Kayla Itsines Bikini Body Guide

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 21:54

Haha ik voelde het een uur naderhand al :')
Ik weet wel dat ik een hele slechte doorbloeding heb, en de homeopaat heeft mij ooit uitgelegd waarom ik eerder of langer spierpijn heb dan een ander, maar dat verhaaltje kan ik niet meer na vertellen :+ Doorbloeding zorgt voor herstel ook toch? Wellicht daarom dan.

Ik hoop ook echt dat ik wat verschil ga zien! :j Maar bij de een is het zo veel in een korte tijd, terwijl het bij de ander een stuk minder 'te zien' is. Je voelt natuurlijk wel dat je sterker word lijkt me :')

xRiiannex

Re: Kayla Itsines Bikini Body Guide

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 22:03

Wilke, dag 2 is de spierpijn erger als je verlaten spierpijn hebt.
Bijvoorbeeld de dag na je workout niet veel last van spierpijn maar de 2de dag super veel spierpijn.
Deze spierpijn is altijd het naarst vind ik zelf.

Hebben jullie ook als jullie zwaar benen hebben getraind en je gaat op je tenen staan en tegen iets aanleunen met je armen dat je benen helemaal trillen?

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 23:06

Haha ik heb wel echt puddingbenen tijdens de leg workouts en erna :'). Net zoals ik van commando's, push ups en de mountain climbers/push ups echt jelly armen krijg. Voel me dan zo'n slappe hap!

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 00:05

jeeezus; vanaf zaterdag is het helemaal misgelopen, volproppen, volproppen en nog eens volproppen.
Ook geen trainingen meer gedaan; iemand motivatie?!!

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 00:19

xRiiannex schreef:
Hebben jullie ook als jullie zwaar benen hebben getraind en je gaat op je tenen staan en tegen iets aanleunen met je armen dat je benen helemaal trillen?

JA! Vaak tijdens en na training. Nu niet meer zo tijdens de training in sportschool alleen nog maar als ik flink de gewichten omhoog zet.

Ik heb het pas gegoogled, en het is niet erg:

Waar je met weerstandsoefeningen snel mee te maken kunt krijgen is trillen. Zodra je een gewicht optilt, of aan het opdrukken bent, beginnen de spieren in je armen of benen zo erg te trillen dat je je bijna begint af te vragen of je de oefeningen wel goed doet. Waarom gebeurt dit?

Trillende spieren worden veroorzaakt doordat ze hard aan het werk zijn terwijl ze dit niet gewend zijn. Je vraagt meer van ze dan ze eigenlijk aankunnen. Het trillen treedt vooral op als je nooit aan krachttraining hebt gedaan, meer gewichten dan normaal gebruikt of meer herhalingen doet dan je spieren gewend zijn. Het trillen spieren is een soort ongecontroleerd rekken en samentrekken van de spieren, en het veroorzaakt microscopisch kleine scheurtjes in de spieren.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 00:26

Jodie_ schreef:
Haha ik heb wel echt puddingbenen tijdens de leg workouts en erna :'). Net zoals ik van commando's, push ups en de mountain climbers/push ups echt jelly armen krijg. Voel me dan zo'n slappe hap!

Oja, die commando's... Afschuwelijk! En die mountain climbers mét push-up zijn ook niet bepaald mijn favoriet, shake it baby!! %)

nanoukkie schreef:
jeeezus; vanaf zaterdag is het helemaal misgelopen, volproppen, volproppen en nog eens volproppen.

Soms moet je even een stapje terug doen en gaat het straks weer de goede kant op. Misschien helpt het als je even voor en na-foto's opzoekt van Kayla's workout? En een afdruk daarvan op je voorraadkast hangt :D

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 00:28

nanoukkie schreef:

Voor- en na foto's gaan kijken! Heeeel veel voor- en na foto's kijken! Ik weet niet of je Instagram hebt maar ik volg ontzettend veel fitness en clean eating accounts en daar komen de hele dag de mooiste inspiratieplaatjes, de strakste lichamen, de geweldigste transformatiefoto's, motiverende quotes en heerlijke gezonde maaltijden langs, en daar blijf ik echt heel erg gemotiveerd van! Eerst vond ik gezond eten altijd saai maar ik zie nu zoveel heerlijke dingen langskomen, ook gezonde varianten van snacks enzo, dat ik me nu pas realiseer dat de mogelijkheden echt oneindig zijn. :j

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 01:27

ken je er een paar die niet de hele tijd reclame maken voor ander pagina's ?:=)
jup ik heb instagram; @nanoukpopovic; mss is het leuk dat iedereen elkaar volgt!
nog leuker moest je soms gezonde posts plaatsen :d

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 07:31

Ok wat zouden jullie doen als je nogsteeds héle erge spierpijn hebt van maandag en er vandaag weer wat squats op t programma staan? (Het zijn er niet veel)

Je spieren rust gunnen en de squats niet doen

Of gewoon doen?

Ben namelijk beetje bang dat ik ze dalijk overbelast.. := m'n moeder vroeg zich al af of er geen ontsteking zit ipv gewoon spierpijn, omdat ze me de trap af zag 'lopen' _O-

Over instagram: ik volg kayla zelf, verder livelifeleann, motivationforfitness, fitdutchies, fitgirlcode, en volgensmij nog wel meer maar kan ik zo even niet vinden. Op insta heet ik laughterline_ :)

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 07:34

Wilke, gewoon doen de eerste paar squats gaan pijn doen en daarna zijn de spieren warmer en doet het minder pijn.
Spierpijn kan je er ook uit sporten.
En je hebt gister al een hele dag rust gehad.
Volgende week zal je merken dat alles een stuk makkelijker is kwa spierpijn.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 07:51

Wilke, doe anders halve squats. Niet zo diep dus. Ik ben wel altijd voor het luisteren naar je lijf. Als mijn benen nog zo'n last hebben van het verwerken van de sportsessies ga ik ze niet extra belasten. Je krijgt er alleen maar blessures van en daar hou ik niet van hihi.

Oh misschien hier wel een goede tip, sommige mensen drinken na het sporten melk, niet doen juist, zorgt voor extra verzuring in de spieren!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 07:57

Ja ik ga het idd wel proberen, halve squats is ook nog een goeie! maar het laatste wat ik wil zijn blessures :) ik smeer het iniedergeval 2/3x per dag in met aloe Vera heat lotion :)

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 08:14

Spierpijn heb ik vaak de dag erna, en de 2e dag net iets erger.

Ik volg het eetschema niet van Kayla, maar let wel op mijn eten. Gisteren begonnen aan W3D1. Dat was weer leg & cardio dag. Heb nu lekker spierpijn aan de achterkant van m'n benen, en vanmiddag ga ik 30 min hardlopen.

@nanoukkie: Bekijk al die transformatie foto's op Instagram van Kayla. Ook andere sportfoto's op internet of Instagram bekijken motiveert mij altijd heel erg!
En ach... iedereen heeft wel eens een down moment. Ik heb ze ook, maar ga dan gewoon weer verder met waar ik gebleven ben. :)

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:32

Gewoon door gaan, spierpijn kun je er zeker uit trainen. Ik zou wel een goede warming up doen.

Ik ga straks eerst BodyBalancen en XCO doen, misschien daarna nog BBG maar anders later op de dag. Heb er zin in!

lemonyellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:36

Ik wil er heel graag mee gaan beginnen maar heb al ruim een jaar niks meer aan sport gedaan, behalve paardrijden.
Ik zie hier wat mensen spreken over een pre-workout. Waar kan ik deze vinden?

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:04

Ik heb maandag mijn workouts omgewisseld omdat ik nog heel erg spierpijn in m'n benen had, terwijl mijn buik er wel weer tegenaan kon! Straks de benen van week 2 doen, en de spierpijn is er eindelijk uit dus dat geeft mij toch wel een lekkerder gevoel om ze weer te trainen :D

laughterline en nanoukkie ik heb een volgverzoek ingediend! Ik ben @jodiekrahmer op instagram, het is een vrij nieuwe account maar ik post vooral foto's van gezond eten enzo!

Fijne accounts die ik onder andere volg zijn:
@fruitarianalley
@beckylomasfood
@eat_to_thrive
@malinvids
@brittnebabefitness
@sarahlivinghealth
@steph_pacca
@afruityfitlife
@nourishingnicola
@simplegreensmoothies
@plantbased_pixie
@peasandlovekitchen
@peaceloveandgranola_
@dannibelle
@init4thelongrunblog
@renskroes
@shutthekaleup
@southerncoffeelover
@strongisthenewskinny94
@vickyjustiz

Daar moet je weer even mee vooruit kunnen toch! Heb zoveel mogelijk gekeken of ze geen reclame posten, maar ik volg altijd vanalles en als ik irritante dingen zie langskomen ontvolg ik gewoon gelijk weer.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:11

_O- dat is een hele lijst haha, Thanks!

Ik ben wel van plan meer over sport/gezondheid te plaatsen maar verder is t gewoon m'n normale persoonlije account :)

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:22

Mijn benen doen minder pijn dan vorige week :)
Wie hebben er nog meer abs & arms vandaag?

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:17

Ik had vanochtend arms en abs maar na circuit 1 lag ik al plat. Ik gaf het op, heel stom. Vanavond maar een herkansing doen want ik wil het echt volhouden in de hoop dat het ooit makkelijker gaat voelen. Die push ups zijn killing voor mij, heb echt slecht kracht in mijn armen. Na die 7 min trilden mijn spieren ook helemaal.

Gisteren wel LISS gedaan wat heel fijn ging ondanks de spierpijn in billen en benen van legs en cardio haha.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 11:22

Linda_Fleur schreef:
Ik had vanochtend arms en abs maar na circuit 1 lag ik al plat. Ik gaf het op, heel stom. Vanavond maar een herkansing doen want ik wil het echt volhouden in de hoop dat het ooit makkelijker gaat voelen. Die push ups zijn killing voor mij, heb echt slecht kracht in mijn armen. Na die 7 min trilden mijn spieren ook helemaal.

Gisteren wel LISS gedaan wat heel fijn ging ondanks de spierpijn in billen en benen van legs en cardio haha.

Wat jammer dat je het niet hebt volgehouden maar begrijp het wel. De arms en abs vind ik ook erg zwaar. Ik ben bij week 3 dag 2, en nu nog kan ik de push ups niet altijd volhouden. Deze doe ik dan soms op de knieën.

Vanavond nog een keer proberen! :)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:44

Ik ben benieuwd vanavond :')

Een voordeel is wel voor mij dat ik door een oude blessure niet op m'n handen kan leunen (fysio is al gebeld :+ ) dus dat ik de oefeningen anders en dus lichter moet doen :))

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 12:07

Ik zit de arms en abs workout van vandaag onwijs uit te stellen, ik wil nieeeet. Vind benen zo leuk om te doen, maar armen echt afschuwelijk. Ben ook super slap in mijn armen. De eerste keer dat ik begonnen was aan bbg viel ik plat op mijn gezicht bij het doen van commando's, ik kreeg mezelf gewoon niet omhoog :))
Tijdens de pre workout heb ik die stomme dingen op mijn knieen gedaan, maar volgende week staan ze weer op het programma zag ik al. Ben benieuwd of ik het nu wel kan na 4 weken pre workout plus eerste week bbg, maar vrees het ergste :=

lemonyellie schreef:
Ik wil er heel graag mee gaan beginnen maar heb al ruim een jaar niks meer aan sport gedaan, behalve paardrijden.
Ik zie hier wat mensen spreken over een pre-workout. Waar kan ik deze vinden?

De pre workout staat in de upgraded versie van bbg 1.0, dus een latere versie van deze guide.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 12:21

Ik vind benen ook echt heel leuk om te doen. Lekker squatten etc. Armen vind ik ook echt helemaal niet leuk ...
Ik wil vanmiddag HITT doen, maar dan gewoon buiten. Ik kan wel gewoon gaan hardlopen en dan gewoon met sprinten etc tussendoor toch?

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 12:35

Ja benen is goed te doen, maar daar heb ik sowieso al veel meer kracht in. Buik houd ik ook nog wel redelijk vol maar in m'n armen heb ik echt 0 kracht. Maar we blijven proberen en hopelijk dat ik over een poosje wel push ups kan!

Ik ga straks benen week 2 doen, zag er zo op het plaatje uit alsof het goed te doen is dus ik ben benieuwd! Alleen de jump lunges lijken me wat rottig voor m'n knieën vooral.

SuzannedG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:04

De eerste weken vond ik erg pittig om door te komen. Het wordt niet echt makkelijker, maar ik heb wel het idee dat het went... mijn lijf schiet niet meteen de verzuring in en de tijd gaat redelijk snel. Benen vind ik ook makkelijker, maar levert wel mee vermoeidheid achteraf op (grotere spiergroep). Ik heb echt kippenkracht in mijn armen... moet die push-ups wel op mijn knieën doen... zucht! Hopelijk gaat me dat ooit nog normaal lukken! :D

Gaat iedereen vanavond weer trainen? Ik helaas dit keer zonder collega's. Het is net wat makkelijker in een groepje.