe heen om even te controleren hoe het met je lopen staat... (want voor de training an sich heb je het niet nodig dus dat is dan ook zonde). Een fout looppatroon is zo snel aangeleerd en dat dan weer afleren is heel lastig. :-) Persoonlijk zou ik het toch nog eens overwegen. Je kan er overigens zonder verwijzing heen. ;-)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 10:17

Uhm ja dat is waar. Naja ik kijk het even aan. Kan nu toch nog niet zonder krukken lopen. Als dat nou namelijk niet hoed gaat ga ik er wel heen.

Heb daarnaast ook wel vrienden die fysiotherapie hebben als opleiding en die geven ook wel wat tips om te doen.