Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hhilde schreef:Daar maakt het me dan weer niet uit. Die kun je zien en je wordt gewaarschuwd. Ik ben bang voor écht verborgen camera's. Zo klein of onherkenbaar dat je ze niet als camera ziet.
Zo glibberig
furtje schreef:Vraagje aan de mensen met telefoonangst; waar ben je dan precies bang voor?
furtje schreef:Bang voor vissen en zeedieren ben ik ookZo glibberig
![]()
Vraagje aan de mensen met telefoonangst; waar ben je dan precies bang voor?
) 
: ik zat toentertijd in groep 5 (nu 5VWO) en mijn broer in groep 8, wat ertoe leidde dat er naar een middelbare school gezocht werd. Toen droomde ik 's nachts een keer dat we met de bus naar een middelbare school gingen kijken, maar dat de bus een lekke band had en dat we allemaal uit moesten stappen. Op het moment dat we allemaal buiten waren, vroeg mijn tweelingbroer "Kunnen haaien kusjes geven?" waarna zijn hoofd open ging en een gigantische haaienkop met open bek naar buiten kwam en mij doodde. Nog steeds trauma's aan, hoe raar ook
Kimmie25501 schreef:Ik heb trouwens nog twee dingen bedacht.
Ik ben bang voor roltrappen, als er ergens een trap is ga ik daarmee, maar als dat niet zo is, duurt het altijd heel lang voor ik er ook echt op sta.
En ik ben ook bang voor films waar bloed ed. in voorkomt.
Tivoli schreef:Als ik gebeld wordt is dat minder: ik neem alleen op als er niet anoniem gebeld wordt en ik het nummer herken. Zo weet ik van te voren wie ik aan de lijn krijg. Ik hoef niks van diegene,diegene wil iets van mij.
Daardoor lijkt het voor mij minder eng dan wanneer ik moet opbellen en iets moet vragen (en dan misschien nee te horen krijg).
Hhilde schreef:Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar ik ben benieuwd of iemand dezelfde angst heeft: camera-angst. En dan dus niet een fototoestel om een dagje uit te kieken of een familiefoto te schieten. Ik ben heel vaak bang voor verborgen camera's. In mijn huis, op mijn werk, onderweg, bij familie en vrienden... Overal. Dat er ergens een camera hangt, zo klein dat ik 'm niet zie, die mij betrapt op dingen. Terwijl ik helemaal geen stiekeme dingen doe. De angst is niet enorm maar wel altijd aanwezig. Ik heb ook nooit slechte ervaringen gehad met die camera's, dus waar het vandaan komt? Geen idee.,
Jolien87 schreef:Daarnaast heb ik de abnormaal grote angst om dierbaren te verliezen en hier ben ik dan ook echt dagelijks mee bezig in mijn hoofd. Regelmatig bedenk ik in bepaalde situaties wat er voor nare dingen zouden kunnen gebeuren en zie dit dan ook heel realistisch voor me. Geen pretje.

Chiave schreef:Ik kan van sommige mensen niet hebben dat ze eten, drinken, praten of lopen. Twee personen, waarmee ik in 1 huis leef. Ik word vanbinnen woedend, ook al doen ze niets verkeerd.
! Ze doen eigenlijk niks verkeerd, maar het is gewoon de manier waarop ze dingen doen die mij zo kwaad maakt! SindyKaya schreef:Chiave schreef:Ik kan van sommige mensen niet hebben dat ze eten, drinken, praten of lopen. Twee personen, waarmee ik in 1 huis leef. Ik word vanbinnen woedend, ook al doen ze niets verkeerd.
Ik heb precies het zelfde! Ze doen eigenlijk niks verkeerd, maar het is gewoon de manier waarop ze dingen doen die mij zo kwaad maakt!