drawerlover schreef:WAT?? mijn ouders beschuldigen van verwaarlozing?? En gebrek aan zorg?? Hallooo dan zou ik allang in een ander gezin zitten want dit is mijn pleeggezin he. Ik weet wel meer dan jij denkt hoor daarover. Dat is naar mijn idee gewoon pubergedrag. Er is iemand bij ons in de klas die zegt dat ze haar moeder haat. Das erger dan DIT. En laat die geestelijke hulp maar zitten hoor. Geestelijk ben ik kerngezond hoor. Dat weet IK nog wel
je topic titel 'moeder wil (weer eens) niet meewerken..
in combinatie met je openingspost, dat lijkt er best wel veel op dat je van mening bent dat moeder je zorg onthoud die je misschien nodig hebt, bij herhaling.
verwaarlozing/gebrek aan zorg is dan wellicht een overtrokken bewoording..
maar ik kreeg zo'n smaak ook van je openingspost..
zeggen dat je je ouders haat is borderline, maar kan in bepaalde context gewoon pubergedrag zijn.. zeggen dat je ouders eigenlijk iets doen wat niet hoort (zoals bij iets ernstigs niet mee werken aan medische behandeling) is echt geen pubergedrag.
overigens iets van jezelf 'gewoon puberend gedrag noemen' is ook een beetje jezelf toestemming geven om bepaalde dingen te doen of te zeggen terwijl je zelf heel goed weet dat het niet in orde is.
puberaal gedrag is juist gedrag waarvan een puber denkt dat het in orde is om te doen, dat het hun recht is op die leeftijd (zoals bepalen hoe laat je thuis mag komen), terwijl een volwassenen weet dat het anders in elkaar steekt. dat is puberaal..