moeder wil (weer eens) niet meewerken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 15:54

callum schreef:
Heel goed dat je je dat realiseerd dus hup niet zo miepen en gewoon doorgaan. Netjes naar je lichaam luisteren maar niet gelijk allemaal enge dingen denken. Het enige dat je doet is jezeld overstuur maken met wat het allemaal kan zijn.
Je hoeft niet voor elk pijntje naar de dokter. Pijn hoort erbij soms. Is niet leuk maar hoeft niet elke seconde benoemd te worden

Dat snap ik. Maar dat is het probleem. Als ik niet doorzet is het bij elk dingetje wel iets. Zeg ik tegen mezelf zet eens door, dan ga ik te ver. Hoe moet ik dat dan leren??

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 15:55

lifaya schreef:
niemand zegt dat je dom bent :n alleen dat een topic aanmaken voor elk wissewasje een verkeerd beeld kan geven voor de medebokkers :)

Ja die les heb ik wel geleerd denk ik. Ik voel me nu opeens schuldig

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 15:55

Ts,

Ik werk in het ziekenhuis op spoedgevallen en de mensen die we daar tegen komen zijn echt zielig.

Ik kan heel kwaad worden om mensen zoals jij, omdat die mensen die het minste pijn hebben vaak het hardste schreeuwen en daardoor de aandacht afleiden van de mensen die het echt nodig hebben.

Mensen met banale pijntjes die de dokter eisen, terwijl er in de kamer ernaast gereanimeerd wordt en gevochten wordt voor een leven is helaas een voorbeeld van iets dat vaak gebeurd.

Leer relativeren, want hoe moet het als er ooit echt iets gebeurd. Vergaat je wereld dan?

Wees blij dat je nog ouders hebt en een dak boven je hoofd, beide zijn niet vanzelfsprekend. Stop met janken en wees wat dankbaarder voor wat je hebt, daar wordt het leven een stuk mooier van.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 15:56

drawerlover schreef:
oke dit gaat mij de grens over. Jullie gaan me nu alleen maar afkraken. Ik ga vaak zat juist door als ik moet stoppen. Het is niet voor niets dat ik regelmatig flauwval na het gymmen en dat ik mijn knie de vorige keer te veel had gebruikt waardoor hij ontstoken was geraakt. Ik luister vaak niet eens naar mijn lichaam. En soms probeer ik het wel. Dan zet ik dus bijvoorbeeld een topic open en dan vraag inderdaad bij elk pijntje wat het is maar dat gaat jullie te ver zo te zien. Oke dan luister ik maar niet meer naar mijn lichaam. Dat pfeiffer topic was alleen om iedereen op de hoogte te houden. 9 Van de 10 keer dat ik mijn enkel kneus sport ik gewoon door. Net zoals nu met mijn knie. Ik heb net gewoon lenigheidsoefeningen gedaan die ik elke dag doe. Ik barst van de pijn maar ik doe het wel. Gisteren moest ik ook gewoon fietsen toen het gebeurt was. Ik schreeuwde het bijna uit van de pijn. De momenten dat ik rust kan nemen doe ik het ook. En dan pas voel ik echt wat ik mezelf heb aangedaan en ga ik piepen. Vraag maar aan kittydylan na die kent mij daar wel in.

Ik vermoed dat je hypermobiel bent. dan schieten je gewrichten vaak wat door, je bent erg lenig etc. elke keer als je een spier of pees bezeert of kneust is het deels omdat je gewricht te ver doorbeweegt en je spieren en pezen continu licht gespannen zijn om te proberen je gewrichten toch op hun plek te houden. Daarom doet het ook meer pijn dan gemiddeld erna. Je kunt je huisarts vragen dat te controleren als je je hierin herkent. Als dat klopt kun je hulp bij gecontroleerd bewegen krijgen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 15:57

drawerlover schreef:
WAT?? mijn ouders beschuldigen van verwaarlozing?? En gebrek aan zorg?? Hallooo dan zou ik allang in een ander gezin zitten want dit is mijn pleeggezin he. Ik weet wel meer dan jij denkt hoor daarover. Dat is naar mijn idee gewoon pubergedrag. Er is iemand bij ons in de klas die zegt dat ze haar moeder haat. Das erger dan DIT. En laat die geestelijke hulp maar zitten hoor. Geestelijk ben ik kerngezond hoor. Dat weet IK nog wel

je topic titel 'moeder wil (weer eens) niet meewerken..

in combinatie met je openingspost, dat lijkt er best wel veel op dat je van mening bent dat moeder je zorg onthoud die je misschien nodig hebt, bij herhaling.

verwaarlozing/gebrek aan zorg is dan wellicht een overtrokken bewoording..
maar ik kreeg zo'n smaak ook van je openingspost..

zeggen dat je je ouders haat is borderline, maar kan in bepaalde context gewoon pubergedrag zijn.. zeggen dat je ouders eigenlijk iets doen wat niet hoort (zoals bij iets ernstigs niet mee werken aan medische behandeling) is echt geen pubergedrag.
overigens iets van jezelf 'gewoon puberend gedrag noemen' is ook een beetje jezelf toestemming geven om bepaalde dingen te doen of te zeggen terwijl je zelf heel goed weet dat het niet in orde is.

puberaal gedrag is juist gedrag waarvan een puber denkt dat het in orde is om te doen, dat het hun recht is op die leeftijd (zoals bepalen hoe laat je thuis mag komen), terwijl een volwassenen weet dat het anders in elkaar steekt. dat is puberaal..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 15:58

schuldig hoeft niet :D gewoon even goed nadenken voor je iets plaatst. toen ik 13/14 was, wist ik zeker dat ik een eigen ranch in amerika ging starten en een dierenarts zou worden, niemand die mij van dat idee kon afbrengen :') penny in de dop :D valt de toekomst even tegen }:0 al heb ik wel 3 maandengewerkt op een ranch in amerika dus heb wel "iets" bereikt :j :')

je bent jong, je mag fouten maken, maar probeer er wel van te leren :)

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 15:59

Amaranth7 schreef:
Ts,

Ik werk in het ziekenhuis op spoedgevallen en de mensen die we daar tegen komen zijn echt zielig.

Ik kan heel kwaad worden om mensen zoals jij, omdat die mensen die het minste pijn hebben vaak het hardste schreeuwen en daardoor de aandacht afleiden van de mensen die het echt nodig hebben.

Mensen met banale pijntjes die de dokter eisen, terwijl er in de kamer ernaast gereanimeerd wordt en gevochten wordt voor een leven is helaas een voorbeeld van iets dat vaak gebeurd.

Leer relativeren, want hoe moet het als er ooit echt iets gebeurd. Vergaat je wereld dan?

Wees blij dat je nog ouders hebt en een dak boven je hoofd, beide zijn niet vanzelfsprekend. Stop met janken en wees wat dankbaarder voor wat je hebt, daar wordt het leven een stuk mooier van.

Ik snap waar je vandaan komt hoor, maar hoe leidt ze de aandacht af van degenen die het echt nodig hebben? Lees je door dit topic niet het topic van iemand op bokt die een hele erge ziekte krijgt? Nogmaals, ik snap je, maar op het internet kan je dit niet helemaal stellen vind ik.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:00

Hoezo is zeggen dat je je ouders haat nou ineens borderline, waar slaat dat op? :')

Kom op, dan heeft zeker 50% van de puber's borderline, dat zijn nog al dingen om zomaar te gaan roepen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:02

drawerlover schreef:
Mijn vader denk dat ik overdrijf (als me knie bijna 2x zo dik is als die andere??) ja en andere mensen zal ik dan wel even vragen. Maar ik hoop dat mijn moeder morgen zegt dat we naar de dokter moeten en dat het erger is geworden dan kijken ze tenminste naar me om

Ts hier haal ik dus ook uti dat je hen beschuldigd dat ze jou verwaarlozen hoor...

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:03

elenaMM77 schreef:
drawerlover schreef:
WAT?? mijn ouders beschuldigen van verwaarlozing?? En gebrek aan zorg?? Hallooo dan zou ik allang in een ander gezin zitten want dit is mijn pleeggezin he. Ik weet wel meer dan jij denkt hoor daarover. Dat is naar mijn idee gewoon pubergedrag. Er is iemand bij ons in de klas die zegt dat ze haar moeder haat. Das erger dan DIT. En laat die geestelijke hulp maar zitten hoor. Geestelijk ben ik kerngezond hoor. Dat weet IK nog wel

je topic titel 'moeder wil (weer eens) niet meewerken..

in combinatie met je openingspost, dat lijkt er best wel veel op dat je van mening bent dat moeder je zorg onthoud die je misschien nodig hebt, bij herhaling.

verwaarlozing/gebrek aan zorg is dan wellicht een overtrokken bewoording..
maar ik kreeg zo'n smaak ook van je openingspost..

zeggen dat je je ouders haat is borderline, maar kan in bepaalde context gewoon pubergedrag zijn.. zeggen dat je ouders eigenlijk iets doen wat niet hoort (zoals bij iets ernstigs niet mee werken aan medische behandeling) is echt geen pubergedrag.
overigens iets van jezelf 'gewoon puberend gedrag noemen' is ook een beetje jezelf toestemming geven om bepaalde dingen te doen of te zeggen terwijl je zelf heel goed weet dat het niet in orde is.

puberaal gedrag is juist gedrag waarvan een puber denkt dat het in orde is om te doen, dat het hun recht is op die leeftijd (zoals bepalen hoe laat je thuis mag komen), terwijl een volwassenen weet dat het anders in elkaar steekt. dat is puberaal..

Wees voorzichtig met stickers op mensen plakken, dit mag enkel een psychiater.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:05

Amaranth7 schreef:
Ts,

Hier word ik dan weer doodmoe van. Echt, omdat er mensen zijn die iets ergers hebben dan jij betekend niet dat wat jij hebt (voor jou) niet erg is.

Verder, als je goed hebt gelezen heb je kunnen lezen dat dit TS haar pleeggezin is, dus ze heeft (iig deels) haar ouders al niet meer.

En ik vind sommige reacties hier (nog steeds) extreem over dreven... borderline... kom nou
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 11-04-15 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:06

drawerlover schreef:
callum schreef:
Heel goed dat je je dat realiseerd dus hup niet zo miepen en gewoon doorgaan. Netjes naar je lichaam luisteren maar niet gelijk allemaal enge dingen denken. Het enige dat je doet is jezeld overstuur maken met wat het allemaal kan zijn.
Je hoeft niet voor elk pijntje naar de dokter. Pijn hoort erbij soms. Is niet leuk maar hoeft niet elke seconde benoemd te worden

Dat snap ik. Maar dat is het probleem. Als ik niet doorzet is het bij elk dingetje wel iets. Zeg ik tegen mezelf zet eens door, dan ga ik te ver. Hoe moet ik dat dan leren??

eigenlijk is het simpel.. zijn je knieëen een beetje bagger (join de club zul je velen horen denken hier), dan moet je gewoon oppassen met rare dingen doen en zware belasting (dus fiets een tandje lager, niet met 6 treden tegelijk de trap op en af denderen, maar rustig tree voor tree), en als je knie een keer opzet, wat ook redelijk normaal is als je vervelende knieën hebt, dan belast je het even minder.. je koelt het goed, legt m een avondje op een kussen en kijkt het rustig even een paar daagjes aan.. wordt het gebied warm en rood of voelt er iets schurend/snijdend dan bel je de volgende dag even de dokter om het voor de zekerheid te laten checken..

maak je een rare beweging met je handen, bijvoorbeeld met gym de bal verkeerd opvangen bovenhands.. of nog dommer in een reflex bovenhands een smash opvangen en je vingers buigen door.. dan roep je hard AUW en de f bom mag je dan ook nog droppen.. je vliegt naar de kraan en gaat 20 minuten onder stromend water koelen.. als ze lichtelijk blauw worden en een beetje opgezet.. dan heb je je vingers gekneusd.. weinig aan te doen.. dikke pech.. hoef je waarschijnlijk niet eens iets over te zeggen, want 9/10 gymleraren brengen je dan voor de zekerheid nog hoogstpersoonlijk naar de dokter van schrik :') ... als het zo dik wordt dat je vingertoppen doof worden, dan is het geen kwestie van afwachten.. dan ga je naar de huisarts of huisartsenpost, want bloed dat netjes doorstroomt is wel zo handig..

en wat iemand anders opmerkte.. als je iets voelt of hoort breken, of voelt afscheuren.. dan ook gelijk even laten checken..

voelde je niets scheuren, hoorde je niets breken..staan er geen lichaamsdelen in rare hoeken (zoals dat je ineens je eigen kont kunt zien als je je hoofd naar beneden buigt).. dan ben je niet in acuut levensgevaar ;).

En als je het niet zeker weet, dan vraag je het je moeder of je docent even wat wijsheid is. En als die zeggen dat er wellicht weinig aan het handje is.. dan moet je het ook laten gaan, ook al doet het (logisch) zeer. je kunt dan de volgende dag echt gewoon nog naar de dokter.

Men bedoelt met 'niet miepen gewoon doorgaan'. dat als je je blesseert, je je gewoon moet realiseren dat het iedereen wel overkomt, dikke pech.. En gewoon rustig doorgaan, waarbij je jezelf in acht neemt..

men bedoelt niet dat je met je dikke knieën vanavond moet uitgaan en tot 6.00h smorgens kunt dansen.. want er is wel wat aan de hand, maar het is niet zo ernstig.. je moet dus naar je lichaam luisteren.. Dikke knie >> pootje omhoog>> lopen voor de dingen die van belang zijn (toilet bijvoorbeeld.. of je moet van dweilen houden) en niet belasten voor dingen die niet nodig zijn (mp3 speler van boven gaan halen.. of geen ruimte naast de pc voor een krukje> niet achter je pc kruipen want je been kan dan niet omhoog).
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 11-04-15 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:07

Maartje1990 schreef:
Amaranth7 schreef:
Ts,

Hier word ik dan weer doodmoe van. Echt, omdat er mensen zijn die iets ergers hebben dan jij betekend niet dat wat jij hebt (voor jou) niet erg is.

En ik vind sommige reacties hier (nog steeds) extreem over dreven... borderline... kom nou

kom op dit voorbeeld kan je nu niet goedpraten als mensen die iets ergers hebben dan mag de ander niet zeuren. Als jij degene bent die gereanimeerd wordt mag ik ook hopen dat de dokter dat eerder gaat doen dan een dom gekneusd knietje bekijken?

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:08

drawerlover schreef:

Nou, die beschuldigingen haal ik anders wel uit bijna al je topics...

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:10

jessdaniels schreef:
drawerlover schreef:

Nou, die beschuldigingen haal ik anders wel uit bijna al je topics...

Dat noem je nou puber gedrag, heb jij dat nooit gehad dan? Puber gedrag is dat je iets 10 keer maakt dan het is (en in dit geval over haar ouders) en dan later denkt, oliebol... Waarom heb ik dit getypt ;)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:10

@olafgek: Natuurlijk is dat belangrijker, maar dat slaat niet op TS. Want TS zegt of doet dat niet. En dat bericht insinueert dat omdat er mensen zijn die iets ergers hebben, dat van TS opeens niet erg is (voor haar). En dat vind ik gewoon onzin.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:12

Toch beschuldigd jij je ouder wel hoor kijk maar naar olafgek, en kijk naar je titel ;)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:13

Ts heeft haar lesje wel geleerd nu..

Het word er niet gezelliger op door haar zo af te kraken, terwijl ze al toegaf dat ze het nu wel snapt..

Weggebokt

Hoe erge puber ik ook ben, ik zal nooit mijn moeder beschuldigen van verwaarlozing! Dat noem je geen pubergedrag, dat hoor je gewoon weg niet te zeggen als jij denkt dat het wel door je puber gedrag komt!
Je moeder is je moeder en zulke dingen zeg je niet :)

Zoe_97

maartje TS wil wel dat haar moeder alles laat vallen en naar de dokter rent en zij zo zielig is omdat ze al een paar kneuzingen gehad heeft (komop wie hier heeft dat niet). Ts moet gewoon de realiteit te boven komen, want in de slachtofferrol kruipen is niet gewoon pubergedrag...

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:14

ariannexrich schreef:
Toch beschuldigd jij je ouder wel hoor kijk maar naar olafgek, en kijk naar je titel ;)

Wat ik al eerder zei:

Dat noem je nou puber gedrag, heb jij dat nooit gehad dan? Puber gedrag is dat je iets 10 keer maakt dan het is (en in dit geval over haar ouders) en dan later denkt, oliebol... Waarom heb ik dit getypt ;)

Vero

Re: moeder wil (weer eens) niet meewerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:14

Waar zie je dan dat ze haar moeder beschuldigd van verwaarlozing? Ik zie dat nergens staan

saskiakefie

Re: moeder wil (weer eens) niet meewerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:15

Beterschap en succes met alles TS.

Zoe_97

BeSen schreef:
ariannexrich schreef:

Wat ik al eerder zei:

nee, dat i geen pubergedrag. Je ouders hoor je gewoon te respecteren...

elenaMM77

melody7 schreef:
Hoezo is zeggen dat je je ouders haat nou ineens borderline, waar slaat dat op? :')

Kom op, dan heeft zeker 50% van de puber's borderline, dat zijn nog al dingen om zomaar te gaan roepen.

is borderline bedoel ik niet als in 'diegene heeft borderline' (anders had ik echt wel gezegd.. iemand die dit of dat doet heeft borderline).. Borderline gebruik ik hier als 'is een grensgeval'

dus zeggen dat je je ouders haat, is een grensgeval van een 'puberale' uitspraak.. omdat openlijk je haat uitspreken in mijn ogen niet geschoven mag worden op je of iemands leeftijd, openlijk haat uitspreken is gewoon altijd not done

zo wellicht wat duidelijker?