Ik ben sinds een paar weken ook aan het wandelen. Ik woon op de Veluwe, ik heb dus eigenlijk eindeloos veel bos en heide op een paar kilometer afstand. Vanochtend ook fijn gewandeld. De heide wordt al prachtig!
Ik ga binnenkort ook meer wandelen. Heb mijn enkel gebroken en zal straks voor de revalidatie meer moeten doen. Gelukkig woon ik naast het drents friese wold.
Gisteren heerlijk in Oostkapelle wezen lopen. Super mooi weer en een leuke route. Volgende week een weekeindje weg, iemand nog suggesties, de hond moet mee kunnen zo rond de 20-30 kilometer.
Ik zou naar de Posbank op de Veluwe gaan. De hei staat in bloei en daardoor is het helemaal paars. Erg mooi!
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 23-08-15 20:57
Gisteren op de Veluwe geweest, en het is inderdaad prachtig nu. Ik zat op de Hippiade, mijn man was op de fiets gekomen en die heeft genoten van zijn fietstochtje. Vandaag hier in het bos een kort rondje gewandeld, morgen gaan we naar Nijmegen, om daar te geocachen. Ben benieuwd hoe groot die ronde is, volgens mij heb ik een aardig lange route uitgestippeld.
Grit
Geplaatst: 23-08-15 21:16
Was dat bij de Ginkelse Heide? Ik zag in elk geval een druk bezocht concours toen we daar aan het fietsen waren.
Welke geocache route gaan jullie lopen? Is alweer even geleden dat we dit hebben gedaan, maar het blijft leuk.
Ostra, mijn voorkeuren zouden ook uitgaan naar de Veluwe of Zuid-Limburg. Maar het is maar net wat voor soort wandelingen je leuk vind. Veluwe is mooi, rondom Nijmegen of Zuid-Limburg heb je wat meer klimmetjes, maar de Achterhoek vind ik ook mooi, minder bos, maar genoeg leuke zandpaden en boerderijtjes.
Ostra, ik ga duimen voor mooi weer dit weekend . Geniet van het wandelen!
Vanavond (nja, vannacht) gaan mijn vriend en ik meedoen aan een nachtwandeling van 25 km. Start is om 23:30 uur en we mogen finishen tot 9:00 uur 's ochtends geloof ik. Vind het best wel spannend! Ik ben wel nachtdiensten gewend (studeer voor verzorgende ig'er), maar wandelen in de nacht is natuurlijk heel wat anders
Grit
Geplaatst: 28-08-15 10:09
Leuk! En tijd genoeg, dus ik zou zeker de zonsopgang mee pikken. Niks mooiers dan de natuur wakker te zien worden Veel plezier!
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 28-08-15 11:44
Zo, uiteindelijk was het een rondje van een km of 20. Helaas was mijn telefoon vrij snel leeg, dus ik weet de exacte afstand niet precies. We zijn in het bos ten oosten van Malden geweest, ten noorden van het zweefvliegveld. Ook om het vliegveld gekomen. Bijna ieder pad daar wel gehad.
Wat een week zeg, de hond is ziek geworden Nu is ze gelukkig wel weer opgeknapt. Voor dit weekeinde een hotel geboekt in Oldenzaal, ze geven ontzettend mooi weer op gelukkig Iedereen veel plezier met wandelen!
De nachtwandeling was leuk! Wel heel pittig na de eerste 15 kilometer, omdat er pas op 15 km een stop was om te rusten... Dus we hebben noodgedwongen 15 km achter elkaar door moeten lopen. In het boekje stond dat er ook een stop was bij 7 km, maar dat was dus niet zo . Nja, we waren niet de enige die daar hun beklag over hebben gedaan.
Maar wandelen in de nacht ging prima, niet echt een dip gehad ofzo, alleen zitten is vervelend, want dan krijg je het dus steenkoud, waardoor we ook maar kort gerust hebben op de 2 stops die er waren in de route. Dus ik weet niet of ik nachtwandelingen nou echt mijn ding vind, maar het was wel heel leuk om een keer te doen. Mooie volle maan, heldere lucht, super wandelweer. En we deden er 5 uur en 42 minuten over . En vandaag uiteraard heel veel spierpijn!
Nachtwandelen vind ik vooral leuk in hoogzomer, als je dus de zon ziet ondergaan en doorloopt tot hij weer opkomt. Dat vind ik echt een beleving!
Heeft iemand ervaring met hadrians wall? Ik wil hem al heel lang lopen, de situatie op het werk is onverwacht zo dat ik volgende maand misschien nog een paar daagjes weg kan en ook heel graag een paar daagjes weg wil, maar ik vind het zo duur.... ik ben in totaal (inclusief reis er naar toe) bijna duizend euro kwijt voor nog geen week....
Dorien66
Geplaatst: 30-08-15 10:18
Wat een leuk topic! Ik heb nog niet alles gelezen, maar wil me wel vast melden. Ik wandel ook graag maar heb er geen systeem in. Normaal, tijdens werkweken (fulltime), wandel ik weinig, dan geef ik de voorkeur aan buitenritten Als ik om wat voor reden dan ook niet op pad kan met paardlief, loop ik een rondje in de buurt van mijn huis, dat is een uurtje. Op vakantie wandel ik veel met mijn partner. We huren een huisje voor een week en lopen dan meestal twee keer per dag. 's Ochtends vanuit het huisje een tot anderhalf uur en 's middags ergens in de omgeving twee a drie uur. Aantal km's is vooral afhankelijk van het terrein. In juni zaten we in Zuid-Limburg, daar haalden we 4-4,5 km per uur. De Cauberg op nog minder In de Eiffel anderhalf jaar geleden idem. Ik loop meestal op mijn Ariats. Als we naar de bergen gaan, loop ik op Meindls. Oh ja, ik heb een klein rugzakje van de Lidl, volgens mij las ik dat iemand anders hier die ook had, maar niet goed beviel. Mij bevalt 'ie wel, behalve dat ik hem nogal benauwd vind. In Zwitserland heb ik een keer met een professionele rugzak gelopen, dat was super.
Bralindy
Geplaatst: 31-08-15 16:15
ik wandel al een paar maanden actief met een vriendin! Wij gaan ook de 20km van de dam tot dam wandelen. Zin in ik wandel iets van 5,5 km per uur.
Dorien66
Geplaatst: 31-08-15 16:52
Jullie hebben me helemaal aangestoken, net weer een huisje gehuurd voor januari, lekker wandelen in de Eifel En nou maar hopen dat het niet regent... Sneeuw vind ik niet erg
Grit
Geplaatst: 31-08-15 18:51
Waar ga je heen in de Eifel? We zijn er een paar weken geleden geweest.
We zitten nu in Jura, maar dit keer meer bootje varen dan wandelen
Dorien66
Geplaatst: 31-08-15 19:10
Heimbach (Landal). Jura is ook heel mooi. Nooit uitgebreid gewandeld, wel een paar keer geweest.
Heerlijk weekeinde gehad met super mooi weer. Ook nog bijzondere luchtballonnen gezien.
Grit
Geplaatst: 31-08-15 21:46
Dorien, dan zitten jullie ook in het nationalpark gedeelte, mooi Wij zaten er verder vanaf en zijn er een dag geweest, op dat water kun je ook schitterend met een bootje rondvaren.
Jura (en ook de Vogezen) zijn bij ons wel favoriet voor vakanties "dichtbij". Jura vooral vanwege de vele helderblauwe meren.