[Centraal] Piercings (deel 17)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loolotte

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 19:52

Ik vind het er best eng uitzien eerlijk gezegd..

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 19:57

Haha ik voel er niks van hoor :P

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 19:59

Mijn double tragus is ook nog steeds aan het fiets. Heb hem nu al een anderhalf jaar, de onderste is nu wel gesetteld, maar de bovenste wil gewoon niet rustig worden. Ben hem vorige week kwijtgeraakt, gelukkig had ik nog een reserve ringetje liggen, maar nu is ie wel vrij hard gaan irriteren. Zit een hele rode bobbel rond. Gisteren wat isobetadine erop gedaan en ziet er vandaag al wat beter uit.. Hopen dat 't zo blijft :')

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 20:44

Die tfh is veel te ver op het randje geprikt.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:19

Mijn tragus is weer uit het niets ontstoken en niet zo'n beetje ook.
Ben hem eigenlijk spuugzat en ga hem er misschien uithalen.

Vind het wel super zonde, maar heb er zoveel gedoe mee gehad. Heb van alles eraan gedaan en nu zomaar uit het niets!

Die piercings op de vorige pagina zien er ook niet lekker uit zeg

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 22:28

Als hij daadwerkelijk ontstoken is zou ik m er niet uithalen, dan kun je de ontsteking insluiten en dan ben je verder van huis.

Ik zag een mini spiral in een helix en vond het zo leuk dat ik die denk ik laat zetten. Alleen moet ik dan eerst ruim een jaar met iets lopen wat ik niet mooi vind..

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 23:11

Ik heb afgelopen donderdag mijn tongpiercing laten zetten, alleen zit hij scheef. Ik weet dat ze altijd scheef gepiercet worden, maar bij mij zit de piercing scheef aan de bovenkant van de tong en zit dus niet mooi in het midden.
Ik vroeg mij eigenlijk af of dit nog wegtrekt als de zwelling weg is getrokken of zou deze opnieuw gepiercet moeten worden? :\

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 23:23

Dit zou inderdaad door de zwelling kunnen komen. Ik zou het eerst dus even aankijken hoe het eruit ziet als de zwelling helemaal weg getrokken is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:08

Jeetje wat heeft iedereen pech met de piercings. Ik heb bij mijn double forward helix eergisteren ook twee flinke vochtbulten zitten. Bij het schoonmaken gingen ze ook bloeden, dus heb er een zalfje opgedaan, en nu gaat het alweer beter. Mijn ene forward helix zit er al ruim een jaar in, maar die vochtbultjes blijven komen, dus het zal waarschijnlijk aan het materiaal liggen. Bij mijn helix heb ik een bioplast en daar heb ik af en toe een klein vochtbultje aan de achterkant, maar die gaat meestal vanzelf en snel weer weg, hoe ik nooit voor te zee zouten of iets op te smeren. Van de week ga ik dus even naar de piercer vragen of hij de sieraden kan verwisselen, want dat lukt mij zelf niet. Heb er geen grip op en die balletje zitten helemaal vast.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 17:05

Linda: lukt het ook niet als je even latex handschoenen aan doet? Van die wegwerp dingen, kun je gewoon bij kruidvat etc kopen. Gebruik ik zelf altijd om piercings los te draaien en lukt me dan eigenlijk altijd wel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 17:16

Mars schreef:
Linda: lukt het ook niet als je even latex handschoenen aan doet? Van die wegwerp dingen, kun je gewoon bij kruidvat etc kopen. Gebruik ik zelf altijd om piercings los te draaien en lukt me dan eigenlijk altijd wel :)

Latex handschoenen heb ik niet geprobeerd, wel 'gewone' handschoenen en dat ging ook niet. Het is ook moeilijk, omdat het dus een forward helix is, dat het staafje heel moeilijk vast te houden is, dus als je het balletje draai en je het staafje niet goed of stevig vast hebt(wat dus heel moeilijk is) dan draai je de hele piercing en dus niet het balletje eraf. Ook moet ik natuurlijk oppassen met de piercing erachter, dus al met al is het een heel gepriegel, en ik word echt heel chagrijnig als het niet lukt. Ik heb eigenlijk een tangetje nodig om het staafje vast te houden en dan draaien zonder met me vingers tegen die andere te komen.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 09:18

Hallo,

Ik heb sinds Juli/augustus vorig jaar een helix piercing, niks aan de hand behalve dat het tijdens de genezing begon te irriteren.

Ik heb nu zeker al vijf maanden een bultje achter me piercing (achter kant van me oor) en met heel veel geduld en schoon maken gaat het weg, dat weet ik.
Sinds gister is het dus heel erg gaan bloeden tijdens het schoon maken en vannacht tijdens het slapen is het weer gaan bloeden.

Naar mijn idee is het niet normaal dat het na zo'n lange tijd gaat bloeden ? heeft iemand enig idee wat dit kan zijn of dat het een beginnende ontsteking kan zijn ?

Ik maak het 1 x per dag 10 min. schoon met water en zeezout, en ben in de tussen tijd naar meerdere piercings shops gegaan voor het bultje en die zijden dat ik het gewoon moet blijven schoon maken met zeezout. ( ik heb nog nooit me staafje verwisseld, heb nog steeds het zelfde staafje in me oor als toen ie gezet werd)

Raden jullie aan nu met het bloeden om weer terug te gaan naar de shop ? of heeft iemand enig idee wat dit kan zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 09:41

Chantaliiejj schreef:
Hallo,

Ik heb sinds Juli/augustus vorig jaar een helix piercing, niks aan de hand behalve dat het tijdens de genezing begon te irriteren.

Ik heb nu zeker al vijf maanden een bultje achter me piercing (achter kant van me oor) en met heel veel geduld en schoon maken gaat het weg, dat weet ik.
Sinds gister is het dus heel erg gaan bloeden tijdens het schoon maken en vannacht tijdens het slapen is het weer gaan bloeden.

Naar mijn idee is het niet normaal dat het na zo'n lange tijd gaat bloeden ? heeft iemand enig idee wat dit kan zijn of dat het een beginnende ontsteking kan zijn ?

Ik maak het 1 x per dag 10 min. schoon met water en zeezout, en ben in de tussen tijd naar meerdere piercings shops gegaan voor het bultje en die zijden dat ik het gewoon moet blijven schoon maken met zeezout. ( ik heb nog nooit me staafje verwisseld, heb nog steeds het zelfde staafje in me oor als toen ie gezet werd)

Raden jullie aan nu met het bloeden om weer terug te gaan naar de shop ? of heeft iemand enig idee wat dit kan zijn

Misschien ander materiaal proberen?

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 09:52

Sorry ik kom even binnenvallen..

Ik word 8 juni geopereerd en dan moeten mijn piercings en oorbellen eruit, maar mijn tragus heb ik nog maar sinds 3 april.. Kan dat al? Is dat niet te vroeg? En heeft iemand toevallig ervaring met piercings eruit halen met een operatie? Iedereen hier vind het raar dat hij er uit moet.. Kan ik niks anders in doen zoals bioplast of iets dergelijks?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 09:59

Wat voor operatie is het? En het is vroeg inderdaad maar ik denk dat je gezondheid wel boven je piercings moet gaan. Of je evt ander materiaal mag dragen kun je het beste aan de arts vragen denk ik.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 09:59

Je tragus er nu al uit halen lijkt mij niet zo slim, grote kans dat ie dan al is dichtgegroeid.. Mijn twee conches waren ook binnen 2 uur al flink dichtgegroeid en ik had ze een maand of 4 (als ik 't me goed herinner). Dus zou er idd bioplast in doen dan, dit is gewoon plastic en is meestal geen probleem (ik ga er even vanuit dat je niet aan je oor geopereerd moet worden), wel zorgen dat het steentje ofzo wat je er op doet ook volledig bioplast is. Ik zou wel even voor de zekerheid navragen of dat kan.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:01

Met mijn ene operatie (kijkoperatie in mijn knie) moest mijn navelpiercing wel uit, maar die was ontstoken, en kon mijn helix (met bioplast staafje en balletjes) blijven zitten. Met de tweede operatie in mijn knie (kruisbandreconstructie) moest mijn helix eigenlijk ook uit (nog steeds met bioplast), maar ik mocht hem uiteindelijk wel afgeplakt inhouden.

Je kan het het beste even in het ziekenhuis vragen. Dan heb je het snelste antwoord.

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 18:34

Ik word aan mijn buik geopereerd, maar probleem is dat ik al aan de anesthesist had gevraagd, maar het enige wat die kon zeggen is "nee" en "dat ken ik niet, dus nee". Ik zal dan maar even contact opnemen met de piercer kijken of die er dan sowieso een bioplast in kunnen doen, mocht dat nog een probleem zijn.. Nja..

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 19:07

Piercings en sieraden moeten normaal uit ivm hygiëne.
Vooral op de piercings rondom het operatiegebied en in/om je mond zijn ze extra streng, de andere willen ze nog weleens akkoord gaan met afplakken/onder je mutsje als je mazzel hebt.
Kan ook zijn dat je bij het gesprek hoort dat ze in mogen blijven mits afgeplakt en bij opname ze alsnog moet uithalen.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 19:13

Zijn hier mensen met een lieve snug? := Ik wil 'm echt graag maar alles wat ik lees zijn horrorverhalen en na mijn nostril ben ik echt heel bang daarvoor.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 20:33

Nee, mijn snug is NIET lief...

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 15:25

Forward helixjes zitten er nog in, nog niet bij de piercer geweest want ben stiekem echt te bang dat hij me veel pijn doet. Zelf net even zitten frutten omdat ik vind dat hij er echt te ver is uit gegroeid, maar ondanks dat ik genoeg grip heb (met handschoentjes) krijg ik hem niet los. Ding zit muurvast, iemand een oplossing ervoor?

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 16:32

Colien schreef:
Forward helixjes zitten er nog in, nog niet bij de piercer geweest want ben stiekem echt te bang dat hij me veel pijn doet. Zelf net even zitten frutten omdat ik vind dat hij er echt te ver is uit gegroeid, maar ondanks dat ik genoeg grip heb (met handschoentjes) krijg ik hem niet los. Ding zit muurvast, iemand een oplossing ervoor?

Naar de piercer en hem/haar los laten draaien..
Heb mijne ook nooit anders los gekregen dan door de piercer en was ook bang voor pijn. Maar die had m zo los, alsof ie helemaal niet vast zat.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 22:37

Ik begin na 8 jaar mijn navelpiercing zat te worden. Maar als ik hem er uit haal, houd ik er dan sowieso een litteken aan over?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 22:51

Dat is afhankelijk per persoon. Bij sommige gaat het gaatje zelfs nooit meer dicht.